Poradnik długodystansowego odkrywcy.

Witam. Z racji, że jedyny polski poradnik exploracyjny na tym forum jest dość... Nieaktualny, pragnę krótko opisać jedną z bardziej sensownych metod exploracji.
Sam Stosuje się do tych zasad, póki co jestem rangerem w exploracji i zarobiłem ponad 25 milionów.

1. Statek.
Teoretycznie każdym statkiem DA SIĘ explorować. Ale NADAJE SIĘ do tego tylko kilka.

Anaconda>ASP>Hauler>T6>adder.
Najlepiej zacząć od ASP albo haulera, gdyż mają najlepsze proporcje skoku do kosztu.
Do tworzenia swojego builda najlepiej użyć tej strony: http://edshipyard.com/
Np. Oto mój build ASP. http://www.edshipyard.com/#/L=60g,0Wg0Wg0Wg0Wg,2-4s6u7_6u3I8S8I,52M0Nm0Ke0Ke7Q42jw2UI
Warto pamiętać, że większość modułów może być wyłączona, dzięki temu można używać bardzo słabego power planta.

2. Sprzęt.


Skaner - Jedynie najlepszy za 1.5 miliona, ma nieskończony zasięg. Pozostałe są kompletnie nieopłacalne.
Fuel Scoop - Najlepiej C albo B, najwyższej możliwej klasy.
Moduły naprawcze ( AFM ) - Zawsze warto mieć jakiś ze sobą. Najlepiej trzymać je wyłączone do czasu napraw. Nigdy nie używać supercruise.
Generator tarcz - Rating D, najmniejszej możliwej klasy.
Niskiej klasy powerplant ratingu A. 3A sprawdza się nawet w anakondzie - większość modułów i tak jest wyłączona.
detailed surface scanner - Znacznie zwiększa zyski i umożliwia oznaczanie obiektów swoim imieniem ( first explored ).
Frame shift drive - drugi najlepszy lub najlepszy.
Heat sinks - Warto mieć chociaż jeden, na wypadek uderzenia w gwiazdę.
Silniki - Najniższej możliwej klasy na D.
Najsłabszy power distributor jaki pozwoli na boosta.
Uzbrojenie - zbędne.
Wszystkie pozostałe moduły na D.

3. Cel.
Osobiście jako cele wybieram głownie nebule, oraz znane gwiazdy. Najprawdopodobniej odwiedziłem wszystkie nebule ( czy też mgławice ) w odległości 2000LY od Sola.
Jest to kwestia osobista, ale polecam kilka.
Pas oriona - spore zbiorowisko ciekawych mgławic, oraz bardzo duża gwiazda - EZ orionis. Dość dobre miejsce na początek. ok. 1000 Lat świetlnych.
Pleiades nebula - w samym środku plejad znajduje się system "Maia" z czarną dziurą i sporą ilością ciekawych miejsc. ok. 400 lat świetlnych.
Califormia nebula - Piękna mgławica. Ok. 1000 lat świetlnych.
Eskimo nebula - Mała, ale niezwykle ładna od wewnątrz nebula z czarną dziurą w samym środku. ok. 800 Lat świetlnych.
Canis majoris - Największa gwiazda w naszej galaktyce, prawdziwy gigant. ok. 1800 Lat świetlnych.
NGC 7822 - W samym środku tej mgławicy znajduje się sporo gwiazdy typu O są tak jasne, że przyćmiewają nebulę. Są widoczne z wielu tysięcy lat świetlnych, praktycznie każdy ma przynajmniej 2 czarne dziury i 10 gwiazd. ok. 2800LY
Eta carina nebula - Największa mgławica w naszej galaktyce. ok. 10000 Lat świetlnych.
Sagittarius A* - Czarna dziura w centrum naszej galaktyki, mój najbliższy cel. ok 25000 Lat świetlnych.

4. Tworzenie "dróg"

Aby skutecznie nawigować między najciekawszymi systemami, najlepiej utworzyć filtr na typy gwiazd.
Typ O - najmasywniejsze gwiazdy, krążą wokół nich czarne dziury, gwiazdy neutronowe oraz dziesiątki gwiazd.
Non-sequence stars - Gwiazdy neutronowe oraz czarne dziury.
Carbon stars - rzadkie, umierające gwiazdy.
Wolf-rayet - Rzadnie, gwiazdy na moment przed wybuchem ( Moment = pare milionów lat. ).

