Przygody z Virtual Reality

Ja mówie o poziomej, reverb ma 2160x2160 na oko.

Jak dla mnie to co mam w O+ jest ładne, ostre, ale jednak trochę za mało dla drugiego planu.

Cosmos już wiemy że też low-res.

Dla mnie taki obecny no-brainer to byłby FOV ~130 i 2160x2160 na oko.
O moc się nie martwie, wyjdzie 3080ti, to kupie 3080ti.
 
...
Kolejna sprawa to nie mam parcia na drobne usprawnienia , przełomowych technologi w Indexie nie widze.
Kupili by mnie gdyby dali 2160p lub nawet to co teraz ale z fovem horyzontalnym okolo 140, ( oczywiscie zwiększając proporcjonalnie poz. rozdzielczość ) a mamy ledwo 115.
...

Nie chce mi się oglądać dwóch godzin MRTV, ale wygląda na to, że jednak miałem rację? :D

Czemu nagle wierzycie w zapewnienia producenta i liczby, które ładnie wyglądają na opakowaniu? Większy FOV bez zniekształceń i przekłamań to nadal powiew przyszłości.

Tutaj nie inaczej - zresztą jakoś specjalnie tego nie ukrywają:
"Możliwość fizycznego dostosowania IPD (odległości między źrenicami) oraz odległości soczewki od oka pozwala na zoptymalizowanie pola widzenia dla każdego użytkownika. Połączenie tych funkcjonalności z dwuelementowymi soczewkami i nachyloną optyką sprawia, że pole widzenia typowego użytkownika jest większe o 20° niż w HTC Vive. "

Zrobili ruchome soczewki i już FOV na pudełku skacze ze 115 do 135, bez żadnej ingerencji w ekrany, które są dokładnie takie same jak u konkurencji (rozdzielczość, wielkość).
...
 
Zamieszanie z fovem wynika z tego ze jedni podają ukośny, inny poziomy i nie wiadomo o który chodzi. Te 130 był ukośny, Valve nigdy nie twierdzilo że Index będzie miał 130 fov poziomy.

Tu chyba najlepsze porównanie FoVów:

Co nie zmienia faktu że zarówno pionowy jak i poziomy fov jest zauważalnie większy. Nie licząc Pimaxa są to gogle z największym fovem na rynku, między innymi dzięki lekko skośnym ekranom. Nie ma efektu patrzenia przez rolki papieru toaletowego, nawet wracając z Pimaxa. W Vive też są ruchome soczewki ale mimo to fov jest mniejszy.
Natomiast najniższy fov ma Reverb, a do tego wg recenzji producent podaję fałszywe wartości fov "na opakowaniu", bo praktycznie każdy kto testował Reverba mówi że nie ma opcji żeby fov był tak duży jak twierdzi HP.

A propos jakości obrazu i fov w indeksie:
"I had tempered my expectations after the previews, but it's blown me away in every way. In term of image qua,it, coming from o+ for clarity (for dcs), it absolutely destroys it. That clarity extends from edge to edge (speaking of which, fov is improved, but the vertical fov increase is dramatic and something we don't discuss). I can, for example, look down a bit to check airspeed, and see it clearly, in the f14 while still keep my head up outside the cockpit. I can clearly read MFDs in f18 without zooming, Including closing speeds, target altitude, etc, on radar, after quickly glancing down."
 
Last edited:
Co nie zmienia faktu że zarówno pionowy jak i poziomy fov jest zauważalnie większy. Nie licząc Pimaxa są to gogle z największym fovem na rynku, między innymi dzięki lekko skośnym ekranom. Nie ma efektu patrzenia przez rolki papieru toaletowego, nawet wracając z Pimaxa. W Vive też są ruchome soczewki ale mimo to fov jest mniejszy.
Odnoszę wrażenie ze bawiles sie juz Indexem przynajmniej 2 tygodnie :D
 
Mam Indeksa. TL; DR: WOW!

To o co wszyscy ględzą: jest poświata w soczewkach - jakieś odbicia wewnętrzne od jasnych kolorów. Widoczne i żadne ustawianie hełmu na głowie nie pomoże. Szybko się jednak mózg do tego przyzwyczaja. Ale za to czytelność obrazu jest bajeczna. Ostry obraz (sweetspot) od krawędzi do krawędzi (no, prawie, potestuję jeszcze z przeglądarką), SDE chwilowo nie widzę ale to może być honeymoon effect, kolory ładne, nie mam wrażenia że są wyprane tak jak to widziałem na Pimaxie. Czernie są zaskakująco dobre, testowałem na standardowym Vivowym tle steamvr "this is real" (widok z kosmosu na ziemię i księżyc z bliżej nieokreślonego miejsca). Powiedziałbym że czernie są jak w dobrym LCD TV.

Audio jest zajarzyste, idę testować w beat saber :D A potem DCS, Elite... się zobaczy :D
 
To porównanie FOV od czapy jest. Lenovo ma jak Acer. Miałem Acera i nie ma większego poziomego FOV od O+. Powiedziałbym że podobne są.
 
Poczytaj skąd brane są wartości fov dla tego porównania. Ostateczny/efektywny fov zależy od kształtu głowy, tego jak głęboko są osadzone oczy, a więc może być inny dla każdego człowieka.
 
:D

Jedno z tego wątku wygląda na pewne. Wszyscy mamy najlepsze zestawy VR na świecie i dalibyśmy za to głowy sobie poucinać. :D

---

Muszę zwrócić honor Assetto Corsie. Po wgłębieniu się w ustawienia i ustabilizowaniu procesora, chodzi to to jak złoto. Brakuje mi skali SuperSamplingu w Steam! Nie wiem czy jest sens powyżej 400% się pchać dla O+ :D

Tak że polecam i pytam - kiedy umawiamy się na wyścigi, które udowodnią, kto ma najlepszego headseta? :D
 
W linku był błąd, poprawiłem ;)

Tak, ten review jest jeszcze lepszy bo gość się nie patyczkuje. I zgadzam się z nim że knucklesy są przepłacone w pip. Zastanawiam się czy nie zwrócić i nie poczekać na V2 knuckles, ale znając Valve to będzie za 2 lata, a do "rękojeści" z Vive raczej nie wrócę.
 
Na pewno podróby pimaxa będą lepsze ;)
Source: https://www.youtube.com/watch?v=zllNgI259HE



A ja się zgadzam z tym redditorem, że Index to są najwygodniejsze gogle jakie kiedykolwiek miałem na głowie. Idealne na długie sesje.
https://www.reddit.com/r/ValveIndex/comments/c86w0s
Do tego SteamVR się odpala praktycznie błyskawicznie (stacje tez jakby szybciej, a może to efekt placebo), a po zamknięciu steamVR stacje się natychmiast wyłączają (a latami były z tym problemy - tutaj w momencie zamykania steamvr pojawia się napis "powering down basestations" i slychac jak się wyłączają.
 
Last edited:
Top Bottom