Elite Dangerous Finnish Community Thread

Tervetuloa uusille Suomipiloteille! :)

Toivotaan, että tämä 1.1 päivitys saadaan kuntoon pian noilla hotfixeillä, että pääsisi testaamaan. Näköjään tein itse oikean ratkaisun, kun en edes yrittänyt tänään pelata.

Morjes, ei olisi pitänyt heti lentää pätsin jälkeen. Tuttu reitti Chemakusta LHS 64:ään tappiin asti parannellulla Falconilla ja kertaakaan en ole kuollut näin nopiaan kuin tänään kävi. Siis aina päässyt karkuun (alussa peliä) ja tällä nykyisellä Falconilla yksikään taistelu ei ole päättynyt minun tappioksi. Kerkisin hätäisesti viestistä lukea 'You must fear me' ja PAM, shieldit alhaalla ja muutama sekunti etiäppäin hull puhki. Kaikkeen tähän meni noin 15-20 sekuntia. Voihan lollero. Meinasi lentää joypadi seinään. Tarkennuksena siis AI tappoi sekunneissa :(

Tollasen ostin ja hyvin pärjää, ainoa vika ohjainten välinen lyhyt johto.
http://cdon.fi/pelit/thrustmaster_t_flight_hotas_x-25707505

Hintaakin oli jopa 50€ et aikas kallista ;)

Niijoo muistanukkaa tuota. :) Automaagisesti aattelin het niitä 150e> saitekkeja. :D

Allekirjoittanut todistaa, että myös tuollainen entry-level -HOTAS, kuten Thrustmasterin T.Flight Hotas X kai on, toimii tässä pelissä ainakin, otteiltaan maltillisemman käyttäjän käsissä riittävän hyvin. Toinen asia tietenkin on, että miten se kestää pitempiaikaisessa väännössä, se jääpi nähtäväksi. "jkaija" toteaa, että tämän kaksiosaisen ohjaimen välijohto on liian lyhyt. Tuo lienee makukysymys, tai tietysti riippuvainen siitä, että minkälainen on kenenkin tarve sijoittaa hallintalaitteet toisistaan erilleen. Minun tapauksessani tämän kyseessä olevan ohjainyksikön osien väliin mahtuu vallan mainiosti n. 44,8 cm leveä/pitkä näppäimistö ja ylimääräistä tilaa jää vielä noin 4 cm. Minä olen toistaiseksi tyytyväinen tähän ohjaimeen.
Tervetuloa E:D'n pelaajien moninaiseen joukkoon!
07
Ev Tankero

... "jkaija" toteaa, että tämän kaksiosaisen ohjaimen välijohto on liian lyhyt. Tuo lienee makukysymys, tai tietysti riippuvainen siitä, että minkälainen on kenenkin tarve sijoittaa hallintalaitteet toisistaan erilleen. Minun tapauksessani tämän kyseessä olevan ohjainyksikön osien väliin mahtuu vallan mainiosti n. 44,8 cm leveä/pitkä näppäimistö ja ylimääräistä tilaa jää vielä noin 4 cm. Minä olen toistaiseksi tyytyväinen tähän ohjaimeen.
Tervetuloa E:D'n pelaajien moninaiseen joukkoon!
07
Ev Tankero

Joo, itsekkin olen tyytyväinen ohjaimeen, mutta kun näppäimistöni leveys on 54cm, niin ei voi mitenkää saada noita ohjaimia näppäimistön eripuolille :(
Käyttämäni näppäimistö on MAD CATZ V.7 , onko kukaan saannut noita näppäimistön sivulla olevia lisänäppäimiä toimimaan Elitessä?
Laitoin yhteen näppäimeen seuraavan komennon 1ee s qq1 joka olisi pitänyt tehdä laskeutumis pyynnön asemalle, mutta Elite ei reakoi kyseisiin näppäimiin ?
Eli näppäimistö lähettää valitun merkkijonon eteenpäin johon Elite ei reakoi...
http://images.jimms.fi/8/5/31685_800x600_1.jpg

