Przygody z Virtual Reality

Robinus

Volunteer Moderator
Video z VR zawsze fajne!

Szczególnie, jak drugiej połówce można pokazać fotel na siłownikach - tak do porównania z moimi "zawalającymi pokój" goglami ;)
 
No na to warto położyć hajs, myslę że na długo ten headset styknie, co najmniej 2-3 lata zanim inni dogonią, w najgorszym przypadku WMRy wyjdą o parametrach reverba, ale htc, oculus, steam będą jakiś czas w tyle - oni dopiero co zaprezentowali technologicznie stare już headsety.
Natomiast opcja za 30% wartości (bo i stacje bazowe + kontrolery) dająca podobne wrażenia to reverb. Pewnie to samo PPI, tyle że mniejszy fov.
Ale, 8KX jak najbardziej na propsie.
 
Last edited:
Na to warto położyć hajs, myslę że na długo ten headset styknie.
Natomiast opcja za połowę hajsu dająca podobne wrażenia to reverb. Pewnie to samo PPI, tyle że mniejszy fov.
Ale, 8KX jak najbardziej na propsie.
Ja mam inne zdanie, mając na głowie 5k+ z jego słabymi kolorami i generalnie żądaniem posiadania 2x 2080Ti żeby jako tako działał raczej bym nie zainwestował ani w to ani w reverba. To jeszcze nie ta generacja kart graficznych. A do czasu aż wyjdą RTXy 7nm to kto wie co się podzieje w headsetowym światku. Btw. coś ciekawego na oculus connect się dzieje?
 
Reverba Ci 1080ti czy 2080ti opędzi, po prostu zjedziesz z supersamplingu, bo nie będzie potrzebny, finalnie renderując podobną wartość co robiło się na odyssey+.
No ale 8KX przy pełnym fov, już będzie wymagał grubszej rury, mimo wszystko.
 
Opędzi jak opędzi, taki Linus to już nie może grać w 80Hz na rift-s i wraca do indexa ;-)
Source: https://youtu.be/wnftQx-_YG0

Ja przyznaję się bez bicia że różnicy nie widzę mimo że na desktopie bez problemu zauważam. Może teraz jak mam nową maszynę to zrobię te testy porównawcze jeszcze raz w kilku grach.
 
kolejne info jest takie ze pimax 5k dostanie w nadchodzacym updajcie softwaru tryb 120 hz w trybie najmniejszego fova czyli jakies 130 hor.
 
Last edited:
Ja mam inne zdanie, mając na głowie 5k+ z jego słabymi kolorami i generalnie żądaniem posiadania 2x 2080T
a miales chociaz jednego RTXa TI jak testowales ? Wiele gier dziala teraz okolo 30 ~40%% lepiej niz na poczatku dzieki natywnemu wsparciu duzego FOV czyli w PiTool paralelle projection off, dziala to juz nawet w takich wrednych tytulach jak np IL 2 gdzie uczestnicze w zamknietej becie nowej wersji (Bodenplatte) oraz dzieki implementacji fixed fovated rendering ktory dziala fajnie np. Elite Dangerous.
3 Tryby Hz tez pomagaja w ustwieniu gry pod siebie. O edycji kontrastu i kolorow ktory doszedl w PiToolu pozniej tez juz wiesz...

Napewno lepsze panele nie pogorsza nam obrazu nawet jak SS ustawimy takie samo. Waskim gardlem oczywiscie bedzie grafa ale przy inpucie 1440p ktory teraz mam to w moim przypadku ograniczeniem jest panel.

To co mnie wkurza w wczorajszym streamie to jawne wydojenie backersow z najdrozszego dodatku (streach gola) ktory mial byc za free - eyetracking. Wydumali ze jednak nie i tylko znizka sie należy z 299 na 199$ . Rozbój Panie..
 
Last edited:
Ja nadal nie mam 2080Ti, ale wtedy jak testowałem nie miało to wielkiego znaczenia bo i tak jeszcze nie wspierali FFR. To nadal około średnio 30% więcej niż 1080Ti. Czyli jak gra mi wyciągała 35-45 fpsów przy tym nieszczęsnym parallel projection to by wyciągnęła 60... Mam złe wspomnienia z pierwszego dirta. E.D. też demonem prędkości nie było choć FOV cieszył. Zresztą nie muszę sam mieć RTXa, szwedzki Marcin przecież robił testy na 2080Ti i 9900k. Jak od tego czasu poprawili, to świetnie. Być może @SimplexPL coś więcej doda, bo on zamienił pimaxa na indexa. IMHO pimax wyprzedził epokę niestety i nie ma tylu koni jeszcze żeby to ciągnąć sensownie (90Hz).

Gry VR w ogóle potentatami optymalizacji nie są, to nadal zabawka promila użytkowników steama więc specjalnie sił i środków nikt na razie wielkich wsadzał nie będzie. Prędzej goście od silników (unity/unreal) coś przepchną i skorzystają ci co używali tych silników. Muszę w końcu odpalić elite na tym indeksie i sobie pooglądać jak działa. Ostatnio polatałem godzinkę w te i wewte żeby zarobić 1arx na thargoid bobblehead ale nie miałem siły tego robić w VR. 4k 60 ultra niby ładnie wygląda ale... Elite w 2D to dla mnie już nie jest to samo.

Co do kolorów to ja jedynie miałem okazję pobawić się suwakiem od jasności bo dodali tą aktualizację akurat jak miałem pożyczonego 5k+. Nie było specjalnie lepiej. Wot sobie trochę ściemniłem ekran. Żeby nie było, indeks też nie grzeszy pięknem w ciemnych scenach. Onward bazaar w nocy to jakieś rozmazane beże i szarości np.

No i ja miałem co chwilę problemy z pitoolem/hmd. Często gęsto pimaxa trzeba było po kilka razy włączać wyłączać i czarować żeby to poszło, zobaczyło kontrolery, odpaliło parallel projection itepe... Wiem że to były początki i teraz pewnie jest lepiej no ale wtedy jak używałem nie było i dlatego kasa poszła do Valve. Czy dobrze? Porównując 5k+ i indexa przy mojej grafie - dla mnie dobrze bo jestem zadowolony z klarowności obrazu od lewej do prawej z minimalnymi zniekształceniami na brzegach. W pimaxie był efekt akwarium do którego musiałem się przyzwyczaić, ale też się dało.
 
Top Bottom