Przygody z Virtual Reality

To taka forma buddyzmu w wersji EU w sumie, tylko przekaz ala trener rozwoju personalnego ;-)
Masz swoje filtry - nie wnikam, pewnie juz obejrzales calość ;) gwarantuje jednak ze systemy religine ( a tak naprwde dziel i zarzadzaj , kontrola populacji) nie maja nic wspolnego z # Gracjana. Mozesz sobie slowo dusza zastapic np, podswiadomoscia , intuicja , wyzszym ja , innym wymiarem, kobieca intuicja, cokolwiek ;)

Linka wrzucilem zeby chociaż jeden z was zrozumial ze skoro przewalcie sie juz ciagle tymi samymi argumentami od iluś tam stron to moze warto zluzować,nie widze tam juz nic innego niż starcie ego z ego a to jest bez sensu , purysowe zwyciestwo, brak nagròd i oklaskòw. Po co Ci to? Przenieście sobie to w prywatna przestrzeń ale zaraz zaraz, przeciez ego potrzebuje publiki , najlepiej po naszej stronie. Nieważne .
 
Last edited:
Panowie dajcie se po razie i już zostawcie tego zdechłego rozmytego konia 😂

Dodatni G to jak cie mogę, ale ujemny to masakra, w dodatku chyba nie da rady w żaden sposób się przed nim zabezpieczyć. W sumie pewnie wprawny symulant by takim F/A-18 poleciał bo to dziadostwo ma taką stabilizację, że lata samo i nawet szarpiąc sterami nie da się mu zrobić krzywdy, co najwyżej pilotowi ;-)
F-14 to co innego, ostry manewr i skrzydła odlatują ;-)
Podobnie się załatwiłem w Su-25, lecę sobie jak gdyby nigdy nic i mi stabilizatory (czy cokolwiek to jest na końcówkach skrzydeł) urwało 😂 A F18 to pełny fly by wire, tam są zabezpieczenia przed zbyt dużymi G które nie pozwolą Ci pociągnąć drążka dalej jeśli nie trzymasz specjalnej wajchy. Ujemnego G to i doświadczeni piloci nie lubią, jest o wiele gorsze, ale wydaje mi się żeby w Hornecie to osiągnąć to byś musiał ostro cisnąć nos w dół. Tak samo prawdziwi piloci nie lubią latać "do góry nogami" bo nie dość że ujemne g to jeszcze cały syf i piach z podłogi leci w stronę twarzy :)

karta 2x szybsza od mojej GTX1080Ti, to byłby w końcu w miarę dobry komfort gry w DCSa,
No z tym że nie, bo DCS mega obsysa na procku. PolskiSzwed (SweViver) nawet kiedyś poradnik zamieścił jak to porozdzielać wątki VR-owe od głównego wątku gry żeby zapewnić jak najlepsze zużycie GPU, bo tam RTX-y się nudzą. GTXy zresztą też, można to zauważyć jak się odpali MSI Afterburnera i popatrzy na wykresy. Po prostu gra jest na kilkuletnim silniku który nie ogarnia wielowątkowości i jest ciągły CPU bottleneck :(

Brute force z GPU nie pomoże jak go procek nie daje rady nakarmić. Dlatego DCS uwielbia topowe intelowe procki, bo tu każdy podkręcony MHz jest istotny. W dodatku zależy od modułu, bo w takim migu 29 z fc3 mam 90fps a z kolei F18 jest tak masakrycznie skopany że tam potrafi spaść poniżej 30. Warto sobie te wątki porozdzielać tak czy inaczej jeśli się ma dość corów pod ręką bo to ogólnie pomoże w grach w których render thread jest największym obciążeniem i nie potrafi się podzielić robotą.
 
Masz swoje filtry - nie wnikam, pewnie juz obejrzales calość ;) gwarantuje jednak ze systemy religine ( a tak naprwde dziel i zarzadzaj , kontrola populacji) nie maja nic wspolnego z # Gracjana. Mozesz sobie slowo dusza zastapic np, podswiadomoscia , intuicja , wyzszym ja , innym wymiarem, kobieca intuicja, cokolwiek ;)

Linka wrzucilem zeby chociaż jeden z was zrozumial ze skoro przewalcie sie juz ciagle tymi samymi argumentami od iluś tam stron to moze warto zluzować,nie widze tam juz nic innego niż starcie ego z ego a to jest bez sensu , purysowe zwyciestwo, brak nagròd i oklaskòw. Po co Ci to? Przenieście sobie to w prywatna przestrzeń ale zaraz zaraz, przeciez ego potrzebuje publiki , najlepiej po naszej stronie. Nieważne .
Buddyzm to filozofia, na siłę tylko wciśnięta w system religijny w celu poszufladkowania, bo nie pasuje do reszty. Serio, polecam się zainteresować.
Oj tam, tez zluzujcie, popisać sobie nie można :) ? Zresztą już skończyliśmy, chyba.


