rootsrat
Volunteer Moderator
Pobierz: RootsExplo v.1.1
GALERIA
LINK DO GALERII - porównanie grafiki przed i po.
OPIS
RootsExplo to preset ReShade dla Elite Dangerous. Dla osób, które nie wiedzą, o co chodzi, ReShade to nakładka na gry, która poprzez wykorzystanie pliku DLL nakłada różne efekty na działającą aplikację. Używa się jej w celu poprawy grafiki, wyostrzenia tekstur, nadania głębi światłocieniom, uzyskania żywych kolorów itp. RootsExplo jest przeznaczony typowo pod eksplorację. Pracę nad nim zacząłem poza zamieszkałą przestrzenią i do tej pory nie wróciłem, tak że nie wiem jak wyglądają z nim np. wnętrza stacji czy CQC.
EFEKTY
Preset polepsza grafikę Elite przez wykorzystanie następujących efektów:
Shader SweetFX
SMAA - poprawiony antyaliasing.
Levels, LiftGammaGain, Tonemap, Vibrance, Curves - zmiany nasycenia kolorów, intensywności światłocieni, kontrastu, gammy, ekspozycji itp.
Lumasharpen - wyostrzenie wszystkich tekstur.
CA (Chromatic Aberration) - filtr, który nadaje obrazowi kinowy / filmowy efekt
Vignette - delikatna winieta, która sprawia, że powierzchnia planet wydaje się bardziej zróżnicowana (złudzenie) - dodatkowe cienie i plamy kolorystyczne
Shader GemFX
Bloom - dodaje intensywności światłu emitowanemu przez różne obiekty (gwiazdy, kontrolki, HUD itp.). Efekt opcjonalny.
Dodatkowe pliki
Graphics Configuration Override - zwiększa rozmiar tekstur planet i Drogi Mlecznej, zwiększa ilość skałek i kamieni na planetach. Zawiera również zmienioną kolorystykę HUD. Plik lub poszczególne wpisy opcjonalne.
INSTALCJA
1. Pobierz i rozpakuj plik.
2. Zawartość katalogu Graphics Override kopiujemy do C:\Users\Nazwa_Użytkownika\AppData\Local\Frontier Developments\Elite Dangerous\Options\Graphics.
UWAGA! Jeśli wprowadziliście już własne zmiany do pliku GraphicsConfigurationOverride.xml, który się tam znajduje, wystarczy przekopiować pozostałe wpisy z mojego pliku. Możecie też usuwać poszczególne sekcje, jeśli nie chcecie tych zmian w grze:
Sekcja "GUIColour" odpowiada za kolor HUD.
Sekcja "GalaxyBackground" odpowiada za rozmiar tekstury Drogi Mlecznej. Standardowa wartość to 2048. Można też ustawić 3072.
Sekcja "Planets" odpowiada za rozmiar tekstur planet. Standardowa wartość to 2048. Można też ustawić 3072.
Sekcja "SurfaceRocks" odpowiada za ilość kamieni i skałek (nie tych, które dają minerały, tylko tych zwykłych - to nie jest cheat!) na planetach. Większe zagęszczenie oznacza spadek wydajności na planetach, ale jeśli macie mocną kartę graficzną, to wygląda to o wiele lepiej. Standardowa wartość to 400. Można też wprowadzić 800, ale moim zdaniem, to za dużo i ciężko się jeździ SRV przy takim zagęszczeniu kamieni.
3. Zawartość katalogu Preset kopiujemy do katalogu z EXE gry. U mnie jest to: E:\Program Files (x86)\Frontier\EDLaunch\Products\elite-dangerous-64.
4. Wartość Gamma w opcjach graficznych w grze ustawiamy na 30 (3x strzałka w prawo). UWAGA! Jest to ustawienie biorące pod uwagę prawidłową kalibrację kolorów Waszego monitora!
WŁĄCZANIE I WYŁĄCZANIE
Post processing w grze włączamy i wyłączamy klawiszem Scroll Lock. Jeśli chcemy wyłączyć tylko efekt Chromatic Aberration, który nie każdemu może przypaść do gustu używamy klawisza Pause/Brak.
Powodzenia, piloci!
CHANGELOG
17/03/2016 - Release v.1.1
13/03/2016 - Release v.1.0
GALERIA
LINK DO GALERII - porównanie grafiki przed i po.
