No Man's Sky

Na moim sprzęcie działa bardzo dobrze, ale mam poczucie, że przez twój procesor będziesz miał 2-3 fps przy zbliżaniu się do planety i z 20 na planecie.
No, możliwe, że nie będzie aż tak źle, ale niestety ta gra ma fatalną optymalizacje. Nic dziwnego , ze chodzi w 40 stopniach fova na konsoli.
Moze tak zle to nie bedzie, moze gra wykorzystuje HT?
Pozatym u mnie (4c/4t 4670k @ 4.3 i 290X ) jestem praktycznie caly czas GPU-bound, grafika ma czasem 100% wykorzystania, natomiast zaden z 4 rdzeni nie doszedl do 100%.
U siebie nie bardzo widze to mordowanie procesora.
Po patchu ma byc lepiej, bo gra ma skopana generacje m.in. shaderow i sami tworcy przyznali, ze gra nie generuje ich na poczatku i nie cacheuje, tylko robi to na bierzaco podczas lotu/chodzenia, stad czasem takie masakryczne przyciecia.
Czy bedziesz mial FullHD czy nie to w sumie zadna roznica, bo o ile HUD jest w rozdzielczosci jaka ustawisz, to swiat jest podobno generowany w 720p i upscaling wyzej, dlatego wyglada caly czas jak rozmyty, zagrywka znana z konsol.
 
Moze tak zle to nie bedzie, moze gra wykorzystuje HT?
Pozatym u mnie (4c/4t 4670k @ 4.3 i 290X ) jestem praktycznie caly czas GPU-bound, grafika ma czasem 100% wykorzystania, natomiast zaden z 4 rdzeni nie doszedl do 100%.
U siebie nie bardzo widze to mordowanie procesora.
Po patchu ma byc lepiej, bo gra ma skopana generacje m.in. shaderow i sami tworcy przyznali, ze gra nie generuje ich na poczatku i nie cacheuje, tylko robi to na bierzaco podczas lotu/chodzenia, stad czasem takie masakryczne przyciecia.
Czy bedziesz mial FullHD czy nie to w sumie zadna roznica, bo o ile HUD jest w rozdzielczosci jaka ustawisz, to swiat jest podobno generowany w 720p i upscaling wyzej, dlatego wyglada caly czas jak rozmyty, zagrywka znana z konsol.
kolejna graz upscallingiem z 720p? eh...
Sprawdź na zurzycie przy zbliżaniu się do planety. u mnie to jest równe 98-100%, a mam mocniejszy procek od ciebie. Nie mam przy tym tak dużych spadków FPSów jak większość osób, ale jest to odczuwalne.
 
Last edited:
Nie strasz tak ludzi tymi wymaganiami NMS'a. Ta sprawa nie jest prosta - słabszy procek, gorzej chodzi, lepszy procek, lepiej chodzi. NMS działa świetnie nawet na kilkuletnich, słabszych CPU. Problem jest taki, że ludzie z Hello Games tworząc grę zastosowali jakieś rozwiązania, algorytmy, systemy (whatever, nie znam się), które są obsługiwane tylko przez część procesorów. Dlatego można grać i mieć 120fps na i5-3550 (jak ja), a można mieć wczoraj kupionego potwora i walczyć o każdą klatkę.

- - - - - Additional Content Posted / Auto Merge - - - - -

Jestem nowy na forum, nie widzę opcji edycji postów, wybaczcie jeśli zrobi się spam. Chciałem tylko dopisać, że to wynika z oczywistego błędu programistów i powinno zostać naprawione w najbliższym patchu.
 
Hmm, ciekawe.
Czy ktoś z prockiem od AMD ma tą grę? Jestem ciekaw jak te algorytmy dzialają na nich. W końcu konsole używają ich APU.
 
Hmm, ciekawe.
Czy ktoś z prockiem od AMD ma tą grę? Jestem ciekaw jak te algorytmy dzialają na nich. W końcu konsole używają ich APU.
Geniusze uzyli SSE 4.1 czy 4.2 ktorego procki AMD Phenom nie maja i gra sie wywala od razu na starcie. Co najlepsze, ze Havok ktorego uzywaja do fizyki (! przeciez w tej grze nie ma fizyki i planety sie nie ruszaja i kupy mineralow sa zawieszone 10m na ziemia) wymaga chyba SSE 2.ilestam, ktore ma kazdy procek od ilus lat, ale cos namotali i wymagane jest 4.1.
No i jeszcze OpenGL 4.5 jest wymagany nie wiadomo czemu, co wyklucza troche starsze karty na ktorych to w sumie powinno pojsc.
To sa wlasnie indie developerzy, jak masz w IDE target platform to wybierasz najwyzszy numerek bo to najnowszy...


