Przygody z Virtual Reality

U mnie bedzie tylko do porównania do 8kx przez około tydzien ( zakladajac ze 8kx bedzie mi wysłany wcześniej) potem znajdzie przystanek u kolegi dla ktorego to beda I-sze gogle vr . Z lornetkami mi nie podrodze , natomiast chetnie dodatkowo bym porównał do Indexa , zwlaszcza legendarnego FOVa bunczucznie zapowiadanego jako prawie Indexowy przez Mr magika evangeliste zza Odry . Z tego co kojarze tego FoVa chyba nikt nie potwierdzil? Czytalem tylko przelotnie recki Road2Vr i Tyriela..

Yata, zostaw sobie. Wreszcie cienie zobaczysz... ;)

Wyzłośliwiam się, ale ja mam obawy czy mój komp podoła z przetworzeniem 4665600 pikseli (2160x2160). Ty, a raczej Twój PCet - będziesz musiał pomęczyć się z czterokrotnością tej wartości! (16.588.800). Wiem, że "można", "da się" i "umiesz", ale coś czuję, że HP zostanie z Tobą jednak nieco dłużej:
Jako fanowi SIMów na trackingu pewnie Ci za bardzo nie zależy, za to wysokość albo szybkość z zegarów łatwiej odczytać będzie chyba przyjemniej?
 
Yata, zostaw sobie. Wreszcie cienie zobaczysz... ;)

Wyzłośliwiam się, ale ja mam obawy czy mój komp podoła z przetworzeniem 4665600 pikseli (2160x2160). Ty, a raczej Twój PCet - będziesz musiał pomęczyć się z czterokrotnością tej wartości! (16.588.800). Wiem, że "można"..
Nie wiem skad te bledne założenie ze na reverbie tylko trzeba zrobic 4,6M a na 8kx 4 razy wiecej.. Jednoczesnie zakladasz ze poprzez G2 bedziesz widzial wyrazniejsze zegary ;-) Czyli Pimax ma miec 2 krotny supersampling a Reverb leci bez ? Gdzie logika i spójność . Nie, nie bede kontynulowal Twojej prowokacji cokowliek tam sobie crackowska matematyka obliczysz ..
 
Last edited:
Polecam ten fragment o rozdzielczości 8KX. Szkoda że gość nie ma porównania do Reverba.

Chapter 4: Resolution
So I started up The Lab and started messing with rendering resolution slider to see how high I can go before going further stops making any visual difference. 7420 x 4600 per eye (212%) was where it was at. What followed was all I was hoping for but didn't dare to expect. Holy. . Mind. Blown. No words. Should have sent a poet.

There's simply no need for me to make through the lens photos this time around. I took this screenshot while I was playing, and it happened to happily coincide with exactly the way it looked in VR. Everything on the whiteboard was perfectly readable, just as it is on the screenshot. I even correctly guessed that the red letters on the wall said "to eyewash station". Tho individual letters aren't at all discernable at that distance, same as in the screenshot, and with less luck I could have easily guessed wrong.

6444 x 3996 (160%) is what I actually ended up using after the initial test, as it's very difficult to even notice the tiny reduction in discernable detail, while framerate wise it becomes perfectly playable for me, tho that will naturally depend on what you're playing. I had no problems in main area, Longbow, Xortex and Secret Shop, but Slingshot was a bit borderline and had to be reduced down to around 3200 vertical pixels to achieve nice framerate. Tho in the end I still played Slingshot at 3996 as seeing all the details felt better than seeing them smoothly but less sharply.

For me 3600 is the lowest acceptable visual quality that still feels like 8KX, that shows the mindblowing amount of sharpness and detail that other headsets can't even come close to (ignoring non-consumer headsets and HP Reverb, as I have not tried them).

Another reason why screenshot is likely a better representation of what you'll see in VR than through the lens photo, is near complete lack of SDE.

SDE is only very slightly visible on bright things like fire of a torch in Hellblade, but in most situations there's zero SDE and I just can't see it even if I try. You'll still see some aliasing from pixels in thin lines. For example in The Lab screenshot above, you can see the same thing in flatscreen here and here.

All this does not mean 8KX matches the limits human vision. For that I feel we'll need another doubling of resolution. But at this point, the amount of resolution 8KX provides is so awesome that we have enough resolution, and manufacturers should pursue HDR colors and brightness, oled blacks and such.
 