Joo, itsekkin olen tyytyväinen ohjaimeen, mutta kun näppäimistöni leveys on 54cm, niin ei voi mitenkää saada noita ohjaimia näppäimistön eripuolille :(
Käyttämäni näppäimistö on MAD CATZ V.7 , onko kukaan saannut noita näppäimistön sivulla olevia lisänäppäimiä toimimaan Elitessä?
Laitoin yhteen näppäimeen seuraavan komennon 1ee s qq1 joka olisi pitänyt tehdä laskeutumis pyynnön asemalle, mutta Elite ei reakoi kyseisiin näppäimiin ?
Eli näppäimistö lähettää valitun merkkijonon eteenpäin johon Elite ei reakoi...
http://images.jimms.fi/8/5/31685_800x600_1.jpg

Totta puhut, veli jkaija!
"Ei riitä Thrustmasterin T.Flight Hotas X:n yksikköjen välijohdon pituus ihan jokaiseen tilanteeseen".
Etköhän sinä ole myös jo ehtinyt kokeilla olisiko mahdollista "syvyyssuunnassa" sijoitella eri ohjainvermeet erilaisille etäisyyksille sinun omista käsistäsi..., tyyliin: useimmin tarvittavat likelle, harvemmin tarvittavat loitommalle.
Mutta tää on niin tätä!
Olitkos se muuten juuri sinä, jkaija, joka kyselit tuon T.Flight Hotas X:ää yhdistävän piuhan johtimien järjestyksen perään? Jos olit, tai vaikka et ollutkaan, eikös "huolellinen kolvaaja" tuollaisen tarvittavan mittaisen jatkopalan värkkää keskelle alkuperäistä piuhaa melkoisen lyhyessä ajassa? Tätä kokeilisin minä, jos tarvetta olisi ja jos vain uskaltaisin... nimimerkillä "kai ne johtimet oli koodattu eri väreillä... MITÄ ***?!!!"

Toiseen asiaan.
Joku täällä esiintyvä hahmo kertoi "oudoista häröistä" tiistaina 10.2.2015 tulleen suuremman pätsin jälkeen. "Minä" pelailin pari - kolme tuntia sen pätsin asennuttua ja, aiempaan pelikokemukseen verrattuna (toki vain Solo Playssa), koki minunkin pelaajahahmoni "hirvittäviä" vastoinkäymisiä!
Ensimmäisessä pelaajahahmoani järkyttäneessä tapauksessa
- lenteli hän Haulerilla, jossa ei shieldejä laisinkaan ole, ei siinä ollut myöskään BSDtä, vaan kaikki sisäiset slotit oli pyhitetty "Suurimman Mahdollisen Voiton = Suurin Mahdollinen Lastinkuljetuskapasiteetti" tavoittelun hyväksi ... -> lastiruuman tilavuus = 22 tonnia.
- vaikka Hauler oli päivitetty luokkaa paremmalla FSDllä ... (ehkä hahmoni pitäisi miettiä myös niiden työntimien / thrustereiden ... päivittämistä paremmiksi...? :))
-> sai joku hiivatin NPC hahmoni kiinni Supercruisessa, vaikka hahmoni viimeiseen asti yritti suunnata kohti 'pakovektoria'
-> eikä hahmoni pystynyt buustaamaan siltä karkuun, vaikka kuinka yritti ... eli ei yrittänyt hän lentää karkuun hyökkääjältä suoraa linjaa, vaan... no ... "I Had Just Had Played Better ..." :)

-> hahmoni menetti siis ensimmäisen aluksensa tuollaisen "ennen kuulumattoman hankalan" interdiktion jälkeisessä, epäonnistuneen karkuun buustauksen jälkeisessä tilanteessa.

Ei tuo hahmoni kokema menetys siis välttämättä johtunut virheellisesti toteutetusta päivityksen implementaatiosta tms., mutta ... sainpahan vaan taas itkettyä osaamattomuuteni seuraukset tänne julkisuuteen!

Kolmas asia.
Näyttää noita updateja/patcheja tulevan lähes jokaisena päivänä jälkeen isomman päivityksen, ja Se On Hyvä!
Pelailin EvE Onlinessa lähes kolme vuotta, alkaen vuoden 2010 alusta ja siinä ympäristössä oli enemmän sääntö kuin poikkeus, että
- after any major expansion / upgrade, there will be _a few_ of downgrading patches which will try to correct the flaws inflicted in the very expansion / upgrade ... :)

Taitaa tuo olla vain ihan normisettiä jokaisessa voittoa tavoittelevassa ohjelmistoja tuottavassa yrityksessä, jonka menestys EI OLE riippuvainen markkinoille lasketun tuotteen virheettömyydestä ...

