Ppopatrzyłem dla pewności, to działa z graczami, ale jak Cię zatrzymuje NPC to ani go nie widać przed ani po, więc nie bardzo da się uniknąć próby zatrzymania.
Z npcami to wygląda mi na ładowanie pirata trochę losowo i z opóźnieniem, gdy gracz pojawi się w systemie. Z grubsza wygląda to tak:
- Wpadam na słońce systemowe.
- Kilkanaście kilkadziesiąt sekund po mnie w systemie pojawia się pierwszy npc (tak jakoś zawsze w mojej okolicy). Ogólnie zaczynam z pustym systemem, który stopniowo nabiera życia, pojawiają się piraci, policja, handlarze, itd.
- Jeśli tankuję ze słońca to pirat ma jakieś tam szanse mnie przechwycić (przy okazji czy mi się wydaje, czy zasięg interdiction zależy od studni grawitacyjnej? niewiele się tym bawiłem i dość dziadowski moduł miałem).
- Jeśli nie tankuję to raczej mnie nie złapie - musiałby się ładnie z boku polosować na kursie przechwytującym. Jeśli to face to face, mijamy się i tu zależy od mojej i jego prędkości czy zdąży zawrócić.
- Jeśli pirat startuje od gwiazdy, to mam fory bo jestem dalej od niej.
- Zdarzało mi się unikać interdiction po prostu skręcając na full speedzie o kilkadziesiąt stopni.
- Oczywiście jeśli lecę do stacji w tym systemie dogoni mnie przy studni celu podróży.
- Po nie udanym interdiction po piracie zostaje za tobą biały marker FSD. Podejrzem, że można go zeskanować i do niego wskoczyć, ale nie próbowałem.
Podsumowując wyniki za dziś, przeleciałem z 1000 lat świetlnych, czasami scoopując paliwo, czasami nie. Przechwyceń było może z 12-15? Połowa w okolicy gwiazdy(2-3 razy pirat chyba wbił się w gwiazdę, bo przechwycenie trwało sekunde dwie i ledwo wektor się pokazywał
), połowa przy stacji docelowej. W przelotach bez tankowania, bez zatrzymywania na stacji przechwyceń brak(okazjonalnie omijany w SC pirat).
100% obronionych przchwyceń ^^