IL-2 STURMOVIC

Zakupione, jak sie ogarne w miare w tym wszystkim, zapisuje sie na multi.

Oooo nie pożałujesz!

Dzisiaj z szuszu robiliśmy zamieszanie na serwerze FINNISH VIRTUAL PILOTS

Świetny serwer ze skryptowanymi misjami. Można latać z zaopatrzeniem na własne lotniska (zwiększa się tym ilość samolotów na lotnisku), dowozić inżynierów do uszkodzonych przez wroga co zapobiega ewentualnemu przejęciu, PRZEJMOWAĆ WROGIE LOTNISKA skomplikowaną, wieloetapową operacją, atakować wrogie "depoty" (zaopatrzenie linii obronnych) i "fabryki" (respawn samolotów), atakować stanowiska czołgów na liniach obronnych co powoduje, że nasze czołgi ruszają do boju i PRZESUWAJĄ LINIE FRONTU! Można atakować inne lotniska, bombardować, polować na bombowce, bawić się w myśliwego myśliwcem i sam już nie wiem co jeszcze :)

Właśnie znalazłem fajną interaktywną, aktualną mapę sytuacyjną tego serwera: http://il2missionplanner.com/#moscow

Ja będę wieczorem to jak wpadniesz polatać to spróbujemy się "zdiskordować" w jak największej zgrai!
 
Ech...jak ja nie lubie jak Wy tak reklamujecie i namawiacie na nowe gry :)


Zakupione, jak sie ogarne w miare w tym wszystkim, zapisuje sie na multi.

Super , rozumiem ze będziesz ogarniał w Rifcie ?
Jestem przekonany ze nie pozalujesz zakupu :) najepiej zrobisz jak kupisz tez dostawke Kuban , ta mapa ma pieknie urozmaicone górskie ukształtowanie terenu...
 
Zbiera się ekipa a każdy na innym discordzie, timspiku i "czymtamjeszcze".





Założyłem więc kanał na Discordzie PRZEZNACZONY TYLKO DO LATANIA. Ostatnio siedzę w samolocie w każde popołudnie (czasem przedpołudnie jak się z pracy urwać uda). Gorzej z wieczorami ale nocnych marków nam nie brakuje (patrz ^ :)

Kanał pod adresem:


----------------------------------- DISCORD DO LATANIA -----------------------------------

DYWIZJON SAMOBÓJCÓW: https://discord.gg/WS9ajsn

----------------------------------- DISCORD DO LATANIA -----------------------------------

Rozgośćcie się i wpadajcie jak tylko hełmofon założycie (czy co tam się zakłada w tym "sprzęcie") :)
 
Super , rozumiem ze będziesz ogarniał w Rifcie ?
Jestem przekonany ze nie pozalujesz zakupu :) najepiej zrobisz jak kupisz tez dostawke Kuban , ta mapa ma pieknie urozmaicone górskie ukształtowanie terenu...

Dzieki za info, Yata. Tak, oczywista ze bede latal w rifcie :)

Pierwsze wrazenia?

Ja ... Cie przepraszam, ciezko :)

Na szczescie mam doswiadczenie wyniesione z FSX wiec nie powinno byc problemu z jako takim ogarnieciem.
Zaczalem od 'quick mission' zeby zaznajomic sie z charakterystyka lotu itd itd

Za soba mam juz pierwsza misje z kampanii, zakonczona sukcesem.

Musze jednak powiedziec, ze w Rifcie nie dziala to najlepiej. I to chyba najwiekszy zawod moj. Nie wazne jakie ustawienia graficzne wybiore, po 3 sekundach - samej juz - gry klatki schodza do 40-45 fps (co powoduje u mnie rzyg z miejsca).

Jedyne co pomaga, to wylaczenie HUD, wtedy klatki wracaja na stale na 90 ... ale... nie mam HUDa, czyli nie widze waypointow, mapy itd itd.

Nic to, bede bawil sie dalej, i szkolil sie dalej.

Wybaczcie, ale ja narazie pass z multi, dopoki nie ogarne sie troche bardziej :) rozumiecie ...


W kazdym badz razie, dzieki za rekomendacje, bedzie latane
 
Właśnie macie jakieś problemy w tych Riftach. Z tego co Yata mówił - odczyty z zegarów ciężko dojrzeć a to już kiszka. Chociaż jak są wielkości naturalnej, to nie rozumiem czemu ich ma być nie widać... Rozumiem Was jednak bo jakbym miał wybór ładnie na płasko albo brzydko w środku - to wiadomo. Jakieś skojarzenie z playboyem i kobietą mi się nasuwa... :)

W każdym razie - Yata podobno nagrzebał się w opcjach graficznych - może podrzuci Ci - Pueblo - ustawienia.

