Przygody z Virtual Reality

No nic, fov kusi ale chyba zostane przy g2, zreszta i tak nie ma VR w odyssey ani 3080ti…

ciekawe jak ten mod do RDR2, może n vr bym sobie przeszedl.
 
z tego co widziałem pobieżnie na YT to chyba nie ma obsługi VR-owych kontrolerów - pozostaje pad lub klawiatura..
Ja nie wiem co się tak ludzie zawieszają na tych kontrolerach, zwłaszcza w fanowskich modach. Subnautica po poprawkach po developerach (a konkretniej po managemencie który nie dał kasy na dalszy rozwój), grana Xbox kontrolerem jest świetna. W wątku VRy na Roadmapy też ktoś tam labidził że VR controllers albo nic. A mnie chodzi o to żeby być wewnątrz świata. I coraz bardziej zaczynam myśleć o vorpx żeby se ograć stare tytuły typu np. Titanfall 2.
 
Nie zależy mi na wsparciu kontrolerów, dla mnie facegun jak w Subnautice jest spoko, po prostu chcę się rozglądać głowąi widzieć przez VR nie monitor, nawet wolę grać na KB+M.
 
Ja nie wiem co się tak ludzie zawieszają na tych kontrolerach
Nie zawieszam, stwierdzam. Sam świetnie bawilem sie na padzie np. w Everspace - ponad 40h w VR.
I widze tez zalety pada - można wygodnie siedziec i grać. Przy korzystaniu z vr kontrolerów jest to niewygodne a czasem niemożliwe. Minusem natomiast jest samo celowanie. Wieska 3 w VR bym pograł ale slyszalem ze mod srednio udany- przynajmniej 2 lata temu taki był.
 
Last edited:
Nie zawieszam, stwierdzam. Sam świetnie bawilem sie na padzie np. w Everspace - ponad 40h w VR.
I widze tez zalety pada - można wygodnie siedziec i grać. Przy korzystaniu z vr kontrolerów jest to niewygodne a czasem niemożliwe. Minusem natomiast jest samo celowanie. Wieska 3 w VR bym pograł ale slyszalem ze mod srednio udany- przynajmniej 2 lata temu taki był.
Z tego co 2 lata temu czytałem ;-) to nie "pograłbyś" per se, bo walka nie była supportowana w ogóle. Ale połazić po świecie w VR było można. Nie próbowałem.
 
A ja mam PTSD po poprzednich doświadczeniach z supportem HTC i Simplexa doświadczenie z Legendary HTC Customer Support tylko mnie utwierdza w tym przekonaniu. HTC niech zdycha. Indeks "coloured stain" ™️ jest dla mnie wystarczająco dobry i spokojnie na nim przeczekam do... kupna Questa 2 jak się Indeks zepsuje. Bo się psują, a serwis pogwarancyjny nie istnieje. Gwarancyjny zresztą też nie, wymieniają sprzęt na nowy. Niestety mam przekonanie graniczące z pewnością że Faculus tak głęboko zaorał rynek, że nikt mu obecnie nie podskoczy, wyniki Questa 2 w Steam Hardware Survey zdają się to potwierdzać.
 
Ja daję HTC ostatnią szansę. Jak mi bezproblemowo uznają "reklamację" (w sensie zrozumieją że to oni zjebali i wyślą mi nowe gogle w cenie 3499, albo dadza mi kod zniżkowy umożliwiający kupno za 3499 PLN) to je wezmę - oczywiście będę testował i jak mi nie przypasują to odeślę bez litości.
Ale ponieważ znam HTC, to szanse na taki scenariusz oceniam na 1%.
Widać to znak, żeby nie brać.

A jeśli Valve nic nie pokaże do końca roku, to na początku przyszłego będzie można zainteresować się DecaGear - oczywiście pod warunkiem że powstanie i będzie miał dobre recenzje. Na razie brzmi "too good to be true", zwłaszcza ten nadajnik bezprzewodowy za 50$ (HTC życzy sobie 400. Euro).
 
Znaczy taki eyeroll że aż mu źrenice do czaszki weszły ;-)
Są tez inne zalety:
Komfort:
Fit: Very comfortable, 300g heavier but balanced (not front-heavy), weight on face can be shifted to forehead or to cheeks or evenly.

Obraz:
It is as if you switched on IL-2's MSAA 2x on the Reverb G2. What wakes curiousity however is that this can be considered to serve as an inbuilt, performance-free anti-aliasing.

Wydajność:
The Vive Pro 2 has a more efficient distortion profile than the Reverb G2 I'd argue for that the Vive Pro 2 requires less horsepowers than the Reverb G2.

Mikrofon:
The Vive Pro 2 has no microphone. Yes, don't believe those who say it would have one. Forget about it. Don't look for it please.

Tego nie obejmę umysłem, jak mogli to zjebać i zostawić ten sam chujowy mikrofon, wymiana tego to jakieś groszowe sprawy. Zwłaszcza że wiadomo od 2 lat że index ma ZAJEBISTY mikrofon. Quest 2 też ma nienajgorszy. No ale to HTC.

I keep the Vive Pro 2, it's my main driver now. The glare is something I must get accustomed to. I also play some roomscale games, especially shooters. I really enjoy the larger FOV, the precise tracking, the diffusion softening the aliasing for me, the better performance, the colors, the all blacks.

Jak dla mnie same plusy, gram dużo w roomscale i shootery, a glare jakimś cudem w ogóle mi nie przeszkadza (naprawdę - może dlatego że od 5 lat go mam :D Najpierw w Vive, potem w Indeksie)
 
Wydaje mi się że deca to będzie taki G2 z dodatkowymi bajerami i nikomu nie znanymi driverami, natomiast w HTC pro 2 kusi oczywiście fov, i myślę że długo nie będzie tak 'uniwersalnego' headsetu jako alternatywy. Lornetki będą, ale z tym fovem wątpię. No chyba że zrobią Index^2 to wtedy pewnie i u mnie świnka skarbonka dostanie w ryjek.

Reverb G2 to świetny headset. Kontrolery też są świetne. FOV jest dobry, ale nie porywa, po prostu normalny, natomiast trzeba jasno powiedzieć że WMR jest już martwy, plus taki że sam w sobie stanowi system, więc sprzedać/zamienić - po prostu się sprzedaje całość i bierze coś innego.

... jakby tak dali Index^2 z tym jego fovem, sluchawkami i ergonomią, ale z inside-out trackingiem z MS, ale kontrolerami ze śledzeniem palców, dla mnie to byłby winner.
 
Jakaś chińska firma o której nikt nie słyszał (nawet ludzie interesujacy się chińskim rynkiem VR) ogłosiła super gogle oparte o microOLED, po czym ich strona padła na amen :D


92ab9ea33e71adea02d243e2dd454148.jpg


arpara_8.png
 
Każdy wierzy w to co chce wierzyć ;) mnie HTC zupełnie olało. Jeszcze będę się musiał z nimi użerać żeby kasę oddali.

Super recenzja, nie wygląda na sponsorowaną ;)
 
Top Bottom