Przygody z Virtual Reality

W Vive to był mus, bo oryginalny pomarańcz się zlewał. Ja latałem na niebieskim. W indeksie i zapewne również odyssey+ nie ma to większego znaczenia o reverbie nie wspominając.

Mi w Elite najbardziej dokuczają "znaki bogów"... eeee... "boże promienie"... hmm "lubieżny dotyk anioła" :D (ehhh trudno w tym angielskojęzycznym świecie żyć :) )

Odpowiednia konfiguracja kolorów może pomoże na to. Nie wiem - tak teoretyzuję bo mi się w pracy nudzi :)
 
Mi w Elite najbardziej dokuczają "znaki bogów"... eeee... "boże promienie"... hmm "lubieżny dotyk anioła" :D (ehhh trudno w tym angielskojęzycznym świecie żyć :) )

Odpowiednia konfiguracja kolorów może pomoże na to. Nie wiem - tak teoretyzuję bo mi się w pracy nudzi :)
Tego trzeciego określenia jeszcze nie słyszałem :)
Godraysy masz? W jakich okolicznościach przyrody? Nie pamiętam specjalnie jakichś dużych godraysów na Vive (na Ocku i owszem), być może dlatego że na indeksie są naprawdę spore i się nauczyłem z nimi żyć :cool:
 
Tego trzeciego określenia jeszcze nie słyszałem :)
Godraysy masz? W jakich okolicznościach przyrody? Nie pamiętam specjalnie jakichś dużych godraysów na Vive (na Ocku i owszem), być może dlatego że na indeksie są naprawdę spore i się nauczyłem z nimi żyć :cool:

To "wolne tłumaczenie". Jak spolszczone nazwy niektórych filmów. ;)

W ED świeci kokpit dość intensywnie. A raczej kokpit, fotel, joysticki... no sporo tam rzeczy świeci.
A chyba najbardziej przeszkadza to, że świeci z dołu - dlatego jest to szczególnie odczuwalne.
W innych grach nie zauważam. Albo się przyzwyczaiłem. Od ED miałem długą przerwę i może stąd - przypomniałem sobie o tym.

Próbuję właśnie zmienić tylko jakoś po samej edycji pliku GraphicsConfigurationOverride.xml jakoś nie chce "zaskoczyć"...

EDIT: O! Zaskoczyło!. No nie jest lepiej ale jest fajniej :)
Niestety HUD nie działa na "światełka fotelowe" - zostaję przy opcji minimalnego oświetlenia.

----------

EDIT 2 (#kogoto)

Ale poza tym - z małą modyfikacją polecam bardzo.

Gra wygląda nieco nowocześniej, trochę jak konkurencja o zakazanej nazwie (niech-szczeźnie-i-nigdy-z-alfy-nie-wyjdzie).

Zmniejszyłem natężenie czerwonego i jest cacy:

<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<GraphicsConfig>
<GUIColour>
<Default>
<LocalisationName>Standard</LocalisationName>
<MatrixRed> 0.8, 1.2, 2 </MatrixRed>
<MatrixGreen> 0, 2, 0 </MatrixGreen>
<MatrixBlue> 1,-1,-1 </MatrixBlue>
</Default>
</GUIColour>
</GraphicsConfig>
 
Last edited:
Grał ktoś może w Layers of Fear na WMR'ach ? Jeśli tak, to jak tam zmienić kontrolery ? Są tylko knucklesy (również w podglądzie z headsetu) przez co chodzenie jest na "płytkach", przez co jest bardzo czułe i niewygodne. A do tego coś chyba nie działa mi kucanie.. A gra na prawdę jest dobra. Przeszedłem ją kiedyś, ale wersja VR to zupełnie inne doznanie. Tylko co z tego, skoro sterowanie leży i kwiczy jeśli nie mamy knucklesów. Chyba, że ja coś namieszałem w konfiguracji Steama.
 
Last edited:
UWAGA!

PRO-BEST-TIP dla VR-owców, którzy grają też w "płaskie gry". Lata pracy, mnóstwo przestudiowanych tekstów naukowych, niezliczone eksperymenty i nieudane próby oraz masa wyrzeczeń i cierpienia - zaowocowały!

1587580341918.png


Oto sposób na permanentne pozbycie się problemu "zapomnianego" wyłączenia synchronizacji pionowej w goglach VR, bez konieczności konfigurowania każdego programu!

Nie musicie dziękować. Wiem, że wielu chciałoby się za tę pracę odwdzięczyć, więc zakładam program PATRONITE, gdzie będziecie mogli wesprzeć mnie finansowo. Przyjmę również karty zdrapki i kody to telefonu. Dziękuję jedynie za oferty towarzyskie (to nic osobistego - jedynie niezgodność płci).
 
Last edited:
Hm, a tak się zapytam - poco wyłączać tego vsynca do VR?

Ahh zapomniałem o burżujach z tysiąchercowymi monitorami...
Ja mam TV 60Hz, co mi blokuje odświeżanie przy włączonym VSync'u. Co ciekawe, odczuwam to nawet przy reprojekcji (która teoretycznie powinna odbywać się przy 45 klatkach). Nie mierzyłem, czy wtedy uruchamia się jeszcze społowiona wersja 60-ciu czyli 30Hz, czy też chodzi o jakiś spadek wydajności przez VSync. Dla mnie - wyłączenie go jest obowiązkowe.