Do startów, lądowań, bezpiecznych lotów a nawet obłożenia ważnych klawiszy - świetny jest manual podrzucony przez szuszu: http://www.simulatedaircombat.com/L...les/Chuck Il-2 Battle of Stalingrad Guide.pdf

Ja wskakuję w Messerschmitt'a około 11:00!

będę na w/w diskordzie: https://discord.gg/WS9ajsn
 
Ja nie mam problemow z odczytaniem zegarow, opisu misji itd. Wszystko jest czytelne bez problemu.

Dla mnie najwiekszy problem to spadek fps przy wlaczonym HUD'zie.

Siedzenie w tym 'malutkim' kokpicie, wrazenia z lotu, czy tez walki - to dla mnie jest bomba, te wrazenia sa lepsze niz te z Elity, moim zdaniem.

O 11 - drogi Panie Redaktorze - to ja robotaju :)
 
...
O 11 - drogi Panie Redaktorze - to ja robotaju :)

Ja też trochę, ale ogarniam jedną ręką ;)

A teraz... hmm... na południowy-wschód ruskie lotnisko... Junkers z dwutonową bombą... Azymut 135. Do miasta, za miastem las, za lasem trochę wolnej przestrzeni i cel... Nie będzie rusek pluł nam ! :)

EDIT aftermiszjonreport:

Bomba wylądowała w celu. Oczywiście zapomniałem przestawić zapalnik na opóźnienie i eksplozja prawie mnie strąciła, przez to też straciłem sporo czasu nad lotniskiem wroga ostrzeliwany przez "pelotki". W końcu wściekle zygzakując wydarłem z tamtąd swojego Junka, ale w takim stanie:

3XnetP5.jpg


Jedyna opcja by coś zobaczyć to wyglądać przez otwartą kabinę:

AsLWc4x.jpg


Dodając do tego moje umiejętności, lądowanie skończyło się tak (lądowanie awaryjne = 50% punktów):

vIJWfeU.jpg


Misja jednak udana, lotnisko zostało nadgryzione.

Przy okazji komendy na serwerze "Finnish VirtualPilots" wyglądają na przykład tak:

<field f20 - zwraca po chwili stan danego obiektu. W tym przypadku, by lotnisko zostało zamknięte - trzeba zniszczyć 80% zabudowań:

ng5dX75.jpg



... tak że roboty huk... :D
 
Ja też trochę, ale ogarniam jedną ręką ;)

A teraz... hmm... na południowy-wschód ruskie lotnisko... Junkers z dwutonową bombą... Azymut 135. Do miasta, za miastem las, za lasem trochę wolnej przestrzeni i cel... Nie będzie rusek pluł nam ! :)

EDIT aftermiszjonreport:

Bomba wylądowała w celu. Oczywiście zapomniałem przestawić zapalnik na opóźnienie i eksplozja prawie mnie strąciła, przez to też straciłem sporo czasu nad lotniskiem wroga ostrzeliwany przez "pelotki". W końcu wściekle zygzakując wydarłem z tamtąd swojego Junka, ale w takim stanie:

https://i.imgur.com/3XnetP5.jpg

Jedyna opcja by coś zobaczyć to wyglądać przez otwartą kabinę:

https://i.imgur.com/AsLWc4x.jpg

Dodając do tego moje umiejętności, lądowanie skończyło się tak (lądowanie awaryjne = 50% punktów):

https://i.imgur.com/vIJWfeU.jpg

Misja jednak udana, lotnisko zostało nadgryzione.

Przy okazji komendy na serwerze "Finnish VirtualPilots" wyglądają na przykład tak:

<field f20 - zwraca po chwili stan danego obiektu. W tym przypadku, by lotnisko zostało zamknięte - trzeba zniszczyć 80% zabudowań:

https://i.imgur.com/ng5dX75.jpg


... tak że roboty huk... :D

Nie, no to wyglada bomba (hyhy) :D

Dzis wieczorem zasiadam za sterami i trenuje, zeby jak najszybciej dolaczyc do Was... przednio to wyglada.
 
Dzieki za info, Yata. Tak, oczywista ze bede latal w rifcie :)

Pierwsze wrazenia?