Z ciekawostek :
1. lista rzeczy (ze zrodlami) ktore gra miala miec a nie ma : https://www.reddit.com/r/NoMansSkyTheGame/comments/4y4i3a/wheres_the_nms_we_were_sold_on_front_page/

2. jest mod na naprawe upscalingu. Podobno nie wszyscy maja ten problem i niektorym sie dobrze przelaczaja rozdzielczosci.
U mnie (R290X) byl wyrazny upscaling z 720p (czyli poczatkowa rozdzielczosc z jaka gra startuje) i co bym nie wybral to bylo renderowane 720p.
Fix to naprawia i mozna albo wrzucic plik na sztywno rozdzialke (to u mnie dziala), albo mnoznik rozdzielczosci (x1 nie dziala u mnie i jest upscaling) . Moze ktos z 1080 zobaczy czy da sie grac na 3x renderingu :)
http://nomansskymods.com/mods/internal-resolution-multipliers-pak/

Jak sie powiekszy zdjecia to widac roznice :
https://imgur.com/a/oxOnv


BTW - Jak wstawic galerie z imgur? Gotowy embed nie dziala...
 
Last edited:

rootsrat

Volunteer Moderator
Kilka fotek ode mnie na dobry początek :)
































I na koniec zwierzątko, które na maksa kojarzy mi się z moim psem, który rok temu niestety został uśpiony ze względu na raka wątroby. Dlatego na jego (w zasadzie to jej) cześć, nazwałem to stworzenie Guernica :) No z mordy wypisz wymaluj ona, i jeszcze ten szelmowski uśmieszek :D


 
Jeszcze jeden fix na tragiczne tekstury terenu w pewnej odleglosci od nas - w grze nie dziala (przynajmniej u mnie na AMD R290X) funkcja Anizotropic Filtering (AF).
Czy mam ustawione na 1 czy na 16 to tekstury terenu w pewnej odleglosci od gracza wygladaja jak papka.




Ale jest na to fix - trzeba w grze ustawic AF na 1, a w sterownikach dla NMS wymusic AF 16.
Poprawa zauwazalna :
 
Last edited:
W sumie to aż tak złą grą nie jest, mi się nawet podoba.
Taka prosta i przyjemna gra na luzie.

Na karcie Radeon HD 5570 i procesorze AMD Phenom(tm)II Xs 840 3.20 GHz stwierdzam że po wgraniu odpowiedniego moda,
gra się przyjemnie.
Tutaj link do moda - http://nomansskymods.com/mods/post-processing-and-more-removed-for-fps-boost-project-potato/
Ja używam wersji 0.75x-extra-downgrade

Mam pytanie dotyczące przechowywania informacji o naszym postępie:
Czy jak coś zniszczymy (np. zrobimy dziurę) to ta informacja jest przechowywana do końca naszej przygody?
Czy po prostu jak opuścimy system to wszelkie dane o zniszczonych voxelach są usuwane?
 
Last edited:
Pobawiłem się chwilę na steam'ie znajomego i z bólem 4 liter muszę stwierdzić że to jeden wielki "proof of concept" generatora światów, zupełnie jak by był robiony żeby taki RSI czy FD go odkupiło do swoich produkcji.
Praktycznie cała otoczka generatora jest marniutka i jakby dodana na siłę żeby granie w to miało jakiś sens. Jak by crafting oprzeć o większą ilość pierwiastków z tablicy mendelejewa a same blueprinty stanowiły by jedynie bazę do dalszych modyfikacji i zabaw to by miało nieco większy sens. Poza tym po 3 czy 4 łatkach nadal są rażące błędy jak bazy wtopione w grunt i nawet granatnikiem nie da się podkopać żeby wejść czy niespójne obrazy planet przed zbliżeniem i po zbliżeniu, z daleka planeta zielona i w ogóle obiecująca a po przekroczeniu atmosfery wygląda jak wulkaniczna czy pustynna i w drugą stronę z daleka planeta wygląda jak ledwo wystygła z korytami lawy ciągnącymi się kilometrami a po zbliżeniu okazuje się całkiem zieloniutka...
Sporo jeszcze jest do zrobienia żeby przykuwała na dłużej niż tydzień, może dwa...
Ale dzieciak, podobnie jak i ja jest zachwycony samym generatorem, choć niektóre zwierzaki nie mają racji bytu... jak jeść pupą?
 
Angry joe zrobiłbardzo dobry review.
@rootsrat: Możesz dać swój post w spoiler? Te fotki są w jakiejś kosmicznej rozdziałce która wywołuje problemy...
 
