Bezużyteczny Silent Running

Szczerze podzielam twoje spostrzeżenia co do SR, nie zauważyłem żadnego pożytecznego aspektu tego ustrojstwa. Jak to powiedział kot przemierzający Saharę: "Nie ogarniam tej kuwety"
 
Last edited:
Może w walce nie jest przydatny, ale jak masz status Wanted albo coś szmuglujesz do stacji to inaczej być nie wleciał, a tak odpalasz Silent running i wlatujesz niezeskanowany, opłacasz bounty/sprzedajesz dobra i po sprawie, więc się przydaje.
 
W walce nie przydatny a na wlot do stacji już tak ? Albo działa zawsze tak samo albo niech go poprawią.
SR sucks.
 
Chyba jeszcze nie działa tak jak trzeba. Ja szmuglowałem towary i używłem SR. Wlatywałem tak do stacji a i tak czasem skan mnie łapał. Zdziwienie było. Mimo tego, że mnie skanowali to i tak nigdy żadnej kary nie dostałem za szmugiel. Więc chyba nie działa tak jak trzeba.
 
Z mojego doświadczenia z kolei odniosłem wrażenie, że wszystko zależy też od tego kiedy wciśniemy ten SR - zdarzało mi się za późno wcisnąć jak już komputer zdążył sporo czasu temu powiedzieć "Scan detected" i może też kwestia że na open play + jakieś spowolnienia na serwerze i tak dostałem kare do zapłaty.
 
Zdarzyło mi się kilka razy użyć defensywnie, gdy uciekałem postrzelanym statkiem, a npc nawalał we mnie rakietami. Z bliska raczej nie działa. Na zapas używam wlatując do stacji z podejrzanym towarem, ale też wlatuję wtedy na pełnym speedzie i raczej to mi pomaga.
 
Silent runing nie chroni na 100% przed skanem. On uniemożliwia namierzenie nas powyżej 200-300m (nie jestem pewien dokładnej odległości, trzeba by po testować z żywym graczem). Jeżeli policja podleci do Was na mniej niż te 200-300m to może was namierzyć i zeskanować. Jeszcze taki mały tip: chaff launcher też zakłóca skanowanie.
 
Last edited:
Tak jak Vlad Archer pisze - widziałem coś takiego chyba w Przewodniku Pilota. Był tam tekst sugerujący, że Silent Running służy głównie do ochrony przed rakietami - tymi, które namierzają termicznie. Czyli teoretycznie - jak mamy komunikat "Incomming Missile" - to włączenie "cichego biegu" powinno je zmylić.

To co k0v4L zauważył warto by sprawdzić. Mi by się bardzo przydało :) Mam wrażenie, że parę razy nawet NPC używają Silent Running (statek mi znika - po chwili dopiero mogę go złapać w celowanik ponownie, choć widze go całkiem niedaleko). Tak więc do walki PVE czy PVP - jeśli przeciwnik używa gimballed weapon - byłby to świetny zabieg. Zaskoczenie i strata czasu na ponowne namierzenie.
Chętnie to sprawdzę z kimś wieczorem (jak czas i kobieta zezwolą...)
 
Tak jak Vlad Archer pisze - widziałem coś takiego chyba w Przewodniku Pilota. Był tam tekst sugerujący, że Silent Running służy głównie do ochrony przed rakietami - tymi, które namierzają termicznie. Czyli teoretycznie - jak mamy komunikat "Incomming Missile" - to włączenie "cichego biegu" powinno je zmylić.

To co k0v4L zauważył warto by sprawdzić. Mi by się bardzo przydało :) Mam wrażenie, że parę razy nawet NPC używają Silent Running (statek mi znika - po chwili dopiero mogę go złapać w celowanik ponownie, choć widze go całkiem niedaleko). Tak więc do walki PVE czy PVP - jeśli przeciwnik używa gimballed weapon - byłby to świetny zabieg. Zaskoczenie i strata czasu na ponowne namierzenie.
Chętnie to sprawdzę z kimś wieczorem (jak czas i kobieta zezwolą...)
Koło 20 można by się pobawić.
 
Ale zobacz k0v4l na to wideo. Na pewno to nie uniemożliwia namierzania przez NPC. Z 10 km nawet mnie widzi i goni. I ciekawe jak odpala rakiety samonaprowadzające jak do tego jest potrzebny lock.
 
Też mam wrażenie, że coś nie do końca działa dobrze to SR... Zwykle nie bawię się w szmuglowanie, ale czasem jak mi z pirata wypadnie jakiś towar czy coś znajdę na USS to się kuszę. Tylko jak na razie to skończyło się tym, że raz w ostatniej chwili udało mi się do stacji wlecieć, a drugi raz przywalili mi karę na prawie 20k :p
 
Nawet jeśli to gubienie rakiet działa (na to wygląda, przynajmniej z większej odległości), to że npc odpala rakiety z daleka pomimo SR wygląda podejrzanie.
Co do locka w SR pamiętam dwa wpisy którego z devów. Jeden mówi, że SR zmniejsza odległość z której chwyta lock. Jakość skanerów atakującego też ma spory wpływ. Drugi, że SR nie przerywa już trwającego skanu. Odpalanie SR po tekście "scan detected" nie ma sensu.
 
Pamiętajmy, że SR nie wyłącza modułów tylko zamyka "radiatory" czyli obniża widoczną sygnaturę. Ja próbowałem na zimno, z wyłączonymi modułami, na SR i z rozpędu (FA OFF) wlecieć do stacji. I tak mnie zeskanowali. Może jednak robię coś źle.
 
Chaff nie pomoże.

W angielskim topicu:

So AI in the game use sensors just like players and in your example you shouldn't be targetable at beyond 500m or so. However in addition to using sensors AI ships have additional capabilities of being able to track and fire at targets they can "see" in front of them to emulate what a player can do with their eyes. The bug is that the AI should only be able to use non-target lock capable weapons like fixed weapons or dumb fire missiles when relying on visual range targets. So it might be worth putting in a ticket about that ;)

Chaff just makes gimballed and turret weapons ineffective for a bit. Doesn't stop scanning. Running silent should be preventing scans though so that's the bug.

Sorry to say, you're a designer, but I used Chaff several times to prevent a starting scan when I was smuggling. I also already experienced an NPC using chaff to prevent my scans. Since Scan does not track the ship using chaff, we can't scan it.
 
Last edited:
W przypadku skanowania przed wlotem do stacji wystarczy wcisnąć "Esc" i wyjść z menu , ponownie wchodząc jesteś 10 km od stacji - kilka razy tak się uratowałem od zeskanowania . Niewiem czy jeszcze na to nie wpadli ale odliczanie do 15-stu przed wyjściem z gry jest tylko w przypadku wrogich jednostek w pobliżu .... także dokując
można spokojnie tak się ratować .
 
Back
Top Bottom