Windows Mixed Reality w ELITE DANGEROUS

Robinus

Volunteer Moderator
W grze. W grze mieszałem z antyaliasingiem i supersamplingiem.
Odznacz też "advanced supersampling filtering" w Steam.

Moje ustawienia nvidia:

...
Wow dziękuję Kyoku!

Aż mnie z łóżka wyrwałeś - muszę to sprawdzić jak najszybciej :)

Przypomniałem sobie, że podobny efekt miałem na monitorze jak z filtrowaniem tekstur w NVIDII namieszałem...

EDIT:
hmmm przy tych ustawieniach NVIDII zaczęły mi wyskakiwać dziwne arefakty w postaci wielopikselowych kwadratów, potem komp się zwiesił, potem gogle nie działały...
Tak że podejrzenia padają tym razem na moją kartę graficzną. Więc sama się prosi :)
 

Robinus

Volunteer Moderator
@Kyokushin dziękuję jeszcze raz za ten konfig porządny - się napracowałeś nad wklejaniem tego ale POMOGŁO.

Udało mi się jakiś kompromis uzyskać z ustawieniami NVIDII gdy mi karta nie wariuje (albo wystygła od wczoraj), załadowałem Twoje konfigi do ED (zmniejszyłem tylko Gammę - jakoś jasno straszni było) - i jest GIT na 140% SuperSamplingu (więcej nie uciągnę).

Teksty nie są gorsze niż na LENOVO - są inne - cieńsze. Kwestia przyzwyczajenia (no i podciągnięcia w przyszłości na karcie). Co najważniejsze - MENU już wygląda lepiej (na menu nie mają wpływu ustawienia w grze - więc coś w NVIDII).
 
<VehicleMaintainHorizonCamera>true</VehicleMaintainHorizonCamera>
<DisableCameraShake>true</DisableCameraShake>
Cienias... [haha]

A co do samego Elite to jak jeszcze grałem ;-) to supersampling elitowy się ustawiało na 1 bo był skopany (lepiej działał zewnętrzny nvidii), a HMD quality na >1, tyle ile Twoja karta graficzna zdołała wyciągnąć. Robinus nie wiem o jakim MENU piszesz, ale jeśli tym z Elite to ustawienia w grze jak najbardziej mają na nie wpływ (wspomniane hmd quality). Na 1070 miałem ustawione HMDQ na 1.25, steamvr na 1. Być może się pozmieniało od tego czasu. Będę się bawił Elite na pimaksie wkrótce to przy okazji sprawdzę :)
 

Robinus

Volunteer Moderator
Cienias... [haha]

A co do samego Elite to jak jeszcze grałem ;-) to supersampling elitowy się ustawiało na 1 bo był skopany (lepiej działał zewnętrzny nvidii), a HMD quality na >1, tyle ile Twoja karta graficzna zdołała wyciągnąć. Robinus nie wiem o jakim MENU piszesz, ale jeśli tym z Elite to ustawienia w grze jak najbardziej mają na nie wpływ (wspomniane hmd quality). Na 1070 miałem ustawione HMDQ na 1.25, steamvr na 1. Być może się pozmieniało od tego czasu. Będę się bawił Elite na pimaksie wkrótce to przy okazji sprawdzę :)
O - spróbuję poeksperymentować!

Tak - pisałem o menu w grze. Wyraźnie takie wrażenie miałem, ale nie zmieniałem SuperSamplingu "growego". Do tej pory sprawdzało mi się (w innych grach) - ustawienie jak największej wartości STEAM SSzamiast growego supersamplingu. Natomiast teraz może to być inaczej (przez te proporcje dziwaczne steama na przykład).

Ja z ustawień Kyoka tam mocno pozjeżdżałem jeszcze w grze ale już bez znaczenia na czcionki - cienie, efekty, itd. W asteroidach trochę wymiotowałem... ;)
 
O - spróbuję poeksperymentować!

