Elite Dangerous Finnish Community Thread

Moi

Oli muutaman kuukauden totaalinen tauko ELiten suhteen ja hiljaiselta näyttää täälläkin. : )

Kovat odotukset oli tuohon powerplayhyn kun ensivaikutelma oli monimutkainen ja vaikutti semi roolipelaajalle mielenkiintoiselta mutta käytännössä taitaa olla vain uusi tapa grindata joka on liimattu perus pelin päälle. Aloitin viime viikolla powerplayn eli nyt pyörähti ensimmäinen sykli täyteen ja edustamani taho on turmoilissa. Pelimekaanikan kannalta tässä on iso haaste eli kun osa (ehkä isoin osa) pelaa tätä vain grindaamisen kannalta eikä välitä/ymmärrä ideasta taustalla niin se romuttaa niiden pelin jotka yrittää nähdä tätä oikeana valtataisteluna.

Eli jos en ole ymmärtänyt ihan väärin niin hyvin yksinkertaistettuna meillä on vain keinotekoiset tahot joiden puolesta/vastaan tehdään asioita eikä nämä vaikuta millään tavalla niihin jotka pelaa samalla alueella mutta eivät osallistu powerplayhyn. Ehkä Frontier saa tähän jatkossa enemmän syvyyttä, ehkä ei mutta minä taidan hypätä tästä kelkasta taas yksinäiseksi sudeksi, Salakuljettaja Laitiseksi ja riippumattomaksi enimmäkseen kaidan tien kulkijaksi. ; )


-Kamu


Ps. Onko aikaisemmissa versioissa ollut enemmän roolia noilla naval rankeilla? Niillä ei taida olla vieläkään mitään vaikutusta mihinkään eikä tuo powerplaykään näihin vaikuta.
 
Last edited:
Ps. Onko aikaisemmissa versioissa ollut enemmän roolia noilla naval rankeilla? Niillä ei taida olla vieläkään mitään vaikutusta mihinkään eikä tuo powerplaykään näihin vaikuta.
FE2 / FFE osa tehtävistä vaati perusmosuria korkeamman rankin.
E: D taasen osa systeemeistä on luvanvaraisia ja se lupa vaatii tarpeeksi korkean naval rankin, samoin osa aluksista on siihen sidottu.
 
FB Elite: Dangerous Suomi & Varangian Syndicate

Morjensta,

Facebookista löytyy Elite: Dangerous Suomi ryhmä, jossa voi vaihtaa kuulumisia ja etsiä wingiseuraa. https://www.facebook.com/groups/859194170819336/

Imperiumin kannattajille olisi myös klaani, Varangian Syndicate tarjolla. Meillä on oma TS serveri ja tiedot siihen saa jos ilmoittatte kiinnostuksenne liittyä Syndikaattiin. Tällä hetkellä kaikki Varangian Syndikaatin komentajat ovat pledgennyt uskollisuuttaan Arissa Lavigny-Duvalille, mutta tämä voi muuttua jahka keisari toipuu myrkytyksestään. VS:ssä on todella aktiivista porukkaa, eilenkin oli kaksi wingiä kasassa ja kaikki Suomalaisia joten tessussa höpöttelykin luonnistuu helposti. Pääasiallisesti olemme PVE luontoisia, mutta PVP ei ole poissuljettua. Kaikki "Asialliset tyypit" ovat tervetulleita.

Imperiaalisin terveisin,
CMDR MC Madman of the Varangian Syndicate
Currently flying Anaconda "Keisarin nyrkki"

400x8793.jpg

Some boys of the Varangian Syndicate
 
Ei sitte kannata pitää stiimissä launcheria päällä kun ei pelaa. Laskee pelaamiseksi. 1 tunnin sijasta mulla onkin 91 tuntia jo kasassa.. Saas kattoo koska korjaavat, laitoin bugirapsan just. :)
 
Niin joo, sain selityksen tuohon stiimin käyttäytymiseen. Kuulemma näin stiimi toimii. Eivät voi sille mitään.
Eli jos haluaa pitää launcheria päällä, kuten minä, niin kaiva launcheri suosista pelin kansiosta ja käytä sitä käynnistämiseen.
 
Moro kaikille! C-64 tuli pelailtua eliteä niin että joko muuntajansulake piiputti tai vanhemmat ruuvas propun seinästä. Muistaakseni kone tais olla päällä melkein koko kesäloman ajan :) puhumattakaan nyt syksystä ja talvesta....
Amigalla tuli myös pelailtua eliteä mutta huomattavasti vähemmän.
CMDR KLINT_ITÄPUU Moikataan kun tavataan. Phiu Phiuh!
 