Drogi można ustalać w promieniu 1000LY, dla tego warto szukać systemów z tego typu obiektami właśnie w takim obszarze ( rzecz jasna w kierunku naszego celu ).
Jeśli nie możesz niczego znaleźć możesz zawsze dodać gwiazdy typu B - Są podobne do O, chociaż rzadziej krąży wokół nich coś ciekawego.

5. Ciekawe typy gwiazd.

Scoopable ( można z nich tankować ):
Typ O - Najcięższe gwiazdy w naszej galaktyce. Dość rzadkie, ale niezwykle zyskowne - Można w nich zeskanować nawet 50 gwiazd oraz kilka czarnych dziur w jednym systemie!
Typ B - Trochę lżejsze od O, oraz dużo pospolitsze. Sporadycznie krążą wokół nich inne gwiazdy oraz czarne dziury.
Typ A - Lżejsza od B, chociaż wciąż bardzo masywna. Bardzo rzadko krążą wokół niej inne gwiazdy oraz czarne dziury.
Typy M, K, G, F - Najlepsze gwiazdy do tankowania, mają też największą szansę na Earth-like oraz water worldy. Gwiazdy typu M stanowią jednocześnie najmniejsze gwiazdy ( czerwone karły ) jak i największe ( Canis Majoris jest typem M ).

Unscoopable ( nie można z nich tankować ).

Typy L, T, Y - Są to "nieudane gwiazdy" Omijać, nic ciekawego przy nich się nie dzieje.
Typ T tauri - Młode, niestabilne gwiazdy. Są mało interesujące, ale warto uważać - Najstarsze z nich mogą wyglądać tak samo jak normalne, łatwo się wtedy rozbić podczas tankowania.
Typ Wolf-rayet - Podobne do O, jednak dużo starsze.
Typy S oraz C - Gwiazdy karbonowe, są bardzo rzadkie.
Non-sequence stars - Czarne dziury oraz gwiazdy neutronowe. Warto tam zaglądać. Uwaga! gwiazdy neutronowe są bardzo małe, ale mają gigantyczny promień wyciągania. Czekaj aż sensory same ją wykryją, Gdyż nie zobaczysz jej zaraz po wyskoczeniu. Uwaga! czarne dziury mają mały promień wyciągania, wyskakujesz tak blisko od nich,ze możesz w nie wpaść na minimalnym ciągu.
white dwarf stars - Wartościowe, ale niezbyt ciekawe pozostałości po niewielkich gwiazdach.

6. Technika.
Pora na najważniejszy punkt.

Podstawy:
Skaner trzeba dodać do jakiejś firegrupy, przytrzymujesz odpowiedni przycisk aż skan się skończy.
Detailed scanner działa automatycznie.
Po oznaczeniu celu wystarczy podlecieć na odpowiedni dystans, by skan się rozpoczął. przez cały czas jego trwania musisz być skierowany w stronę celu.
Fuel scooping - Zbliż się do gwiazdy, w odpowiednim momencie powinno rozpocząć się tankowanie. Zbliżaj się aż do momentu kiedy prędkość tankowania przestanie wzrastać. Wtedy możesz się zatrzymać ( albo nie, o czym zaraz wspomnę ). Powinieneś widzieć żółtą linię, po której przekroczeniu system bezpieczeństwa wyrzuci cię z super cruise. Pamiętaj, że w takiej odległości od gwiazdy lada moment zaczniesz otrzymywać obrażenia. Na szczęście statki exploracyjne mają sporą odporność na ciepło, oraz szybko tankują.

Standardowy skok:
Wyskakujesz z Witchspace ( czy też hiperprzestrzeni ). Naciskasz przycisk zmniejszenia prędkości do zera, po czym czekasz 4 sekundy. Następnie zaczynasz skan. Jeszcze podczas jego trwania wybierasz gwiazdę przed tobą ( powinna zostać automatycznie odkryta ). Rozpoczyna się skan obiektu. Kiedy kończysz skanować system przechodzisz do jego mapy, sprawdzasz co jak wygląda, na końcu wstawię zdjęcia większości obiektów jakie możesz zobaczyć na mapie. Wyłączasz mapę. Skan Gwiazdy głównej powinien już się zakończyć. Jeśli nie widzisz nic ciekawego oznacz następny system na trasie. Jeśli cel jest za gwiazdą przeleć blisko niej, dzięki temu zatankujesz. Wykonaj skok. Jeśli widzisz coś ciekawego sprawdź która to planeta w systemie, i czy ma księżyce. Będziesz mógł dzięki temu łatwo znaleźć ją w nawigacji.