Ja ... Cie przepraszam, ciezko :)

Na szczescie mam doswiadczenie wyniesione z FSX wiec nie powinno byc problemu z jako takim ogarnieciem.
...

Musze jednak powiedziec, ze w Rifcie nie dziala to najlepiej. I to chyba najwiekszy zawod moj. Nie wazne jakie ustawienia graficzne wybiore, po 3 sekundach - samej juz - gry klatki schodza do 40-45 fps (co powoduje u mnie rzyg z miejsca).

Jedyne co pomaga, to wylaczenie HUD, wtedy klatki wracaja na stale na 90 ... ale... nie mam HUDa, czyli nie widze waypointow, mapy itd itd.

Nic to, bede bawil sie dalej, i szkolil sie dalej.

Wybaczcie, ale ja narazie pass z multi, dopoki nie ogarne sie troche bardziej :) rozumiecie ...


W kazdym badz razie, dzieki za rekomendacje, bedzie latane

Pueblo sprobuj zerkac w ten poradnik https://forum.il2sturmovik.com/topic/28660-vr-tips-and-tricks-improving-your-vr-experience/

Ja oczywiscie latam na vive z bardzo wysokimi ustawieniami supersamplingu czyli 3.6
Bawilem sie ustawieniami ponad 2 godziny zanim z zadowoleńiem uznalem ze to jest to !

Postaram sie wklepac wieczorem printscreena z ustawieniami. Ta po krotce to Ci powiem ze na pulapie 1500~4000 mam 90 fps praktycznie wszedzie , gdy latam nad ziemia dropi do 75 a gdy wlacze duza mape to okolo 55~60 fps. Gram z wlaczona asynchroniczna reprojkekcja wiec wiem ze dropi ale przynajmniej nie szarpie i nie „choruje” po walce. Ta gra jest bardzo CPU / GPu zerna . Moje i7 8700k ustawione na 4.9 Ghz i gtx1080 ti OC prawie ze dymi po dlugiej sesji.

Nie wiem co Ci doradzic tak na szybko. W HTC wlaczony hud nie dropi ale jak sie włączy duza mape to wtedy faktycznie fpsy leca.

Robinus to nie jest tak ze zegary nie sa czytelne - nie sa glownie wtedy gdy wygodnie odchylam sie fotelu w którym gram i wtedy do zegarow mam wieksza odleglosc. Trudno to wylumaczyc nie bedac w 3D :) Generalnie obraz w goglach jest tak duzy ze albo pochylam glowe i spogladam na zegary albo koncentruje sie na bandytach. Hud pomaga bo mam predkosc i inne wspomgacze na poziomie oczu dlatego wszystkie serwery MP z wylaczonym hudem nie sa Vr friendly.
 
Last edited:
....
Robinus to nie jest tak ze zegary nie sa czytelne - nie sa glownie wtedy gdy wygodnie odchylam sie fotelu w którym gram i wtedy do zegarow mam wieksza odleglosc. Trudno to wylumaczyc nie bedac w 3D :) Generalnie obraz w goglach jest tak duzy ze albo pochylam glowe i spogladam na zegary albo koncentruje sie na bandytach. Hud pomaga bo mam predkosc i inne wspomgacze na poziomie oczu dlatego wszystkie serwery MP z wylaczonym hudem nie sa Vr friendly.

Aaaaa no to z freetrackIR jest tak samo. Muszę spojrzeć w dół, czasem pochylić się - zbliżyć do zegarów by je dokładniej odczytać. Zobacz na screena powyżej z zapaskudzoną szybą - tyle widzę patrząc przed siebie. Do zegarów trzeba się schylić. Leniu ;)
 
Pueblo sprobuj zerkac w ten poradnik https://forum.il2sturmovik.com/topic/28660-vr-tips-and-tricks-improving-your-vr-experience/

Ja oczywiscie latam na vive z bardzo wysokimi ustawieniami supersamplingu czyli 3.6
Bawilem sie ustawieniami ponad 2 godziny zanim z zadowoleńiem uznalem ze to jest to !

Postaram sie wklepac wieczorem printscreena z ustawieniami. Ta po krotce to Ci powiem ze na pulapie 1500~4000 mam 90 fps praktycznie wszedzie , gdy latam nad ziemia dropi do 75 a gdy wlacze duza mape to okolo 55~60 fps. Gram z wlaczona asynchroniczna reprojkekcja wiec wiem ze dropi ale przynajmniej nie szarpie i nie „choruje” po walce. Ta gra jest bardzo CPU / GPu zerna . Moje i7 8700k ustawione na 4.9 Ghz i gtx1080 ti OC prawie ze dymi po dlugiej sesji.

