Planet Coaster Scandinavian - Norway - Denmark - Sweeden

Jag ser att alla här är medlemmar utifrån bakgrunden.

jag har inte fått mina saker än. Det kommer nog snart nog.
 
Det heter Frankrike på svenska. ;)

Svenskan gillar väl att lägga till -rike till länders namn. ;) Österrike till exempel.

Jag råkar hela tiden skriva på engelska....
 
Last edited:
Hej från Sverige!

Jag är bara Early Bird Alpha spelare.
Vad mer smarrig information får ni som har betalat för V.I.P.?


Hej, farvel, jeg elsker deg, takk.

That's all I know sorry [sad]
Angelis, LOL! [haha]
 
Last edited:
Jag har inte köpt något mer än Coaster Head Club och Early Bird. Först var det Coaster Head Club och vanliga spelet, men sedan uppgraderade jag till Early Bird för jag kunde inte motstå att spela. :)

Har inte VIP tyvärr.
 
Så Coaster Head Club och VIP är två olika saker? Hur många nivåer finns det egentligen? [uhh]


Jag är nyfiken på hur mycket reklam ni andra har fått, på exempelvis Facebook, om RollerCoaster Tycoon World? Det är en reklamkampanj på svenska om RCTW på FB som hållit på några veckor nu. Det verkar som att Atari är mer benägna att lokalisera sitt spel med översättningar till oss I Skandinavien än vad Frontier har ambitioner om för Planet Coaster.

Jag själv har inget problem med att spela på engelska, men för yngre kan det ju bli en viss svårighet. Samt att om Atari får ut mer reklam I våra länder utan någon som helst konkurerande reklam om Planet Coaster, så kommer de ju tjäna storkovan på sitt monopol på att mindre inbitna konsumenter köper och spelar Tycoon istället för Planet Coaster, av ren okunskap av marknaden. >__>

Som tur är, det är många inklusive mig själv som kommenterat annonsen på Facebook och påtalat lite artigt att läsa oberoende recensioner samt kolla in Planet Coaster också. [rolleyes]
 
Last edited:
Jag tror inte språket kommer vara hinder i Sverige. I sverige är engelska språket ganska vanligt så att säga.

Men Frontier kunde dock vara lite bättre på att nå ut med reklam. Folk måste förstå att detta här är RCT3-originalgruppen!

Ang VIP, det är så att du köper en gäst i spelet och du designar gästen så som du vill denne ska se ut och sedan kommer denna gäst vara en del av spelet för alla spelare, besöker park osv. (inte bara din park, utan allas)
 
Top Bottom