OPIS
RootsExplo to preset ReShade dla Elite Dangerous. Dla osób, które nie wiedzą, o co chodzi, ReShade to nakładka na gry, która poprzez wykorzystanie pliku DLL nakłada różne efekty na działającą aplikację. Używa się jej w celu poprawy grafiki, wyostrzenia tekstur, nadania głębi światłocieniom, uzyskania żywych kolorów itp. RootsExplo jest przeznaczony typowo pod eksplorację. Pracę nad nim zacząłem poza zamieszkałą przestrzenią i do tej pory nie wróciłem, tak że nie wiem jak wyglądają z nim np. wnętrza stacji czy CQC.
EFEKTY
Preset polepsza grafikę Elite przez wykorzystanie następujących efektów:
Shader SweetFX
SMAA - poprawiony antyaliasing.
Levels, LiftGammaGain, Tonemap, Vibrance, Curves - zmiany nasycenia kolorów, intensywności światłocieni, kontrastu, gammy, ekspozycji itp.
Lumasharpen - wyostrzenie wszystkich tekstur.
CA (Chromatic Aberration) - filtr, który nadaje obrazowi kinowy / filmowy efekt
Vignette - delikatna winieta, która sprawia, że powierzchnia planet wydaje się bardziej zróżnicowana (złudzenie) - dodatkowe cienie i plamy kolorystyczne
Shader GemFX
Bloom - dodaje intensywności światłu emitowanemu przez różne obiekty (gwiazdy, kontrolki, HUD itp.). Efekt opcjonalny.
Dodatkowe pliki
Graphics Configuration Override - zwiększa rozmiar tekstur planet i Drogi Mlecznej, zwiększa ilość skałek i kamieni na planetach. Zawiera również zmienioną kolorystykę HUD. Plik lub poszczególne wpisy opcjonalne.
INSTALCJA
1. Pobierz i rozpakuj plik.
2. Zawartość katalogu Graphics Override kopiujemy do C:\Users\Nazwa_Użytkownika\AppData\Local\Frontier Developments\Elite Dangerous\Options\Graphics.
UWAGA! Jeśli wprowadziliście już własne zmiany do pliku GraphicsConfigurationOverride.xml, który się tam znajduje, wystarczy przekopiować pozostałe wpisy z mojego pliku. Możecie też usuwać poszczególne sekcje, jeśli nie chcecie tych zmian w grze:
Sekcja "GUIColour" odpowiada za kolor HUD.
Sekcja "GalaxyBackground" odpowiada za rozmiar tekstury Drogi Mlecznej. Standardowa wartość to 2048. Można też ustawić 3072.
Sekcja "Planets" odpowiada za rozmiar tekstur planet. Standardowa wartość to 2048. Można też ustawić 3072.
Sekcja "SurfaceRocks" odpowiada za ilość kamieni i skałek (nie tych, które dają minerały, tylko tych zwykłych - to nie jest cheat!) na planetach. Większe zagęszczenie oznacza spadek wydajności na planetach, ale jeśli macie mocną kartę graficzną, to wygląda to o wiele lepiej. Standardowa wartość to 400. Można też wprowadzić 800, ale moim zdaniem, to za dużo i ciężko się jeździ SRV przy takim zagęszczeniu kamieni.
3. Zawartość katalogu Preset kopiujemy do katalogu z EXE gry. U mnie jest to: E:\Program Files (x86)\Frontier\EDLaunch\Products\elite-dangerous-64.
4. Wartość Gamma w opcjach graficznych w grze ustawiamy na 30 (3x strzałka w prawo). UWAGA! Jest to ustawienie biorące pod uwagę prawidłową kalibrację kolorów Waszego monitora!
WŁĄCZANIE I WYŁĄCZANIE
Post processing w grze włączamy i wyłączamy klawiszem Scroll Lock. Jeśli chcemy wyłączyć tylko efekt Chromatic Aberration, który nie każdemu może przypaść do gustu używamy klawisza Pause/Brak.
Powodzenia, piloci!
CHANGELOG
17/03/2016 - Release v.1.1
- Rezygnacja z shadera Deband (rozmywał obraz)
- Drobne poprawki w ustawieniach shaderów Lumasharpen, Bloom, CA i Vignette
- Zmiana klawisza Pause/Break - teraz włącza/wyłacza CA
- Galeria
13/03/2016 - Release v.1.0