Przygody z Virtual Reality

Ja pewnie się skuszę, chociaż nadal czekam na powrót OLED. Ostatnio w większości latam w warunkach wieczornych/nocnych DCS/x-plane no i nie, no po prostu nie :) Nie da się wtedy strawić LCD. Aż się zacząłem zastanawiać, czy nie kupić drugiej pary Samsungów na zapas, na wypadek, gdyby faktycznie OLEDy miałyby zostać zapomniane.
 
Powiem Wam ze 8kX - jednak meh. W natywnej rozdzielczości 2160p ma jedynie 75Hz.
90Hz to chyba minimum, przy 60Hz na Reverb widać migotanie, nie da sie grać. 75Hz więc pewnie też szału nie zrobi. No nic. Pozostaje czekać na coś z 90Hz minimum 2160p i jakimś FOV 130, ale to pewnie dopiero 2021, może nawet 2022.

O moc obliczeniową się nie martwię, reprojekcja działa dobrze, poza tym kartę zawsze można dokupić.
 
A testowałeś kiedykolwiek 75Hz, czy na podstawie tego że w 60Hz migocze wyciągasz wniosek z czapy, że w 75Hz też będzie migotać?
Różnica między 75Hz a 90Hz jest bardzo trudna do zauważenia. DK2 miał 75Hz, Oculus Quest ma 72Hz i nic nie migocze.
Ja prawie na pewno bo na originie przymuszają mnie do polskiej wersji językowej więc mogą się iść pałować o ile zdania nie zmienią. Nie będę kupował za pełną cenę zubożonego produktu gdzie zamiast porządnych aktorów głosowych mam jakieś polskie popiskadełka.
Nieladnie tak fake newsy rozsiewać :p tego się po Koledze nie spodziewałem.
Mogłeś chociaż sprawdzić czy naprawdę nie będzie wersji angielskiej przed nieuzasadnionym hejtem na EA. Faktycznie, bardzo długo nie było angielskich wersji językowych na originie co było chujowe, ale EA się w końcu ogarnęło i od prawie 2 lat już nie zabiera angielskiej wersji gry.
 
Last edited:
Dla ludzi 60Hz nie migocze a dla mnie migocze, więc i szału po 75Hz się nie spodziewam.

Oczywiście że nie widziałem, jak miałem widzieć, nie mam tego i nie będę bo ma mało Hz :D
 
No to wiedz, że mi 60MHz migocze (jak cholera) a 72 i 75 nie. Wyciągnij wnioski ;)
Gdyby 72Hz migotało większości populacji to gwarantuję Ci że Oculus Quest nie miałby 72Hz.
Chyba jedyna osoba która kojarzę ze coś narzekała na migotanie w 72Hz to Starlight ale dla niego 60fps poza VR "haczy" więc nie jest reprezentatywny ;)
 
Ja wogole sie zastanawiam co to jest te migotanie ? Mam w pimaxie tryb 65 hz nic nie migocze , to samo w 72hz, 90 , 120 i 144hz. Jasne ze plynniej wyglada 144 hz , zapodaje montion reprojekcje aby tylko 72 fps musiala karta obrabiac i jest super. Pimax nie powiedzial ostatniego slowa w temaci hz dla 8kx. To dopiero pierwsza iteracja firmwara ,dla 5k+ tez z poczatku dali 90 hz a potem kosztem mniejszego fova wycisneli 144 hz. Luz.
Natomaist jakis rok temu czytalem ze faktycznie tryb 60 hz w WMR jest nie grywalny, nie pamietam o co tym ludziom chodzilo zaraz poszukam..

No wlsnie macie / mieliscie flickering. Sorry ale tej przypadlosci nie ma w innych srodowiskach.

https://www.reddit.com/r/WindowsMR/comments/ba9sek Source: https://www.reddit.com/r/WindowsMR/comments/ba9sek/how_does_wmr_handle_lower_than_90hz_refresh_rate/



https://www.reddit.com/r/WindowsMR/comments/c2kf1u Source: https://www.reddit.com/r/WindowsMR/comments/c2kf1u/wmr_6090_hz_issue_and_reverb_screen_flashingsmear/
 
Last edited:
Panel w pimaxie 8kx ma mozliwosc na 120 hz co zreszta widac po trybie upscaling , wiec zakladam ze trybie natywnym przy zmniejszonym fovie do 150~145 horyzontalnie wycisna te 90 hz w przyszlosci . Tyle ze musza najpierw ogarna temat kontrolerow i akcesoriów.
 