Nie wiem co Ci doradzic tak na szybko. W HTC wlaczony hud nie dropi ale jak sie włączy duza mape to wtedy faktycznie fpsy leca.

Ja mam SS ustawiony na 3.0, ustawienia w grze mam High + wylaczone SSAO/HDR. AA tez wylaczone. Ogolnie mam 90 fps wszedzie, tylko nie z wlaczonym HUDem, jak narazie obejscie tego to doleciec do celu z wlaczonym, podczas walki wylaczam. Czytalem tez gdzies, ze mozna wylaczyc HUD ('H') ale wlaczyc osobno cele emne np ('I').

I dokladnie o taki poradnik, ktory podales, mi chodzilo. Bede dzis bawil sie ustawieniami i jeszcze wiecej testowal :) Podziekowal wielce.
 
Last edited by a moderator:
Hej. Dysponuje ktoś może configiem do x52 pro? Próbuję to poustawiać, ale nic mi z tego nie wychodzi.

W manualach do samolotów (patrz wyżej) jest obłożenie ważnych klawiszy. Pewnie ktoś z X52 coś wrzuci, ale póki co radziłbym Ci wszystko po prostu skonfigurować. Stery - wiadomo - na joy'u, Ster kierunku (tylna pionowa lotka) - na skręcie joy'a, obok przepustnicy jeśli masz małe pokrętło - proponuję tu wrzucić skok śmigła (czyli będziesz miał obroty silnika przy przepustnicy) a reszta to chyba wg upodobań.

Przeznacz coś na trymowanie (korekcję sterów wysokości i pochylenia przy wietrze czy obiążeniu) - ja mam na grzybku pod kciukiem (UWAGA! Nie wszystkie samoloty mają trymy).

Coś jeszcze do mieszanki paliwowej (ja mam małą "przepustniczkę" pod prawym joy'em), i cztery guziki do otwierania i zamykania chłodnic glikolu i oleju (np. pod lewym kciukiem gdzieś).

Aha - klapy - otwieranie i zamykanie - też gdzieś wygodnie (lewy kciuk).

Ja ustawiałem większość w czasie lotów, tak żeby wygodnie mi było.
 
.. co do słabej widoczności zegarów to w opcjach kamery jest możliwość przypisania pozycji głowy pod przycisk tzn ustawiasz głowę na przeciw zegarów, na podłodze ,na suficie czy gdzie tam chcesz i zapisujesz tą pozycję. Wtedy po przyciśnięciu klawisza kamera /głowa ustawia się na zapisana pozycje a po odpuszczeniu wraca na domyślną/centralna pozycję https://forum.il2sturmovik.com/topic/7433-snap-view-tutorial-custom-camera-saves/

to nie dziala w VR
 
to nie dziala w VR

Poza tym, troche by to nie mialo sensu w VR. Przeciez sam mozesz sie przysunac blizej wskaznika, czy tez wystawic 'leb' za kabine. :) po to wlasnie jest vr.


Nie bede ukrywal, jestem zawiedziony tym jak Il-2 dziala na rifcie, daje sobie na dzis juz spokoj z tym.

I o co chodzi z tymi AI w Szybkich Misjach, ktore lataja w kolko? Matko, spedzilem wlasnie prawie 10 minut doslownie latajac w kolko za jednym. Ani sie do niego nie zblizalem, ani oddalalem. Jak chcialem nieco zawezic kolo i dorwac go, to raz ze okazalo sie ze juz nie mam amunicji zadnej, a dwa, zestall'owalem samolot :/

Dzis nie jest dzien Il-2 :)
 
Z riftem nie pomogę. Wpadnij na DISCORDA - razem z YATĄ coś wykombinujecie na żywo może.