Skok z tankowaniem:
Jak wyżej, ale między skokiem do innego systemu/lotem do ciekawego obiektu tankujesz.
Najlepiej tankować z pełną prędkością. Możesz się błyskawicznie odbić i uruchomić frameshift. Oczywiście jest to też niebezpieczne i wymaga wprawy. Najlepiej tankować z gwiazd typu M, K, G oraz F, gdyż są one małe. Możesz natychmiast oddalić się na bezpieczną odległość.

Co skanować?:
Główną gwiazdę, wszystkie gwiazdy w zasięgu( te które możesz zeskanować zaraz po wyskoku ), czarne dziury, gwiazdy neutronowe, wszystkie earth-like i water worldy. Sporadycznie coś co zwróci twoją uwagę ;)

Wartość ciał niebieskich ( znalezione na wiki, oraz lekko poprawione. Sporadycznie ciała niebieskie mogą mieć mniejszą lub większą wartość niż wymienione ):
Unexplored Star400 CR
Unexplored Neutron Star / Black Hole6,000 - 8,000 CR
Unexplored Planet500 - 7,000 CR
Star (O, B, A, F, G, K, M, L, T, Y)2,400 - 4000 CR
Black Hole38,000 - 100,000 CR
Neutron Star36,000 - 50,000 CR
White Dwarf22,000 CR
Wolf-Rayet Star4,000 - 6,500 CR
Belt Cluster, Planetary Ring0
Gas Giant1,500 - 6,000 CR
Rocky and/or Icy Planets600 - 1,000 CR
High Metal Content Planets4,200 - 7,000 CR
Metal-Rich Planets9,000 - 14,000 CR
Water World18,000 - 36,000 CR
With terraforming potential (cumulative with the above planets/worlds)+ 30,000 CR
Ammonia World35,000 CR
Earth-like World60,000 - 100,000 CR

Póki co to koniec. Liczę, że pomagam. Jeśli znalazłeś jakiś błąd ( pomijając dziesiątki błędów interpunkcyjnych ;) ) lub masz sugestie napisz. Konstruktywna krytyka nigdy nie szkodzi.
Będę zapewne dodawał rzeczy o których zapomniałem. Tekst jest oparty o moje zdanie oraz metody.


Nie do końca się z tym zgadzam, ale pokazuje to jak wyglądają obiekty na mapie systemu:

nsI1V08.jpg

Również przydatne, dużo dokładniejsze od moich danych.
IFPVmDU.jpg
 
Last edited:
Dzięki za poradnik, właśnie szykuje się do pierwszej wyprawy (na początek plejady, później się zobaczy) rep poleciał ;)
 
Last edited:
Są jeszcze high metal planet I ammonia life giants równie dobrze profitowo. Generalnie też jest pewna dżentelmenska reguła skanowania wszystkiego w systemie. Od razu się przyznaje że ni zawsze to robiłem. Gdzieś jest zebrane ile każdy obiekt profituje. Jak znajdę to wrzucę. Ja na żadne wyprawy tez nigdy nie zabrałem tarcz ale jak ladujesz a masz dane za 30mil jest nerwowka

Ostatnio też zauważyłem ze można zabrać więcej niż jeden DSS . Zastanawiam się czy są z tego jakieś profity. Dzisiaj to obczaje
 
Są jeszcze high metal planet I ammonia life giants równie dobrze profitowo. Generalnie też jest pewna dżentelmenska reguła skanowania wszystkiego w systemie. Od razu się przyznaje że ni zawsze to robiłem. Gdzieś jest zebrane ile każdy obiekt profituje. Jak znajdę to wrzucę. Ja na żadne wyprawy tez nigdy nie zabrałem tarcz ale jak ladujesz a masz dane za 30mil jest nerwowka

Ostatnio też zauważyłem ze można zabrać więcej niż jeden DSS . Zastanawiam się czy są z tego jakieś profity. Dzisiaj to obczaje

Nie obraź sie, ale mam taką zasadę - Skanowanie wszystkiego jest dla noobów.
generalnie bardziej opłaca się skoczyć do następnego systemu szybciej niż skanować byle co, tym bardziej, że za unexploredy też dostajesz kase.