Mogłeś chociaż sprawdzić czy naprawdę nie będzie wersji angielskiej przed nieuzasadnionym hejtem na EA.
1. Każdy hejt na EA jest uzasadniony. 20 lat na to pracowali.
2. Corpus delicti Mirror's Edge Catalyst bo aż się zalogowałem żeby sprawdzić:
jednak_nie.jpg

To jak to było? "Mogłeś jednak sprawdzić przed nieuzasadnionymi pomówieniami o fake newsy"?
 
Mogłem i sprawdziłem. Przeczytaj na spokojnie mojego poprzedniego posta.
Czy Catalyst to inna nazwa na Squadrons? Albo czy wyszedł w ciągu ostatnich dwóch lat?

Po co wrzucasz 4 letnią grę skoro rozmawiamy o wersji językowej Squadrons który będzie miał wersję angielska na Originie i to już jest potwierdzone? Jak powszechnie wiadomo od prawie dwóch lat EA nie wymusza polskiego na Originie.

Każdy hejt na EA jest uzasadniony. 20 lat na to pracowali

Nawet hejt oparty o nieprawdziwe informacje?

Ok, to teraz ja przebijam. A to dziady z tego EA. Nie dość że na originie nie będzie angielskiej wersji Squadrons, to właśnie anulowali wsparcie dla VR!

Mam na to niezbite dowody - Mirror's Edge Catalyst nie ma wsparcia dla VR 😂

Pamiętajcie, każdy hejt na EA jest uzasadniony. Każdy!
 
Last edited:
....

No wlsnie macie / mieliscie flickering. Sorry ale tej przypadlosci nie ma w innych srodowiskach.

....

Ja tylko gwoli sprostowania - żadnego migotania nie mam. Yata proszę nie generalizuj - znalazłeś zamierzchły artykuł o REVERBIe i piszesz "mieliście".
Na forum jedna osoba ma REVEREBa.

Jak ktoś czyta forum a nie tylko wrzuca własne mądrości może pamiętać kilka moich eksperymentów z 60Hz w SAMSUNGu
Nic mi nie migocze i nie złapałem żadnego flickeringu - często myję ręce i zachowuję higienę.

I słusznie, zgadzam się że Starlightem ze pre-orderowac wolno wyłącznie Cyberpunka ;)

Ktoś tu chyba trzyma kilka akcji na GPW :)
 
Last edited:
No to wiedz, że mi 60MHz migocze (jak cholera) a 72 i 75 nie. Wyciągnij wnioski ;)
Gdyby 72Hz migotało większości populacji to gwarantuję Ci że Oculus Quest nie miałby 72Hz.
Chyba jedyna osoba która kojarzę ze coś narzekała na migotanie w 72Hz to Starlight ale dla niego 60fps poza VR "haczy" więc nie jest reprezentatywny ;)

Tutaj jest chyba więcej czynników, bo migotanie i niska ilość klatek to zupełnie dwie różne sprawy. Z tego co czytałem to chodzi o wyeliminowanie ghostingu matrycy, smużenia itp. Jeśli matryca jest zaprojektowana pod 90Hz może źle działać na 60Hz. W Samsungu dodatkowo na 60Hz jest strasznie ciemny obraz :-/ To skutek naturalnego efektu jak przy sterowaniu jasnością PWM.
W Index jest do wyboru 80Hz i ja już odczuwam różnicę na minus w porównaniu do 90Hz. Nie jest duża i 80Hz jest do zaakceptowania ale to już jest jakiś kompromis, więc jeszcze niższe odświeżanie jest już na pewno dość bolesne, szczególnie w dynamicznych tytułach.
Natomiast różnice powyżej 90Hz są już dla mnie symboliczne na granicy placebo, przynajmniej w grach w które gram, bo na syntetycznych testach, machaniu łapką przed oczami itp. oczywiście różnice widać.
 
Top Bottom