See You All In The Void
O7
Ev Tankero

Last edited:
Törmännyt pariinkin systeemiin jonka löytäjä on ollut selvästi suomalainen, mutta nyt tuli eteen kohde, jonka oli löytänyt "Mätisäkki"... :/

Argh, siinä meni kaikki sen tutkimusreissun data. Piraatit hyökkäävätkin näköjään tätä nykyä melko innokkaasti ja sain taistella tietäni takaisin sivilisaation pariin. Yhden hypyn päästä tavoitteestani kimppuun tuli Expert Viper -pilotti joka tuhoutuessaan törmäsi täydellä vauhdilla otsalohkooni. Siinä meni muutaman päivän työ... :/

Argh, siinä meni kaikki sen tutkimusreissun data. Piraatit hyökkäävätkin näköjään tätä nykyä melko innokkaasti ja sain taistella tietäni takaisin sivilisaation pariin. Yhden hypyn päästä tavoitteestani kimppuun tuli Expert Viper -pilotti joka tuhoutuessaan törmäsi täydellä vauhdilla otsalohkooni. Siinä meni muutaman päivän työ... :/

Selvästi viime patchin jälkeen lisääntynyt npc piraattien aktiivisuus. Itselleni tuli yhdessä asumattomassa systeemissä vastaan 4 kpl ihan perätysten. Kuitenkin matkaa sivilisaatioon oli sellaiset 300 Ly. Pitkin yötä tuli tapettua aika monta Elite adderia ja viperia, huomattavasti enemmän actionia mitä aikaisemmin.

Jep, minulla noita piraatteja tuli vastaan ehkä yksi tai kaksi useammassa kymmenessä systeemissä. Nyt niitä tulee vastaan useita per systeemi vaikka olen aika kaukanakin sivilisaatiosta.

Ei lisä-action haitaksi ole, mutta ehkä olisi realistisempaa, etteivät ne ihan koko ajan hyökkäilisi sellaisten kimppuun joilla ei ole mitään lastia edes heille tarjota vaivanpalkaksi.

Selvästi viime patchin jälkeen lisääntynyt npc piraattien aktiivisuus. Itselleni tuli yhdessä asumattomassa systeemissä vastaan 4 kpl ihan perätysten. Kuitenkin matkaa sivilisaatioon oli sellaiset 300 Ly. Pitkin yötä tuli tapettua aika monta Elite adderia ja viperia, huomattavasti enemmän actionia mitä aikaisemmin.

Jep, minulla noita piraatteja tuli vastaan ehkä yksi tai kaksi useammassa kymmenessä systeemissä. Nyt niitä tulee vastaan useita per systeemi vaikka olen aika kaukanakin sivilisaatiosta.

Ei lisä-action haitaksi ole, mutta ehkä olisi realistisempaa, etteivät ne ihan koko ajan hyökkäilisi sellaisten kimppuun joilla ei ole mitään lastia edes heille tarjota vaivanpalkaksi.
No voe helevata. Ovat taas menneet siitä missä aita matalin, eli vääntäneet NPC-ruuvin ylikireälle joka paikassa. Siis tottakai päin petäjää niin että perskarvat tutajaa! :mad:

Ei satojen valovuosien päässä asutuksesta pitäisi mitään psykopaatteja ja piraatteja vilistä, vaan asutuissa Anarchy-systeemeissä ja joissakin asutun alueen sisällä olevissa tutkimattomissa paikoissa. Kun mennään 100+ valovuotta lähimmästä asemasta, todennäköisyys törmätä johonkuhun muuhun pitäisi olla 1% korkeintaan, ja näistäkin alle prosentti muita kuin NPC explorereita.

Aidan matalien kohtien ylitys on näyttänyt olevan Frontierille hieman liian tyypillinen ongelmanratkaisustrategia monessa kohdassa tätä peliproduktiota, valitettavasti. Kyllähän he nopeasti palautteeseen reagoivat, mutta olisi kiva, jos miettisivät joskus ratkaisujen loogisuutta ennen kuin joku toinen tekee sen heidän puolestaan.

