NOWY Regulamin Forum oraz lista polskich moderatrów. [obowiązuje od 20.02.2015]

Status
Thread Closed: Not open for further replies.
Moderatorzy:

Robinus - Profil
Yarlam - Profil


Jeżeli macie jakieś problemy to zapraszamy do kontaktu z którymś z nas poprzez wiadomość PM. Prosimy też o umieszczanie w wiadomości linków do konkretnych postów.


Witam,

W związku z tym, że społeczność na forach Frontiera powiększa się, przyszedł czas aby odświeżyć naszą politykę moderacji. Po pierwsze, większość obecnych reguł forum pozostaje bez zmian. Niektóre z reguł zostały przerobione lub przekonstruowane po to aby lepiej odzwierciedlały obowiązującą politykę moderacji na forum. Inne zmiany zostały wprowadzone z uwzględnieniem wskazówek użytkowników.



UWAGA!

PEŁNE TŁUMACZENIE REGULAMINU FORUM DOSTĘPNE JEST PONIŻEJ.
OBOWIĄZKIEM KAŻDEGO UŻYTKOWNIKA JEST ZAPOZNANIE SIĘ Z NIM.



Źródło: Forum Rules, Infraction Policies, Signature and Avatar Guidelines [Effective 20 Feb 2015]
 
Last edited by a moderator:
Ogólny zarys reguł panujących na forum oraz objaśnienie systemu kar.

Z dniem 20 lutego 2015 system ulega zmianie takim kierunku, aby kary za naruszenie regulaminu odzwierciedlały wagę naruszenia. Oznacza to, że system trzech ostrzeżeń i trzech naruszeń zostaje wycofany. Wszystkie aktywne ostrzeżenia i naruszenia (nałożone przed i w dniu 20 lutego 2015) nie będą dotknięte tą zmianą i wygasną zgodnie z ich ustalonym czasem. Nowy system nie będzie więcej używał ostrzeżeń. Zamiast tego naruszenia będą nakładane za każde złamanie zapisów regulaminu. Prywatne wiadomości będą używane tylko w sporadycznych przypadkach, jak np. rzeczywiste pomyłki nowych użytkowników forum lub kiedy jest to pierwsze wykroczenie. Nowym systemem cechuje różny okres trwania skutków nałożenia poszczególnych kar. Bardziej poważne będą skutkować ograniczeniem dostępu do funkcjonalności forum. Z mniej poważnymi wiąże się mniejsza liczba punktów i raczej nie powinny wiązać się z nimi ograniczenia dostępu, chyba, że inne naruszenia są w tym samym czasie aktywne na twoim koncie, a to może oznaczać zawieszenie twojego konta/moderację twoich postów.

Stałe zawieszenie konta użytkownika forum nastąpi gdy konto osiągnie w danym momencie 15 aktywnych punktów karnych. Zawieszenie konta może oznaczać całkowity brak możliwości zamieszczania postów, wymóg zatwierdzenia treści przez moderatora dla każdego posta lub całkowite uchylenie dostępu do konta przez określony czas. Kiedy naruszenie wygasa, wraz z nim wygasają powiązane punkty karne.

Polityka ograniczania dostępu do konta (tzw. "banowania") za pomocą systemu naruszeń wygląda następująco:
  • 5 punktów karnych, konto zostaje zawieszone na 7 dni.
  • 10 punktów karnych, konto zostaje zawieszone na 1 miesiąc.
  • 15 punktów karnych, konto zostanie zawieszone na stałe.
  • 100 punktów karnych oznaczać będzie natychmiastowe zamknięcie konta.
Pozostałe kary powiązane z nowym systemem naruszeń:

  • 8 punktów karnych, na koncie na forum zostaje włączony tryb moderacji postów trwający przez cały okres trwania naruszenia
  • 12 punktów karnych, konto zostaje ustawione w tryb dostępu tylko do odczytu trwający przez cały okres trwania naruszenia
 
Last edited:
Szczegółowy zapis reguł panujących na forum

Celem istnienia forum dyskusyjnego Frontiera jest zachęcenie do debaty i dyskusji o grach rozwijanych przez Frontier Developments Plc., potocznie zwanym Frontierem. To forum jest regularnie monitorowane przez dobrowolnie wykonujących swoje obowiązki moderatorów i przedstawicieli Frontiera, w zgodzie z regułami panującymi na forum, tak jak to zostało wyszczególnione poniżej. Nie stosowanie się do poniższych reguł będzie oznaczać moderację w stosunku do tematów, postów, ankiet oraz kont na forum.

