[MECHANIKA] "Mów do mnie Goose." - Skrzydłowi z DDF

ELITE: DANGEROUS - SKRZYDŁOWI

Dzisiaj na warsztat idzie kolejny wątek z DDF tym razem jest to mechanika działania skrzydłowych w grze.

PODSTAWY

Skrzydłowi w Elite dostarczą graczom możliwość, za opłatą, ochrony z wykorzystaniem towarzyszy AI. Przez określony okres czasu, towarzysze będą eskortować gracza i wspierać go, atakując agresorów. Gracze muszą uważać kogo wynajmują, niektórzy przestrzegają prawa, inni mogą uznać ciebie za idealny cel, zdradzając kiedy się tego najmniej spodziewasz.

NABÓR
Zatrudnianie skrzydłowych będzie działać w poniższy sposób:

  • Skrzydłowi będą się ogłaszać przez "bulletin board" (biuletyn informacyjny) dostępny na wszystkich stacjach. Liczba i typ będzie określana na podstawie zaawansowania i poziomu zamożności danego systemu.
    • Wysoko rozwinięty = zwiększa szansę na pojawienie się lepszych skrzydłowych.
    • Bogaty system = większa liczba pojawiających się skrzydłowych.
  • Skrzydłowi AI mogą być wynajęci na ograniczony czas w roli sojuszników. Cena będzie określona w zależności od odległości / lokalizacji określonej przez gracza oraz od jakości wybranego skrzydłowego (więcej o tym poniżej).
    • Istnieje maksymalny limit trwania kontraktu, wykalkulowany na podstawie potrzebnej odległości.
    • Zarówno odległość / lokalizacja jak i maksymalny czas trwania kontraktu będzie podany w biuletynie informacyjnym, zanim gracz potwierdzi chęć wynajęcia.
  • Gracze na których została wyznaczona nagroda albo posiadają status kryminalny "poszukiwany" w obecnym systemie będą mogli wynająć skrzydłowych z kryminalną przeszłością (lepiej brzmi niż przeświadczenie - przyp. tłum.). Zobacz przestępczość.
  • Skrzydłowi będą towarzyszyć graczowi aż do osiągnięcia celu podróży, do wygaśnięcia długości kontraktu albo do momentu kiedy gracz został zmuszony się katapultować / zabity.

ZACHOWANIE ESKORTY
Raz wynajęty skrzydłowy będzie leciał w formacji wokół gracza podążając jego śladami i bronił gracza przed agresorami.

Poniższe reguły dotyczą zachowania skrzydłowych:
  • Skrzydłowy odpowie na niesprowokowany lub nielegalny atak przeciwko sobie i graczowi.
  • Zawsze posiadają wystarczającą ilość paliwa aby podążyć za graczem w hiperprzestrzeń/Supercruise.
  • Kiedy gracz wleci do stacji, będzie patrolował pobliską przestrzeń wokół stacji i czekał aż gracz opóści stację
  • Każdy gracz dysponuje maksymalnie dwom slotami na skrzydłowych

POLECENIA AI
Kiedy skrzydłowy pozostanie wynajęty, na potrzeby komunikacji, pozostaje częścią grupy w której znajduje się gracz. Gracze natomiast mogą użyć panelu komunikacyjnego aby wydawać proste rozkazy skrzydłowemu. Do nich się zalicza:
  • Wstrzymaj ogień - nie atakuje lub ostrzeliwuje żadnych celów
  • Otwórz ogień - otwiera ogień w kierunku celu
  • Czekaj - zatrzymuje się w miejscu
  • Podążaj za mną - wraca do formacji
  • Zakończ kontrakt - kończy kontrakt przedwcześnie i przerywa eskortę.

JAKOŚĆ
Nie wszyscy skrzydłowi są sobie równi, każdy z nich posiada różną klasę jakości, która określa ich zdolności i typ statku. Poziom stosunków gracza względem frakcji w lokalizacji w której się znajduje, definiuje jakość dostępnych skrzydłowych.

POZIOM STOSUNKÓW Z FRAKCJĄ
Reputacja gracza wobec frakcji dostarczy w linii prostej wyznacznika skali jakości skrzydłowych. Im wyższa reputacja tym lepszych skrzydłowych będzie można wynająć. Wraz ze wzrostem zaufania, pojawiają się lepsi piloci:
  • Im wyższa reputacja tym lepszej jakości (oraz drożsi) skrzydłowi będą do wyboru. Niska reputacja oznaczać będzie tylko dostępność cywilów i pospolitych przestępców, wyższa pozwoli wynająć zawodowych pilotów i doświadczonych najemników z kryminalną przeszłością.
  • W zakresie statków, niska reputacja pozwoli wynająć skrzydłowych w statkach typu Sidewinder, Eagle i Adder, podobnie prosty będzie zestaw uzbrojenia i wyposażenia.
  • Wysoka reputacja pozwoli na dostęp do skrzydłowych dysponujących lepszym typem jak: Cobra, Viper, Fer-de-Lance z porządną bronią i wyposażeniem.

