RootsExplo - autorski preset ReShade - poprawa grafiki

rootsrat

Volunteer Moderator
Pobierz: RootsExplo v.1.1



GALERIA

LINK DO GALERII
- porównanie grafiki przed i po.




OPIS

RootsExplo to preset ReShade dla Elite Dangerous. Dla osób, które nie wiedzą, o co chodzi, ReShade to nakładka na gry, która poprzez wykorzystanie pliku DLL nakłada różne efekty na działającą aplikację. Używa się jej w celu poprawy grafiki, wyostrzenia tekstur, nadania głębi światłocieniom, uzyskania żywych kolorów itp. RootsExplo jest przeznaczony typowo pod eksplorację. Pracę nad nim zacząłem poza zamieszkałą przestrzenią i do tej pory nie wróciłem, tak że nie wiem jak wyglądają z nim np. wnętrza stacji czy CQC.



EFEKTY

Preset polepsza grafikę Elite przez wykorzystanie następujących efektów:


Shader SweetFX
SMAA - poprawiony antyaliasing.
Levels, LiftGammaGain, Tonemap, Vibrance, Curves - zmiany nasycenia kolorów, intensywności światłocieni, kontrastu, gammy, ekspozycji itp.
Lumasharpen - wyostrzenie wszystkich tekstur.
CA (Chromatic Aberration) - filtr, który nadaje obrazowi kinowy / filmowy efekt
Vignette - delikatna winieta, która sprawia, że powierzchnia planet wydaje się bardziej zróżnicowana (złudzenie) - dodatkowe cienie i plamy kolorystyczne


Shader GemFX
Bloom - dodaje intensywności światłu emitowanemu przez różne obiekty (gwiazdy, kontrolki, HUD itp.). Efekt opcjonalny.


Dodatkowe pliki
Graphics Configuration Override - zwiększa rozmiar tekstur planet i Drogi Mlecznej, zwiększa ilość skałek i kamieni na planetach. Zawiera również zmienioną kolorystykę HUD. Plik lub poszczególne wpisy opcjonalne.



INSTALCJA

1. Pobierz i rozpakuj plik.

2. Zawartość katalogu Graphics Override kopiujemy do C:\Users\Nazwa_Użytkownika\AppData\Local\Frontier Developments\Elite Dangerous\Options\Graphics.

UWAGA! Jeśli wprowadziliście już własne zmiany do pliku GraphicsConfigurationOverride.xml, który się tam znajduje, wystarczy przekopiować pozostałe wpisy z mojego pliku. Możecie też usuwać poszczególne sekcje, jeśli nie chcecie tych zmian w grze:

Sekcja "GUIColour" odpowiada za kolor HUD.
Sekcja "GalaxyBackground" odpowiada za rozmiar tekstury Drogi Mlecznej. Standardowa wartość to 2048. Można też ustawić 3072.
Sekcja "Planets" odpowiada za rozmiar tekstur planet. Standardowa wartość to 2048. Można też ustawić 3072.
Sekcja "SurfaceRocks" odpowiada za ilość kamieni i skałek (nie tych, które dają minerały, tylko tych zwykłych - to nie jest cheat!) na planetach. Większe zagęszczenie oznacza spadek wydajności na planetach, ale jeśli macie mocną kartę graficzną, to wygląda to o wiele lepiej. Standardowa wartość to 400. Można też wprowadzić 800, ale moim zdaniem, to za dużo i ciężko się jeździ SRV przy takim zagęszczeniu kamieni.

3. Zawartość katalogu Preset kopiujemy do katalogu z EXE gry. U mnie jest to: E:\Program Files (x86)\Frontier\EDLaunch\Products\elite-dangerous-64.

4. Wartość Gamma w opcjach graficznych w grze ustawiamy na 30 (3x strzałka w prawo). UWAGA! Jest to ustawienie biorące pod uwagę prawidłową kalibrację kolorów Waszego monitora!



WŁĄCZANIE I WYŁĄCZANIE

Post processing w grze włączamy i wyłączamy klawiszem Scroll Lock. Jeśli chcemy wyłączyć tylko efekt Chromatic Aberration, który nie każdemu może przypaść do gustu używamy klawisza Pause/Brak.

Powodzenia, piloci!



CHANGELOG

17/03/2016 - Release v.1.1

  • Rezygnacja z shadera Deband (rozmywał obraz)
  • Drobne poprawki w ustawieniach shaderów Lumasharpen, Bloom, CA i Vignette
  • Zmiana klawisza Pause/Break - teraz włącza/wyłacza CA
  • Galeria

13/03/2016 - Release v.1.0
 

rootsrat

Volunteer Moderator
muszę sprawdzić czy działa z EDFX

Nie działa, bo EDFX to po prostu też preset ReShade, tyle że zrobiony jako osobna aplikacja. Kiedy wybierasz dane ustawienie z EDFX, ten programik po prostu kopiuje pliki do katalogu z Elite :) U mnie te pliki trzeba skopiować ręcznie. Możesz używać samej apki EDFX - ale przy każdym uruchomieniu pojawiać się będzie okienko, że żaden preset nie jest zainstalowany i czy chcesz to zrobić (wybierasz wtedy "nie"). EDFX wrzuca ten dialog nawet jeśli jakiś inny preset jest zainstalowany (np. mój).