Pilnowaniem tego aby wyszczególnione poniżej reguły forum były przestrzegane zajmuje się zespół moderatorów Frontiera. Jakkolwiek, proszę nie traktować tych reguł jako ograniczanie ciekawej debaty, dyskusji czy luźnej atmosfery. Frontier jak najbardziej jest adwokatem dobrej dyskusji i zachęca do zamieszczania materiałów, które mogą wywołać mocne opinie. Proszę miej na uwadze sposób w jaki wyrażasz swoje poglądy, unikaj obraźliwego lub agresywnego języka w stosunku do innych osób lub grup osób. Dyskutować poza tematem na forum można w odpowiednim dziale Off-Topic, w którym również obowiązują poniższe zasady.

Jeśli na jakimś etapie zespół moderatorski uzna że użytkownik lub grupa użytkowników naruszyła zasady ustanowione poniżej, warunki korzystania z usługi ("Terms of Service") Frontier Developments, zasady ustanowione w EULA/Terms of Conduct Elite: Dangerous, zespół moderatorów wykona poniższe kroki w celu rozwiązania problemu:

  • Dokona moderacji za pomocą edycji i/lub usunie materiał, który narusza zasady.
  • Wyśle pouczenie (warning) lub tzw. notkę o naruszeniu Regulaminu (infraction) za pomocą prywatnej wiadomości (PM) i/lub e-maila, opisując w jaki sposób doszło do naruszenia reguł(y).
  • Zamknie lub zawiesi tymczasowo konto na forum.
  • Ręcznego zatwierdzania wszystkich postów użytkownika przez zespół moderatorów.
  • Ustawi na koncie użytkownika dostęp do konta w trybie tylko do odczytu.
Naruszenia oraz procedura nakładania naruszeń

Kiedy dojdzie do nałożenia naruszenia, naruszenie pozostanie aktywne na koncie przez określony czas zależny od tego jak to zostało określone w poście w tym miejscu. Wszystkie poprzednie naruszenia, które wygasły pozostaną nadal widoczne dla moderatorów, administratorów i otrzymującego je użytkownika. Wszystkie zawieszenia i nałożone blokady konta użytkownika forum pozostaną widoczne w historii konta. Moderatorzy i administratorzy zastrzegają sobie prawo do natychmiastowego zamknięcia konta na forum jeśli użytkownik próbuje obchodzić blokadę konta przez użycie duplikatów kont, użycie "fałszywych kont" (sock accounts) lub gdy systematycznie prowokuje, grozi i/lub próbuje zastraszyć innych członków, moderatorów lub pracowników Frontiera. Jeśli zostało nałożone naruszenie, które było nałożone niesłusznie, tylko administrator forum Frontiera może je cofnąć. Jeśli chciałbyś odwołać się od decyzji moderatora w stosunku do twojego konta na forum, proszę przeczytaj post poniżej.

Naruszenia są nakładane po uprzednim przesłaniu prywatnej wiadomości informacyjnej. Prywatna wiadomość informacyjna może być pominięta przez zespół moderatorski jeśli doszło do poważnego naruszenia postanowień regulaminu. Wszystkie naruszenia bazują systemie stopniowania naruszeń regulaminu. Poważniejsze złamanie zasad regulaminu oznacza poważniejszą karę nałożoną na twoje konto na forum.


REGULAMIN FORUM: ZASADY I WYTYCZNE


Poniższe reguły postępowania mają zastosowanie do ciebie, użytkownika, gdy używasz forum oraz w stosunku do każdej części forum wliczając w to poszczególne działy "Frontier Discussion Boards".

1. Zakaz obelżywego lub lekceważącego zachowania.
Poniższe zasady zostały ustanowione aby promować forum Frontiera jako bezpieczne i przyjazne miejsce dla społeczności. Dyskusje i debaty są mile widziane, aczkolwiek nie kosztem zdrowego rozsądku i przyzwoitości, tak jak to zostało pokazane na przykładach poniżej:
Zgadzasz się na to, że nie będziesz:


  • [*=1]Obrażać żadnej osoby za pomocą obscenicznych, obraźliwych, nienawistnych lub prowokujących komentarzy w formie prywatnych wiadomości, publicznych wiadomości lub komentarzy na profilach użytkowników w celu zaczepki, nękania lub wciągania innych do kłótni na forum. Jest to potocznie zwane jako "trolling" lub "flame-baiting".
    [*=1]Brać udziału w osobistych kłótniach z innymi członkami społeczności na forum Frontiera. Jeśli masz jakiś problem w stosunku do innego członka albo rozwiąż go za pomocą PM (Prywatnej Wiadomości) lub tez użyj funkcji "Ignore" (Ignoruj) zlokalizowanej tutaj (https://forums.frontier.co.uk/profile.php?do=ignorelist).
    [*=1] Promować dyskryminacji ze względu na rasę, płeć, religię, narodowość, niepełnosprawność, orientację seksualną, wiek lub inne kryteria, które urażają innych użytkowników.
2. Zakaz "trollowania" oraz "flamingu".
Frontier oraz zespół moderatorów uprasza ciebie abyś debatował(a) temat dyskusji, a nie na temat użytkownika lub użytkowników w temacie. "Trolling" na forum Frontiera jest definiowany jako używanie ataków ad hominem lub poprzez stosowanie w dyskusji argumentów drugiej strony wyrwanych z kontekstu wypowiedzi oraz poprzez ignorowanie toczącej się debaty stosując tzw. technikę "atakowanie chochoła" (straw-man attacks).
Flaming na forum Frontiera jest definiowany jako bezpośrednie atakowanie użytkowników a nie atakowanie tematu dyskusji.​

3. Zachowaj prywatne wiadomości prywatnymi.
Zgadzasz się nie zamieszczać treści prywatnych wiadomości lub e-maili pomiędzy użytkownikami, moderatorami lub pracownikami Frontiera na forum bez wyraźnej zgody nadawcy.​

4. Nie ujawniaj danych osobowych.
Zgadzasz się nie ujawniać imion, adresów, numerów telefonów stacjonarnych jak i komórkowych, numerów faksów, adresów mailowych lub jakichkolwiek innych danych osobowych mogących zidentyfikować daną osobę. Zalecamy też, dla własnego bezpieczeństwa, aby nie zamieszczać wrażliwych informacji o sobie jak i innych osobach na forum.

5. Zakaz podszywania się pod inne osoby.
Masz całkowity zakaz podszywania się pod innego użytkownika forum, moderatora, administratora, pracownika Frontiera lub któregoś z partnerów biznesowych Frontiera. Nie będziesz w formie sprawiającej wrażenie, ze twój temat lub twoja odpowiedz w temacie pochodzi od kogoś wymienionego powyżej. Formy podszywania mogą zawierać użycie awatarów, zdjęć profilowych, sygnatur, postów/sond i/lub prefiksów naśladujących lub wyglądających na "oficjalne".​

6. Zakaz tworzenia WĄTKÓW LUB POSTÓW PISANYCH W CAŁOŚCI KAPITALIKAMI.
Silnik forum będzie się starać automatycznie zmienić twój post lub temat jeśli rozpozna nadmierne użycie wielkich liter lub teksu pisanego kapitalikami.​

7. Zakaz używania wulgarnego języka albo maskowania słów wulgarnych.
Nie używaj jednoznacznie obscenicznego lub wulgarnego języka, wlicza się w to stosowanie wykropkowanych lub przekręconych w rożny sposób słów w celu obejścia filtrów słów wulgarnych. Jet to inaczej nazywane jako "zamaskowane wulgaryzmy". Wlicza się w to również słowa które są blokowane przez automatyczny filtr, przekleństwa nie są dozwolone w postach. Nie pozwalamy na użycie symboli lub specjalnych znaków ASCII w celu maskowania słów. Jeśli słowo jest odfiltrowane lub przycięte to znaczy ze jest filtrowane, nie próbuj tego unikać. Próby obchodzenia mechanizmu filtrowania zakończą się moderacja twojego konta.​

8. Polityka "Zero tolerancji" w stosunku do obraźliwych, pornograficznych i/lub innych nielegalnych/szkodliwych treści.
Zgadzasz się nie zamieszczać obraźliwych materiałów lub linków, informacji lub reklam które ilustrują nielegalna aktywność, włączając w wszelkie formy zamieszczania lub promowania nielegalnego oprogramowania lub innych pirackich treści oraz linkowania do stron/plików z taka zawartością.​

