Elite Dangerous Finnish Community Thread

Hidasta on kyl yrittää sidewinderillä tradeemalla kasvattaa crediitti ,sit kun sai tarpeeks kyhnyy et oli varaa ostaa burst laserit,niin 10min välein conflict zonella joku **tun kölipää tulee haastaa pew pewiin....:mad:
 
Päivää taloon kans. Aika usen täälä pyörin, mutta vasta nyt tarttui silmään tämä ketju.

Hidasta on kyl yrittää sidewinderillä tradeemalla kasvattaa crediitti ,sit kun sai tarpeeks kyhnyy et oli varaa ostaa burst laserit,niin 10min välein conflict zonella joku **tun kölipää tulee haastaa pew pewiin....:mad:

Hidasta on joo, maltoin tradea tuonne 26k asti ja sitte tuli stoppi. Nyt ostin 2 gimp pulsea ja hyvin kippoja putoaa... tosin eiköhän se noutaja sieltä tule jossain kohtaa.

Käyttääkös joku PlayClaw -softaa TrackIR 5 kanssa? TrackIR menee ihan seipääseen kun PlayClawn käynnistää, lagittaa urakalla ja lopulta kaatuu. TrackIR kaatuu viimeistään siinä kohtaa kun sulkee PlayClawn, mikä on aika jännä fiitseri.
 
Ite upgradesin viikko sitte, mutta tänään vasta ensimmäisen kerran pääsin sisään multiplayeriin. Toimitin 4 tonnia viljaa azebanista chargoon :) Tolla välillä neljä kertaa mut nykästiin pois frameshiftistä, mutta pääsin pakoon joka kerta. Kaikki rahat meni siihen kun en tajunnu, että pitää pyytää lupa lähteä liikkeelle ja tuli 900 crediittiä sakkoa :C

Avaruus opettaa :)
 
Ite upgradesin viikko sitte, mutta tänään vasta ensimmäisen kerran pääsin sisään multiplayeriin. Toimitin 4 tonnia viljaa azebanista chargoon :) Tolla välillä neljä kertaa mut nykästiin pois frameshiftistä, mutta pääsin pakoon joka kerta. Kaikki rahat meni siihen kun en tajunnu, että pitää pyytää lupa lähteä liikkeelle ja tuli 900 crediittiä sakkoa :C

Avaruus opettaa :)

Siitä se lähtee :D
 
Kiitos Susimetsälle.

Kiva tavata muitakin avaruuteen eksyneitä suomalaisia. :)
________________

EDIT: Ok, rakkaat kanssalentäjät. Minun tragediania/iloni oli joskus 90-luvun puolivälissä törmätä Elite Plussaan. Koulussa, luokan alimpaan kastiin kuuluneen rillipäälässyn selostuksiin ja tuloksiin eivät luokan 'Alfat' uskoneet silloin, eivätkä usko vieläkään. Mutta, kun ryhdytään puhumaan pelistä: PC-Versiosta pelistä Elite Plus, kukaan noista 'Alfoista' ei tule minulle koskaan vittuilemaan tai epäilemään ELITE PLUS tuloksiani. Yksinäisyydessä vietetyt sadat ja tuhannet tunnit ovat tehneet kyyniseksi... mutta myös armottoman rehelliseksi. 'Alfojen' ego ei silloin kestänyt sitä, että rillipää rääpäle pesi heidät Elitessä 100-0, silloin joskus kun Elite Plus oli luokan Trendi. Paras Komentaja (Elite) Sain turpaansa ensi kerran vuonna 94, Elite Plussan takia. Koska olin paras.

Nyt, 20 vuotta myöhemmin pidän huolen siitä, että jos joku näyttää minulle, miten Elite Plussaa pelataan. Opettelen itse perässä. Tiedätte.

Elite Forever. Elite Plus!
:)

Ja kukaan koskaan ei vie minulta pois sitä tunnetta, kun kerroin kusipäille, että: "Tein yli 1000 tappoa kahden systeemin välillä!"... vain saadakseni turpaani kusipäiltä.

Nyt ne kusipäät ovat mitä ovatkaan, mutta minä olen The Elite, Elite Plussassa. Tiedän sen ja pystyn milloin tahansa todistamaan sen.