Tak - pisałem o menu w grze. Wyraźnie takie wrażenie miałem, ale nie zmieniałem SuperSamplingu "growego". Do tej pory sprawdzało mi się (w innych grach) - ustawienie jak największej wartości STEAM SSzamiast growego supersamplingu. Natomiast teraz może to być inaczej (przez te proporcje dziwaczne steama na przykład).

Ja z ustawień Kyoka tam mocno pozjeżdżałem jeszcze w grze ale już bez znaczenia na czcionki - cienie, efekty, itd. W asteroidach trochę wymiotowałem... ;)
W teorii SteamVR SS powinien wystarczyć, ale czasem suwak w grze działa dodatkowe cuda. Dla przykładu w DCS World lepiej sprawdza się "growe" "pixel density" niż SteamVR SS... takie toto dziwne. Niby wszystko to supersampling, ale algorytmy najwyraźniej się różnią, "growy" może być bardziej dopracowany bo "wie co renderuje", nie wiem.

Weźcie też pod uwagę że ja mam nieco przeterminowane informacje, o ponad rok ;-) Mogło się zmienić, poprawić itepe. Bedę grau w grę Elite Dangerous to sprawdzę raz jeszcze ;-)
 
PS: Robinus, jak wymiotujesz to odkładaj headset. Serio. Po kawałeczku, bo się możesz odrazy nabawić jak to już wielokrotnie pisałem.
 
Cienias... [haha]
Ja to mam do PvP żeby mi nie celować nie utrudniało. Ot taki czit :D

{
"driver_Holographic" : {
"renderTargetScale" : 2.0,
},
"driver_Holographic_Experimental" : {
// Motion reprojection doubles framerate through motion vector extrapolation
// motionvector = force application to always run at half framerate with motion vector reprojection
// auto = automatically use motion reprojection when the application can not maintain native framerate
// "motionReprojectionMode" : "motionvector",

// Automatic motion reprojection indicator to display the mode currently selected
// green = off because application can render at full framerate
// light blue = on because application is cpu bound
// dark blue = on because application is gpu bound
// red = off because application running at less than half framerate
"motionReprojectionIndicatorEnabled" : true,

// Some people may experience increased discomfort such as nausea, motion sickness, dizziness,
// disorientation, headache, fatigue, or eye strain when using thumbstick controls in Windows Mixed Reality.
"thumbstickControlsEnabled" : false, // true = use thumbsticks for artificial turn/move, false = default application thumbstick behavior
"thumbstickControlsReversed" : false,
"thumbstickTurnSmooth" : false,
"thumbstickDeadzone" : 0.25
},
"NoInterEyeRotation" : {
"DOOMVFRx64.exe" : true
}

}
Wyłączenie reprojekcji pomaga na niższych sprzętach.
Generalnie lepiej jest (przynajmniej u mnie) jak wyłączę reprojekcję i sobie dropnie np do 40 FPS, niż jak mam reprojekcję, i dropnie, bo ona źle działa i zamiast się wyłączyć to powoduje takie skoki ekranu, że msz takei uczucie jakbyś miał smycz i ktoś by cię za nią szarpał.

Reprojekcja jest dobra do gier w których gra jest w stanie utrzymać 50 FPS. Jak nie, to lepiej wyłączyć, bo na tych dolnych wartościach, nie da się grać.

A z kolei, jak ktoś ma monitor < 90Hz, to lepiej dać 'motionVector', żeby ona była 'cały czas' włączona, niż jak ma gra łapać tego refresh-locka, i działać z wymuszoną reprojekcją, niż jak driver ma myśleć że masz 90 fps, wyłączy reprojekcje, a ty masz locka na 60fps.

Więc moim zdaniem, tu są trzy ustawienia słuszne, w takich sytuacjach
1. wyłączasz reprojekcje (zakomentowane //), jak Ci sprzęt nie podaje stabilnych 50 FPS
2. włączasz na stałe ("motionvector") jak podaje (ona i tak się wyłączy poniżej 45FPS, tyle że to jest zrypane i się nie wyłącza poprawnie, pisałem o tym wyżej, nie ważne czy ustawisz na 'auto', czy na 'reprojection'), bo nawet jak sprzęt podawał 90 FPS, to i tak Ci gra złapie refresh-locka na odświeżanie monitora.
3. ustawiasz na 'auto', jak masz główny monitor 90Hz, oraz karta Ci podaje stabilne 50 FPS minimum. ja mogę mojemu monitorowi zrobić z 75 na 90 override, ale mam wtedy na monitorze wielki kwadrat 'zły sygnał', mimo że działa.
 
