Przygody z Virtual Reality

Tutaj jest chyba więcej czynników, bo migotanie i niska ilość klatek to zupełnie dwie różne sprawy. Z tego co czytałem to chodzi o wyeliminowanie ghostingu matrycy, smużenia itp. Jeśli matryca jest zaprojektowana pod 90Hz może źle działać na 60Hz. W Samsungu dodatkowo na 60Hz jest strasznie ciemny obraz :-/ To skutek naturalnego efektu jak przy sterowaniu jasnością PWM.
...

Widzę, że O+ ma więcej zalet nad standardowym, niż tylko anty-SDE.
 
Widzę, że O+ ma więcej zalet nad standardowym, niż tylko anty-SDE.
To zjawisko musi wystąpić, no chyba że jakoś wewnętrznie to kompensuje podbijając jasność dla 60Hz. Wtedy to faktycznie jest na + dla + ;-)
Szkoda, że w WMR nie da się regulować jasności jak w SteamVR dla Index.
Zresztą to sobie i tak za jakiś czas porównam, bo chcę sobie + dokupić jak się trafi jakaś ciekawa oferta.
 
Natomiast różnice powyżej 90Hz są już dla mnie symboliczne na granicy placebo, przynajmniej w grach w które gram, bo na syntetycznych testach, machaniu łapką przed oczami itp. oczywiście różnice widać.
Mam dokładnie takie same wrażenia, jeszcze nie spotkałem tytułu w którym byłaby różnica "wow to jest hyperrealistyczne" jak zachwycał się Norman z YT Tested. Różnicę widać w tytułach które mają obracanie thumbstickiem, ale jest tak symboliczna że ja jej nie zauważam. Co ciekawe w 2d jestem mega wyczulony, 60fps mi "haczy", 30fps jest dla mnie osobiście niegrywalne, widzę spadki klatek rzędów 10-15 fps przy 120.

Owszem tak jak piszesz jak BARDZO się chce zobaczyć to machanie łapą lub obrót kamerą widać różnicę, ale to nie są rzeczy które normalny człowiek wyłapie. Dla mnie tryb 120Hz jest używany jako hack na DCSa żeby chodził w 60fps bo szybciej nie da rady :D
 
Ja z dokupywania to być może Reverb2 za rok, ale nie wcześniej (remont mieszkania na głowie i zakup 3090, nie wiem co będzie droższe). Poza tym poczekam aż Robinus kupi i sprawdzę czy mnie clarity (sweetspot) nie będzie denerwowało.
 
Na oculus.com też back in stock, teoretycznie dostawa w trzy dni.
Praktycznie też, mój kumpel zamawiał w sobotę, dostał w środę albo czwartek :)

Dokładnie to tutaj można kupić:

Świetne gogle, mam i polecam, można podłączyć do PC kablem albo bezprzewodowo. Nawet tak dziadowski portal jak spider's web zrobił dobrą recenzję :D


Czy ja już tu spamowałem moim podcastem? Pewnie tak, ale zaspamuję jeszcze raz:
 
Last edited:

Dokonało się - na Steamie Quest popularniejszy od WMR :D
SteamVR-hardware-survey-June.png.webp


Czyli powyżej 10% rynku mają:
Oculus - 44,86%
HTC - 28,93%
Valve - 12,90%

Honorable Mention ;)
WMR - 8,35%
Pimax - 0,3%
 
Last edited:

Dokonało się - na Steamie Quest popularniejszy od WMR :D
SteamVR-hardware-survey-June.png.webp


Czyli powyżej 10% rynku mają:
Oculus - 44,86%
HTC - 28,93%
Valve - 12,90%

Honorable Mention ;)
WMR - 8,35%
Pimax - 0,3%

o ile dobrze pamietam pimaxy ( poza tymi starymi 4k) nie wyswietlaja sie poprawnie w steamie bo plugin nie ma tego ficzera
nawet jak to porawia to i tak polowa moich symulatorow korzysta z emulacji oculusa i nie odpalamy steama , coraz wiecej gier odpalanych jest bezposredio z pitoola. Pimax nigdy nie bedzie mainstreamowy i bedzie na dole tabeli ale te wyniki udzialu w rynku tylko na podstawie steama sa niezbyt rzetelne.
 
Ale to nie są wyniki udziału w rynku, tylko udziału wśród użytkowników steama (i to nie wszystkich tylko małego ułamka który wylosowała maszyna losująca do wzięcia udziału w ankiecie). Czyli z definicji wiarygodność jest ograniczona. Na przykład teraz spadł procent posiadaczy gogli VR wśród wszystkich użytkowników Steam. To niekoniecznie znaczy że ludzie sprzedali gogle, albo odłożyli do szafy, tylko może być spowodowane tym, że jest więcej nowych użytkowników steama którzy nie używają VR, więc zmniejszył się udział procentowy tych którzy używają.

Sugerujesz że posiadacze Pimaxa nigdy nie odpalają steama? Jak miałem 5K to cały czas odpalałem, bo na Steamie jest najwięcej gier VR.
No i skoro Pimax 5K+ jest na liście, to znaczy że Steam potrafi go rozpoznać, tak samo jak rozpoznaje Questa i (o dziwo) PSVR. Pimax ma bardzo charakterystyczne parametry, unikalne na rynku (2560x1440 na oko). Musi je raportować do SteamVR żeby obraz był poprawnie wyświetlany. Na podstawie parametrów których nie mają żadne inne gogle na rynku Steam VR jest w stanie wydedukować ze to Pimax.
 
Sugerujesz że posiadacze Pimaxa nigdy nie odpalają steama? Jak miałem 5K to cały czas odpalałem, bo na Steamie jest najwięcej gier VR.
Nie - sugeruje ze Pimax jest bardzo popularny wsrod graczy sim - osobiscie pomijam steama kiedy opalam ED , DCS , DIRT Rally 2 , Asseto Corsa. Wielu z nich nie gra praktycznie w nic innego. Jesli chodzi o tą anakiete to pewnie masz racje - nie znam regół na jakiej podstwie tworzone sa wyniki. Jesli Pimax 5k pokazuje sie juz na liscie to mysle ze od niedawna bo wczesnej czytalem na forum pimaxa ze sie nie pokazywal.
 
Pokazuje się relatywnie od niedawna, 2-3 miesiące. Tak samo jak Quest i PSVR.
Valve pozmieniało trochę metody liczenia i identyfikowania gogli.
 
Top Bottom