Do tego służą mniejsze statki. Najlepiej do tego celu kupić Pythona (największa ładownia) albo Kraita Phantoma (idzie go zrobić na 180ton co pozwala obsłużyć wszystkie misje transportowe).duże statki nie mogą lądować na outpostach. jak więc rozładować dostawę na nich? są jakieś limpety do tego czy co?
Ad.1 Nie ma znaczenia czy to statek A czy B będziesz miał zeskanowany system. Jedynie, by system był traktowany jako odkryty przez Ciebie musisz, oddać dane kartograficzne zanim ktoś cię ubiegnie.Witam serdecznie!
1 Czy jeśli zeskanuje system w statku a, to czy po zmianie statku na b ten sam system będzie widniał w dalszym ciągu jako zeskanowany, czy też może unexplored?
2 Czy rodzaj statku, który używa na mnie fsd interdiction, jest uzależniony od mojego statku? Innymi słowy, czy im lepszy statek posiadam, tym "zaczepiają" mnie lepsze statki, czy na jakiej zasadzie to działa?
3 Jak rozumiem, w systemach, w których pomniejsze frakcje zrównują się wpływami, mamy do czynienia albo z election, albo z war. Jakie działania powodują rozróżnienie tych stanów? Tzn. dlaczego akurat jest war, a nie election? I czy to zmienia sposób, w jaki możemy przechylić szalę zwycięstwa na jedną ze stron?
4 I dlaczego na eddb nie mogę wyszukać stacji z modułem advanced docking computer? <puacz>
Ależ jest, są przecież gwiazdy położone "najdalej na.." kiedy dalej od nich niema już żadnych, jak wspomniana przeze mnie w poprzednim poście OEVASY SG-Y D0. Jest najdalej położona na umowną "północ". Oczywiście odrębną kwestią jest możliwość skoku do nich, który nie zawsze jest możliwy. Ale ja pytałem o położenie - współrzędne właśnie tych "najdalszych", bez względu na zasięg statków. Myślałem że ktoś natknął się gdzieś na takie informacje i zrobił sobie zakładkę albo zapamiętał w inny sposób. Mi nie udało się znaleźć nic prócz wspomnianego 65k LY+nie ma czegos takiego jak 'najbardziej na...' wszystko zalezy od skoku a to sie moze zmieniac i wiadomo ze mozna doleciec w to miejsce tylko statkiem z najwiekszym skokiem a to chyba nadal jest anakonda. wystarczy ze zmieni sie waga jakiegos internala i bedziesz latal na miniumu paliwa co ludzie robia by doleciec do miejsca naj... do tego sa tez miejsca najbardziej top i bottom galaktyki
Niestety tak to nie działa. Kierunkami typu wschód, zachód, północ, południe, możemy operować tylko w przestrzeni dwuwymiarowej (x,y) przy wyznaczeniu umownych linii podziału. Tutaj mamy do czynienia z przestrzenią trójwymiarową (x,y,z) a tam można tylko określić najdalszy punk względem umownego 0,0,0 całego układu współrzędnych.Ależ jest, są przecież gwiazdy położone "najdalej na.." kiedy dalej od nich niema już żadnych, jak wspomniana przeze mnie w poprzednim poście OEVASY SG-Y D0. Jest najdalej położona na umowną "północ".
Dlatego pisałem o umownych "północ", "południe". Poza tym tutaj akurat mamy układ współrzędnych XYZ z centrum umieszczonym w SOL (X=0, Y=0, Z=0), na mapie galaktyki jest siatka ze współrzędnymi i jak najbardziej można określić wartości graniczne oraz współrzędnie gwiazd położonych najdalej na danej osi układu. Więc dla ścisłości: -X = zachód, +X wschód, +Z północ, -Z południe. Współrzędną Y pomijam, gdyż niema w interesującym mnie kontekście zbyt wielkiego znaczenia. A wiec nasza OEVASY SG-Y D0 ze współrzędnymi: X= -1502: Y= -3: Z= 65630 jest najdalej wysuniętą gwiazdą na UMOWNĄ !! "północ", lub jak ktoś woli posiada maskymalną wartość w osi Z naszego układu.Niestety tak to nie działa. Kierunkami typu wschód, zachód, północ, południe, możemy operować tylko w przestrzeni dwuwymiarowej (x,y) przy wyznaczeniu umownych linii podziału. Tutaj mamy do czynienia z przestrzenią trójwymiarową (x,y,z) a tam można tylko określić najdalszy punk względem umownego 0,0,0 całego układu współrzędnych.
