Elite Dangerous - luźna dyskusja.

Poszło od FD na Twittera "Thanks for your tweets. We are looking at the possibility of providing #EliteDangerous Steam keys to existing players."
 
No to było od razu powiedziane na samym początku. Tylko ludzie nie umiejO czytać.

Updaty Elity są generalnie małe, klikasz upgrade, czekasz chwilę i jest. Zobaczcie upgrady do star citizena. Dwie mapy na krzyż i ciągnie się 8GB....
 
No tak, ja natomiast nie zapłacę ani grosza więcej, zapewne dlatego, że jestem zagorzałym przeciwnikiem gier z abonamentem.

Niesłusznie. Gry multi, z abonamentem rozwijają się stale. Te darmowe, po pewnym czasie padają, bo niestety wkracza zwykła ekonomia. Jak już grę kupi pewna liczba osób, to koniec wpływów, nie ma kasy i nie ma studio za co pracować.
Sam poza ED gram w kilka gier z abonamentem i to od lat. Nie są to wcale wielkie wydatki, a wkład twórców jest coraz większy i gry są coraz lepsze i bardziej rozbudowane.
Deweloperzy, zamiast szukać kasy na bułki, mogą się skupić na porządnej robocie. Bo kasa jest co miesiąc. A od jakości gry zależy ich wypłata.
Dlatego formy płatności okresowej, są z korzyścią dla samego gracza.
A koszty? Abonament miesięczny w grach, kosztuje średnio tyle co Pizza w dostawie. Na pizzę cię chyba stać, raz w miesiącu?
Za darmo to można w mordę dostać, albo zostać g... obdarowanym. Ja tam wolę mieć jedną - dwie gry, ale dobre, niż tuzin darmowych pykadełek, które nigdy nie są ukończone, co jest straszliwą bolączką dzisiejszych gier, w szczególności early access.
Zdarza się, że gracze mają farta jak się doczekają alfy.
A jak płacisz, to wymagasz.

Wymagać zaś by ktoś ciężko pracował za darmo, może tylko ktoś kompletnie oderwany od rzeczywistości i nie mający pojęcia jak trudnym procesem jest tworzenie dobrej gry.
 
Last edited:
No to było od razu powiedziane na samym początku. Tylko ludzie nie umiejO czytać.

Gdzie tak było powiedziane? Przecież na początku MB rzucił, żeby sobie podlinkować ED do biblioteki, tak jak można zrobić z każdą grą, która nie wszyła na Steamie. To nie to samo co informacja o rozdawaniu kluczy na Steama. Ogólnie problem polega na tym, że dostaje się w takim wypadku drugi klucz, do osobnej kopii gry i o ile FD nie wymyśli jak zamykać starą wersję po wbiciu klucza w Steam, to praktycznie można sobie będzie taki steamowy klucz odstąpić koledze.

Edit:
Odnośnie abonamentówek, to powiem wam, że nigdy nie grałem w żadną grę z koniecznością stałych opłat, ale to wyłącznie dlatego, że nigdy nie znalazłem wśród nich takiej, w którą bym chciał zagrać. Nie wiem, czy ED byłoby pierwszą, musieliby ostro się wziąć do roboty.
 
Last edited:
Ja myślę że to (steam) jest kontynuacją z góry zaplanowanej strategii sprzedaży:

1. najpierw droga BETA dla strasznych zapaleńców i ludzi chcących uczestniczyć w tworzeniu sentymentalnego powrotu do przeszłości
2. potem RELEASE dla mniejszych zapaleńców, którzy dalej jednak wiedzą co kupują, znają poprzednią serię, sami zainteresowali się tematem, dotarli do sklepiku FD i kupili grę z pełną świadomością
3. teraz STEAM dla szerokiego grona przypadkowych graczy, z których większość po obejrzeniu trailera kupi "świetną kosmiczną strzelankę z mnóstwem graczy i akcją wylewającą się z ekranu", po czym wyleje swoje żale w serwisach z grami, co spowoduje spory spadek ocen gry
4. następnie okazjonalne wyprzedaże, obniżka ceny i ratowanie budżetu wydawaniem DLC.

Jeśli chodzi o abonament, to owszem - jest mnóstwo gier które radzą sobie bez niego, ale są to gry typowo MMO z naciskiem na "MASSIVELY Multiplayer Game". Elite jest jednak grą specyficzną, niszową wręcz. Porównałbym ją do EVE Online, która właśnie z abonamentem radzi sobie świetnie. Powtórzę, że sam chętnie płaciłbym abonament, jednak drzwi do niego zamknął KICKSTARTER. Trudno by było zebrać fundusze na grę z abonamentem.
Gdyby taki abonament można jeszcze było w jakiś sposób płacić w grze - jak w EVE - moim zdaniem byłoby to idealne rozwiązanie. Dałoby graczom cel, mieliby na co wydawać te zarobione miliony, zapewniłoby grze dodatkowy "content" i przy okazji zapewniłoby dopływ gotówki.

