Przygody z Virtual Reality

HP zapowiada we współpracy z Valve i MS Reverby 2. Gogle mają być bezkompromisowe. Czuję moc :eek: BTW - dziś nie kupicie już żadnych gogli w przystępnej cenie. Ani na ebayu, ani na allegro, ani na OLX'ie :eek:

Source: https://www.youtube.com/watch?v=5tqPi-a3gIU&feature=youtu.be


Mój ostatni filmik z Half Life Alyx. Tym razem chcę na nim pokazać, jak grać na headsecie WMR (u mnie to Reverb) w środku nocy leżąc wygodnie w łóżku w momencie, kiedy nie jesteśmy sami w domu i (np) dziewczynę denerwuje światło wymagane do kamerek headsetu WMR. Jest to także imo mój najlepszy z dotychczasowych filmików i najbardziej dokładny filmik pokazujący to, jak ja na prawdę gram na co dzień w VR :) Zapraszam :)
 
Last edited:
No ciekawe na ile popłynęli z tą bezkompromisowoścą.
Na chwilę wg mnie obecną bezkompromisowe oznaczają
  • fov 130+
  • bezprzewodowe
  • kompatybilne z knucklesami
  • minimum 2160p
 
No ciekawe na ile popłynęli z tą bezkompromisowoścą.
Na chwilę wg mnie obecną bezkompromisowe oznaczają
  • fov 130+
  • bezprzewodowe
  • kompatybilne z knucklesami
  • minimum 2160p
Ja jeszcze bym dorzucił do tego śledzenie rąk i może śledzenie oczu, bo Facebook z Oculus Questem się rozpędza w tej materii (hand tracking) i mam nadzieję że to się stanie standardem - do simów typu DCS jak znalazł, choć brak zwrotnego sprzężenia dotykowego trochę obsysa. Ale skoro mogą być wibrujące pierścienie nakładane na inne niż palce części ciała, to może i ktoś dorobi taką feedbackową dokładkę na palec współpracującą z hand trackingiem dorobi 😂

A do tego czasu jest to co bodajże @Dako wklejał, taki symulator myszy bazujący na trackir. Szkoda tylko że to takie drogie wszystko, prawie drugi headset za to można kupić. To samo z Capto Glove... Dlatego mam nadzieję że Oculus zmusi te "biznesy" do przebranżowienia udostępniając Open HT API... Można sobie pomarzyć, prawda? :D
 

Robinus

Volunteer Moderator
Ja się założę, że w kierunku VALVE'owego, zewnętrznego trackingu nie pójdą. Ten kierunek WMR będzie na pewno utrzymywał, bo to jedna z jego zalet.
To tak jakby PIMAX miał FOV zmniejszać.

A w sumie ciekawe to wymiecienie z rynku gogli. Czy to przez Half-Life'a?

Te zamienniki, jakie mi pokazuje allegro są w sumie dość ciekawe. Ale jak to się zakłada? :D

1585898028051.png
 
WMR to standard microsoftu, pewnie dlatego jest tam ich logo, ale właśnie myślę tak że faktycznie to będzie reverb z możliwością użycia steam kontrolerów i lepszego audio.

Natomiast, nic nie stoi technicznie na przeszkodzie by obecny WMR miał nie korzystać ze steam kontrolerów, ludzie nawet w necie robią obejścia i spinają knucklesy z WMR
 
Tak, wymiecenie było po Alyx, nie doszacowali popytu (albo zrobili to celowo żeby sztucznie go zawyżyć poprzez tworzenie niedostępności, ale to raczej teoria spiskowa). Potem był lunar new year podczas którego fabryki w chinach stoją lub pracują na małych obrotach przez chyba 2 tygodnie bo pracownicy migrują do rodzin (albo wręcz się zwalniają bo pracują niejako sezonowo), a potem łupnął koronawirus i ograniczył i tak mizerną wydajność typową dla tego okresu. Jak ktoś się interesuje tematem fabryk to Gamer's Nexus robi świetne filmy na ten temat, oni nawet jeżdżą do Chin i Tajwanu i mają kontakty z największymi producentami hardware.
 
"SimplexPL
Gdyby Reverb miał mieć tracking valve, to co tam robi logo Microsoftu?
"


Pimax Artisan i HTC Cosmos tez maja 2 rodzaje trackingu... taki trend Panie
 
No fajnie by było jakby headsety nauczyły się korzystać z kamer które mają wbudowane do "opcjonalnego" trackingu inside-out lub do hand trackingu właśnie. Quest pokazał że przenośność w VR może mieć sens a programiści nagle nauczyli się spowrotem optymalizować swój kod. Pierwsze VR-owe produkcje wymagały zderzacza hadronów a tu się okazało że biedasmartfon na snapdragonie jednak uciągnie całkiem zaawansowane tytuły...

Nadal czekamy na drugą generację stety lub niestety - wszystkie te urządzenia które mamy obecnie zostaną pewnie zmiecione przez coś co będzie miało stabilnie działający hand-tracking, wyższą rozdzielczość i nieco większy FOV. Myślę że to co widziałem w Pimaxie "Normal" czyli około 150 stopni jest wystarczające dla większości userów... Oczywiście wcale bym się nie obraził za 180 fov lecąc nisko nad ziemią w DCS żeby poczuć tą prędkość w funkcji FOV o której rozmawialiśmy niedawno w tym temacie. Natomiast ciekawy jestem czy wpłynie to na zwiększenie objawów choroby VR-owej u VRginów, bo w teorii może. Przecież te nasze FOVy (pomijając Pimaxa) działają jak te wszystkie "komfort filtry" w grach. Ograniczają nam pole widzenia minimalizując efekty głupienia błędnika.

A tak przy okazji przypomnę taką ciekawostkę jak ubisoftowe "Eagle flight" które pojawiło się na początku istnienia VR ale dzięki kilku genialnym trikom takim jak rysowanie dzioba (podobnie jak widzimy nasz nos cały czas) oraz sterowanie poprzez ruchy głową nie powodowało albo niwelowało negatywne efekty korzystania z VR. Ciekawe czy jeśli więcej gier zaczełoby "renderować nos" to pomogło by to w aklimatyzacji VRginom?
 
Top Bottom