No z tym że nie, bo DCS mega obsysa na procku. PolskiSzwed (SweViver) nawet kiedyś poradnik zamieścił jak to porozdzielać wątki VR-owe od głównego wątku gry żeby zapewnić jak najlepsze zużycie GPU, bo tam RTX-y się nudzą. GTXy zresztą też, można to zauważyć jak się odpali MSI Afterburnera i popatrzy na wykresy. Po prostu gra jest na kilkuletnim silniku który nie ogarnia wielowątkowości i jest ciągły CPU bottleneck :(

Brute force z GPU nie pomoże jak go procek nie daje rady nakarmić. Dlatego DCS uwielbia topowe intelowe procki, bo tu każdy podkręcony MHz jest istotny. W dodatku zależy od modułu, bo w takim migu 29 z fc3 mam 90fps a z kolei F18 jest tak masakrycznie skopany że tam potrafi spaść poniżej 30. Warto sobie te wątki porozdzielać tak czy inaczej jeśli się ma dość corów pod ręką bo to ogólnie pomoże w grach w których render thread jest największym obciążeniem i nie potrafi się podzielić robotą.
DCS to żywioł, każdy moduł działa inaczej i ma inne wymagania. To zresztą nie dziwi, skoro kilka różnych firm je pisze. Największa lipą DCSa jest to, że nie jest wstanie wykorzystać wielu rdzeni.
FC3 to nie ma sensu porównywać do F/A-18, jego poziom komplikacji jest taki jak całego FC3 razem. Z F-14 jest jeszcze gorzej niż z F/A-18
Ja i tak przeprosiłem DCSa, po tym jak chwilę pobawiłem sie x-plane w VR, przy tym to DCS jest szczytem optymalizacji.
No a ponoć prace nad Vulcanem są już jakoś tam bardziej zaawansowane, więc może w końcu się to zmieni. ED chwali się, że niby cały jakiś tam zespół nad tym pracuje.
 
Przy zamówieniu w Pimaxie od razu doliczają VAT? Czy jest to taka tradycyjna loteria w zależności od przewoźnika? Wygląda na to, że nic nowego się nie zapowiada w rozdziałce ala Reverb, więc trzeba będzie zacząć ciułać w tym lub przyszłym roku. Ponoć Pimax ma podnieść jakość obudów. Faktycznie już na pierwszy rzut oka te nowe wyglądają porządniej.
 
Wygląda na to, że nic nowego się nie zapowiada w rozdziałce ala Reverb, więc trzeba będzie zacząć ciułać w tym lub przyszłym roku.
Ja jak już wielokrotnie pisałem myślę że chwilę z Indeksem zostanę i raczej skupię się na rozbudowie grafy jak już wyjdzie 3080 w wersji Ti. Miejmy nadzieję za około rok... To powinno zamknąć mi temat hardware gamingowego na dobrych kilka lat. Jeśli wyjdą jakieś mega przełomowe gogle to się może skuszę. Indeks perfekcyjny nie jest, ale oferta konkurencji również jakoś szczególnie nie zachęca do wywalania grubej kasy na sidegrades każdy z indywidualnymi wkurwiajkami. Reverb mnie kusi ze względu na rozdziałkę do niszowego zastosowania w DCS, ale nie spojrzałbym sobie w lustro (a tym bardziej Żonie w oczy) jakbym wywalił kasę na Reverba mając Indeksa żeby grać okazjonalnie. Plus podejrzewam że bym się wkurzał sweetspotem bo ten mnie strasznie "uwierał" w Vive po spróbowaniu Pimaxa 5k+... Więc nie chcę mieć dylematu jak @gcze :) To jeszcze nie ta generacja dla mnie i na razie zostaję z plamą tak samo jak zostałem z GTXem zamiast rzucić się na RTXa ;-)

A od następnych gogli oczekuję poza rozdzielczością: dużego sweetspotu, braku glare/god raysów i ciut większego FOV. Coś a'la Pimax 5k+ Normal tylko bez zniekształceń - ciekawe czy to w ogóle możliwe? Panel? LCD. Dlaczego? Bo nie chcę się martwić o burn-in na goglach VR za grube pieniądze. Miałem burn-in na TV i jak dla mnie to dramat OLEDa. Pilnuj żeby nie wyświetlać kanałów z ramkami na stałe, pilnuj żeby Ci się desktop nie odbił, pilnuj żeby nie było za dużo czerwonego bo te "pikśle" padają najszybciej itepe itede. Zastosowanie LCD zwalnia mnie od obowiązku dbania/zamartwiania się o ekran gogli bo jakiś kretyński dev umieścił coś "przyklejone" w stałym miejscu...

