Przygody z Virtual Reality

Na steamie mam gre i troche platnego contentu. Zakladanie drugiej wersji gry aby sobie polatac przez chwile za free i ladowanie prawie 100gb jest dla mnie i mojego ssd chyba nie do przelkniecia . Na hdd gra laduje sie niemilosiernie dlugo no i mialem kiedys jakis problem z teksturami. To co by mnie jeszcze interesowało to sprawdzenie Tomcata. Pytanie czy da sie polatc razem z funflem w MP tym 2 miejscowym staruszkiem ? Mam na mysli 1 samolot oblugiwany przez 2 os.
 
Last edited:
Na steamie mam gre i troche platnego contentu. Zakladanie drugiej wersji gry aby sobie polatac przez chwile za free i ladowanie prawie 100gb jest dla mnie i mojego ssd chyba nie do przelkniecia . Na hdd gra laduje sie niemilosiernie dlugo no i mialem kiedys jakis problem z teksturami. To co by mnie jeszcze interesowało to sprawdzenie Tomcata. Pytanie czy da sie polatc razem z funflem w MP tym 2 miejscowym staruszkiem ? Mam na mysli 1 samolot oblugiwany przez 2 os.
No to pech bo Tomcat nie uczestniczy w tej promocji (to było robione przez firmę trzecią więc nie jest bezpośrednio pod ED), wypróbowałem w poprzedniej, urwało mi skrzydła, dosłownie ;-). Wolę jednak F/A-18 :D. Także niestety jeśli nie z ED to tylko to co napisałem powyżej jest dostępne.
BTW. Właściciel Pimaxa i 2080Ti zasługuje na 1TB NVMe ;-)

Z tego co wiem to da się z "buddym" lecieć tomcatem, jeden jako pilot drugi jako WSO albo bardziej do Tomcata pasujące RIO czyli gość z tyłu:
Source: https://www.youtube.com/watch?v=aLTN1eiYjiI
 
UWAGA!

PRO-BEST-TIP dla VR-owców, którzy grają też w "płaskie gry". Lata pracy, mnóstwo przestudiowanych tekstów naukowych, niezliczone eksperymenty i nieudane próby oraz masa wyrzeczeń i cierpienia - zaowocowały!

View attachment 170605

Oto sposób na permanentne pozbycie się problemu "zapomnianego" wyłączenia synchronizacji pionowej w goglach VR, bez konieczności konfigurowania każdego programu!

Nie musicie dziękować. Wiem, że wielu chciałoby się za tę pracę odwdzięczyć, więc zakładam program PATRONITE, gdzie będziecie mogli wesprzeć mnie finansowo. Przyjmę również karty zdrapki i kody to telefonu. Dziękuję jedynie za oferty towarzyskie (to nic osobistego - jedynie niezgodność płci).
Nigdy nie miałem tego problemu ani na Vive, ani Rifcie, ani Pimaksie, ani Indeksie.
 

Robinus

Volunteer Moderator
Nigdy nie miałem tego problemu ani na Vive, ani Rifcie, ani Pimaksie, ani Indeksie.
Jak masz monitor powyżej 60FPS - problemu nie ma.

Inni - z normalnymi monitorami/TV - go mają :)

Chociaż i tak to niepotrzebne ograniczenie i zakładanie kagańca FPS.
 
Jak masz monitor powyżej 60FPS - problemu nie ma.
Nie, mój desktop jest raz 60, raz 120 w zależności od tego czy mam problem z jakąś grą (kiedyś Overwatch namiętnie zbijało do żłówich 60fps :p i miałem desktop w 120 żeby łaskawie przestał) i nic. A w ogóle OLED mi padł i teraz jestem przykuty do 60Hz i nadal nie mam tego problemu z VR.
Problem jest albo z wielomonitorowością albo z WMR.
 

