Przygody z Virtual Reality

I tak i nie, właśnie o tej bezprzewodowości myśle. Do grania na PC to nie ma znaczenia w zasadzie, zaś siła tego urządzenia tkwi w tym że ono będzie dawać radę bez PC. Np idziesz do piwnicy, zamykasz się w komórce, tynk ze ścian ci odpada, a ty wchodzisz w wirtualny lepszy świat.
 
Myślę że będzie LCD (koszt). Co do rozdzielczości obstawiam okolice 3200x1800, czyli 1800x1600 na oko. Index ma 1600x1440. Rift S ma1440x1280.
Ale gamechangerem będzie bezprzewodowe połączenie z PC, jeśli będzie :) XR2 obsługuje pasmo WiGig czyli 60GHz.
tak game changerem ktory uszkadza komorki, juz obecne pasma wifi i pole EMF to syf a teraz zaloz headset na glowe z wzmocnionym sygnalem x10. Jest sporo opracowan naukowych na ten temat , oczywiscie lobbysci bede mowic ze efekt jest nieznany ;) Tak wiec ja tam wole kabel a niech sobie inni grzeja zwoje...
 
Ok 15 schodzi embargo na recenzje 3080.
O 19 jest konferencja Facebooka gdzie pewnie oficjalnie zapowiedzą Questa 2.
O 22 konferencja Sony, ale o VR to pewnie nic nie będzie.
 
Można założyć foliową czapeczkę i uznać, że nvidia jakimś cudem zoptymalizowała sterowniki i architekturę tylko pod te kilka gier które pozwoliła przetestować i tylko tam wzrost wydajności wynosi 80%, a w każdej innej grze będzie dużo mniejszy.
Albo można nie zakładać foliowej czapeczki i przyjąć, że skoro w tych kilku grach (na różnych silnikach i API - UE4, IDTECH, Northlight, DX12, VULKAN) wzrost wydajności wyniósł 80%, no to w większości gier będzie +/- taki wzrost (oczywiście nie w każdej). Ja wybieram bramkę numer dwa.

To jak, ciagle wybierasz bramke nr 2 ? :)

W podeslanym benchu w FS2020 widze tylko 8~13fps wiecej co daje przyrost w okolicy 15~23 %, du.. nie urywa.
Dalszy komentarz w temacie Digital Foundry i foliowych czapeczek zbedny..
 
Last edited:
Akurat jeśli chodzi o MSFS to z tego co widziałem u gamers nexusa to tam jest taki sam problem jak z DCSem - pojedynczy wątek bottleneckuje całą kartę dlatego nawet nie robili testów na niżej niż 4k.
Nieszkodzi w innych grach dx 10/11 szalu nie ma , średni przyrost daleki od szumnie zapowiadanych 80%
A testy 4k dają mniej wiecej odpowiedź czego sie mozna spodziewac w VR. Grafo zalezne gry gdzie 2080ti robil srednio 50 fps wyciagna teraz 60~65fps. Ja pasuje, cźekam na TI lub 3090.
 
Last edited:
Z tego co oglądam to 3080 jest niezłym wymiataczem, tak jak dokładnie sie spodziewałem - 2x 1080ti -w zasadzie już mnie mają, ale czekam na 3090, bo może jednak sie skusze jak to będzie 3x1080ti.
 
To jak, ciagle wybierasz bramke nr 2 ? :)

Tak, bo umiem czytać ;)

W podeslanym benchu w FS2020 widze tylko 8~13fps wiecej co daje przyrost w okolicy 15~23 %, du.. nie urywa.
Dalszy komentarz w temacie Digital Foundry i foliowych czapeczek zbedny..
To jest jedna gra w której problemem jest CPU. Widziałeś testy vs 2080 w innych grach? Średni przyrost to prawie 70% w 4K. Wiadomo było że skoro nvidia pozwoliła testować DF gry w których był 80-90% przyrost, to że to będzie najlepszy scenariusz, a realnie uśredniony przyrost będzie trochę mniejszy no i dokładnie tak jest.

DF i nvidia to podli oszuści ale jakimś cudem ta karta w 4K ma najlepszy współczynnik wydajności do ceny ze wszystkich kart wydanych w ciągu ostatnich 4 lat:

Cost_4K.png


EDIT:
In other news, Facebook właśnie spuścił Rifta w kiblu.
 
Last edited:
Wracając do VR

1,832 × 1,920 na oko, czyli 25% mniej piksli niż w Reverb G2, ale do tego jest hand tracking i bezprzewodowość. Bardzo ciekaw jestem FoV.

Mówiąc krótko, myślę że ten headset pozamiata, może nie nas, dla nas do simów będzie lepszy G2 (nasze gry są na kompa, jednak ma wyższą rozdzielczość i na pewno lepsze audio), ale pozamiata cała reszte rynku. Jak inni nie zjadą z ceny, nie dadzą hand trackingu i bezprzewodowości, to nie będzie na rynku czego po nich zbierać w 2021, włacznie z HP.
Na koniec 2021 lub 2022, dostaniemy Questa 3, którego kupimy wszyscy tu obecni.

Sam się nad Questem 2 zastanawiam, tylko że gdzieś z tyłu głowy wiem, ze G2 jednak będzie miał jedną lepszą jakość obrazu bo nadal rozdzielczość to jest coś o co walczymy, ale nie spodziewam się przepaści między tymi dwoma headsetami. Tak mi się ten quest 2 spodobał, że nie wiem czy też go nie kupić i sobie porównania do G2 nie zrobić.

Do tego Ocularus dodał czujnik pojemnościowy do kontrolerów z którego HP zrezygnował - mówiłem że to strzał w kolano i ten sensor był fajny.
Natomiast, żeby spiąć Questa 2 z PC - trzeba dokupić przewód za 100 eur.
 
Last edited:
Wracając do VR

1,832 × 1,920 na oko, czyli 25% mniej piksli niż w Reverb G2, ale do tego jest hand tracking i bezprzewodowość. Bardzo ciekaw jestem FoV.

Mówiąc krótko, myślę że ten headset pozamiata, może nie nas, dla nas do simów będzie lepszy G2 (nasze gry są na kompa, jednak ma wyższą rozdzielczość i na pewno lepsze audio), ale pozamiata cała reszte rynku. Jak inni nie zjadą z ceny, nie dadzą hand trackingu i bezprzewodowości, to nie będzie na rynku czego po nich zbierać w 2021, włacznie z HP.
Na koniec 2021 lub 2022, dostaniemy Questa 3, którego kupimy wszyscy tu obecni.

Sam się nad Questem 2 zastanawiam, tylko że gdzieś z tyłu głowy wiem, ze G2 jednak będzie miał jedną lepszą jakość obrazu bo nadal rozdzielczość to jest coś o co walczymy, ale nie spodziewam się przepaści między tymi dwoma headsetami. Tak mi się ten quest 2 spodobał, że nie wiem czy też go nie kupić i sobie porównania do G2 nie zrobić.

Do tego Ocularus dodał czujnik pojemnościowy do kontrolerów z którego HP zrezygnował - mówiłem że to strzał w kolano i ten sensor był fajny.
Jest cos o soczewkach i marycy (lcd ??) . Sorki nie mam czasu to oglądac..
 
Soczewki te same co poprzednio, ekran LCD, IPD ma trzy pozycje 58, 63 i chyba 68, FoV z tego co widziałem jeden jutuber określił jako takie samo jak w Q1 lub podobne.
 
Top Bottom