Odświeżanie może se być 90Hz, korzyści z trybu 120/144Hz są (dla mnie i na razie) słabo zauważalne - smooth turning kontrolerem w Boneworks najlepiej to demonstruje jak dotychczas. Może to również wynikać z faktu że jedyne gry które wyciągają takie fpsy są biedne graficznie, typu BeatSaber, Space pirate trainer itp. Boneworks jak się dokładniej przyjrzeć też ma "uproszczoną" grafikę którą pozoruje na wyższą sprytnymi trickami (np. wysokorozdzielczościowe tekstury). W każdym razie niewiele jest tytułów które napędzą indeksowe 120/144Hz. Ciekawe jak będzie z HL: Alyx? Jednak za nisko z odświeżaniem zjechać też nie można; w Queście który ma 70-kilka Hz czuję się dziwnie. Cały czas "coś jest nie halo". Pewnie to kwestia jakichś progów, grając w 80Hz w NMS jeszcze było znośnie, aczkowiek ciężko stwierdzić bo gra miała problemy z wydajnością na początku. Być może jak wyjdą lepsze grafy które będą w stanie więcej FPS wycisnąć przy ładniejszej grafice to się zacznie to zauważać bardziej. Oczywiście człowiek się przyzwyczaja po jakimś czasie do wszystkiego, plam, herców, słitspotów...

Miłym dodatkiem byłoby jakby były bezprzewodowe... Ale przeżyję jak nie będą :) Inside out tracking mnie zupełnie nie interesuje, bo uchwyty na latarnię to sobie wpiszę w projekt remontowanego mieszkania. Być może już na stacjach 2.0 żeby ogarnąć martwe punkty, kto wie :cool:
 
Ja nie przeżyję. Index to ostatnie gogle przewodowe jakie kupię.
Latarnie mi nie przeszkadzają, ale nadal przewiduje że to ślepy zaułek i zdechną, a już na pewno przy tak absurdalnych cenach. Jaka tam jest super tjochnika że od prawie 4 lat cena nie spadła?
Bez eye trackingu i foveated renderingu gogle z 4K na oko nie mają racji bytu, bo nic tego nie uciągnie.

Znalazłem ciekawy post na Reddicie, porownanie różnych gogli włącznie z Pimaxami i XTALem, zrobione przez jakiegoś maniaka DCS:

https://www.reddit.com/r/Pimax/comments/eohvx4 Source: https://www.reddit.com/r/Pimax/comments/eohvx4/ces_2020_my_quick_review_of_pimax_8k_x_xtal_vs/


I know guys that tried the reverb but the ipd just didn't work for them and they had to go index.
Haha, wszędzie ludzie żaby! A przecież reverb to taki idealny headset dla każdego ;)
 
poza rozdzielczością: dużego sweetspotu, braku glare/god raysów i ciut większego FOV. Coś a'la Pimax 5k+ Normal tylko bez zniekształceń
Gdyby nie rodzielczosc to odpowiedzia chyba jest Artisan. Aczkolwiek 2 recenzentów napisalo ze jest klarowniej niz w 5k+. Poczekam na testy A/B
 
Ja jak już wielokrotnie pisałem myślę że chwilę z Indeksem zostanę i raczej skupię się na rozbudowie grafy jak już wyjdzie 3080 w wersji Ti. Miejmy nadzieję za około rok... To powinno zamknąć mi temat hardware gamingowego na dobrych kilka lat. Jeśli wyjdą jakieś mega przełomowe gogle to się może skuszę. Indeks perfekcyjny nie jest, ale oferta konkurencji również jakoś szczególnie nie zachęca do wywalania grubej kasy na sidegrades każdy z indywidualnymi wkurwiajkami. Reverb mnie kusi ze względu na rozdziałkę do niszowego zastosowania w DCS, ale nie spojrzałbym sobie w lustro (a tym bardziej Żonie w oczy) jakbym wywalił kasę na Reverba mając Indeksa żeby grać okazjonalnie.
Ja raczej też pozostanę, przy Index w room scale, nawet, jeśli skusiłbym się na Pimax to raczej tylko pod simy. OLEDów nie ma się co bać, szczególnie w goglach. Nie słyszałem o żadnym przypadku wypalenia ekranów w goglach. Mam znajomego, który codziennie od 2 lat jeździ z nawigacją w tel i jasność oczywiście na max. Ekran jest ok, sam dokładnie sprawdzałem, bo nie mogłem w to uwierzyć. A jeździ sporo, zawodowo. Wygląda na to, że coraz lepsza jest tak technologia.