Nonnii, kesä on vietetty joten suuntasin eilen takaisin avaruuteen. Aikani tahkosin kuormajuhtana kahden järjesteläm välillä, ja alko olo puutumaan, niin tänään menin ja ostin haulerin ja varustelin sen tutkimusmatkalle jolle lähden 10min. päästä kunha olen saannut kahvin juotua. Takoitus olisi käydä pakollisella galaxin keskusta (Sagittarius A*) tripillä ;) saas nähä jaksanko... moikka hetkiseksi

CMDR Latva_Laho
 
Last edited:
No en pitkälle kerinnyt, kun joutu palaamaan ihmisavaruuteen häntä koipien välissä :( , ainoastaan kerran liian lähelle aurinkoa lensin ja ohjaamp oli täynnä savua. Lensin suoraan Galileo-asemalle korjaukseen ja myymään kerätyt planeettajärjestelmä tiedot. Sai sen verran huonosti rahaa noista tiedoista joita olin monta tuntia kerännyt joten enpä taida lähteä enää tutkimusmatkalle.
 
Mä oon myös suunnitellut tutkimusmatkaa galaksin keskuspullistumaan. Sain inspiration Cmdr Quixotelta, joka on pyörinyt galaksin keskustassa ja tulossa takaisin ihmisten ilmoille...
Nykyistä Vulturea tuskin kannattaa ottaa tutkimusreissulle. Ehkä Cobra mk3 parhailla skannereilla ja fuel-scoopilla...? Joku auto repair/maintenance-yksikkö pitänee myös olla?

-Cmdr Coltrey
 
Lähdin kuiteskin sunnuntaina uudestaan keskustaa kohde, haulerilla mennään. Kaikki mahdolliset varusteet ovat A luokkaa, voin huomenna aamupäivällä laittaa listan niistä ja nykyisen sijainin. Olen tällä viikolla iltavuorossa, joten aiemmin ei pääse listaa tekemää.

CMDR Latva Laho

Nykyinen sijainti 'Blu Thua OB-B B27-0' 2080 valovuotta SOL-systeemistä.
Listaa en voinutkaa laittaa, kun pitäisi olla jollain asemalla josta näkisi mitä aluksessa on.
Mutta kaikki mitkä sai vaihdettua A-luokkaan on vaihdettu.
Lisänä on; Advanced Discovery Scanner, Detailed Surface Scanner.
En ottanut korjaus jutskaa, kun hypyt olisi lyhentyneet ja varmaanki shielditkin on turhaa matkassa mutta jätin varmuudeksi jos takastulomatkalla joutuu hyökkäysten kohteeksi. Enkä ole varma onko tuosta 'Life Support'istakaan hyötyä vaikka on a-luokkaa.
 
Last edited:
Vaihteeksi pähkäilen mistä näkee kuka kaverilistassa on missäkin tuossa galaksikartassa?
View attachment 61960

Laitas kaveripyyntöä tulemaan. Itsekin matkalla galaksin keskustaan, ajattelin käydä "neutronipellolla" ennen Sag A:ta. Olis kiva katella missä päin pyörit jos nyt joskus samaan aikaan ollaan linjoilla. Tällä vauhdilla taidan saavuttaa keskustan hiukan ennen joulua=)
CMDR Jusu
 
Laitas kaveripyyntöä tulemaan. Itsekin matkalla galaksin keskustaan, ajattelin käydä "neutronipellolla" ennen Sag A:ta. Olis kiva katella missä päin pyörit jos nyt joskus samaan aikaan ollaan linjoilla. Tällä vauhdilla taidan saavuttaa keskustan hiukan ennen joulua=)
CMDR Jusu
Ok,
Viime sunnuntaina lähdin reissuun ja tiistaina alko näyttää etten pääse tällä vuosituhannella perille, joten laitoin tiiliskiven kaasupolkimen päälle ja annoin mennä, eilen olin ohittanut jo puolimatkan.
Hyvällä tuurilla jos Hauler kestää olen perillä viikonpäästä, tarkoitus olisi takastulomatkalla käydä muutamassa tähtisumussa joita tuossa matkanvarrella on näkynyt.

CMDR Latva Laho
 
Last edited:
No tähän peliin on nyt mennyt kaikkiaan 237.99€, ihanan kallista.
Ja piti tietenki parempi näytönohjain hommata, ohjaimet ja vielä olisi oculus riftin osto edessä. ;)
 
Top Bottom