Jakby ta gra miała jakiegokolwiek multiplayera, że mógłbym spotkać się z rootsratem, nawet bez PvP, i razem pofarmić na planecie, to ta gra była by przekoprzekozacka.
 
Last edited:
Jakby ta gra miała jakiegokolwiek multiplayera, że mógłbym spotkać się z rootsratem, nawet bez PvP, i razem pofarmić na planecie, to ta gra była by przekoprzekozacka.
No przeciez miesiac temu tworca jeszcze w wywiadach obiecywal, ze ma :D Tylko ciezko sie bedzie spotkac, bo quantiliony planet i wogole i w szczegole.
Nawet cena 60E i brak jakichkolwiek regionalnych znizek sugerowaly, ze bedzie i multi i wogole wypas na calego. A tu sie okazalo, ze to zwykla indie gierka, full random jak tyle roznych roguelike, survival, itd
Chyba przez cene ludzie mysleli, ze bedzie to AAA tytul, a dostali pol Minecrafta za 60E.

Jestem ciekawy, co bedzie z tym dalej. Skonczy sie pewnie wzieciem kasy i spierdzieleniem ze sceny.
Bo przeciez nikt chyba nie wierzy, ze dodadza wszystko co obiecali i bylo w trailerach, albo multi...
A na wiecej kasy z innych gier czy DLC nie maja narazie co liczyc, bo sa na kilka lat na spalonym po takim popisie.

- - - - - Additional Content Posted / Auto Merge - - - - -

Pobawiłem się chwilę na steam'ie znajomego i z bólem 4 liter muszę stwierdzić że to jeden wielki "proof of concept" generatora światów, zupełnie jak by był robiony żeby taki RSI czy FD go odkupiło do swoich produkcji.
Ale dzieciak, podobnie jak i ja jest zachwycony samym generatorem, choć niektóre zwierzaki nie mają racji bytu... jak jeść pupą?
Mniejwiecej tak to wygalda. Tech demo, z dorzucona gra na sile. Potrafi generowac napewno ciekawsze planety niz FD, tylko czasem przegina z iloscia jaskin i znajdzkami co 5 metrow. Ale to jest do tuningu, bo gra jest stuningowana na chodzenie na piechote a nie jazde.
FD moze sie nauczyc, jak powinny wygladac planety z atmosfera i flora/fauna.
 
steam pozwala na refundowanie gry po dowolnej ilości godzin!
mój ticket już poszedł, wiele osób na reddicie zgłasza, że to działa.
W refundzie wybierz "my reason isn't listed" i napisz coś w gust "e3 trailers does not show real gameplay. i've been lied to!"
 
steam pozwala na refundowanie gry po dowolnej ilości godzin!
mój ticket już poszedł, wiele osób na reddicie zgłasza, że to działa.
W refundzie wybierz "my reason isn't listed" i napisz coś w gust "e3 trailers does not show real gameplay. i've been lied to!"
Mi sie podoba jakiego soft bana Steam nalozyl na NMS.
Odpalam Steam, i w zasadzie NMS zostalo ukryte we wszystkich kategoriach, ani w Featured, ani w Popular, ani w Top Sellers.
Przewijam w dol i po 5 ekranach dalej nie ma w rekomendacjach dla mnie, a mam na wishlist.
Jedyny sposob, zeby w Steam store to znalezc to wyszukac recznie tytul. Widocznie refundy i 45% pozytywnych glosow robi swoje.
Miod na me oczy.
 
Mam nadzieję że NMS będzie kamieniem milowym w zmianie polityki zarówno sklepów, jak i graczy, do nieuczciwych developerów.
 
Last edited:
Prawdę mówiąc NMS jest całkowicie grywalne i wielu bugów tam nie ma, natomiast gra nie jest rozwinięta tak jak miała być, gameplay jest uproszczony i fajnie by było jakby ten aspekt rozwinęli... no ale jak widać już darowali sobie tę grę, wiedzą że raczej nie da się wyjść z negatywnych opinii które mają - 'mostly negative' na steam przy dużej liczbie użytkowników.
 
Prawdę mówiąc NMS jest całkowicie grywalne i wielu bugów tam nie ma, natomiast gra nie jest rozwinięta tak jak miała być, gameplay jest uproszczony i fajnie by było jakby ten aspekt rozwinęli... no ale jak widać już darowali sobie tę grę, wiedzą że raczej nie da się wyjść z negatywnych opinii które mają - 'mostly negative' na steam przy dużej liczbie użytkowników.
Gdyby to wydali na early access za 15$ to ludzie by się zachwycali.
 
Top Bottom