Wątek angielski https://forums.frontier.co.uk/showthread.php?t=93628
tutaj można prowadzić dyskusję po naszemu
tutaj można prowadzić dyskusję po naszemu
Koło 20 można by się pobawić.Tak jak Vlad Archer pisze - widziałem coś takiego chyba w Przewodniku Pilota. Był tam tekst sugerujący, że Silent Running służy głównie do ochrony przed rakietami - tymi, które namierzają termicznie. Czyli teoretycznie - jak mamy komunikat "Incomming Missile" - to włączenie "cichego biegu" powinno je zmylić.
To co k0v4L zauważył warto by sprawdzić. Mi by się bardzo przydało Mam wrażenie, że parę razy nawet NPC używają Silent Running (statek mi znika - po chwili dopiero mogę go złapać w celowanik ponownie, choć widze go całkiem niedaleko). Tak więc do walki PVE czy PVP - jeśli przeciwnik używa gimballed weapon - byłby to świetny zabieg. Zaskoczenie i strata czasu na ponowne namierzenie.
Chętnie to sprawdzę z kimś wieczorem (jak czas i kobieta zezwolą...)
So AI in the game use sensors just like players and in your example you shouldn't be targetable at beyond 500m or so. However in addition to using sensors AI ships have additional capabilities of being able to track and fire at targets they can "see" in front of them to emulate what a player can do with their eyes. The bug is that the AI should only be able to use non-target lock capable weapons like fixed weapons or dumb fire missiles when relying on visual range targets. So it might be worth putting in a ticket about that
Chaff just makes gimballed and turret weapons ineffective for a bit. Doesn't stop scanning. Running silent should be preventing scans though so that's the bug.
Sorry to say, you're a designer, but I used Chaff several times to prevent a starting scan when I was smuggling. I also already experienced an NPC using chaff to prevent my scans. Since Scan does not track the ship using chaff, we can't scan it.