[MECHANIKA] "Do pełna proszę..." - wątek paliwowy z DDF

zgodnie z Newtonowskim modelem wszechświata powinieneś poruszać się z ruchem jednostajnie przyspieszonym - szczegóły, przynajmniej w moich czasach, były omawiane w okolicach 6-7 klasy szkoły postawowej (nie uważałem zdecydowanie w tym czasie, wiec pewnie bzdury gadam;))
Wiem, że "Ameryki nie odkrywam", ale zastanawiam się, czy w będzie sens wykorzystywać Flight Assist Off (pomijając oczywiste zastosowanie dot. manewrowości) w tych dwóch aspektach (tj. oszczędności paliwa i zmniejszania sygnatury cieplnej).

Uważaj tylko aby nie zmieniać "pipsów", gdy zmniejszysz ich ilość dla silników, wytracisz prędkość. Taka, drobna niekonsekwencja moim zdaniem. Normalnie powinieneś utrzymać tą samą prędkość.
A tak, to faktycznie jest (mam nadzieję) jeszcze niedorobione.
 
Czy to znaczy ze do exploracji najlepszy bedzie Lakon? jeśli 1 jednostka paliwa 1 rok świetlny to bedzie można latać dość daleko bo ładownia pojemna. Chyba że zasięg silnika to max 3 lata to wtedy trase trza będzie ustalać.
 
Czy to znaczy ze do exploracji najlepszy bedzie Lakon? jeśli 1 jednostka paliwa 1 rok świetlny to bedzie można latać dość daleko bo ładownia pojemna. Chyba że zasięg silnika to max 3 lata to wtedy trase trza będzie ustalać.

Paliwo jest przechowywane w głównym zbiorniku, a nie w ładowni statku, to jest podstawową różnicą w stosunku do poprzednich części Elite. Zasięg będzie ograniczony pojemnością*głównego zbiornika a ich pojemności w zależności od statku jeszcze nie znamy.
 
Paliwo jest przechowywane w głównym zbiorniku, a nie w ładowni statku, to jest podstawową różnicą w stosunku do poprzednich części Elite. Zasięg będzie ograniczony pojemnością*głównego zbiornika a ich pojemności w zależności od statku jeszcze nie znamy.

Tego właśnie jestem ciekaw jak to Frontier "przedstawi", zbiorniki, zasięgi, rodzaje paliwa, plany można czytać, ale jak to będzie to już jutro się przekonamy :) , przynajmniej w jakiejś tam części.
 
No wyszła beta i co nieco mogę powiedzieć ma temat paliwa i latania.
1. eraz pomiędzy Gwiazdami są szlaki którymi trzeba latać. Nie można już lecieć bezpośrednio z Aulin do Freeport, trzeba lecieć trasą wyznaczoną przez mapę galaktyczną.
2. Pojemność zbiornika paliwa jest teraz wyświetlana na przednim panelu (prawy dolny róg ekranu)
3. Sindwinder ma ograniczony zasięg silnika (jeszcze nie wiem czy można to zwiększyć) 5,5 lata świetlne.(więcej testów w drodze)
4. Paliwo kupujemy na stacji (narazie nie testowałem innych sposobów pozyskiwania paliwa)
 
Przerywane linie łączące systemy na mapie galaktyki wskazują dostępne trasy lotów, linie ciągłe to obecny możliwy zasięg.

Sidewinder ma całkiem przyzwoity zasięg, w kilku skokach można pokonać ładną odległość: Aulin -> I-Bootis -> Eranin -> Asellus -> Dahan.

Wczoraj mieliśmy małe bugi z Havnerem nie mogliśmy odnaleźć trasy do Wydr, linie łączące systemy były niewidoczne. Kiedy udałem się do Morgoru na liście dostępnych celów mogłem wykonać skok do sąsiadującego systemu z Wydr, ale na mapie galaktycznej w dalszym ciągu nie było przerywanych linii u mnie, podczas gdy Havner je widział.

Paliwo jest śmiesznie tanie.
 
Przerywane linie łączące systemy na mapie galaktyki wskazują dostępne trasy lotów, linie ciągłe to obecny możliwy zasięg.

Sidewinder ma całkiem przyzwoity zasięg, w kilku skokach można pokonać ładną odległość: Aulin -> I-Bootis -> Eranin -> Asellus -> Dahan.

Wczoraj mieliśmy małe bugi z Havnerem nie mogliśmy odnaleźć trasy do Wydr, linie łączące systemy były niewidoczne. Kiedy udałem się do Morgoru na liście dostępnych celów mogłem wykonać skok do sąsiadującego systemu z Wydr, ale na mapie galaktycznej w dalszym ciągu nie było przerywanych linii u mnie, podczas gdy Havner je widział.

Paliwo jest śmiesznie tanie.

Czy ktos juz próbował tankowania bezpośrednio z gwiazdy? :)
Brak mozliwosci przelotu pomiędzy systemami w zasiegu statku z jednej strony jest bez sensu. Z drugiej będą dzięki temu powstawały szlaki handlowe :)
 
Nie jestem pewien ale zauważyłem ze zasięg w dużym stopniu zależny od zapełniania ładowni towarami. Im więcej załadujesz tym masz mniejszy zasięg. Na mapie galaktyki na dole po lewej stronie jest taki mały suwak który obrazuje zajętość cargo i jak się nim suwa to można zauważyć ze zasięg (linie na mapie) się zmienia. Z testów mogę powiedzieć pusty Sindwiner zasięg około 6 LS , Hauler około 9,5 LS.
 
Nie jestem pewien ale zauważyłem ze zasięg w dużym stopniu zależny od zapełniania ładowni towarami. Im więcej załadujesz tym masz mniejszy zasięg. Na mapie galaktyki na dole po lewej stronie jest taki mały suwak który obrazuje zajętość cargo i jak się nim suwa to można zauważyć ze zasięg (linie na mapie) się zmienia. Z testów mogę powiedzieć pusty Sindwiner zasięg około 6 LS , Hauler około 9,5 LS.

To najprawdziwsza prawda. Hyperdrive engine w Sidewinderze może zużyć jednorazowo określoną ilość paliwa, co pozwala nam wykonać skok na nieco powyżej 6,07 LY. I to tylko w przypadku kiedy ładownie mamy puste. Im więcej w ładowni, tym krótsze skoki możemy wykonać.
UWAGA są systemy z których zwyczajnie nie możemy Sidewinderem wylecieć z pełną ładownią - np. system OVID. trzeba zrzucić część cargo żeby wejść w hiperprzestrzeń.
 
Moim zdaniem zasięgi statków są jednak trochę za małe. We Frontierze można było z jednego miejsca skakać do kilku, czasem kilkunastu systemów, teraz mamy 2-3 max. Robią się przez to podróże "ścieżkowe" (skok, skok, skok, tankowanie, skok, skok, skok...), a czasami w ogóle nie wiadomo jak się dostać do niektórych systemów.
 
Zgadzam się, skoki są zbyt małe. Wczoraj kupiłem Eagle i nie mogłem w ogóle skoczyć pomiędzy Opalą i Ovidem. Jak dla mnie bezsens, zwłaszcza z pustą ładownią, Eagle w poprzednich częściach miał dość spory skok ok 10 L.Y. więc tym bardziej się zdziwiłem. Moim zdaniem zasięg powinien być dwa razy większy. Miejmy nadzieję, że to jeszcze będzie zrównoważone.
 
Zgadzam się, skoki są zbyt małe. Wczoraj kupiłem Eagle i nie mogłem w ogóle skoczyć pomiędzy Opalą i Ovidem. Jak dla mnie bezsens, zwłaszcza z pustą ładownią, Eagle w poprzednich częściach miał dość spory skok ok 10 L.Y. więc tym bardziej się zdziwiłem. Moim zdaniem zasięg powinien być dwa razy większy. Miejmy nadzieję, że to jeszcze będzie zrównoważone.

IMO to póki co dobre rozwiązanie. Stwarza wrazenie, że udostępniony obszar jest większy niż w rzeczywistości. Myślę że ta mechanika się zmieni przy releasie i udostępnieniu tych czterech setek tysięcy systemów. Póki co jest troche kombinowania, ale przetrwa najsprytniejszy :D.
 
czterech setek MILIARDÓW :)
Mi się jednak nie podoba, że musimy ciągle "wydeptywać" te same ścieżki. Takie liniowe podróżowanie po "pokojach" przypomina mi rozwiązania z innych gier kosmicznych. Ja chcę wolności! :)
 
czterech setek MILIARDÓW :)
Mi się jednak nie podoba, że musimy ciągle "wydeptywać" te same ścieżki. Takie liniowe podróżowanie po "pokojach" przypomina mi rozwiązania z innych gier kosmicznych. Ja chcę wolności! :)

Wolność będziesz miał w październiku :). Póki co zadeklarowałeś się, że będziesz testował rozwiązania zaproponowane przez twórców :).
Nie ma statków dedykowanych eksporacji, nie ma paliwa "wysokooktanowego", nie ma większych zbiorników, nie ma lepszych silników. Cierpliwości! :)
 
Witam. Sorry za odświeżanie tematu, ale nie grałem od 2 lat w Elite. Czy w grze nadal występuje paliwo? I czy zużywa się ono cały czas? Przecież w kosmosie jak obiekt osiągnie zadaną prędkosc to nie trzeba mieć silnika włączonego by ją podtrzymać :) Już nie wspomnę o tym, że jak dopalacz się wyłączy to statek zwalnia.... Oczywiście wiem, że to gra i muszą być np dźwięki wystrzałów i wybuchów, bo wtedy by się grało nieciekawie, gdyby ich zabrakło. ALe to z paliwem bezsens.
 
Last edited:
@up

Paliwem jest wodór.
wodór jest do wszystkiego, nawet do zasilania całego statku (Wszystkie moduły potrzebują zasilania, no chyba że takowy moduł wyłączysz).
Podczas lotu w trybie supercruse używasz dość.... zaawansowanej technologi.
Nikt nie powiedział że zaawansowana technologia nie potrzebuje dużo prądu.

Można by powiedzieć że statek jest otoczony jakąś powłoką gdy jest w trybie supercruse.
A aby utrzymać powłokę wymagane jest dość zacne zasilanie.

Paliwo można zdobyć z gwiazd za pomocą modułu Fuel scoop.

Jak nadasz statkowi jakąś prędkość i wyłączysz asystę to statek będzie leciał nawet z wyłączonymi silnikami.
 
Last edited:
Dziękuję za rozbudowaną odpowiedź :) A czy Elite sporo się zmienił od czasu premiery? Grałem trochę pod koniec BETY i potem jeszcze chwile, ale jak pisałem od ponad 2 lat nie włączałem :)
 
Raczej sporo się nie zmieniła gra.
Dodali Multi-cew - Kilka osób steruje jednym statkiem jak i osoba na statku może się przesiąść na mały myśliwiec jeśli statek ma hangar.
hangar myśliwców - możesz na statku przechowywać mniejsze statki które pomogą ci w walce, możesz w trakcie walki przejść na mniejszy statek.
Inżynierzy - ulepszanie wyposażenia, dodawania bonusów do modułów. (musisz przy tym zbierać przedmioty aby coś ulepszyć)
Lądowanie na planetach nie mającej atmosfery.
Nowe statki.
Pasażerowie, możesz i przewozić.
Lepsza mapa, możesz filtrować tak że latasz tylko po systemach których chcesz. (np. tylko po systemach gdzie możesz zatankować z gwiazdy)
Stacje na planetach i w asteroidach.
Górnictwo za pomocą dronek - skanowanie asteroid za pomocą dronów.
Jeszcze kilka rzeczy dodali ale nie pamiętam co dokładnie.

Niektóre z wymienionych wymagają płatnego seson pasa.

EDIT: W podstawowej wersji gry dodali takie coś jak PowerPlay, jest jakaś ilość stron które walczą między sobą lub mogą tworzyć sojuszy, gracze mogą wybrać stronę i za pomoc otrzymują pewne premie.
Jest chyba 11 rożnych sił. jedna z nich jest siłą stworzona przez graczy.
Jakaś grupa wygrała jakiś konkurs bo była chyba ona najliczniejsza.
Chyba to jacyś ruscy wygrali, bo mają tam rosyjską stronę tej grupy. (I Angielską, ale domyślnie się odpala ruska wersja strony)
 
Last edited:
Back
Top Bottom