Ale jak zapytałeś przypomniałem sobie o Twoich problemach z kiedyś. Pamiętam, że chodziło o dwa podpięte monitory i jakąś blokadę klatek... Czy to nie tu tkwił "diabeł"?
 
Last edited:
Nie, on to blokował niezależnie od v-sync. Natomiast włączenie Freesynca dla trybu okienkowego na karcie nvidii rozwiązało ten problem.
 
Tak z innej beczki. Jakby ktoś z chłopców-VRowców chciałby spróbować polatać czymś bardziej prawdziwym niż pikselkowe stateczki, DCS ma mega free-trial prawie wszystkich modułów, plus zniżki na pierwszą działkę:

https://forums.eagle.ru/showpost.php?p=4290405&postcount=249

To jakby ktoś chciał przetestować np. F/A-18C zanim wywali na niego solidną kasę przy dzisiejszych kursach walut ;-) Ja się rzucam na helikoptery bo nie mam jeszcze żadnego :D

PS: odkąd spróbowałem DCSa, jak widzę jak ktoś tu na forum płacze o "learning curve Elite" (że jest niby trudne do nauczenia) to mnie gromki śmiech ogarnia :D
 

@Golgot zebrał sporą liczbę reviewów produkcji VR-owych, części nawet nie znałem :) Całkiem fajna i przystępna forma :) Thx Golgot! :D
 
Tak z innej beczki. Jakby ktoś z chłopców-VRowców chciałby spróbować polatać czymś bardziej prawdziwym niż pikselkowe stateczki, DCS ma mega free-trial prawie wszystkich modułów, plus zniżki na pierwszą działkę:

https://forums.eagle.ru/showpost.php?p=4290405&postcount=249

To jakby ktoś chciał przetestować np. F/A-18C zanim wywali na niego solidną kasę przy dzisiejszych kursach walut ;-) Ja się rzucam na helikoptery bo nie mam jeszcze żadnego :D

PS: odkąd spróbowałem DCSa, jak widzę jak ktoś tu na forum płacze o "learning curve Elite" (że jest niby trudne do nauczenia) to mnie gromki śmiech ogarnia :D
Zaintrygowany próbowałem dzis pobawic sie darmowym miesiacem . Jest tylko jeden problem mam steamowa ver. DCSa gdzie po odpaleniu w vr pojawia sie info ze moduly trzeba przeklikac/pobrac w jakims module menagerze tej gry. Jako ze DCSa traktowalem jako ciekawoste zapytuje sie was gdzie to jest lub jak to zrobic ?
 
Last edited:
Probowalem dzis pobawic sie darmowym contentem . Jest tylko jeden problem mam steamowa ver. DCSa gdzie po odpaleniu w vr pojawia sie info ze moduly trzeba przeklikac/pobrac w jakims content menagerze tej gry. Jako ze DCSa traktowalem jako ciekawoste zapytuje sie was gdzie to jest lub jak to zrobic ?
Po uruchomieniu gry, na górnym menu ikonka kropek. Jest obok offline mode i logouta. Powinieneś tam mieć wyświetlone czerwone 20 jak na FB :D Zresztą, proszę (tu jest napisane non-steam ale się nie przejmuj tym), od 1:08.
Source: https://www.youtube.com/watch?v=AR4Gs4jxX-I&feature=youtu.be&t=68
 
On Steam
Fly the F/A-18C Hornet, F-16C Viper, A-10C Warthog, F-5E Tiger II, Persian Gulf Map and all DCS World War II products for free during a two-week period from April 19th to May 3rd.

Between the 13th and 27th of May, a 50% discount on all DCS products will be available.

Czyli bez konta na dcs się chyba nie obejdzie.
 
Osobiście polecam instalację i zakupy modułów na stronie DCS-a.
Raz, że ma się dostęp do zawsze aktualnej wersji tzw. Open beta (na Steam mamy tu jednak pewne opóźnienie)
Dwa większość promocji jest szybciej i dłużej dostępna bo zwyczajnie nie wymaga to respektowania umów ze Steam.
Jedna uwaga:
Należy się zastanowić przed podjęciem tej decyzji bo zakupy modułów od daty wydania Mirage-2000 NIE SĄ już kompatybilne dla obu klientów (DCS/Steam).
I dlatego takim np. F-18, F-16 ( i wielu innymi) nie polatamy na obu klientach gry.
ps.
A co do szeroko pojętej wygody polecam instalację takiego programu:

Raz łatwo robić wszelkie update/instalacje modułów, kampanii, map bez uruchamiania gry.
Dwa przełączanie między wersją VR ON/OFF wymaga użycia jednego przycisku
Trzy nie potrzeba bawić się w komendy dos-owe w ramach naprawy gry albo przełączania między wersją stable lub open.
I jeszcze "kilka" innych przydatnych funkcji...
 
Last edited:
Top Bottom