na jakie gry czekacie w tym roku?

Muszę przyznać że czasy są bardzo ciekawe.

W tym roku wychodzi ED i to już samo w sobie jest gratką po wieloletnim niedosycie i braku takich pozycji. Ostatnim razem tak dobrze bawiłem się w modzie "MMO" Discovery RP dla Freelancera. A potem nie było zupełnie nic. Grałem swego czasu w Eve Online ale to tylko namiastka RP z Disco Freelancera. W tym roku czekam więc na premierę ED i do końca już raczej nic ciekawego nie będzie.

Nadchodzące:
- Star Citizen - wspomogłem Kickstarterem i nie mogę się doczekać, aczkolwiek wygląda na to że będzie mnie czekał potężny upgrade kompa, do tego stopnia że raczej postawie nową stację za 6-8k;
- No Man's Sky - zupełnie inna niż ED i SC, mimo to strasznie przyciąga mnie paleta kolorów, stylizowana na okładki książek SF z lat 70-tych. Będzie super!
- Limit Theory - dziwię się że nikt nie wspomniał (a może przeoczyłem?) o tej jednoosobowej produkcji, silnie wzorowanej na Freelancerze, z proceduralnie generowanym światem. Również wspomogłem na Kickstarterze i choć praca się nieco przeciągnęła ze względu na kwestie jakości (oraz fakt że mimo wszystko nad grą pracuje jedna osoba), jestem gotów czekać tak długo jak trzeba bo zapowiada się wyśmienicie.

Innymi słowy, space simy wracają z pełną mocą i dla entuzjastów tego gatunku nadchodzą świetne, o ile nie złote, czasy. Jest na co czekać!

Niestety jeśli chodzi o No Man's Sky ostatnie informacje są raczej kiepskie, w skrócie: każdy zaczyna na innej, nieodkrytej planecie, gdzieś na krańcach galaktyki, głównym celem jest dotarcie do centrum, gdzie dowiemy się... co tam jest i jak wyglada postać, którą gramy, co ma być zaskoczeniem dla grającego. (...)


To prawda, aczkolwiek trzeba jasno podkreślić że gra nie wymusza pędzenia do środka galaktyki. Jeśli chcesz, możesz to zrobić a jeśli nie - nic nie stoi na przeszkodzie by lecieć w zupełnie innym kierunku i to jest świetne. Swoboda :)

(...)Jako, że każdy zaczyna w innym miejscu i na koniec dowie się jak wygląda, to w tym momencie każdy już wie, kim gra


A tego zdania nie rozumiem: jak mogę wiedzieć kim gram gdy zostanie to ujawnione dopiero po dotarciu do centrum Galaktyki?
 
Last edited:
A tego zdania nie rozumiem: jak mogę wiedzieć kim gram gdy zostanie to ujawnione dopiero po dotarciu do centrum Galaktyki?

Bo łatwo wyciągnąć wniosek, że skoro każdy zaczyna na krańcach galaktyki i leci przekonać się kim jest, to nie jest człowiekiem tylko obcym. W centrum dowie się jak wygląda.
 
Ja czekam na premiere ED ( jak wszyscy tutaj :) ) i na GTA V, i z ciekawości na wiedżmina 3 którego to premierę Redzi przesunęli na maj.
 
clh - dzięki, teraz rozumiem. Brzmi jak fantastyczny plot twist, mnie to nie zraża - ba, wiedząc to na pewno na jakimś etapie uznam że pora przekonać się kim jestem.
Podoba mi się motyw poszukiwania tajemnic Galaktyki by odkryć kim tak naprawdę się jest.
 
clh - dzięki, teraz rozumiem. Brzmi jak fantastyczny plot twist, mnie to nie zraża - ba, wiedząc to na pewno na jakimś etapie uznam że pora przekonać się kim jestem.
Podoba mi się motyw poszukiwania tajemnic Galaktyki by odkryć kim tak naprawdę się jest.

Ja ogólnie na NMS jestem dość mocno nakręcony. Przyjęty styl wizualny jest IMO niesamowity, piękny klimat, generowanie powierzchni bardzo zróżnicowanych planet już teraz na bardzo zaawansowanym etapie, fauna i flora mocno rozbudowana, tysiące kombinacji. Główny projektant w ostatnich wywiadach podkreślał, że pokazywane na trailerach dinozaury to zabieg czysto marketingowy, żeby nie odstraszyć potencjalnych nabywców, czymś czego znikąd nie kojarzą, a widać że tego 'życia" będzie pełno. Masa proceduralnie generowanych statków, każdy zaczyna w innym (choć kokpity są te same). Planety są w "rzeczywistych" rozmiarach i można je oblecieć dookoła, jest jakiś wątek fabularny, multi jak w ED, tyle że autorzy zamiast krzyczeć MMO, zapowiadają z góry niewielką interakcję i coś raczej subtelnego (co praktycznie mamy w ED). Podobnie jak w ED w planach jest rozwijanie projektu po wydaniu.
 
Back
Top Bottom