@edit1 - dodałem tabelkę z wiki. Bardzo przydatna
 
Last edited:
Każdy gra jak chce - i pod tym względem ja nikogo nie będę namawiał nikogo do zmiany stylu. Nie skanuje każdego systemu w którym jestem jedynie wszystko jak znajdę coś ciekawego - np wodny świat . Z wyjątkiem asteroid.

Co do tabletki - to właśnie o niej mówiłem
 
Jest jakaś możliwość wyciągnięcia danych systemów w których się było, odkrytych obiektów, pokonanych tras. Czy też trzeba to w trakcie eksploracji ręcznie robić?


Pozdrawiam
 
Jest jakaś możliwość wyciągnięcia danych systemów w których się było, odkrytych obiektów, pokonanych tras. Czy też trzeba to w trakcie eksploracji ręcznie robić?


Pozdrawiam

Twórcy kiedyś udostępnili listę first exploredów, ale jest statyczna. Ktoś stworzył program który pozwala ci na wyszukiwanie.
http://dump.bass-speaker.com/discovery.php
Znalazłem samego siebie, aczkolwiek to było dawno temu. obecnie mam tego minimum 5 razy więcej.
 
Nie obraź sie, ale mam taką zasadę - Skanowanie wszystkiego jest dla noobów.

nazywanie wszystkich którzy chcą grać inaczej niż Ty noobami to kiepski sposób na wypromowanie swojego poradnika, ale jak tam uważasz :)
 
nazywanie wszystkich którzy chcą grać inaczej niż Ty noobami to kiepski sposób na wypromowanie swojego poradnika, ale jak tam uważasz :)

Każdy gra jak chce, ale skanowanie każdej skałki to głupota ( Sporadycznie spotykam systemy gdzie ktoś leciał 200 000ls tylko po to by zeskanować jakąś skałkę za 500cr. ).
Co do skanowania wszystkiego w systemie w którym jest coś ciekawszego... W sumie to da się zrozumieć. Sam skanuje często jakąś skałkę gdy grzebię w mapie galaktyki/systemu.

@big_bad_linx - czy przypadkiem nie widziałem kiedyś systemu który first-exploredowałeś? pomiędzy SOLem a elephant trunk nebula.
 
@big_bad_linx - czy przypadkiem nie widziałem kiedyś systemu który first-exploredowałeś? pomiędzy SOLem a elephant trunk nebula.
u... ciężko powiedzieć zanim się zacząlem trzaskać po galaktyce zrobiłem kilka krótkich misji tu i ówdzie
z drugiej strony - to było kilka tysięcy lś od Saga A w miejscu gdzie gwiazdy są masakrycznie gęste i znlazłem tą gwaizdę - ze tak powiem znalezienie w tym miejsu gwiazdy która była zeksplorowana jest baaaardzo nikła - a tu się okazało że rodacy juz tu byli. jedynie butelek po piwie nie zostawili
g5PdR9K.jpg
 
Każdy gra jak chce, ale skanowanie każdej skałki to głupota ( Sporadycznie spotykam systemy gdzie ktoś leciał 200 000ls tylko po to by zeskanować jakąś skałkę za 500cr. ).
Co do skanowania wszystkiego w systemie w którym jest coś ciekawszego... W sumie to da się zrozumieć. Sam skanuje często jakąś skałkę gdy grzebię w mapie galaktyki/systemu.
Głupota? A nie przyszło Ci do głowy, że ktoś może skanować nie dla kasy, a z innych powodów? Nie uważasz się za nooba, a taka opcja, że ktoś robi to np. dla znalezienia rekordowych obiektów znajduje się poza horyzontem Twojego poznania? No nie obraź się, ale eksplorację dla kasy uważam za chciwość ;) Ja np. polecę 200tys ls tylko po to żeby sprawdzić temperaturę gwiazdy... przeglądając forum w tym czasie, albo robiąc coś bardziej niezbędnego, jak np. skorzystanie z ubikacji ;)

Dla chcących odkryć dodatkowy wymiar eksploracji, dający powód do tego żeby zwracać baczniejszą uwagę na to co się właściwie odkrywa (przy okazji znajdując liczne bugi w eksploracyjnej działce gry i pomagając je usunąć), a także powód do tego, żeby skanować obiekty zupełnie nieopłacalne pieniężnie (w końcu gramy dla przyjemności a nie dla kasy, a ustalanie rekordów może być przyjemne!) polecam ten wątek (proponowałbym dodać do przydatnych linków). Może podam przykład tego dlaczego warto zwracać uwagę nie tylko na dochód:

Ogromny i supermasywny pierścień na zewnątrz od orbit księżyców gazowego giganta
1s3iITv.jpg
UblUmwR.jpg
Czyż nie jest piękny?


