Elite Dangerous Scandinavian Community thread

Heisann, CMDR Mandalorian her.

Vi er to nordmenn og en svenske som spiller sammen (som regel hver kveld). Vi er alle rundt 40, og har spilt en god del siden beta (Anaconda på samtlige). Vi gjør stort sett litt av alt, mens vi småprater via Skype. Med familie og jobb blir det jo litt fra og til, så vi skulle gjerne hatt noen flere med oss - spesielt nå som Wings står for tur. Så dersom det er noen ensomme skandinaver som kunne tenke seg å spille sammen med med andre i Open, er det bare å ta kontakt - alle er velkomne, skjønt det er nok en sosial fordel å være gammel nok til å ha kunnet spille originalen da den kom ut :)

Jeg burde også legge til at selv om vi har spilt en god del (derav Anaconda), så tar vi det lugnt og stresser ikke, så her er det ikke noe pes ;)

Ole Jakob

Tjena!

Trevligt att ha hittat den Skandinaviska delen av forumet! Kör ensam och har gjort det de senaste 100 timmarna eller så! Trevligt att vi faktiskt är en del från Skandinavien som spelar. Vore kul om vi alla kunde träffas i något system någon gång! Eller varför inte ta över ett system (hur det nu skulle gå till)!
Tills dess, fly safe!

damn det nye wing-halløj er godt nok fedt, har lige brugt 6 timer sammen med 2 andre på bunty hunting ved et nav-point og et RES og pirateri i et anarki system :D
Bevares det er ikke noget man skal gøre for at tjene credit, men det er skide sjovt og selv condaer bliver klasket på under 2-3 min. vi var mig i en Viper og en i en asp samt en i den nye heavy fighter Vulture...
Så dem af jer der ikke har prøvet det endnu så ta' og prøv det det burde have været med fra launch day af IMO... ;)

anyway ha' det sjovt derude i det mørke rum kære nordiske brødre og søstre.... ;)

Nogen grupper af folk fra Skandinavien der flyver i open men arbejder sammen?

Jeg spiller kun i open men ikke i fast gruppe jeg plejer bare at finde sammen med de andre der nu er i nærheden af mig lige pt og de næste 2 uge er jeg i lugh for at prøve at hjælpe i en af de der Galnet news missioner med at slå så mange NPC'r ihjel som muligt, er pt. i top 15% :)

Det känns som att det är på tiden för mig
Att introducera mig själv här i den Skandinaviska delen av forumet.
Namnet är Betty Jade, och jag är en pirat
Som föredrar att till stor del jobba självständigt, men
Kan ändå tänka mig att flyga tillsammans med andra i framtiden.

Jag tog en paus några veckor in på släppet, men
Är nu tillbaka på nytt igen i och med 1.2-uppdateringen.
Vargen är mitt andedjur eftersom jag föredrar att hålla mig för mig själv,
Likaså för att jag hellre jagar ett svagt byte än ett stort sådant.
Allting som har att göra med Science Fiction och
Rymden intresserar mig stort, så räkna med att se mig långt framöver.

Mvh,

Det känns som att det är på tiden för mig
Att introducera mig själv här i den Skandinaviska delen av forumet.
Namnet är Betty Jade, och jag är en pirat
Som föredrar att till stor del jobba självständigt, men
Kan ändå tänka mig att flyga tillsammans med andra i framtiden.

Jag tog en paus några veckor in på släppet, men
Är nu tillbaka på nytt igen i och med 1.2-uppdateringen.
Vargen är mitt andedjur eftersom jag föredrar att hålla mig för mig själv,
Likaså för att jag hellre jagar ett svagt byte än ett stort sådant.
Allting som har att göra med Science Fiction och
Rymden intresserar mig stort, så räkna med att se mig långt framöver.

Mvh,

O i hvilken ende af galaksen skal man så ikke være i, hvis man ikke ønsker at blive overfaldet af en Pirat som dig ? :D

anyway velkommen til forum og Elite hvis du altså også er ny i det... ;)

Hallåja mina nordiska pågar!

Gla' Skåning här som ledar lide polare att glida run' vårt granna universum me.

Helt allvarligt dock så hade det varit oerhört trevligt med några skandinaviska vänner att snacka ED, trading routes och dylikt med. Det hade varit bortom coolt att med en massa nordiska blodsbröder ta över ett system!

Mitt namn in-game är: Sigurd (eller Sigurdr, kommer inte riktigt ihåg). Min skype är jointen.nilsson om någon dansk, skånsk, svensk eller norsk vill adda och lira lite!

Hej allihopa!

Nu har jag lagt till flera av er som vänner. Så ni vet. :p Hoppas vi kan vara online samtidigt någon dag. Så vi kan ge varandra lite tips å trix! Är själv från Östersund. Regalboss heter jag i spelet.

Är det någon som har sett en elite dangerous grupp på Facebook för oss svenskar? Om inte, ska vi skapa en? Eller tycker ni det räcker med det här forumet kanske? :)

Chroptus du er velkommen til å ta turen inn på ts3 server---> lillenorge.asuscomm.com det er ingen passord der, vi er på på kveldstid.
Fly safe and have fun!

Back
Top Bottom