Ei se niin vakavaa ole. Suurin unelmani on tehdä 6400 tappoa (Elite klassisessa Elitessä) yhden lennon aikana, ilman pausseja, telakoitumisia asemiin ja ilman pelin tallennuksia. Elite plussassa se veisi jonkun 16-17 tuntia reaaliajassa, mikä tarkoittaa että kusi- ja juomatauot pitäisi järjestää 'Democracy' ja 'Corporate State' systeemeissä.

Hehe.
 
Last edited:
tervetuloo joukkoon,kyllä minullakin on traumoja elitestä...:)

vuonna 1986 tai jotain faija veti sulakkeet taulusta kun pelasin elitee jotain 5:00 aamulla ja huus vielä oven välistä että v*tun hullu,muistaakseni menin kesäduuniin 7:00 joten aika väsynyttä poikaa olin suksitehtaalla :D...mutta kaikista vastoinkäymisistä huolimatta pelasin itteni "ELITE":ksi (kyllä sai kuulla perheen sisällä kuittii kokoajan pelaamisesta ja tietokoneilusta "lasten touhuja" mutta kun oli saanut tietokone kipinän niin en luovuttanut) :)


kyseessä oli muuten C64 versio elitestä
 
Last edited:
Tervehdys täältäkin.

ED löyty tossa keväällä vähän niinku vahingossa ja nythän mä tän PBetan kans leikin.

Odotukset on todella korkeella koska kupanepahan se joutu koville sillon -80-luvun puolivälissä. Ja Ken Rubas mä koin jotain samantyylistä kun sä. Nimittäin mulla isukki nappas Eliten kuukaudeks banniin jotta saatiin mulle taas vähän väriä pärstään ja lihaa luiden ympräille.

EvE Online on jäänyt taka-alalle jo jokin aika sitten vaikka sitä vieläkin sillon tällöin pelailen, Albionia koitin vähän aikaa mut nyt on ED jota on kiva testailla ja heittää omia pikku idiksiä.

Avaruus on jostain syystä aina ollu mun juttu joten näis tietsikkapeleissä kans niitähän tulee seurailtua ja pelailtua. Star Citizeninkin menin hommaamaan (ennenkun löysin ED.n) mut kyllä ED saa mun huomiosta enemmän tällä hetkellä ja toivon että niin tulee olemaan jatkossakin. Kaikki kuitenkin alko ELITEstä joten kyllä se kaari siihen sulkeutuukin.

Ja OCULUS RIFTIä testasin viime syssynä ku sellanen oli Verkkokaupassa joten voin vain kuvitella mitä on ED sen kanssa kun koko maailman multimedia muuttuu sen kautta.

Mut hei, kiva höbläillä ja nähän muitakin härmäläisiä galaxissa!
 
Toden totta, kiva höpöttää kotimaaksi. Sori tuo hieman angstinen tilitys. Oli perjantai-illan juhlinta menossa. Näyttää siltä että porukka on onnistunut addiktoitumaan näihin uudempiin hullutuksiin, kuten ED, ja varmaan naurunremakka on melkoinen, kun joku jaksaa paasata ja vaahdota vielä Elite Plussasta, Eliten versiosta joka on syntymästään saakka jakanut mielipiteet suurinpiirtein kahteen laariin, niihin jotka pitivät (vähemmistö) ja niihin jotka eivät pitäneet. Minä kuulun sitten siihen vähäiseen extremofiilien kategoriaan, joka jaksaa vielä tahkota samoja galakseja ympäriinsä, vaikka koko genre on kehittynyt eteenpäin monta sukupolvea.

On ollut vuosia, jolloin ei ole tullut Elite Plussaan paljon kajottua, mutta sitten purskauksenomaisesti aina välillä tulee meditoitua päivä tai pari armottoman nopeatempoisissa tappokarkeloissa, jossain anarkistisessa systeemissä. Joskus muinoin tuli pelattua viikkoja putkeen.