Last edited:

Robinus

Volunteer Moderator
O - spróbuję tego!

Chociaż to wszystko - w moim przypadku - przypomina mi jak nic te wszystkie czary, jakie odprawiałem próbując uruchomić grę na zbyt słabym sprzęcie.
Wszystko kończy się i tak w sklepie :)

EDIT:
No czar z "motionReprojectionMode" : "motionvector", zdaje się działać co nieco.

W takim wypadku proponuję też przełączenie WMRa na 60Hz. Podobno dodatkowo zwiększa wydajność:




-----


EDIT2:
Obydwie te opcje pozwoliły mi wycisnąć szalone 150% supersamplingu w Steamie. To jest istotny postęp!
 
O - spróbuję tego!

Chociaż to wszystko - w moim przypadku - przypomina mi jak nic te wszystkie czary, jakie odprawiałem próbując uruchomić grę na zbyt słabym sprzęcie.
Wszystko kończy się i tak w sklepie :)
Przypominają się lata 90te. Żyłowanie sprzetów do granic możliwości, żeby tylko przestało skakać.
 

Robinus

Volunteer Moderator
Przypominają się lata 90te. Żyłowanie sprzetów do granic możliwości, żeby tylko przestało skakać.
Ty burżuju - dla mnie to były lata 2000! :D

Cały VR mi trochę to przypomina. Też nie wszystkie dzieci na podwórku wiedzą co to, gry w początkowym stadium rozwoju, ten sprzęt eksperymentalny i my - myszki laboratoryjne...

"Czy bursztynowy ekran mniej męczy oczy? Czy kineskopowy psuje? Czy podkładki pod nadgarstki zapobiegną zwyrodnieniu?"

Ehhhh Co by nie było fajnie znów biegać za serem w tym laboratoryjnym labiryncie ! :D
 
Tak. Z tą różnicą że wtedy człowiek się obchodził smakiem za najnowszym sprzętem, a teraz cyk, świnka skarbonka dostaje KO, i następnego dnia czekasz na kuriera :D
 
Ponieważ tu jest hub informacyjny o WMR, to dobra wiadomość dla Was - Revive (soft pozwalający uruchamiać gierki z oculusa na Vive) dodało najwyraźniej eksperymentalny support dla Windows Mixed Reality. Jest to potrzebne choćby w Dirt Rally, które ma oficjalny support jedynie dla oculusa. Właśnie próbuję uruchomić Dirta na pimaksie.

https://github.com/LibreVR/Revive/releases

EDIT: WMR nie steamvr [facepalm]
 
Last edited:
Ponieważ tu jest hub informacyjny o WMR, to dobra wiadomość dla Was - Revive (soft pozwalający uruchamiać gierki z oculusa na Vive) dodało najwyraźniej eksperymentalny support dla SteamVR. Jest to potrzebne choćby w Dirt Rally, które ma oficjalny support jedynie dla oculusa. Właśnie próbuję uruchomić Dirta na pimaksie.

https://github.com/LibreVR/Revive/releases
Wiemy wiemy, już jakiś czas temu, niestety bez Samsunga Odyssey :-/ Można odpalić niby, ale wszystko się sypie, albo właśnie wykrzywia oczy. Próbowałem na 10 tytułach i nie poszedł żaden, pewnie z czasem poprawią. Jedyne zastosowanie na razie to Wymuszenie DCSa przez Oculusa i wtedy działa bez wykrzywiania oczu ale ze skopaną rozdzielczością. Ach to VR, sama radość :)
 