Jednoczesnie zakladasz ze poprzez G2 bedziesz widzial wyrazniejsze zegary ;-)

Seba już to potwierdził, że od 8KX (jak i od G1), Reverb G2 is "way better" w jakości obrazu ;)

Generalnie 2160p jest 'No words, should have sent a poet', więc sam jestem ciekaw jak wygląda mimo tej samej rozdzielczości 'way better'. I z tej ciekawości właśnie zapreorderowałem G2.
Ekran ekranowi nie równy, jak wiecie przykładowy monitor 24" FHD może mieć super jakość obrazu a może być wyblakłą ścierką.
 
Last edited:
Seba już to potwierdził

Seba nie jest moim pasterzem ! Idźcie i nawracajcie.. inne owieczki

2 lata temu MRTV zrobil ze mna wywiad w Berlinie. Software i firmware Pimaxa byl wtedy w powijakach , kiedy m.in powiedzialem w swietle kamer ze stockowe colory sa z dupy i w ED widze "mleko" on tego nie puścil , podobnie jak innego backersa ktory rzeczowo punktowal za i przeciw. Stad miedzy innymi wiem ze ten gosciu jest wasalem na uslugach roznych firm. Widzilem jak on i Sweviver tworza te swoje jakze wiarygodne materialy ;) Na targach GDC 2019 Sebus zaiwanial dla Oculusa reklamujac Rifta S i Questa - podobnie jak w Berlinie zasponosorowany przelot w 2 strony , hotel , loot.
Ba ktos go nagral jak wolali wtedy na niego " Facebook Guy" - tylko sie uśmiechnoł i pognał do ich "boxa"
Sweviver tez nie lepszy ale zmienił barwy i juz nie udaje niezależnego bo nie ma jak , natomiast Seba to B S nr 1 w moich oczach i zdania nie zminie.
Jedno mu oddam facet naprawde ciezko pracuje - szukanie zysku i dbanie o reputacje nie jest łatwe :p
 
Last edited:
W sumie daleko nie mam, może Starlighta uda się namówić na wycieczkę. Ja mogę Indexa przywieźć (i Questa i PSVR, ale to pewnie nikogo nie interesuje ;) ) .
 
Polecam ten fragment o rozdzielczości 8KX. Szkoda że gość nie ma porównania do Reverba.

No właśnie. Gość ciśnie 160% natywnej.

Ty @Kyokushin grasz na Reverbie w natywnej rozdzielczości, czy też podbijasz? Pamiętam, że na początku zadowolony byłeś ze 100%. Zrobiłeś się bardziej grymaśny czy zostawiasz tak?

EDIT: bo jak grymasisz to "1080Ti - Sprzedam" :)
 
No właśnie. Gość ciśnie 160% natywnej.
3850x 2160 jest natywnie - jego 3996 w verticalu to nie jest 160%. Uczciwe bylo by porównanie matryc Reverba do 8kx na natywnych rodzialkach 2160 pionowo i kolejnych krokach identyczne naddatki. Dodatkowo facet uparl sie na tryb large FOV . Normal czyli 140H jest good enough i wstosunku do Reverba horyzontalnie jakies 40~ 45 stopni wiekszy. Wiec zakladajc ze w trudniejsze do napedzenia tytuly gramy przy FOVie 140 stopni to natywnie renderowanie Pimaxa 8kx bedzie w okolicach 3300x2160.
 
Last edited:
No właśnie. Gość ciśnie 160% natywnej.

Ty @Kyokushin grasz na Reverbie w natywnej rozdzielczości, czy też podbijasz? Pamiętam, że na początku zadowolony byłeś ze 100%. Zrobiłeś się bardziej grymaśny czy zostawiasz tak?

EDIT: bo jak grymasisz to "1080Ti - Sprzedam" :)
Mam podbite na 122% (2440x2388) 1080ti to ładnie opędza.
 
Kompletnie nie wiem co ludzie mają do 2 kamerowego WMR. Dla mnie chodzi ekstra.
Czytałem opinie, chyba też na YT ktoś tu wrzucał, że 2 kamerowy WMR chodzi lepiej niż ten tracking w Riftach... niestety nie znajdę już źródła więc nie zaoram :p
Ale może ktoś z Was pamięta albo też widział, no nic.
 

A tu dowód na to jak bardzo te jutubery ściemę walą (klikać w link bo forum myli posty) Tyriel "fałszywy uśmiech" Woods, magia kina, Rift S lepszy od Indeksa. Tylko że to nie wygląda jak na załączonym obrazku co udowadniam parę postów poniżej wklejając zdjęcie z ttl indeksa które nakręciłem kiedyś w odpowiedzi na filmik @Kyokushin.a . I dlatego tej całej przedpremierowej zgrai opłacanych klakierów nie ufam. Wyjdzie headset do ludzi to się zobaczy.
 
Top Bottom