Na początku miałem takie same problemy z misjami. To jest Symulator przez duże "S". Ze sto razy zginąłem zanim miałem okazję kogoś na celownik wziąć. ZresztąI nadal to rzadkość... :)
AI jest sprytne i też nie chce zginąć. Jak się kręcisz z nim w kółko - postaraj się coś wykombinować. Udawać odwrót, nabrać wysokości, czy coś w ten deseń. Włącz głowę przed naciskaniem spustu. Aha - no i sprawdź dwa razy, czy się nie kręcisz za swoim skrzydłowym :)

1. wykorzystuj przewagę taktyczną samolotu - generalnie niemieckie maszyny są szybsze, rosyjskie - zwrotniejsze. (dzięki szuszu i yata)
2. przed zbliżeniem się do akcji nabierz wysokości - z góry będziesz dużo szybszy
3. postaraj się dolecieć na akcję z nie przegrzanym silnikiem, żeby móc wykorzystać jego pełną moc w boju
4. samolot będzie szybszy jeśli: podniesiesz klapy, zamkniesz chłodnice oleju i powietrza, pozbędziesz się ładunku (bomb/rakiet), a chyba przede wszystkim - przed lotem załadujesz mniej paliwa (jak szuszu mówił - "pół baku zawsze starczy, i tak zestrzelą Cię wcześniej" :) Nie wszystkie z tych opcji działają w trybie NORMAL. Można je uaktywnić skrótami klawiszowymi, ale bez takiego kombinowania też powinno się udać.

Oprócz tego radziłbym Ci zacząć od kampanii. Składa się ona z generowanych, różnorodnych misji, które można wykonywać w kółko (jak w szybkich misjach) a przy okazji doświadczenie rośnie, można potrenować start (jeśli wybierze się pełną misję) i lądowanie. Jak nie idzie Ci na razie ganianie za wrogiem - spróbuj eskortować swoje bombowce, napaść na pociąg, zbombardować lotnisko. Często w grupie będziesz ze skrzydłowymi - trochę wrogów zajmą. I staraj się przede wszystkim przeżyć: wrócić z misji choćby nieudanej i wylądować.

Znalazłem jeszcze jakiś filmik z początku kampanii w rifcie - może pomoże:

[video=youtube;NCqPwfVC4zE]https://www.youtube.com/watch?v=NCqPwfVC4zE[/video]

Możesz też zupełnie kampanię olać, potrenować starty i lądowania żeby się z maszynami obyć i w multi wskoczyć. Gdzie podobne misje będziemy wykonywać wspólnie!
 
Fajnie to wygląda, kiedyś się zastanawiałem nad ILem ale pomimo paru prób odbijałem się jak od ściany. Chyba dla mnie zbyt skomplikowane, bo ostatni symulator jaki ogrywałem to czasy TFX na Amidze.
 
.. nie znam sie na technologii VR może za 10 lat jak dożyję i devsi od VR dopracuja swoje zabawki, ale co do Quick mission to masz tam możliwość wyboru stopnia trudnośći przeciwnika , samolotu Twojego i AI, ustawienia nieśmiertelności samolotu,nieskończonej liczby amunicji itp to po prostu taki trainer. Co do kampani jeśli trasa jest za daleka dla Ciebie to jest opcja przyspieszenia czasu x16 wtedy to trwa chwilke, iłek to symulator mimo że do realnej symulacji warunków lotu i sytuacji mogących sie zdarzyć potrzebowałbyś mega komputera o mocy 500 domowych PC to gra symuluje to całkiem nieżle na jednym cpu ..
 
Poza tym, troche by to nie mialo sensu w VR. Przeciez sam mozesz sie przysunac blizej wskaznika, czy tez wystawic 'leb' za kabine. :) po to wlasnie jest vr.

I o co chodzi z tymi AI w Szybkich Misjach, ktore lataja w kolko? Matko, spedzilem wlasnie prawie 10 minut doslownie latajac w kolko za jednym. Ani sie do niego nie zblizalem, ani oddalalem. Jak chcialem nieco zawezic kolo i dorwac go, to raz ze okazalo sie ze juz nie mam amunicji zadnej, a dwa, zestall'owalem samolot :/

Dzis nie jest dzien Il-2 :)

Postaram sie pomoc z Vr jak sie zlapiemy na Disco..

W kwestii AI - to ze latasz i nie umiesz sie zblizyc to sa bledy poczatkujacego.
Trzeba sie nauczyc gospodarki energia (moca silnikow ) i odpowiednio trymowac. Wiekszosc rosyjskich mysliwcow spokojnie wyciaga 500 + km/h a panstw osi 600+ . Trymer pochylenia musisz dac ujemy (np -75) , nie grac na ustwiniach automatycznych i wszystkiego sie nauczysz. Po wylataniu okolo 20h W trybie szybkich misji spokojnie daje rade veteranom ktorzy agresywnie atakuja , a na levelu przecietnym glownie zwiewają..
 
Last edited:
Top Bottom