A teraz uwagi bardziej na temat, czyli odnośnie otwierającego posta:

1. Warto włączyć w przeglądarce słownik - wtedy być może nie będziesz raził takimi kwiatkami jak: puki, czy żadkie.

2. Twoja porada odnośnie wyposażenia statku jest mocno ryzykowna, szczególnie dla grających w Open. Na forum jest wiele postów od graczy, żalących się jak to stracili wielotygodniowy dorobek eksploracyjny podczas powrotu do przestrzeni skolonizowanej, bo np. nie dali rady uciec piratowi. 1 boost (na więcej nie będzie czasu przy najsłabszym Power Distributor i słabej tarczy) przy najsłabszych możliwych pędnikach to dalece niewystarczające dla ucieczki przed graczem, a może być też niewystarczające nawet w przypadku NPC. W dodatku gracz prawdopodobnie wybierze Power Plant jako cel ataku, więc jeśli masz o najniższej możliwej klasie do podtrzymania pracy tylko niezbędnych modułów, to ma także małą wytrzymałość, więc prawdopodobnie wystarczy jedno trafienie po zdjęciu tarcz i Twój statek jest wspomnieniem. Także w przypadku stosunkowo niewinnego zderzenia, przy małej wytrzymałości Power Plant i tarcz (szczególnie bez tarcz) jest duża szansa, że padnie on jego ofiarą, doprowadzając do zniszczenia niemal nieuszkodzonego statku (narzekają wtedy że to bug, gdy wcale tak nie jest). Podsumowując, zasięg skoku jest ważny gdy leci się na obrzeża Galaktyki, ale poza tym to sprawa drugo-, a nawet trzeciorzędna (chyba, że uczestniczy się w jednym z wyścigów).

3. Wartości jakie podajesz ze skanowania gazowych gigantów są mocno nieprecyzyjne - nie mogą być, jeśli nie bierzesz pod uwagę wszystkich ich typów, a niektóre są znacznie bardziej wartościowe niż inne. Nie pamiętam szczegółowych wartości, ale zwróć uwagę, że są wśród nich także rzadkości w postaci gigantów Helium-rich, Water, a także bardziej pospolite posiadające życie wodne lub amoniakalne. Także wartości dotyczące maksimum za Water World nie mogą być prawidłowe, bo w przypadku wersji terraformowalnej przekraczałyby wartość Earth-like.

4. Infografika, którą załączyłeś także pozostawia wiele do życzenia, gdyż po pierwsze, wartości w niej uwzględnione pochodzą sprzed uczynienia przez FD eksploracji bardziej opłacalną (czyli powinny być pomnożone przez 2), a po drugie, zaleca ona pomijanie wszystkich planet typu Rocky, podczas gdy pośród nich część jest terraformowalna. Także wygląd na mapie systemowej planet typu Icy jest złudny i wiele z nich to wcale nie Icy - może nie ma tu wielkiego znaczenia że często są to Rock-Icy (w ogóle nie uwzględnione w infografice), ale spotkałem wśród nich (czyli wśród takich które wyglądały na Icy) także terraformowalne HMC i Ammonia Worlds, co już jest znacznie bardziej znaczące.

Tak poza tym, dobry post - gratulacje :) (niektórzy są nadmiernie podejrzliwi, więc dopowiem: to nie ironia).
 
Last edited:
Szybkie skoki z tankowaniem robiłem tak:
[video=youtube_share;l1pEzH5hTlM]http://youtu.be/l1pEzH5hTlM[/video]

1. wyskok z hiper
2. tankowanie w czasie cooldown
3. w międzyczasie skan
4. odpalanie fsd
5. mapa i szybki przegląd czy nie warto czegoś zeskanować bardziej
6. jak nie warto to skok, jak warto to przerwa skoku i skany

1 skok z tankowaniem bez skanu detail to ok 1 minuta.
 
Last edited:
Warto dodać, że to kategoria elektrowni ma znaczenie również dlatego, że elektrownie w kategorii A mają najlepszą wydajność cieplną co ma znaczenie kiedy statek zaczyna się przegrzewać np. w chwili zapomnienia. Co do wyposażenia statków pod eksplorację to razem z big_bad_lynxem opisaliśmy to chyba wyczerpująco w jednym z jego wątków i w dalszym ciągu te dane są aktualne.
 
1. wyskok z hiper
2. tankowanie w czasie cooldown
3. w międzyczasie skan
4. odpalanie fsd
5. mapa i szybki przegląd czy nie warto czegoś zeskanować bardziej
6. jak nie warto to skok, jak warto to przerwa skoku i skany

1 skok z tankowaniem bez skanu detail to ok 1 minuta.

Wszystko fajnie , ale fajniej naznaczyć każdą wolną gwiazdę ;) a u ciebie tego brak.

i jedna minuta u ciebie u mnie było by z dwie bo mój piec jest wolniejszy i dłuzej w mape systemu wchodzi.
 
Last edited:
Warto dodać, że to kategoria elektrowni ma znaczenie również dlatego, że elektrownie w kategorii A mają najlepszą wydajność cieplną co ma znaczenie kiedy statek zaczyna się przegrzewać np. w chwili zapomnienia. Co do wyposażenia statków pod eksplorację to razem z big_bad_lynxem opisaliśmy to chyba wyczerpująco w jednym z jego wątków i w dalszym ciągu te dane są aktualne.

bardzo dobra uwaga. dzieki takiej elektrowni i wyłączeniu kilku niepotrzebnych podzespołów udało mi się uciec od gwiazdy bez uszkodzenia statku.

@ Ender - kolejny raz szacunek za uwagi o eksploracji

ostanie słowo - ja latałem dla takich perełek:
[video=youtube;uJuPJ2JhLG4]https://www.youtube.com/watch?v=uJuPJ2JhLG4[/video]
 
Warto dodać, że to kategoria elektrowni ma znaczenie również dlatego, że elektrownie w kategorii A mają najlepszą wydajność cieplną co ma znaczenie kiedy statek zaczyna się przegrzewać np. w chwili zapomnienia. Co do wyposażenia statków pod eksplorację to razem z big_bad_lynxem opisaliśmy to chyba wyczerpująco w jednym z jego wątków i w dalszym ciągu te dane są aktualne.

Racja, zapomniałem. Sam używam 3A zamiast 4D lub 3D aby lepiej chronić się przed ciepłem.
1. wyskok z hiper
2. tankowanie w czasie cooldown
3. w międzyczasie skan
4. odpalanie fsd
5. mapa i szybki przegląd czy nie warto czegoś zeskanować bardziej
6. jak nie warto to skok, jak warto to przerwa skoku i skany

1 skok z tankowaniem bez skanu detail to ok 1 minuta.

Z tym, że ty musisz tankować zawsze. przy aspie po ok. 8 skokach masz 2 skoki by zatankować. potem zostaje ci jakieś 150LY ekonomicznej.


Głupota? A nie przyszło Ci do głowy, że ktoś może skanować nie dla kasy, a z innych powodów? Nie uważasz się za nooba, a taka opcja, że ktoś robi to np. dla znalezienia rekordowych obiektów znajduje się poza horyzontem Twojego poznania? No nie obraź się, ale eksplorację dla kasy uważam za chciwość ;) Ja np. polecę 200tys ls tylko po to żeby sprawdzić temperaturę gwiazdy... przeglądając forum w tym czasie, albo robiąc coś bardziej niezbędnego, jak np. skorzystanie z ubikacji ;)

To raczej kwestia gustu. Nie każdy chce po raz setny skanować tą samą skałkę. Sam exploruje głownie dla przyjemności, gdybym robił wszystko dla zysku sprzedałbym wszystkie statki i kupił anacondę na handel. Napisałem, że warto skanować obiekty które wyglądają ciekawie, właśnie o takie mi chodziło.

Tak poza tym, dobry post - gratulacje :) (niektórzy są nadmiernie podejrzliwi, więc dopowiem: to nie ironia).
Dzięki. Słownik jest włączony, i nie wiem jakim cudem pojawiły się takie błędy, pora je poprawić...


@Edit1 - poprawiłem błędy ortograficzne, dodałem wzmiankę o power plancie, wstawiłem inną infografikę, poprawiłem trochę wartości ( potrafią być bardzo różne, trudno określić minimalną i maksymalną wartość ).
 
Last edited:
Back
Top Bottom