General / Off-Topic What song are you listening to right now :)

Bon Jovi

"Wanted Dead Or Alive"

It's all the same, only the names will change
Every day it seems we're wasting away
Another place where the faces are so cold
I'd drive all night just to get back home

Sometimes I sleep, sometimes it's not for days
And the people I meet always go their separate ways
Sometimes you tell the day
By the bottle that you drink
And times when you're alone all you do is think


And I walk these streets, a loaded six string on my back
I play for keeps, 'cause I might not make it back
I've been everywhere, and still I'm standing tall
I've seen a million faces and I've rocked them all


I'm a cowboy
On a steel horse I ride
I'm wanted, wanted, dead or alive
Wanted (wanted) dead or alive


o7....
 
WHUT????
Well, i'm really glad you found it then, one of the best music videos EVER made. Pearl Jam (like them or not) made history with that one.

And, hands down, one of the most meaningful Rock songs ever. That'S what Rock is supposed to be about. imho.
Yeah I always thought the evolution video was this one, but Pearl Jam's video has a "little" more bite.

Source: https://www.youtube.com/watch?v=ub747pprmJ8


Btw. Even though Darwin deliberately avoided writing too much about humans ancestor it has commonly been described as monkeys, which seems hard to swallow for some people. If they only knew, that 145 million years ago, "we" were probably nocturnal rodents quite similar to a rat:

 
Yeah I always thought the evolution video was this one, but Pearl Jam's video has a "little" more bite.

Source: https://www.youtube.com/watch?v=ub747pprmJ8


Btw. Even though Darwin deliberately avoided writing too much about humans ancestor it has commonly been described as monkeys, which seems hard to swallow for some people. If they only knew, that 145 million years ago, "we" were probably nocturnal rodents quite similar to a rat:

Ok, i'll keep it short, cause we might hit off a interesting debate and derail the thread. Good points, and the Ape is only one link in a very long evolutionary chain, with multitudes of different species deriving from our ancestoral roots. If you go all the way back, life began in the oceans, and even went back into them, some life-species did at least.

I personally think Fatboy Slim's video is a bit of an hommage to the Pearl Jam vid, with a funny and ironic twist.


video time:

hmm, i had to look for this video, i'm shocked there is no better version and i don't even know if i can post it here.

I'll just leave the link without the media tag:

BE ADVISED, DO NOT FOLLOW THIS LINK, IF YOU ARE UNDER THE AGE OF 18!
View at your own discretion! I only post this, because imo it has a high artistic worth.
(If this is against any forum rule, please modify my post at your sole discretion)
https:// www.youtube.com/ watch?v=79iqeItl4SE

The Prodigy - S.M.B.U.

And here's a replacement for the link in question, something to contrast it. (well, not really contrast, but one of my favourite songs)
I often listen to it, and the Infected Mushroom Cover, too.
 
Top Bottom