Robinus

Volunteer Moderator
Nie, mój desktop jest raz 60, raz 120 w zależności od tego czy mam problem z jakąś grą (kiedyś Overwatch namiętnie zbijało do żłówich 60fps :p i miałem desktop w 120 żeby łaskawie przestał) i nic. A w ogóle OLED mi padł i teraz jestem przykuty do 60Hz i nadal nie mam tego problemu z VR.
Problem jest albo z wielomonitorowością albo z WMR.
Karta graficzna nie wygeneruje klatkarzu różnego dla VR i monitora. Jak wyświetlasz na monitorze 60Hz z VSYNC - to w VR będziesz miał... 60Hz.

Myślałem, że to wiedza ogólna - wyłączenie VSync jako podstawa "fałerowania".

I nie WMR. Pierwszy link z gogli:
"Can confirm. You need Vsync off or it will run your Oculus app at 60fps on a 60hz monitor."
 
Karta graficzna nie wygeneruje klatkarzu różnego dla VR i monitora. Jak wyświetlasz na monitorze 60Hz z VSYNC - to w VR będziesz miał... 60Hz.
Myślałem, że to wiedza ogólna - wyłączenie VSync jako podstawa "fałerowania".
Nie zgadzam się, mogę tylko zacytować Simplexa i powiedzieć u mnie problemu nie ma. I wiem to bo mam fpsVR i bieżący podgląd klatek.
 

Robinus

Volunteer Moderator
Zresztą, SteamVR to tak naprawdę inny ekran a Hz ustawia się w windzie per wyświetlacz.
Ciekawe to. Ja też mam fpsVR i na tej podstawie to potwierdzam.
HZ może ustawia się per wyświetlacz, ale czy VSync działa "per wyświetlacz"?
 
Dobre pytanie. Ja w NVidia panelu przy vsyncu mam "use 3d app setting" i to jest default nvidii, więc może kot jest pogrzebany tam gdzie ludzie to celowo na "on" włączają???
 

Robinus

Volunteer Moderator
Dobre pytanie. Ja w NVidia panelu przy vsyncu mam "use 3d app setting" i to jest default nvidii, więc może kot jest pogrzebany tam gdzie ludzie to celowo na "on" włączają???
Osz Ty...
muszę sprawdzić jak to się będzie spisywać.

Pamiętam, że w 2D na monitorze, w trybie okienkowym - nie chciało to działać. Coś podobnego zmusiło mnie kiedyś do ustawiania "na twardo" tych ustawień i chyba z przyzwyczajenia - a teraz zapomnienia - zostało już na ON (niektóre gry miały lepszą wydajność w trybie okienkowym - full window - FALLOUT 4 na przykład).

Teraz po przesiadce z GTX970 z wydajnością problemów już nie uświadczam. Może to ustawienie to łatwiejsze rozwiązanie moich bolączek! Dzięki!
 
Pamiętam, że w 2D na monitorze, w trybie okienkowym - nie chciało to działać
Aplikacjom czasem się mówi otwórz się na pełnym ekranie a one otwierają się w bezramkowym oknie "bo powody". I wtedy są jak najbardziej przywiązane do tego co jest ustawione na desktopie. Ale jeśli desktop ma use 3d app settings, to teoretycznie powinien respektować...
 

Robinus

Volunteer Moderator
Aplikacjom czasem się mówi otwórz się na pełnym ekranie a one otwierają się w bezramkowym oknie "bo powody". I wtedy są jak najbardziej przywiązane do tego co jest ustawione na desktopie. Ale jeśli desktop ma use 3d app settings, to teoretycznie powinien respektować...
Na logikę tak powinno być.
Wiele rzeczy "powinno być" :)

Nie zmusisz okienkowej aplikacji do włączenia VSynca jeśli "desktop" będzie miał go wyłączonego. A tak będzie przy ustawieniu "use 3d app".

Edit: tak było. Raczej nic się nie zmieniło ale nie sprawdzałem dawno.
 
Jak masz monitor powyżej 60FPS - problemu nie ma.
Inni - z normalnymi monitorami/TV - go mają :)
Niezmiernie mi przykro, ale mam TV 60fps i problemu nie mam. Starlight też nie.