9. Zakaz Spamowania.
Na forum obowiązuje zakaz spamowania. Spamowanie na forum jest zdefiniowane jako nadużycie przywileju zamieszczania wiadomości przez umieszczanie niepotrzebnych, nie mających związku lub nic nie wnoszących do dyskusji treści. Nie ogranicza się to tylko do zamieszczania wielu kopii tego samego wątku w różnych działach forum czy zamieszczania tego samego komentarza w odpowiedzi w wielu watkach w celu zwrócenia uwagi.​

10. Zakaz używania samych obrazków jako odpowiedzi
Posty zawierające wyłącznie obrazki są traktowane jako off-topic i spam. Posty tego rodzaju będą usuwane jako zawartość słabej jakości.​

11. Zakaz zamieszczania wiadomości "pożegnalnych" bez szczegółowego uzasadnienia.
Dyskusja bez szczegółowego uzasadnienia odnośnie tego dlaczego kończysz z gra Frontiera nie jest dozwolona; taka dyskusja będzie moderowana. Proszę dokładnie ze szczegółami uzasadnić dlaczego kończysz z gra Frontier Developments. Posty w stylu: "ta gra jest ssie" lub "bo jest okropna" bez szczegółowego uzasadnienia dlaczego tak jest nikomu nie służą i generalnie są traktowane jako trolling.​

12. Zakaz oskarżania o hackowanie lub zamieszczania zawartości służącej do oszukiwania (cheatowania)/hackowania w grze.
Na forum obowiązuje polityka "zero tolerancji" wobec oszukiwania/hackowania i/lub exploitów. Wlicza się w to publiczne linkowanie do stron zawierających cheaty/hacki/exploity, a także zamieszczanie wszelkiej zawartości na forum Frontiera, która ma służyć do cheatowania, hackowania i/lub exploitów. Poza tym nie zezwalamy na to, aby nasze forum było wykorzystywane do nagonki i posądzania osób lub grup osób o używanie hacków/cheatów i/lub exploitów.
Jeśli chcesz zgłosić raport odnoszący się gracza lub grupy graczy używających cheatów, hacków lub stosujących exploity w Elite: Dangerous, proszę napisz "ticket" klikając w link: https://support.elitedangerous.com/open.php
Jeśli chcesz zgłosić hack, nieautoryzowana modyfikacje albo sposób na oszukiwanie w grze do Frontiera, także napisz "ticket": https://support.elitedangerous.com/open.php

13. Zakaz nagonki na innych użytkowników.
Nie dopuszczamy aby forum Frontiera było wykorzystywane do jakiegokolwiek grupowego znęcania się, urządzania nagonki w stylu "polowań na czarownice", użalania się itp.

14. Zakaz wskazywania palcami oraz publicznego poniżania
Nie pozwalamy na dyskusje polegające na nazywaniu i poniżaniu na forum Frontiera lub zamieszczaniu zawartości która może za taką być uznana. Nazywanie i poniżanie polega na publicznym wskazaniu osoby z imienia/nicka lub grupy osób i/lub wyśmiewaniu się z nich lub oskarżaniu ich o coś. Wlicza się to umieszczanie imion na tzw. czarnych listach w twojej sygnaturze, awatarze, zdjęciu profilowym, komentarzu na profilu lub w temacie dyskusji.​

15. Zakaz dyskusji Off-Topic.
Pisanie "off-topic" w dyskusji toczącej się w na dany temat, zdefiniowane jest jako rozmowa o czymś zupełnie nie związanym z toczącą się dyskusją lub debatą, której poświęcony jest watek. Off-topic zawiera również odpowiedzi utworzone w watkach wyłącznie w celu nagonki na innych członków lub grupy użytkowników.​

16. Przejmowanie wątków.
Przejmowanie wątków jest zdefiniowane jako umieszczanie w wątku zawartości zupełnie nie związanej z tematem wątku, w rezultacie czego cala dyskusja zbacza na inny temat nie związany z oryginalnym tematem. Używanie polityki, porównań politycznych lub próby nękania innej osoby lub grupy osób są także przykładami przejmowania wątków.​