Akurat na tej mapie nie próbowałem szukać interesujących mnie gwiazd ale spróbuję, dzięki.Na stronie Elite Dangerous Star Map https://www.edsm.net/ w Galactic Mapping > Galactic Map można sprawdzić systemy uznawane obecnie za najdalsze, zarówno w kategorii całej galaktyki, jak i leżące w osi południków przechodzących przez Sol.
Pisałem o tymjak najbardziej można określić wartości graniczne oraz współrzędnie gwiazd położonych najdalej na danej osi układu.
Teraz pytanie, który wg ciebie punkt (zakładając, że nasz bazą jest (0,0,0) ) jest najbardziej przesunięty na "zachód", który na "północ" a który na "południe" (-5,5,0), (5,0,0), (7,5,0) ? ;-)Tutaj mamy do czynienia z przestrzenią trójwymiarową (x,y,z) a tam można tylko określić najdalszy punk względem umownego 0,0,0 całego układu współrzędnych.
Owszem, ponieważ nasze mapy są dwuwymiarowe i są odwzorowaniem sfery elipsoidy/kuli czyli np. ziemi gdzie da się taki podział zrobić.Twierdzi kolega że kierunkami północ, południe można operować tylko w dwuwymiarowej przestrzeni? a ta w które żyjemy na Ziemi jest jaka? 2 czy 3 wymiarowa?
Samolot przemieszcza się co prawda w trójwymiarowej przestrzeni, ale jego położenie odnosi się do dwuwymiarowej mapy, dlatego też między innymi w zależności od jej skali odwzorowanie jego kursu z punktu A do B nie jest linią prostą tylko łukiem. Problem z wysokością na płaskiej mapie został rozwiązany za pomocą poziomic, których punkt 0 przyjęto na poziomie morza.a samolot jak leci na północ, lub zachód to też w 2 wymiarowej przestrzeni? a wysokość lotu? owszem często ją pomijamy jeśli nie jest dla na istotna, ale ona istnieje jako oś Y
Widzę że za wszelką cenę próbujesz dowieść swoich racji. Ja żeby ułatwić orientację na mapie galaktyki w ED użyłem jw "umownych" kierunków. W linku zamieszczonym w poście Minamira: https://www.edsm.net kiedy przeglądałem tą stronkę również zauważyłem, że autor używa umownych kierunków pn-pd.Pisałem o tym
Teraz pytanie, który wg ciebie punkt (zakładając, że nasz bazą jest (0,0,0) ) jest najbardziej przesunięty na "zachód", który na "północ" a który na "południe" (-5,5,0), (5,0,0), (7,5,0) ? ;-)
Owszem, ponieważ nasze mapy są dwuwymiarowe i są odwzorowaniem sfery elipsoidy/kuli czyli np. ziemi gdzie da się taki podział zrobić.
Samolot przemieszcza się co prawda w trójwymiarowej przestrzeni, ale jego położenie odnosi się do dwuwymiarowej mapy, dlatego też między innymi w zależności od jej skali odwzorowanie jego kursu z punktu A do B nie jest linią prostą tylko łukiem. Problem z wysokością na płaskiej mapie został rozwiązany za pomocą poziomic, których punkt 0 przyjęto na poziomie morza.
Ps. Temat jest dość ciekawy i złożony dlatego polecam artykuł http://uriasz.am.szczecin.pl/naw_bezp/odwzorowania.html
Bo na tym outpoście zgodnie z informacją np z tąd https://inara.cz/galaxy-station/68639/ luz z tąd https://eddb.io/station/70891 nie ma tam outfitiingu i shipyardu (musisz polecieć na inną stację/outpost). Jeżeli chodzi o outposty jest to dość częsty obrazek, że czegoś tam nie ma, dlatego polecam lądować na dużych stacjach.Nie wiem czemu ale mam zupełnie inny widok interfejsu stacji. Nie moge nic zmienić w statku, ani sprzedać modułów. Czy robię coś źle?View attachment 138322