Harrastuksessa on vakavampikin puolensa. Yritän pelata ja dokumentoida pelin niin hyvin kuin mahdollista. Tänä viikonloppuna kolusin vanhat kovalevyt läpi ja löysin vanhan CDR-pelitilanteen (noin 1.8 miljoonaa Krediittiä) joka edelsi hämärää Promootio-viestiä ja 'Elite' statuksen menetystä. Testasin uudelleen mitä tapahtuu jos jatkaa siitä tilanteesta eteenpäin ja toden totta, onnistuin tuottamaan uudelleen samaisen tilanteen. Näyttää siltä, että 60000 tapon kohdalla, peli käynnistää 'constrictor' -tehtävän. Tällä kertaa se tuli 60005 tapon jälkeen. Normaali ylennys niin kuin kaikki muutkin, mutta Komentaja Menettää taisteluluokituksensa 'Elite'. Ilmeisesti juuri siksi että kyseistä tilaa tarvitaan vihjeille 'uudesta aluksesta joka on nähty siellä ja täällä', erityisesti systeemissä Errius (Galaxy Chart 2). Valitettavasti en ole kyseistä alusta löytänyt, en sen enempää Erriukselta, kuin muualtakaan.

Teen YouTube Videon tästäkin jahka saan koneen toimimaan kunnolla.

Sitten on agendalla vielä tuo 9:nnen galaksin todentaminen, kuinka sinne pääsee vai onko se todellakin vain myytti ja tietoinen keino luoda pelaajille pakkomielle etsiä Raxxlaa. Ad Infinitum. :S
 
Commodore 64:lla tuli itsekin tahkottua Eliteä usein yömyöhään - huoneen ovella käytiin kyllä aika ajoin kysymässä josko jo laittautuisin nukkumaan, mutta en muista että olisi mennyt ihan virran katkaisuun asti koskaan. Epäilen kyllä, että valvoin niitä myöhäisimpiä öitä sitten vasta Amiga-Eliten kanssa.

Frontier First Encountersia pelasin ensimmäisiä kertoja vasta 90-luvun lopulla ja silloin ei ollut ketään sanomassa mitään unirytmistäni (asuin siinä vaiheessa opintoja yksiössä). Silloin kirjoitin nyt myös lievää häpeää aiheuttavat Marcan Rayger -tarinat.

Meikäläiselläkin avaruus on ollut lapsuudesta asti yksi niistä mielikuvitusta eniten kihelmöivistä aihealueista. Luin ja luen edelleen paljon SF:ää - vaikka luin paljon myös fantasiaa ja nykyään iso osa ajasta menee historiallisen fiktion parissa.
 
Tervehdys!

Taustasta sen verran että PC:llä tuli Elite Plussaa hakattua vähintään Deadly rankkiin asti, saattoi lipsahtaa Elitenkin puolelle. Riittävästi kuitenkin, että kyllästyminen tapahtui noilla kieppeillä.

Frontier: First Encounters sai myös paljon peliaikaa vaikka taistelua vihasinkin. Lähinnä taisin keskittyä kaupankäyntiin ja parempien alusten osteluun. Levykkeet on vielä tallessa, ja vähän tuli testattua Kickstarter-kampanjan päätyttyä, mutta Oolite maistui silti paremmalle.

Nyt on sitten Pre-betaa vähän testattu ja hyvältä maistuu - varsinkin kun taistelu on kopioitu alkuperäisestä. Viime päivät olen keskittynyt enemmän foorumeiden selaamiseen ja päivityksen odotteluun kuin pelaamiseen.
 
Innostuin pelaamaan EP:tä oikein todenteolla pitkästä aikaa. Tänään kahlasin kakkosgalaksia noin 40 systeemin verran. Lisää intoa löytyi kun tapahtui taas odottamattomia. Taas tuli 'Ylennys', mutta lienee nyt selvää että osumia laskevan counterin muistitila ei enää riitä tai jotain...

http://i928.photobucket.com/albums/...ion64014Hitpoints15thJune2014_zps068890c1.png

Tämän jälkeen joka ikisessä systeemissä, Komentajan tietoruudussa ilmeni käsittämätöntä siansaksaa tai jotain hupaisaa, kuten tämä:

http://i928.photobucket.com/albums/ad122/notinf/FunnyRating_zps9bd08b7c.png

:D

Nayttää siltä että siinä missä pitäisi lukea tuttu ja turvallinen 'Elite', peli arpoo jotain satunnaisjonoja suoraan pelikoodista. Katsotaan miten käy. Constrictorista ei tietysti näkynyt vilaustakaan, mutta 2 miljoonan pelatun krediitin raja meni tänään rikki! :cool:

Tässä tämän hetkinen pelitilanne: http://i928.photobucket.com/albums/ad122/notinf/NothoriaInfama-2MCr_zpsbc8bda1d.png

Tuossa Thargoidin-murteisessa salakielisessä sotkussa varmaankin ilmoitetaan, että mistä sitä perhanan alusta pitäisi etsiä, jotta saisi viimeisen tehtävän suoritettua. :mad:
________
EDIT/ADD: Tänään (16. Kesäkuuta 2014) tuli uusi 'Ylennys': http://i928.photobucket.com/albums/...ion35111Hitpoints16thJune2014_zpsb0da6701.png

Lisää aiheesta: http://forums.frontier.co.uk/showthread.php?t=17526
 
Last edited:
Moi,

Itse aloittelin pelaamaan Eliteä silloin 80-luvulla C64:lla. Ja tulihan sitä aika urakalla silloin hakattua. Myöhemmät Amiga-versiot eivät paljon napanneet mutta scifi/avaruuspelit ovat aina kiinnostaneet.

Kun ED tuli KickStarteriin, niin heti tuli rahat laitettua sisään. Perkele, pitää joystick ostaa, että tätä pystyy pelaamaan.
 
muuten milläs tikuilla häiskät pelaa?
ite hommasin ton saitekin x65F A-10 simuun tossa vuosi sitten,miettiny jos eliteen hommais oman tikun olis valinta saitek x52 tai x55 ,meinaa olla vähän jäykkä toi force tikku eliteen(vähän niiku kädenvääntöä) :D
 
muuten milläs tikuilla häiskät pelaa?
ite hommasin ton saitekin x65F A-10 simuun tossa vuosi sitten,miettiny jos eliteen hommais oman tikun olis valinta saitek x52 tai x55 ,meinaa olla vähän jäykkä toi force tikku eliteen(vähän niiku kädenvääntöä) :D

Logitechin Extreme 3d on tällä hetkellä käytössä. Hajoavien nappien takia Saitekin X-55 on tilauksessa, jos vaikka joskus tulisi...
 
muuten milläs tikuilla häiskät pelaa?
ite hommasin ton saitekin x65F A-10 simuun tossa vuosi sitten,miettiny jos eliteen hommais oman tikun olis valinta saitek x52 tai x55 ,meinaa olla vähän jäykkä toi force tikku eliteen(vähän niiku kädenvääntöä) :D

Logitechin Extreme 3d on tällä hetkellä käytössä. Hajoavien nappien takia Saitekin X-55 on tilauksessa, jos vaikka joskus tulisi...
Tuo 3D vatkain itelläkin. Toimii kohtuu hyvin ,ei nyt raaski enempää investoida. Vähän kahjon kuuloista nuukailla nyt kun aikanaan tuli tuupattua rahnaa FD:lle niin paljon että DDF on backer-taso... :)
 
Omistan myös Logitechin Extreme 3D:n mutta se on jäänyt vähälle käytölle koska olen vasenkätinen (sain sen aikoinaan arvion kirjoittamista varten ja se on kerännyt pölyä siitä lähtien). Vasenkätiselle paremmin sopiva Logitech Attack 3 oli käytössä jonkin aikaa, mutta siitä puuttui hattukytkin. Nyt on käytössä Thrustmasterin T16000.M, jonka ainoa heikkous on sitten vuorostaan aika huono liukukytkin thrustereille (mikälie sen nimi nyt sitten suomeksi olisi).
 
Onkos muuten kukaan kielitovereistani vielä saanut käsiinsä Tales from the Frontier -antologiaa? Olisi hauska kuulla kommenttejanne tarinoista.

Täällä uskallan näin suomeksi tämän sanoakin, eli täytyy todeta että joiltain osin omasta mielestäni tarinani alkupuolta (ja vähän muualtakin) editoitiin hieman turhan rankalla kädellä ja kielestä tuli hieman töksähtelevää. Mutta se saattaa olla "kirjoittajan silmässä" ja muilla voi olla erilaisia näkemyksiä.
 
Top Bottom