Haha, wszędzie ludzie żaby! A przecież reverb to taki idealny headset dla każdego ;)
Reverb to HMD o ekstremalnie małych widełkach tolerancji IPD, jest w tym najgorszy ze wszystkich gogli jakie testowałem. Do tej pory "mieściłem" się wszędzie na tyle aby bez problemu w miarę lub od biedy ich używać. Dopiero na Reverbach nie było opcji abym to strawił, a "niby" mieszczę się w zakresie producenta, czyli 67 (Tak twierdzi okulista przynajmniej) chociaż zwykle ustawiam na ok 68, ze względu na większe pole klarowności na boki z takim ustawieniem.
Na pewno jest pod tym względem znacznie gorszy od RiftS, czy stareńkiego, prymitywnego DK2. Czy nawet różnego kartonowego chłamu.
Pod tym względem dali ciała naprawdę ostro.
 

Robinus

Volunteer Moderator
A posiadacze jedynych, słusznych rozwiązań VR :D nadal są rozpieszczani:

Opis nowości w najbliższej aktualizacji WMR do SteamVR:

Let's talk about Headset Settings

I wanted to take an opportunity to share with the community one of the new things coming in the next release of Windows 10 (codename "20H1") for our Windows Mixed Reality users - revamped Headset Display settings!
What's up?
One of the bigger pieces of feedback we've heard from our customers over the last year is that our platform doesn't make it easy for users to switch their desired refresh rates without other unintended changes. Deep in our settings page, there's an option to change "experience options" where the values are automatic, 90Hz, and 60Hz. Seems straightforward, right? Select 60Hz to limit your headset only to running at 60Hz. However, if you were particularly eagle-eyed, you might've caught this line:
If you choose 60Hz, some mixed reality features will be turned off.
As many of you have noticed recently, selecting the 60Hz option not only limits your frame rate (which is what you wanted), but also changes other things, such as lowering the rendering resolution of applications and restricting the field-of-view. As it turns out, this is actually by design!
Why, you might ask, would we ever do that? Well, it turns out we have a mode where we limit certain aspects of the WMR experience when running on PCs with more restricted hardware configurations that might struggle to maintain 90fps for games. On those PCs we default headsets to 60Hz and a lower resolution as a way to ensure smooth gameplay. Of course, we always want you to have the option of opting out of that default, which is why "Experience options" exists. The option to select your desired refresh rate is actually a setting for opting in and out of that more limited experience! Of course, we didn't do a great job of conveying that to you, the users. We also didn't anticipate how many people would want to toggle their refresh rates independently of everything else. In our attempts to keep things simple, we didn't give our customers enough control over these settings.
You might be thinking: "That's all well and good but it doesn't change the fact that I'd like to run at 60Hz without a bunch of extra things being changed. And oh, by the way, those settings are very vague and now you're telling me they don't even do what I thought they did." Well, we heard your feedback on this loud and clear, so coming in the next major release, we've revamped those settings all up.
What's changing?
Here are the settings on that page that are available in "20H1"-
  1. Visual quality of my home - changing these settings affects only the WMR home environment (aka "cliff house").
    1. Adjust level of detail... - this changes some of the rendering affects we use in the home environment. In particular, the visual quality of different materials (wood, concrete, etc.) will scale as you change the setting from low to high.
    2. Change app window resolution - By default, most 2D windows launched in the home environment are launched with a 720p resolution. You can of course manually resize them horizontally & vertically to change that. However, you can opt to have them all start at 1080p. Previously this option was available as the "Very high (beta)" option under Visual quality. We've appropriately split it out as a separate setting now.
  2. Experience options - these are those options mentioned above that limit the experience to reduce the load on systems where the hardware might struggle to keep up with an unrestricted 90fps. You can choose to explicitly enable or disable these additional settings, or choose Let Windows decide and let our heuristics continue deciding when to toggle these on and off.
  3. Resolution - if you have a high-resolution headset like the HP Reverb, we support running it at its native resolution, or at a reduced resolution for performance reasons. Earlier headsets, like the Odyssey and Odyssey+, only support a single resolution so you won't be able to change this setting on those headsets.
  4. Frame rate - You can now independently change the frame rate you'd like to run at, or continue to let Windows use its heuristics to determine if 60Hz or 90Hz is more appropriate.
  5. Calibration - as before, you can adjust your IPD (if supported by your headset).
  6. Input switching - toggle the input focus switching (Win+Y) behavior to be automatic (based on presence sensor feedback) or manual.
These changes are available today for PCs in the Windows Insider program - both the Fast and Slow rings include the new Settings page. Please try them out and let us know what you think!

( https://www.reddit.com/r/WindowsMR/comments/eovbc3 Source: https://www.reddit.com/r/WindowsMR/comments/eovbc3/lets_talk_about_headset_settings/
)
 
Top Bottom