REPUTACJA KRYMINALNA (PRZESZŁOŚĆ)
Przeszłość kryminalna nie tylko tylko decyduje o typach skrzydłowych ale także o tym jak będą oni reagować na poczynania gracza. Przeszłość kryminalna gracza będzie odwrotnie proporcjonalna do skali zachowań skrzydłowych. Wyjątkowo niska reputacja kryminalna przyciągnie najbardziej profesjonalnych i godnych zaufania. Wyjątkowo wysoka reputacja przyciągnie najgorszych przestępców gotowych ignorować fakt łamania prawa.
  • Każdy dostępny skrzydłowy będzie miał określony próg tolerancji kryminalnej, który określi to czy będzie chętny z tobą pracować.
  • Będąc poszukiwanym lub posiadając wyznaczoną nagrodę na siebie w systemie oznaczać będzie, że tylko skrzydłowi z wartością kryminalną powyżej pewnego progu zgodzą się eskortować gracza.
  • Skrzydłowi z najwyższą lub najniższą wartością progu będą dostępni tylko kiedy gracz posiada bardzo wysoki wskaźnik reputacji wobec frakcji. Oznaczać to będzie dostępność tych najbardziej godnych zaufania albo najgorszych przestępców.
  • Średni poziom reputacji kryminalnej oznaczać będzie dostępność tylko najniższej jakości pilotów, bez względu na zwykłą reputację wobec frakcji. Ma to na celu powstrzymać dostępność najlepszych pilotów w przypadku wartości pośrednich (np. gotowych uczestniczyć w rzeziach).
  • Poniższa lista obejmuje akcje gracza w trakcie kiedy dostępna jest eskorta powodujące reakcję (zobacz Reakcje Skrzydłowych):
    • Zaatakowanie innego statku bez przyczyny
    • Przybycie do lokalizacji w której została wyznaczona nagroda na gracza
    • Zgłoszenie fakt popełnienia przestępstwa

REAKCJE SKRZYDŁOWYCH
Stosunek skrzydłowego do statusu kryminalnego określi ich reakcję wobec kryminalnych poczynań gracza podczas eskortowania:
  • Wysoki próg tolerancji oznaczać będzie, że zignorują popełnione przestępstwo lub złamanie warunków kontraktu, nawet w stopniu takim, iż pomogą graczowi w procederze, czasem nawet zbierając pozostały po ofierze towar.
  • Powyżej średniej oznaczać będzie, że zignorują popełnione przestępstwo lub złamanie warunków kontraktu, ale sami nie wezmą udziału w przestępczych poczynaniach gracza.
  • Wartość progu poniżej średniej oznaczać będzie, że przestępstwo lub złamanie warunków kontraktu spowoduje opuszczenie gracza przez skrzydłowych. Istnieje nawet szansa, że zgłoszą oni popełnienie przestępstwa lokalnym władzom.
  • Niski próg tolerancji oznaczać będzie że każde popełnione przestępstwo lub złamanie warunków kontraktu spowoduje atak skrzydłowych na gracza i zgłoszenie przestępstwa lokalnym władzom

Dodatkowo wszyscy skrzydłowi uznają akty agresji na ich własną frakcję lub frakcję sprzymierzoną jak akty agresji na nich samych. To spowoduje zakończenie kontraktu i atak z ich strony wobec gracza.

ZDRADA SKRZYDŁOWYCH
Istnieje procentowa szansa, że skrzydłowy zdradzi gracza i obróci się przeciwko niemu w trakcie trwania kontraktu. Ta szansa w gruncie rzeczy zależy od reputacji kryminalnej skrzydłowego (oznacza to, że im większy jego reputacja tym większa szansa na zdradę), ale wpływa na nią szereg innych czynników, jak zwykła reputacja, lokalizacja oraz towar (poniższe wartości mogą ulec zmianie w celu zbalansowania mechaniki):
  • Podstawowa szansa
    • Wysoka reputacja kryminalna: +50%
    • Średni reputacja kryminalna: 0%
    • Niska reputacja kryminalna: -50%
  • Reputacja wobec NPC
    • Wysoka reputacja: -30%
    • Brak reputacji: 0%
  • Reputacja wobec Frakcji:
    • Wysoka reputacja: -20%
    • Brak reputacji: 0%
  • Wartość przewożonego towaru (skala ulegnie zmianie ze skalą statku, zmienne wartości kredytów)
    • 10000+ Cr: +30%
    • 6000-10000 Cr: +20%
    • 3000-6000 Cr: +10%
  • Skala porównawcza statków (skumulowana wartość bazująca na typie statku, broni, modułach, itp.) gracz vs. AI
    • Potężniejszy niż gracz: +25%
    • Podobna siła jak gracz: 0%
    • Słabszy od gracza: -25%
  • Lokalizacja
    • Bezprawie (anarchia): +25%
    • W obrębie jurysdykcji legalnej stacji kosmicznej: -50%
    • W zasięgu sensorów pojazdów władz: -50%
Na podstawie tego kalkulowana jest wartość i dokonuje się losowania zdrady, następnie cały proces jest powtarzany za każdym razem kiedy sytuacja ulegnie zmianie. Kiedy losowanie zakończy się pozytywnie, kontrakt się kończy i AI komunikuje zamiar zaatakowania gracza, oferując mu jednocześnie szansę aby uniknąć walki przez:
  • Wyrzucenie towaru z ładowni
  • Zapłatę w gotówce
W przypadku kiedy gracz nie zaakceptuje żadnej z ofert, nie odpowie przez określony czas lub zaatakuje, dawny skrzydłowy natychmiast rozpoczyna atak.
 
Last edited:
Top Bottom