Ale kto wie, może:

5. darmowy dostęp z miesięcznym abonamentem ?
 
Gdzie tak było powiedziane?


A tutaj:
We haven't removed any option - as for providing steam keys for people who already own the game we'll look into it and go from there.

Michael

Niesłusznie. Gry multi, z abonamentem rozwijają się stale. Te darmowe, po pewnym czasie padają, bo niestety wkracza zwykła ekonomia. Jak już grę kupi pewna liczba osób, to koniec wpływów, nie ma kasy i nie ma studio za co pracować.
Sam poza ED gram w kilka gier z abonamentem i to od lat. Nie są to wcale wielkie wydatki, a wkład twórców jest coraz większy i gry są coraz lepsze i bardziej rozbudowane.
Deweloperzy, zamiast szukać kasy na bułki, mogą się skupić na porządnej robocie. Bo kasa jest co miesiąc. A od jakości gry zależy ich wypłata.
Dlatego formy płatności okresowej, są z korzyścią dla samego gracza.
A koszty? Abonament miesięczny w grach, kosztuje średnio tyle co Pizza w dostawie. Na pizzę cię chyba stać, raz w miesiącu?
Za darmo to można w mordę dostać, albo zostać g... obdarowanym. Ja tam wolę mieć jedną - dwie gry, ale dobre, niż tuzin darmowych pykadełek, które nigdy nie są ukończone, co jest straszliwą bolączką dzisiejszych gier, w szczególności early access.
Zdarza się, że gracze mają farta jak się doczekają alfy.
A jak płacisz, to wymagasz.

Wymagać zaś by ktoś ciężko pracował za darmo, może tylko ktoś kompletnie oderwany od rzeczywistości i nie mający pojęcia jak trudnym procesem jest tworzenie dobrej gry.


Zgadza się.

Przecież na początku MB rzucił, żeby sobie podlinkować ED do biblioteki, tak jak można zrobić z każdą grą, która nie wszyła na Steamie. To nie to samo co informacja o rozdawaniu kluczy na Steama. Ogólnie problem polega na tym, że dostaje się w takim wypadku drugi klucz, do osobnej kopii gry i o ile FD nie wymyśli jak zamykać starą wersję po wbiciu klucza w Steam, to praktycznie można sobie będzie taki steamowy klucz odstąpić koledze.

Problem zero. Wystarczy po uruchomieniu gry raz autoryzować loginem i hasłem, tak jak ma to miejsce teraz, i jak w innych grach to jest robione.
Mogą sobie też spiąć konto frontierowe, ze steamowym i wtedy autoryzować można by się steamem.
 
Last edited:

No to jak na samym początku? Przecież to już padło po tym jak MB zamącił gadając, żeby sobie wpiąć ED samemu do biblioteki, bez klucza :D Mniejsza o to, bo skoro nie ma problemu z duplikacją gry po wydaniu klucza na Steam, to nie wiem nad czym się zastanawiają, te klucze powinny być w takim razie wysłane już wczoraj.
 
A klucze będą rozsyłane na email, czy na stronie będzie zamieszczony, a może po wciśnięciu czegoś na stronie głównej konta i rozsyłane na email?
 
Dla mnie osobiście to trochę dziwne ...
Bez informacji dla Społeczności wspierającej projekt od początku wrzucają od tak sobie na Steam ?
Jest tak źle ze sprzedażą ?
Marketingowo zobaczymy ...
Przyznam, że widziałem wpisy w stylu "Skok na kasę zanim zamkną serwery" ( imho bzdura)
Może bedzie więcej graczy ale pojawia się pytanie czy ED w tej wersji jest gotowa na tzw. "społeczność STEAM" i czy ona nie pogrzebie Naszego symulatora ? ...
 
Już grzebie, dużo negatywnych recenzji. To nie jest gra dla casualowych hamburgerów.

- - - - - Additional Content Posted / Auto Merge - - - - -

No to jak na samym początku? Przecież to już padło po tym jak MB zamącił gadając, żeby sobie wpiąć ED samemu do biblioteki, bez klucza :D Mniejsza o to, bo skoro nie ma problemu z duplikacją gry po wydaniu klucza na Steam, to nie wiem nad czym się zastanawiają, te klucze powinny być w takim razie wysłane już wczoraj.

No nie dali mu dojść do słowa.
Ja tam pisałem prawie post po poście a odstępy mam co kilkanaście stron...