Ja właśnie używam samej apki EDFX, bo automatycznie startuje mi kilka programów, których używam. Miałem napisany do tego swój skrypt, ale umarł wraz z poprzednim dyskiem i nie chciało się pisać od nowa ;)

Mi się presety EDFX nie podobają, bo są przegięte, jeśli chodzi o Bloom (gwiazdy potrafią wypalić Ci oczy). Dodatkowo ustawienie Interstellar używa shadera, który nanosi taki wyblakły niebieski filtr na obraz, nie pamiętam teraz jak się nazywa, ale on sprawia, że kolory nie są takie żywe. Ten preset Black natomiast jest przesadzony właśnie jeśli chodzi o Bloom i światłocienie. Ja generalnie preferuję subtelne zmiany graficzne i dlatego zrobiłem własny preset.
 
Last edited:

rootsrat

Volunteer Moderator
Dzięki :)

Pracuję jeszcze nad nim, bo chciałbym osiągnąć większą głębię światłocieni, szczególnie na planetach. Dużych zmian już raczej nie będzie - osiągnąłem zamierzony efekt. Ciągle tylko nie mogę się zdecydować czy zostawić Chromatic Aberration, bo ten efekt rozmywa trochę obraz (dlatego dodałem osobny klawisz, żeby można było go wyłączyć w grze). Jeśli uda mi się trochę bardziej wyostrzyć obraz bez artefaktów, prawdopodobnie go zostawię, bo on nadaje taki ciekawy filmowy efekt, tylko wynikiem jest lekka utrata ostrości.
 
Dzięki :)

Pracuję jeszcze nad nim, bo chciałbym osiągnąć większą głębię światłocieni, szczególnie na planetach. Dużych zmian już raczej nie będzie - osiągnąłem zamierzony efekt. Ciągle tylko nie mogę się zdecydować czy zostawić Chromatic Aberration, bo ten efekt rozmywa trochę obraz (dlatego dodałem osobny klawisz, żeby można było go wyłączyć w grze). Jeśli uda mi się trochę bardziej wyostrzyć obraz bez artefaktów, prawdopodobnie go zostawię, bo on nadaje taki ciekawy filmowy efekt, tylko wynikiem jest lekka utrata ostrości.

Bez renderingu HDR i monitorów ze sprzętowym HDR i szerokim gamucie, przynajmniej 100% sRGB, nie wyciągniesz wszystkiego ze światłocieni. Poza tym maniacy grający na monitorach 3d/144Hz z matrycami TN będą psioczyć że nie widać różnicy lub są przekłamania, dla nich były robione te przegięte presety bo ich matryce nie są w stanie wyświetlić subtelnych różnic. Ogólnie podoba mi się właśnie takie delikatne podkolorowanie.
Poczekam na wersję 2.0 żeby dostrzec różnice ;)
 

rootsrat

Volunteer Moderator
Bez renderingu HDR i monitorów ze sprzętowym HDR i szerokim gamucie, przynajmniej 100% sRGB, nie wyciągniesz wszystkiego ze światłocieni. Poza tym maniacy grający na monitorach 3d/144Hz z matrycami TN będą psioczyć że nie widać różnicy lub są przekłamania, dla nich były robione te przegięte presety bo ich matryce nie są w stanie wyświetlić subtelnych różnic. Ogólnie podoba mi się właśnie takie delikatne podkolorowanie.
Poczekam na wersję 2.0 żeby dostrzec różnice ;)

Wersji 2.0 nie będzie. Masz rację - więcej już nie wycisnę z tego presetu.

Następne zadanie to sprawdzenie jak on się sprawdza w stacjach, ale to jak wrócę z wyprawy. Jeśli będzie dobry, to zostanie. Jeśli nie - będę robił osobną wersję do latania w bańce.

P.S. Dodałem kilka screenów porównawczych do galerii.
 
Pobierz: RootsExplo v.1.1

3. Zawartość katalogu Preset kopiujemy do katalogu z EXE gry. U mnie jest to: E:\Program Files (x86)\Frontier\EDLaunch\Products\elite-dangerous-64.
Products\elite-dangerous-64 - nie mam tego katalogu, gram tylko na wersji -64 , co z tym fantem ? poprostu wkleić do - EDLaunch\ ?
 
Last edited:

rootsrat

Volunteer Moderator
Products\elite-dangerous-64 - nie mam tego katalogu, gram tylko na wersji -64 , co z tym fantem ? poprostu wkleić do - EDLaunch\ ?

Musisz mieć katalog Products w EDLaunch- tam jest zainstalowana właściwa gra. Jeśli nie masz, to znaczy, że masz grę zainstalowaną w innym katalogu (???). Pliki muszą się znaleźć w tym samym katalogu, co plik EliteDangerous64.exe.
 
jest w innym miejscu C:\Users\......\AppData\Local\Frontier_Developments\Products\elite-dangerous-64 , rozumiem że generalnie musi być w elite-dangerous-64 jako kolejny element,folder -Preset ,czy zawartość folderu preset tam wkleić ?
 
Last edited:

rootsrat

Volunteer Moderator
jest w innym miejscu C:\Users\......\AppData\Local\Frontier_Developments\Products\elite-dangerous-64 , rozumiem że generalnie musi być w elite-dangerous-64 jako kolejny element,folder -Preset ,czy zawartość folderu preset tam wkleić ?

Zawartość presetu wkleić bezpośrednio tam. U mnie wygląda to tak:

XmoFcsA.jpg
 
Last edited:
Back
Top Bottom