Robinus

Volunteer Moderator
Ponieważ tu jest hub informacyjny o WMR, to dobra wiadomość dla Was - Revive (soft pozwalający uruchamiać gierki z oculusa na Vive) dodało najwyraźniej eksperymentalny support dla Windows Mixed Reality. Jest to potrzebne choćby w Dirt Rally, które ma oficjalny support jedynie dla oculusa. Właśnie próbuję uruchomić Dirta na pimaksie.

https://github.com/LibreVR/Revive/releases

EDIT: WMR nie steamvr [facepalm]
Osz rany! Ta gra o opuszczonej stacji kosmicznej w nieważkości na Oculusa zawsze mi się marzyła... Jak to się nazywało? Dzięki StarLightPL!

Wiemy wiemy, już jakiś czas temu, niestety bez Samsunga Odyssey :-/ Można odpalić niby, ale wszystko się sypie, albo właśnie wykrzywia oczy. Próbowałem na 10 tytułach i nie poszedł żaden, pewnie z czasem poprawią. Jedyne zastosowanie na razie to Wymuszenie DCSa przez Oculusa i wtedy działa bez wykrzywiania oczu ale ze skopaną rozdzielczością. Ach to VR, sama radość :)
No i masz... :D :D :D
 
Osz rany! Ta gra o opuszczonej stacji kosmicznej w nieważkości na Oculusa zawsze mi się marzyła... Jak to się nazywało?
Lone Echo?
[video=youtube;1jGJJ2OmGVA]https://www.youtube.com/watch?v=1jGJJ2OmGVA[/video]
 
Last edited:
O kurcze to ta gra! Szukałem tego!

Update:
https://www.reddit.com/r/WindowsMR/comments/a6cx67/i_found_a_way_to_prove_that_20_render_does_make_a/ed5zzs9/
odpowiedź devsa w sprawie renderScaleTarget.
Moim zdaniem to oni sami nie wiedzą co to jest, ręce opadają :-/
Dzisiaj porobiłem trochę testów i moim zdaniem jest to jakiś bufor ramki, PRZED wysłaniem obrazu do gogli a nie przed supersamplingiem.
W pokoju testowym SteamVR Home tym do testowania FOV z upscalingiem na 300% stanąłem przed ścianą i :
"renderTargetScale" : 2.0 - Times New Roman 12 z odległości 2m jest ledwie, ledwie czytelny
"renderTargetScale" : 1.0 - Times New Roman 12 z odległości 2m jest niemożliwy do odczytania

Dodatkowo poruszając głową przed ścianą tekstu w "renderTargetScale" : 1.0 widać pikselozę, tak jakby zmniejszyła się fizyczna rozdzielczość gogli.

Moim zdaniem ograniczenie do 2.0 (jak dev podał, większe wartości są i tak zablokowane) też pewnie zmniejsza możliwości gogli. Nie łapię po co w ogóle to tną, przecież upscaling i tak siedzi w RAM karty, boją się o przepustowość HDMI ?
 

Robinus

Volunteer Moderator
Ja mam ciekawy TIP dotyczący sweetspotu, IPD i ogólnej ostrości widzenia w goglach.

Jedno oko mamy podobno na tyle dominujące, że potrafi zrównoważyć "zblurowanie" drugiego, na przykład w goglach ze zbyt małym IPD. Gogle ustawia się na OKO DOMINUJĄCE (nie jak ja próbowałem z LENOVO - pośrodku) - i efekt podobno przechodzi oczekiwania!

Jak sprawdzić oko dominujące:
https://www.reddit.com/r/WindowsMR/comments/acaqsp/dominant_eye_really_works_to_focus_fixed_ipd_wmr/

I cału TIP z reddita:
https://www.reddit.com/r/WindowsMR/

Zaraz sklejam LENOVO na nowo i testuję.

EDIT:
Eeee 2mm różnicy w IPD to za dużo. Tego czarami z okiem dominującym nie da się naprawić.
W dodatku napatrzyłem się na szeroki sweetspot Samsunga i teraz to już na LENOVO się nie przestawię...
 
Top Bottom