Dla mnie jest bardzo dziwny ten brak informacji o wrzuceniu na steama. Niby to nic zupełnie nie zmienia... ale to marketingowy strzał w kolano. To samo te klucze.
Mi one wiszą kompletnie, ale to było wiadome, że banda oszołomów zaraz ich za to rzuci na stos. Nie wynieśli żadnych doświadczeń po burzy która miała miejscu po wycięciu trybu offline.
Nie wiem jak daleko oni zajdą z takim marketingiem.
 
Last edited:
Nie wynieśli żadnych doświadczeń po burzy która miała miejscu po wycięciu trybu offline.
Nie wiem jak daleko oni zajdą z takim marketingiem.

A może to właśnie taki sposób, nie ważne co mówią, byle o nas mówili? Łatwiej zamącić "dziwnym" postępowaniem, niż zwrócić uwagę na grę udanym dodatkiem. Ja z dwóch wolę wersję na steam, ale nie na tyle by płakać z tego powodu, że mam "inną", chociaż tak jak mówisz można było przewidzieć, że podobny będzie fetor jak był przy offline.
 
Poczytałem trochę tych recenzji od nowych gracze na parówie i jest sporo hejtu. Elite nie jest grą dla każdego, ale nie mogę zrozumieć jednego. Jak można zarzucać elitce że ma wysoki "learnig curve"? Ludzie naprawdę są tak mało ogarnięci? Może Frontier powinien poracować nad lepszymi tutkami... Przecież Elite jest w sumie grą prostą, która wymaga poświęcenia kilku godzin na opanowanie podstaw i w sumie tyle, jedyne czego można się uczyć dalej to efektywniejsze walka i nic więcej. Jeżeli chodzi o zawartość i rzeczy, które trzeba opanować, to w tej chwili ED jest daleko za chociażby X3, nie wspominając o EVE online.
 
Niesłusznie. Gry multi, z abonamentem rozwijają się stale
[....]

A jak płacisz, to wymagasz.

Wymagać zaś by ktoś ciężko pracował za darmo, może tylko ktoś kompletnie oderwany od rzeczywistości i nie mający pojęcia jak trudnym procesem jest tworzenie dobrej gry.

Multi mnie nie interesuje. Gram w trybie solo, za który zapłaciłem więc mogę wymagać. I wolę być oderwanym od rzeczywistości, niż płacić abonament za tryb solo.
Co do wymagań by ktoś pracował za darmo, hmm jak to się nazywa u mnie w kadrach? A to chyba staż bezpłatny, można też mówić o wolentariacie, ale co ja tam wiem, w końcu jestem oderwany od rzeczywistości.
 
Last edited:
Mnie osobiście steam nie interesuje ale jak komuś zależy to proszę bardzo. Co do abonamentu to prędzej opchnę ED i zamienię się w hate'era niż zapłacę cokolwiek.
 
Jakby się komuś nudziło to w SYNTEINI kręci się już dość długo Fer De Lance do ściągnięcia za prawie 700.000.
I wiele innych wykolejeńców przyciągniętych przez "niewolniczą akcję".
 
Made my day :) idealne podsumowanie na 1 zdjeciu :D
BVYzdA6.jpg
 
Poczytałem trochę tych recenzji od nowych gracze na parówie i jest sporo hejtu. Elite nie jest grą dla każdego, ale nie mogę zrozumieć jednego. Jak można zarzucać elitce że ma wysoki "learnig curve"?

Pewnie oglądnęli trailery, nic w nich nie ma o uczeniu się czegokolwiek, wyglądają jak super film akcji, a potem się okazuje, że sobie musisz ustawiać priorytety modułów i tyłek zbity ;)

Edit - zacząłem czytać te negatywne opinie - świetna zabawa :

"Spent about 4 hours exploring and charting maps to sell the data, as it's the only thing worth a decent amount of money when you start out. Then I run out of fuel, so I desperately look for a fueling station, find a station that I can refuel at, but it's a gigantic rotating hexagonal "ring" station. So I try to dock, and it tells me you can land in landing 42. I look all around the ring, can't find anything, eventually I press the wrong button while circling the station and end up ramming it by accident, "
 
Last edited:
Jakby się komuś nudziło to w SYNTEINI kręci się już dość długo Fer De Lance do ściągnięcia za prawie 700.000.
I wiele innych wykolejeńców przyciągniętych przez "niewolniczą akcję".

Jaki ma nick? Bo dzisiaj jak leciałem do stacji aby sprzedać niewolników to dostałem interdicta od takiego i moja Cobra tego nie przeżyła...

Może jest ktoś w okolicy z kim można by zrobić skrzydło dla ochrony i ewentualnego naklepania gościa? ;) (Nie, nie chce grać w solo bo to open play daje fun i na tym polega gameplay w elite:))
 
Back
Top Bottom