17. Powielanie postów i wątków.
Zanim stworzysz nowy temat, proszę poświęć trochę czasu aby sprawdzić czy podobny watek już istnieje. Jeśli to jest pytanie dotyczące gry, mogla na nie już paść odpowiedź. Jeśli to jest post odnoszący się do czegoś aktualnego lub problemu z forum, ktoś mógł wcześniej o tym napisać. Poświęcając czas na przeszukanie, zamiast duplikować watki możemy zmniejszyć ilość niepotrzebnych postów co czyni łatwiejszym odszukanie właściwej informacji dla tych osób które jej potrzebują.​

18. Watki bez celu.
Jest to zdefiniowane jako dyskusja która była już powtórzona wiele razy albo wątek, który zawiera odpowiedzi w dyskusji krążącej w kółko. Wlicza się w to dyskusje które były poprzednio toczone wielokrotnie, a których rezultatem była ta sama odpowiedz. Proszę miej to na uwadze gdy zaczynasz nowe watki i dyskusje. Całkiem możliwe jest, że albo dyskusja ma już miejsce albo całkiem niedawno zakończyła się debata która może dać ci odpowiedz na twoje pytania.​

19. Zakaz publicznej debaty na temat moderacji.
Jeśli nie zgadzasz się z działaniami moderatora w stosunku do moderowanych czynności, czy to jest zamkniecie tematu czy ukaranie za naruszenie regulaminu, musisz się skontaktować z członkiem grupy moderatorskiej prywatnie (za pomocą prywatnej wiadomości) w celu wyrażenia swoich zażaleń, skarg i/lub zastrzeżeń. Absolutnie nie jest to dozwolone na forum publicznym. Jakakolwiek próba uczynienia tego będzie odebrana jako próba podważenia autorytetu moderatora oraz będzie skutkować ukaraniem za naruszenie regulaminu zaś zawartość posta będzie natychmiast usunięta. Jeśli nie zgadzasz się z decyzja moderatora, niedopuszczalnym jest słowne obrażanie go czy znęcanie się nad nim z powodu jego decyzji, zarówno na forum jak i również za pomocą innych form komunikacji. Jakakolwiek próba tego rodzaju może skutkować całkowitym zamknięciem konta na forum.

20. Nie używaj imion moderatorów lub pracowników Frontiera w tytułach wątków.
Nie używaj prawdziwych imion moderatorów, administratorów lub pracowników Frontier Developments w tytułach wątków. Takie tematy będą uznawane automatycznie za przykłady publicznego nazywania i poniżania/publicznej nagonki i będą poddane moderacji.​

21. Awatary i sygnatury na forum.
Awatary i sygnatury muszą stosować się do takich samych reguł jak pisane posty. Nie używaj niczego co może być odebrane jako obraźliwe, prowokujące lub nielegalne. Proszę powstrzymaj się od dołączania linków do płatnych usług lub zamieszczania reklam w twojej sygnaturze. Linki wewnątrz sygnatur powinny być zarezerwowane dla prywatnych, społecznościowych lub fanowskich linków. Proszę zapoznaj ze szczegółową polityka w stosunku do awatarów i sygnatur znajdującą się w tym poście.

22. Język forum.
Większość forum Frontiera wspiera obecnie jedynie język angielski. Proszę powstrzymaj się od tworzenia wątków lub postów w innych językach w istniejących już wątkach bez uprzedniej zgody moderatora. Do pisania w językach innych niż angielski wydzielona jest specjalna część forum: International Forums.
 
Last edited:
Reguły i ograniczenia dotyczące sygnatur.

Poniższe reguły mają zastosowanie w stosunku do sygnatur stosowanych na forum.