Karta graficzna nie wygeneruje klatkarzu różnego dla VR i monitora. Jak wyświetlasz na monitorze 60Hz z VSYNC - to w VR będziesz miał... 60Hz.
Nie, nie będziesz miał.
Od ok 4 lat regularnie odwiedzam wszystkie popularne subreddity VRowe (r/oculus, r/vive, r/steamvr, r/virtualreality i nigdy nie widzialem masowego narzekania na ten problem ani żadnego postu typu "PSA - koniecznie wyłączcie vsync, bo inaczej będzie 60fps w VR!" - ponieważ taki problem nie występuje.

Myślałem, że to wiedza ogólna - wyłączenie VSync jako podstawa "fałerowania".
To nie jest podstawa, bo na Vive, Rifcie, Pimaksie i Indeksie nie ma potrzeby tego robić.

I nie WMR. Pierwszy link z gogli:
"Can confirm. You need Vsync off or it will run your Oculus app at 60fps on a 60hz monitor."
Bardzo wartościowy post, sprzed 4 lat, z samej premiery Oculusa. Na pewno absolutnie nic się od tamtej pory nie zmieniło ani u Oculusa, ani w Windowsie, ani w sterownikach GPU :D

Dobre pytanie. Ja w NVidia panelu przy vsyncu mam "use 3d app setting" i to jest default nvidii, więc może kot jest pogrzebany tam gdzie ludzie to celowo na "on" włączają???
Jestem vsync e. Od zawsze mam wymuszony vsync w panelu nvidii (force on) i nigdy nie było problemów.
A przepraszam, w jednej jedynej grze, Doom VFR, miałem 60fps, ale to gra zjebana, bo wydana przez Bugthesdę ;) I niewykluczone że to poprawili.
No i problem jest wtedy gdy się używa limitera klatek, no ale to chyba logiczne że jak się ustawi globalny limiter klatek na 60 to będzie 60.

Dobrze zaprojektowane gogle VR pracują w tzw "direct mode" (a nie extended). Windows nie widzi takich gogli jako wyświetlacza, wiec nie aplikuje vsynca. Myślałem, że to wiedza ogólna i podstawa "fałerowana" ;)

https://www.reddit.com/r/Vive/comments/4iaxgu/_/d2wjjqj Source: https://www.reddit.com/r/Vive/comments/4iaxgu/what_is_direct_mode_and_what_does_it_do/d2wjjqj/
 
Last edited:

Robinus

Volunteer Moderator
...
Bardzo wartościowy post, sprzed 4 lat, z samej premiery Oculusa. Na pewno absolutnie nic się od tamtej pory nie zmieniło ani u Oculusa, ani w Windowsie, ani w sterownikach GPU :D
Czy ja go podałem jako "przykład z wikipedii"?
Nie jest wartościowy - tak jak pisałem i prosiłbym o czytanie ze zrozumieniem - jest to pierwszy z brzegu post jaki wyskakuje w google po wpisaniu hasła:
"VR VSync".

Dokumentuje jedynie to, że nie jest prawdą, że to tylko WMR ma problem z Vsynciem.
 

Robinus

Volunteer Moderator
No dobra Panowie.

Podłączyłem tego zakurzonego Samsunga (chociaż mi się nie chciało) gotowy do nagrywania filmów nawet, by udowodnić Wam wszystkim jak bardzo się mylicie. Odpaliłem NMS z VSYNC i bez VSYNC i ...
za cholerę nie widzę różnicy. :)

Dowodzi to kolejnego błędu w Matrixie, który na szczęście - jako moderator - będę w stanie szybko naprawić usuwając moje "posty wstydu" i cofając czas na forum o te kilka dni ;)

A poważnie to nie wiem co się stało, ale poważnie: męczyłem się z przestawianiem VSYNca za każdym razem, bo nie potrzebowałem nawet liczników FPS by odczuć - oczoleptycznie - ten spadek FPSów.

Jak uda mi się ponownie przyłapać VSynca na mieszaniu w moim VR - dam znać.
Dziękuję za naprostowanie.
 
Top Bottom