Pitäisi anaalista hakea palkkio:D
Screenshot_0066.png

Mainostetaanpa taasen, että Aseveljetkin pelaavat Eliteä. Jos avaruus tuntuu kylmältä ja yksinäiseltä, niin mikset heittäisi hakemusta osoitteessa aseveljet.net? K-18.

Sinänsä hyvä että haastetta on vaihteeksi vähän enemmän, mutta noita psykoja pitäis kyllä kohdata ainoastaan anarkiassa.

Moi kaikki! Aloitin Eliten pelaamisen 80-luvun puolivälissä siihen jäin heti koukkuun ja niin jäi moni muukin silloin :) Nyt pelannut ED:tä vajaan kuukauden satunnaisesti mutta on tämä nostalgista vaikka juttuja on tullut pari lisää sitten alkuperäisen. EVEä pelasin jonkin aikaa mutta jotenkin tämä ED on parempi minun makuuni. Pelaan Solossa ja ehkä jossain vaiheessa siirryn julkiselle puolelle kuhan saan kokeiltua kaikkea sekalaista. Minulla ei ole tarkoitus kerätä kredittejä niin paljon kuin mahdollista koska se ei ole kovin vaikeaa tässä pelissä vain sen verran kerralla kuin tarviin. Ongelmia oli aluksi X55:n kanssa kun se teki omiaan kuten dumppasi kaikki kullat avaruuteen tai aseman sisään tai kaikkea muuta ihmeellistä kesken pelin mutta sekin ongelma on ratkennut. Mielenkiintoista nähdä minne ED vielä menee kehityksessä mutta jostain luin että planeetan pinnallekin pääsee jossain vaiheessa laskeutumaan..saas nähdä.. Kiitos kun jaksoit lukea ja kivoja hetkiä ED:n parissa, tällä oli selvä tilaus ja kiitos frendille joka laittoi minulle linkin tästä :)

Tervetuloa joukkoon kummaan, PunaErkki! :)

LOL tuolle X55 temppuilulle, vieläkö on tikku ehjä vai purkalla paikattuna käytössä? :D

Tuo avara maailma missä kaikki käy ja idiotismi kukkii ei itellä oikein natsaa.
Kompromissina lentelen Mobius -groupissa, missä toisen pelaajan ampuminen on kiellettyä. Periaatteessa semmonen herrasmiesliigakin kävisi missä tappelussa voisi 'taputtaa mattoon' ettei aina kakkoseksi jäädessä tuloksena olisi tuho. Eli PvP ei ole pelkkä kirosana minulle, mutta avoimen luokan "höhöhö se poksahti" -mentaliteetti ei houkuttele, joutuu vain huijareitten kiusaamaksi.

Last edited:
Kiitos Zieman!

Tikussa ei ollut vikaa vaan USB portit emolevyllä ei syöttäneet tarpeeksi virtaa joikkarille ja throttlelle. uusi emolevy korjasi tilanteen. Mä köyhdyin kunnolla tuon kikkailun takia. Olisitte nähdeet kun mä yritin scoopata kimpoilevia kultasäiliöitä aseman sisällä...noh alushan siinä hajosi kanssa ja lopulta oli vaan sidewinder ja dona kredittejä :D . Oli se villiä menoa... Joo Mobiusta kanssa tsekkasin ja se taitaa olla hyvä ajatus.

Tervetuloa minultakin taas kaikille uusille!

Itse olen pelannut vielä ihan avoimessa, mutta olenkin pysytellyt rajaseuduilla. Ainoat näkemäni ihmiset ovat olleet ainakin näennäisesti rauhaa rakastavia, eli PvP-tilanteita en ole kohdannut. Mobiukseen karkaan varmaan jos meno joskus muuttuu...

- - - - - Additional Content Posted / Auto Merge - - - - -

Kun saisi vielä kustomimaaleilla..
Mainiot! :)

Kustomoidahan voit toki ensin kuvankäsittelyssä ja sitten vasta tulostaa... Itse suunnittelin jossain vaiheessa tulostavani tuon Cobran vihreänsävyisenä.

Back
Top Bottom