rootsrat
Volunteer Moderator
Voice Attack & Voice Packs
Voice Attack posiada dość zaawanowane możliwości tworzenia makr oraz całych sekwencji komend w zależności od warunków. W tym poradniku zademonstruję, jak ustawić program, żeby losowo wybierał jeden plik audio z wielu dostępnych do odtworzenia przy podaniu danej komendy. Jest to przydatne w przypadku, gdy posiadamy jakiś zestaw odpowiedzi komputera (dwa przykładowe: tu oraz tu) i chcemy żeby na nasze komendy odpowiadał losowo wybraną frazą.
Na przykład po podaniu komendy "Deploy Hardpoints" VA losowo wybiera odpowiedź komputera z dostępnych: Yes, Commander; Acquired; Yes, Captain; Weapons Out. Sprawia to wrażenie, że nasz komputer posiada pewną osobowość i jest sztuczną inteligencją. Bardzo ciekawy efekt, który wzbogaca grę.
Struktura polecenia:
I. Ustawienie zmiennej
II. Rozpoczęcie bloku warunku dla zmiennej o wartości 1
III. Przypisanie pliku audio do odegrania dla zmiennej o wartości 1
IV. Zamknięcie bloku warunku dla zmiennej o wartości 1
V. Rozpoczęcie bloku warunku dla zmiennej o wartości 2
VI. Przypisanie pliku audio do odegrania dla zmiennej o wartości 2
VII. Zamknięcie bloku warunku dla zmiennej o wartości 2
itd. dla wszystkich wartości zmiennych.
Jak to działa?
W momencie gdy podajemy jakąś komendę do VA, niech to będzie "Deploy Hardpoints", komputer wykonuje tę komendę, a następnie losuje liczbę i w zależności od wylosowanej liczby odgrywa dany plik dźwiękowy z odpowiedzią komputera.
Wg schematu powyżej:
Ustawiamy zmienną a. Przypisujemy pliki audio dla kolejnych liczb, które będą losowane (wartości zmiennej). W przypadku wylosowania danej wartości, VA odtwarza dany plik audio.
Instrukcja krok po kroku:
I. Ustaw zmienną, która będzie później użyta w warunkach.
II. Rozpocznij blok warunku
III. Odtwórz plik audio
IV. Zakończ blok warunku.
IV. Rozpocznij kolejny blok warunku - wróć do punktu II. i tym razem w Value wpisz 2, po czym ustaw kolejny plik audio do odtworzenia i zakończ blok warunku. Ustaw tyle bloków warunków, ile chcesz. Im więcej, tym większa różnorodność odpowiedzi komputera na daną komendę.
A tak to wygląda po ustawieniu:
Nie zapomnijcie na samym początku dodać komendy, którą ma wykonać VA (w tym przypadku naciśnięcie spacji w celu wysunięcia broni).
ProTip: W oknie Edycji VA można kopiować i wklejać dane akcje - znacznie przyspiesza to pracę
Voice Attack posiada dość zaawanowane możliwości tworzenia makr oraz całych sekwencji komend w zależności od warunków. W tym poradniku zademonstruję, jak ustawić program, żeby losowo wybierał jeden plik audio z wielu dostępnych do odtworzenia przy podaniu danej komendy. Jest to przydatne w przypadku, gdy posiadamy jakiś zestaw odpowiedzi komputera (dwa przykładowe: tu oraz tu) i chcemy żeby na nasze komendy odpowiadał losowo wybraną frazą.
Na przykład po podaniu komendy "Deploy Hardpoints" VA losowo wybiera odpowiedź komputera z dostępnych: Yes, Commander; Acquired; Yes, Captain; Weapons Out. Sprawia to wrażenie, że nasz komputer posiada pewną osobowość i jest sztuczną inteligencją. Bardzo ciekawy efekt, który wzbogaca grę.
Struktura polecenia:
I. Ustawienie zmiennej
II. Rozpoczęcie bloku warunku dla zmiennej o wartości 1
III. Przypisanie pliku audio do odegrania dla zmiennej o wartości 1
IV. Zamknięcie bloku warunku dla zmiennej o wartości 1
V. Rozpoczęcie bloku warunku dla zmiennej o wartości 2
VI. Przypisanie pliku audio do odegrania dla zmiennej o wartości 2
VII. Zamknięcie bloku warunku dla zmiennej o wartości 2
itd. dla wszystkich wartości zmiennych.
Jak to działa?
W momencie gdy podajemy jakąś komendę do VA, niech to będzie "Deploy Hardpoints", komputer wykonuje tę komendę, a następnie losuje liczbę i w zależności od wylosowanej liczby odgrywa dany plik dźwiękowy z odpowiedzią komputera.
Wg schematu powyżej:
Ustawiamy zmienną a. Przypisujemy pliki audio dla kolejnych liczb, które będą losowane (wartości zmiennej). W przypadku wylosowania danej wartości, VA odtwarza dany plik audio.
Instrukcja krok po kroku:
I. Ustaw zmienną, która będzie później użyta w warunkach.
[*=1]Wybierz opcję "Other"
[*=1]Wybierz "Set a Condition Value (Advanced)" z listy akcji
[*=1]Wpisz nazwę zmiennej (dowolny ciąg znaki alfanumerycznych)
[*=1]Wybierz "Random Value" i w pole "From" wpisz 1, a w pole "To" liczbę plików głosowych, które mają być użyte (w tym przykładzie ustawiłem 13 możliwych odpowiedzi)
II. Rozpocznij blok warunku
[*=1]Wybierz opcję Other
[*=1]Wybierz "Begin a Condition Block (Advanced)" z listy akcji
[*=1]W pole "Condition Name" wpisz nazwę zmiennej, którą ustawiłeś w punkcie I. W z listy wybierz "Equals", a "Value" ustaw na 1 (to znaczy, że w przypadku wylosowania liczby 1 zostanie odegrany plik, który ustawimy w kolejnym kroku).
III. Odtwórz plik audio
[*=1]Wybierz opcję Other i później "Play a Sound" z listy akcji.
[*=1]Wybierz, który plik audio ma być odtworzony.
IV. Zakończ blok warunku.
[*=1]Wybierz opcję Other i później "End a Condition Block (Advanced)"
A tak to wygląda po ustawieniu:
Nie zapomnijcie na samym początku dodać komendy, którą ma wykonać VA (w tym przypadku naciśnięcie spacji w celu wysunięcia broni).
ProTip: W oknie Edycji VA można kopiować i wklejać dane akcje - znacznie przyspiesza to pracę
Last edited: