Вместо кастомизации корабля под себя, для придания ему уникальности , ваяют свистоперделки, да еще и за деньги. Радует, что весь этот ультрамарин я в Соло не увижу.
Даже теперь сомнения берут, стоит ли писать ФД новые предложения и идеи [blah]
А то стараешься-стараешься, а они вместо этого лучше цветные пульки и единорогов рисовать будут...
Даже теперь сомнения берут, стоит ли писать ФД новые предложения и идеи [blah]
А то стараешься-стараешься, а они вместо этого лучше цветные пульки и единорогов рисовать будут...
Лазеры разных цветов еще появились с 2.1, поэтому вряд ли можно будет увидеть что-то новое, а вот то что теперь все стволы с разными эффектами можно будет выровнять под один цвет это хорошо, тем более что ценник вообще смешной.
сегодня вышел патч. До разработчиков наконец то дошли возгласы недовольных, что ценники на пассажирские миссии задраны, а остальные сильно занижены. Так теперь можно смеяться всем, теперь они понерфили в десятки раз пассажирские миссии и оставили на прежнем уровне остальные
Кто готов слетать до Саги за 10 лямов, тянем руки! В английской части форума народ буйствует. Миссии не только стали дешевые, но и их как таковых стало очень мало, даже в дружественных фракциях.
The developers have been hard at work and you'll notice that the servers and going down now for a new update coming to Elite Dangerous.
They'll be down from 9:45 GMT and will be expected to be down for up to an hour.
Here's the change log, enjoy!
PC and Xbox One
- Physics crash fix when disconnecting on entering a location
- Xbox One: Fix terrain flattening so planet ports do not appear underground
- Fix for client and server disagreeing about whether a jet cone boost is active and kicking the player
- Fix a crash writing to the player journal with an invalid station type when docking
- Fix low level network hang
- Crash fix when swapping to an SRV
- Update the maths around hyperspacing to a Neutron star with jet cones to properly deal with avoiding said cones, also push the arrival distance for neutron stars back out a little to avoid running straight into the drop-out radius. Note that you'll still hit them pretty fast, but not unfairly so as long as you're on the ball
- Fix buggy refuel on dock
- Fixed Passenger mission bug where you are unable to take any missions due to a bug where abandoned / failed missions continue to take up space in the missions limit
- Fix for planetary mission generation
- Fix for incorrect passenger elite rank points
- Heavy frame loss and stuttering when deploying a AI fighter and thrusting downwards
- Stop the station from responding to crimes of the Passenger Wanted type
- Stop the ThankYouPassedStopAndSearch chatter line from playing when scanned by police while carrying an illegal passenger as they're about to start attacking
- Target Body does not change after scanning the first beacon of a PassengerSightseeing mission that has multiple destinations
- Prevent a faction expanding twice when a conflict state overtakes an already ended expansion state
- Ensure a minimum amount of Combat rank progression is always awarded, even when the Commanders and NPC crew have a significantly higher rank than the losing pilot
- Fix transaction server error when restocking burst railguns and some other Engineer modifications
- Module storage reliability improvements
- NPC Crew Will Not Hold Position fixed
- More improvements to the automatic fixes that try to get a Commander into the game after an invalid location or loadout including storing modules that cause trouble
- Fix faction names in the Interstellar Factors contact screen being displayed as "NONE" when there are a large number of factions in the list
- The player journal entry for when docking at a station now reports the station faction economy, government, etc: (and the info on entering a starsystem names the properties as SystemEconomy, SystemGovernment etc to be explicit about what the values refer to)
- Fix journal entry when docking an ai fighter
- Orca tactical paintjobs fixed
- Fix to the Asp Pharaoh paintjob skus being switched
- Fix incorrect onionhead2 decal sku
- Always report a MaterialCollected event after MaterialDiscovered in the player journal
- Added a text line explaining more clearly the risk of carrying criminals
- If you have an illegal passenger, call this out in the status line. Only "Wanted" status trumps this
- Attempting to spend negative credits when refuelling fixed
- Add checks for ship validity to GetStoredItemsForSlot so that we only return items that can currently be fitted to a slot. This should stop multiple shield generators, refineries, fuel scoops and other assorted once only modules getting fitted via the storage tab
- Fix livery being accessible (in extenso, outfitting) when outfitting is actually not available in a starport
Xbox One also includes 2.2.01:
- Don't crash if there's invalid state in the powerplay map
- Fix crash when looking at the role panel in the SRV
- Prevent spinning ship while docked and using VR mode with Rift CV1
- Fix a crash that can happen if the persistent POI generation runs before the planet surface controller is ready
- Fixed SRV starting underground if the base is in a crater
- Fix soft lock when entering installations when another player is already at the installation
- When cannons, plasma accelerators and railguns malfunction, they now deal 5% of their own damage to themselves, rather than 200% which would instakill them
- Civil wars now use the same structure as War/War Support to guarantee there is always at least one conflict zone in civil wars
- Fix an issue with station guns not causing damage in some network conditions
- Hunter hostiles now obey the same cooldown as normal NPCs to prevent instant interdictions
- Fixed an issue where delivery and delivery founder missions were showing the wrong credit reward in the first transaction tab after you accept the mission
- Fixed overhead per system being too large as it's not counting fortified systems towards the number of systems that pay overheads
- Materials do not drop from Fumaroles (or other persistent POIs) when multiple players are present fixed
- Stop prosecuting crimes committed by dead Commanders
- Fixed Commanders allowed to equip multiple fuel scoops, fighter bays, refineries and shield generators by retrieving a module from storage
- Fixed some stored ships not being available within the Shipyard
- Fighter Cockpit UI: removing useless indicators in the bottom right corner, leaving the component's frame only for silent running and wanted status display
- Added message when main ships power plant is malfunctioning will be displayed when player is in both main ship and fighter
- Fine now given for shooting in no fire zone with a fighter
- Lower panel shows SRV that isn't owned fixed
- Fixed missing targeting schematic images for the Satellites
- Starport UI: fixing research panel (numeric stepper) not releasing focus when pressing left on a pad to get back to contacts menu (or back button)
- Change order of string returned by GetLongLatString, to Lat then long to revert the order of the latitude and longitude readout on the hud to be the same as pre 2.2
- Fixed missing Imperial Clipper vibrant paintjobs
- Remove build watermark
(источник)
да, приятно конечно, что миссии с пассажирами поправили, но толку то теперь. Особо радует, что в нейтронках теперь будет выкидывать из гипера чуть поотдаль и будет время среагировать.
А у Иксбоксов то сколько багов, мама не горюй. Вот Фронтиры то завели себе головную боль, связались с ними
да, приятно конечно, что миссии с пассажирами поправили, но толку то теперь. Особо радует, что в нейтронках теперь будет выкидывать из гипера чуть поотдаль и будет время среагировать.
А у Иксбоксов то сколько багов, мама не горюй. Вот Фронтиры то завели себе головную боль, связались с ними
Концептуальное отличие. Автопилот бы предполагал всё равно включенный клиент игры и лёгкое поглядывание на экран - а ну как угробит (см. Docking computer). Ты вышел из игры - автопилот тоже выключил, вернешься - начнешь с того же места. Затрат никаких, купил разок железку и всё
А "Трезвый водитель" - наоборот. Пока он ведёт тебе в игре делать нечего, на полпути игру перехватить нельзя. Затраты - каждый раз башляй перед поездкой.
А пилот по найму на дальние перевозки - ну не знаю. Человек случайный, чуть что - и ты уже как imperial Slave путешествуешь в грузовом модуле
Блджад, что за адский алгоритм у обновлятора???
У меня винт заливается трелями, а комп виснет так, что окошки проводника по полминуты открываются, что он там творит...
Блджад, что за адский алгоритм у обновлятора???
У меня винт заливается трелями, а комп виснет так, что окошки проводника по полминуты открываются, что он там творит...
- Исправлена физика сбоя при обрыве связи при вхождение в локацию
Physics crash fix when disconnecting on entering a location
- Xbox One: Fix terrain flattening so planet ports do not appear underground
- Исправлена несогласованность между сервером и клиентом относительно того, является ли ускорение эжектора активным и бьёт ли он по игроку
Fix for client and server disagreeing about whether a jet cone boost is active and kicking the player
- Исправлен сбой записи в журнале игрока допускающий неверный тип станции при стыковке
Fix a crash writing to the player journal with an invalid station type when docking
- Исправлено зависание низкого уровня сети (?)
Fix low level network hang
- Исправлен сбой при пересаживании на ТРП
Crash fix when swapping to an SRV
- Обновлены расчёты процесса гиперкруиза вокруг нейтронной звезды с эжекторами чтобы должным образом избегать упомянутые эжекторы, а так же расстояние от нейтронной звезды до точки прибытия несколько увеличено дабы избегнуть полёта прямо внутрь радиуса-сброса. Заметьте, что вы продолжите достигать их чрезвычайно быстро, однако это не будет похоже на то, как будто вы находитесь на мячике.
Update the maths around hyperspacing to a Neutron star with jet cones to properly deal with avoiding said cones, also push the arrival distance for neutron stars back out a little to avoid running straight into the drop-out radius. Note that you'll still hit them pretty fast, but not unfairly so as long as you're on the ball
- Исправлена заправка ТРП при стыковке
Fix buggy refuel on dock
- Исправлен баг у пассажирских миссий, из-за которого невозможно взять любую другую миссию после отмены / проваленные миссии продолжают занимать место в лимите миссий
Fixed Passenger mission bug where you are unable to take any missions due to a bug where abandoned / failed missions continue to take up space in the missions limit
- Исправлена генерация планетарных миссий
Fix for planetary mission generation
- Исправлено неверное количество очков у пассажиров элитного ранга (?)
Fix for incorrect passenger elite rank points
- Большая потеря FPS и зависание при открытии "гнёзд" у ведомого ботом истребителя и сброса тяги
Heavy frame loss and stuttering when deploying a AI fighter and thrusting downwards
- Станции перестали отвечать на нарушения типа наличия разыскиваемых пассажиров
Stop the station from responding to crimes of the Passenger Wanted type
- Отменены реплики СпасибоЗаОстановкуИПоиск при сканировании полицией кораблей, перевозящих нелегальных пассажиров, перед началом атаки
Stop the ThankYouPassedStopAndSearch chatter line from playing when scanned by police while carrying an illegal passenger as they're about to start attacking
- У пассажирских миссий-"оглядывания окрестностей", имеющих несколько точек прибытия, небесное тело - цель не изменяется после сканирования первого маяка
Target Body does not change after scanning the first beacon of a PassengerSightseeing mission that has multiple destinations
- Запрещено фракции расширяться дважды в случае, когда продолжительность статуса "конфликт" превышает уже закончившийся статус "экспансия" (?)
Prevent a faction expanding twice when a conflict state overtakes an already ended expansion state
- Убедились в том, что минимальное количество прибавки к Боевому рангу всегда существует, даже если пилот и команда НПС имеют ранг значительно выше, чем проигравший пилот (прим. это они об убитых игроках ?)
Ensure a minimum amount of Combat rank progression is always awarded, even when the Commanders and NPC crew have a significantly higher rank than the losing pilot
- Исправлена "Ошибка сервера соединений" при пополнении боезапаса рейлганов с разрывными патронами (ориг. burst railguns - допэффектом ? или речь о неокончившихся синтезированных патронах) и некоторых других инженерных модификаций
Fix transaction server error when restocking burst railguns and some other Engineer modifications
- Исправлено "Не Удерживать Позицию" у НПС команды
NPC Crew Will Not Hold Position fixed
- Больше улучшений к автоматическим исправлениям, которые возвращают игрока в игру после неправильных локаций или загрузок, включая хранение модулей, что вызывают ошибки
More improvements to the automatic fixes that try to get a Commander into the game after an invalid location or loadout including storing modules that cause trouble
- Исправлены названия фракций в контактах Interstellar Factors (агентства), показывающихся как "нет" при большом количестве фракций в списке
Fix faction names in the Interstellar Factors contact screen being displayed as "NONE" when there are a large number of factions in the list
- Журнал игрока регистрирует при стыковке к станции отчёты об экономике контролирующей станцию фракции, правлении и т.д (и информацию при влёте наименования звёздной системы, особенности типа ЭкономикиСистемы, ПравленияСистемы и т.п чтобы было понятно к чему конкретно относятся значения) Дополнительная ссылка к изменениям журнала игрока
The player journal entry for when docking at a station now reports the station faction economy, government, etc: (and the info on entering a starsystem names the properties as SystemEconomy, SystemGovernment etc to be explicit about what the values refer to)
- Исправлена запись в журнале при стыковке истребителя
Fix journal entry when docking an ai fighter
- Исправлена тактическая раскраска для Орки
Orca tactical paintjobs fixed
- Исправлена раскраска Pharaoh для АСП-а
Fix to the Asp Pharaoh paintjob skus being switched
- Всегда отчитывается в журнале игрока о событии СобранныйМатериал, даже после НайденМатериал
Always report a MaterialCollected event after MaterialDiscovered in the player journal
- Добавлена текстовая строка, более чётко поясняющая риски перевозки преступников
Added a text line explaining more clearly the risk of carrying criminals
Если у вас есть нелегалы-пассажиры, это отображается в строке состояний. Только статус "В розыске" отражает это
- If you have an illegal passenger, call this out in the status line. Only "Wanted" status trumps this
- Исправлены попытки провести отрицательное число кредитов при дозаправке топливом
Attempting to spend negative credits when refuelling fixed
- Добавлена проверка на соответствие кораблю ИмеющихсяВПродажеПредметовДляОтсека, так что мы только возвращаем предметы, которые могут точно подойти для отсека. Это должно отсечь множество щитогенераторов, очистителей, топливозаборников и прочего ассортимента, оставив в таблице хранилища только подходящие модули
Add checks for ship validity to GetStoredItemsForSlot so that we only return items that can currently be fitted to a slot. This should stop multiple shield generators, refineries, fuel scoops and other assorted once only modules getting fitted via the storage tab
- Исправлена доступность "шкурок" (в расширенном обслуживании, снаряжении) при отсутствии на самом деле Снаряжения в космопорте
Fix livery being accessible (in extenso, outfitting) when outfitting is actually not available in a starport
Xbox One also includes 2.2.01: (без перевода)
- Don't crash if there's invalid state in the powerplay map
- Fix crash when looking at the role panel in the SRV
- Fix a crash that can happen if the persistent POI generation runs before the planet surface controller is ready
- Fixed SRV starting underground if the base is in a crater
- Fix soft lock when entering installations when another player is already at the installation
- When cannons, plasma accelerators and railguns malfunction, they now deal 5% of their own damage to themselves, rather than 200% which would instakill them
- Civil wars now use the same structure as War/War Support to guarantee there is always at least one conflict zone in civil wars
- Fix an issue with station guns not causing damage in some network conditions
- Hunter hostiles now obey the same cooldown as normal NPCs to prevent instant interdictions
- Fixed an issue where delivery and delivery founder missions were showing the wrong credit reward in the first transaction tab after you accept the mission
- Fixed overhead per system being too large as it's not counting fortified systems towards the number of systems that pay overheads
- Materials do not drop from Fumaroles (or other persistent POIs) when multiple players are present fixed
- Stop prosecuting crimes committed by dead Commanders
- Fixed Commanders allowed to equip multiple fuel scoops, fighter bays, refineries and shield generators by retrieving a module from storage
- Fixed some stored ships not being available within the Shipyard
- Fighter Cockpit UI: removing useless indicators in the bottom right corner, leaving the component's frame only for silent running and wanted status display
- Added message when main ships power plant is malfunctioning will be displayed when player is in both main ship and fighter
- Fine now given for shooting in no fire zone with a fighter
- Lower panel shows SRV that isn't owned fixed
- Fixed missing targeting schematic images for the Satellites
- Starport UI: fixing research panel (numeric stepper) not releasing focus when pressing left on a pad to get back to contacts menu (or back button)
- Change order of string returned by GetLongLatString, to Lat then long to revert the order of the latitude and longitude readout on the hud to be the same as pre 2.2
- Fixed missing Imperial Clipper vibrant paintjobs
- Remove build watermark
И вернули миссии по перевозке грузов и курьерские в более нормальный ценовой диапазон. дополнение:
"Похоже, что шаблоны не обновляются должным образом, мы будем их переустанавливать в процессе сегодняшнего утреннего обновления 2.2.02.
It appears that the templates didn't properly update, we'll reapply those as part of this morning's 2.2.02 update.
В общем изменено следующее:
The changes in summary are:
Вернули параметры миссиям по доставке и курьерским, чтобы немного сбить крайние значения у параметров типа срочных заказов
- Bring delivery and courier missions back up, although bring down the top end slightly for things like the extreme runs
Пассажирские миссии были немного завышены для нормальных типов перевозок, поэтому их несколько порезали.
- The passenger missions were a little too high for the normal bulk types, so bring them down a bit
Замечу, что экспедиционный тип не трогали.
Note that the expedition type has not been touched at all.
Стоит иметь в виду, что они появляются процедурно, поэтому крайности возможны, что приносит массу веселья при балансировке, поэтому мы продолжим мелкие манипуляции с настройкой при необходимости.
It's worth bearing in mind that they are procedurally generated so it is possible to get extremes and makes it a lot of fun to balance, so we'll continue to tweak as necessary.
Пожалуйста.
Жалко что Белка-и-Стрелка не отметила особо это в своём переводе.
По факту, тут ФД чуток некрасиво поступили - они исправили формат по сути корневыых событий, поставив об этом в известность всех только пост-фактум. Радости было сторонним разработчикам-то. Так что всем, кто пользуется сторонними утилитами рекомендую проверить наличие обновлений (если их за прошедшие часы успели написать). Дискавери и каплог точно обновились под 2.2.02 - остальные - не знаю.
Что заметила в том посте - отметила утолщением шрифта
Если правильно прочла изменения, лично меня разочаровало отсутствие подвижек с вылетом игроков при убийстве выпущенного ботом истребителя. Страшно неудобная штука в компании.
И заплатки в виде молчащих станций, ограничения отображения соразмерных модулей в хранилище и т.д. Грустновато...