Przygody z Virtual Reality

Reprojekcje sa na różnym poziomie wykonane przez dewsów .W vivce 45+45 bylo malo grywalne z ghostingiem w tle.

Ghosting zależy od czasu reakcji matrycy, devsi raczej niewiele mają tu do powiedzenia.
Jest mniej odczuwalny przy większych częstotliwościach - stąd przy 72 jest ładniej.

Jako najstarszy tu posiadacz najlepszego headsetu :) stwierdzam, że w O+ występuje ale nie przeszkadza :)

Choć nie jestem pewien, czy przesunięcie czarnego to ghosting czy jaka inną cholera...
 
Ghosting zależy od czasu reakcji matrycy, devsi raczej niewiele mają tu do powiedzenia.
Jest mniej odczuwalny przy większych częstotliwościach - stąd przy 72 jest ładniej.

Jako najstarszy tu posiadacz najlepszego headsetu :) stwierdzam, że w O+ występuje ale nie przeszkadza :)

Choć nie jestem pewien, czy przesunięcie czarnego to ghosting czy jaka inną cholera...

Tak tak devsi nic nie moga , jedynie Ci od MS cos potrafia . Glupi Oculus niepotrzebnie tak długo zasuwał nad zrobieniem ASW 2.0 :D

Ghosting w sensie artefakty i smużenie wystepuje tez przy zle zbalansowanej reprojekcji np za duzo ramek powtórzonych do natywnych, niedopracowany algorytm oraz wydajność itp. Jesli ekran pozwala na odswiezanie 120 lub 144 hz to efekty sa zadowalające czego najlepszym przykladem jest PSVR. Simplex pewnie potwierdzi ze dziala fajnie ja mialem tylko 2 okazje na zabawe soniaczkiem ale te 60 +60 jest tam całkiem dopracowane , pewnie dlatego ze PS posiada dedykowany układ do reprojekcji a w PC leci to przez CPU.
 
Ah, zapomniałem, że inżynierowie Pimaxa to odłam pasjonatów z NASA, którzy chcieli "enyertainment" na stację kosmiczną wprowadzić...

Simplex nie musi potwierdzać, ja to napisałem wyżej, wystarczy doczytać: szybsza częstotliwość matrycy to mniejszy ghosting. A zależy głównie od jej prędkości reakcji.

Tak że fajnie, że "Twoi ludzie" się starają, ale mniejszy ghosting przy tych 72x72 to najprawdopodobniej - po prostu - efekt uboczny.
Jak te "boczki" pani z reklamy :)
 
Last edited:
Dwa różne ghostingi, kilka różnych "sweet spot"'ów.

Ja tam nie wiem, ale kryzys, mniej pracy, więc i czas na głupoty znajduję. To dla wyjaśnienia "boczków" :D

 
Dokladnie , ja pisze o tej wynikającej z reprojekcji ale przedmówca tego nie pojoł i jak zwykle brnie w trash-talk .

Za to ten orator nie "pojoł" co też przedmówca chciał powiedzieć. Otóż powtórzę tylko, że ghosting Ci się zmniejszył nie dzięki devsom, tylko dzięki zmianie prędkości odświeżania.

...Tak samo jest w pimax-ie 45+ 45 jest dla mnie nie do przełkniecia bo ciagle widze ghosting i dopiero w 72+72 jakimś cudem zrobili to dobrze i jest on minimalny...

Nie było tu "cudu" tylko się "Herców więcej naoglądałeś". A dokładniej prędkość odświeżania zbliżyła się bardziej do czasu reakcji pikseli matrycy.

Porównaj ghosting przy tych samych "Hercach" - wtedy ukłonię się Twoim inżynierom z Pimaxa.
 
Last edited:
Jak to dobrze że przy 90Hz na Reverbie nie odczuwam ghostingu a reprojekcja jest na tyle dobrze zrobiona że nieczęsto zdarzają się artefakty ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Od siebie mogę dodać że na żadnym który miałem WMR nie było to problemem.
 
Jak to dobrze że przy 90Hz na Reverbie nie odczuwam ghostingu a reprojekcja jest na tyle dobrze zrobiona że nieczęsto zdarzają się artefakty ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Od siebie mogę dodać że na żadnym który miałem WMR nie było to problemem.
My w gruncie rzeczy jesteśmy do siebie podobni... nie dlatego że jeżdżę szybszym BMW, tylko najwyraźniej mamy wysoką tolerancję do rzeczy które inni użytkownicy uznają za spore wady :p
 
hype hype hype hype hype hype hype hype hype hype hype hype hype hype hype hype hype hype hype hype hype hype hype hype hype hype hype hype hype hype hype hype hype hype hype hype hype hype hype hype hype hype hype hype hype hype hype hype hype hype hype hype hype hype hype hype hype hype hype hype hype hype hype hype hype hype hype hype hype hype hype hype
 
hype hype hype hype hype hype hype hype hype hype hype hype hype hype hype hype hype hype hype hype hype hype hype hype hype hype hype hype hype hype hype hype hype hype hype hype hype hype hype hype hype hype hype hype hype hype hype hype hype hype hype hype hype hype hype hype hype hype hype hype hype hype hype hype hype hype hype hype hype hype hype hype

No vr no buy ! Szczerze - to nie pasuje mi space legs do tej gry bo nigdy nie bedzie zrobiona z rozmachem i detalami SC.
Narzie pokazali tylko kawalek piachu wiec ciekawe jak z tymi planetami bedzie..
 
Top Bottom