Sygnatury obrazkowe:
  • Maksymalny rozmiar pliku na sygnaturę obrazkową dla wszystkich użytkowników wynosi 250KB.
  • Możesz wykorzystać tylko jeden obrazek na sygnaturę, wliczając w to emotikony.
  • Animowane lub dynamiczne obrazy (np. obrazek gif lub banner rotujący) nie są dozwolone.
  • Maksymalny poziomy rozmiar obrazka wynosi 650 pikseli.
  • Maksymalny pionowy rozmiar obrazka wynosi 150 pikseli.
Sygnatury tekstowe:
  • Maksymalna dozwolona ilość linijek tekstu standardowej wielkości wynosi: 5 (pięć).
  • Maksymalny dozwolony rozmiar czcionki to standardowy rozmiar (rozmiar 2 lub mniejszy).
  • Linijki tekstu nie mogą się zawijać w przeciwnym wypadku są liczone jako dodatkowe linijki tekstu.
Sygnatury zawierające obrazki oraz tekst:
  • Jeśli do sygnatury dodany jest obrazek o rozmiarze do 650x150 px, nie jest dozwolone dokładanie dodatkowych linii tekstu.
  • Jeśli do sygnatury dodany jest obrazek o rozmiarze do 650x120 px, dozwolona jest 1 dodatkowa linia tekstu.
  • Jeśli do sygnatury dodany jest obrazek o rozmiarze do 650x90 px, dozwolone są 2 dodatkowe linie tekstu.
  • Większość kodu 'BBCode' jest zablokowana. Sygnatury używające specjalnego kodu 'BBCode' poza kolorem, wytłuszczeniem, pochyłością, podkreśleniem, linkami oraz formatem rozmieszczenia czcionki będą poddane edycji lub będą usunięte bez podania do wiadomości użytkownika.
  • Puste linijki w tekście liczą się jako linijka tekstu / dodatkowa linijka w sygnaturze.
Podczas gdy forum Frontiera będzie się starać automatycznie ograniczyć sygnaturę, istnieje kilka przypadków gdzie twoja sygnatura może łamać ustanowione reguły dlatego ważnym jest aby zapoznać się z powyższymi regułami.
 
Last edited:
Zgłaszanie postów i odwołania od decyzji moderatorów.

Ważne.
Frontier rezerwuje sobie prawo do zmiany lub dodania nowych zapisów regulaminu bez podawania informacji o tym. Wszystkie zapisy regulaminu poddane są interpretacji, ocenie oraz wprowadzone w życie według uznania moderatorów.

Zgłaszanie postów.
Jeśli pragniesz zgłosić jakiś temat, wiadomość lub ich fragment, proszę skontaktuj się z zespołem moderatorów klikając w ikonę oraz "Report this Post" który można odnaleźć dolnej belce każdego postu po lewej stronie. Przejrzymy zawartość i zadecydujemy czy jest w zgodzie z regułami na forum. Możesz zrobić to samo kiedy zgłaszasz prywatną wiadomość lub komentarz pozostawiony na profilu twojego konta. Używając narzędzia zgłaszania postów do ciągłego, frywolnego raportowania narażasz się na działania ze strony moderatorów podejmowane w stosunku do twojego konta.

Odwołania od decyzji moderatorów.
Jeśli pragniesz odwołać się od decyzji moderatorskiej podjętej w stosunku do twojego konta, możesz to zrobić kierując prywatną wiadomość (PM) do jednego z globalnych moderatorów. Jeśli wydaje cie się że problem nie może być rozpatrzony przez członka naszegeo zespołu moderatorów, możesz się skontaktować z menadżerem społeczności klikając tutaj. Ostatecznie, możesz się skontaktować z administracją forum klikając "Contact Us" na dole po prawej stronie w celu odwołania od decyzji moderatora. Publiczne podważanie decyzji moderatora na forum jest zabronione i taka zawartość będzie usunięta.
 
Last edited:

rootsrat

Volunteer Moderator

Robinus

Volunteer Moderator
UWAGA !

W związku z ostatnim incydentem przypomnę, że

SPRZEDAŻ KONTA I OGŁOSZENIA TEGO TYPU SĄ NIEZGODNE Z REGULAMINEM FORUM I GROŻĄ BANEM

Latajcie bezpiecznie, piloci! :)
 
Last edited by a moderator:

rootsrat

Volunteer Moderator
INFORMACJA DOTYCZĄCA ZAMYKANIA NIEAKTYWNYCH WĄTKÓW.

Została wprowadzona zmiana w kodzie forum, która powoduje, że wątki bez odpowiedzi przez dłużej niż 3 miesiące zostają uznane za martwe i automatycznie zamknięte.

Zmianę wprowadził Frontier AKA to nie moderatorzy zamykają wątki "na złość" ;)
 

rootsrat

Volunteer Moderator
Kilka dni temu oficjalnie złożyłem rezygnację z moderowanie polskiego podforum. Funkcję tę po mnie przejął Yarlam - gratulacje! (Chyba :D )

Zaktualizowałem pierwszy post.
 

Robinus

Volunteer Moderator
Yarlam - powodzenia!

rootsrat - myślę, że w imieniu całej społeczności mogę się wypowiedzieć dziękując za stróżowanie, sprzątanie i układanie!
 
Status
Thread Closed: Not open for further replies.
Top Bottom