Ja położyłem nacisk na elastyczność, więc trasy nie trzeba za wczasu planować, po prostu skaczę do dowolnego najbliższego mi systemu z rzadkimi i do kolejnego i następnego, aż zapełnię ładownię, po czym naciskam przycisk uruchamiający makro wyszukujące najbliższy system "rare" ale nie bliższy niż 140 LY (bądź dowolna zdefiniowana przeze mnie wartość) od dowolnego z systemów w których zakupiłem towary. Jeśli znajdzie taki system, to informuje o tym jaka jest jego nazwa i odległość ode mnie, pozwala jednocześnie wkleić automatycznie nazwę tego systemu w komórke której zmiana zawartości powoduje przeliczenie arkusza i posortowanie listy systemów według odległości od bieżącego rosnąco. Jeśli nie znajdzie systemu "rare" to w drugiej iteracji szuka po wszystkich systemach których aktualną listę można sciągnąć z
http://eddb.io/api i powtarza szukanie najbliższego mi, ale nie bliższego od systemów w których kupiłem towary niż zadana odległość i informuje o nazwie i odległości ode mnie.
Dodatkowo dorzuciłem też parsowanie logów w celu wyszukania bieżącego systemu w którym w danym momencie się znajduję, dzięki czemu nie muszę klepać nazwy systemu w pole wyszukiwania, tylko jednym przyciskiem powoduję, że aktualizuję listę z bieżącymi odległościami od systemów "rare" posortowaną jak już wcześniej rosnąco. To mi daje pełną elastyczność w doborze trasy i w dowolnym momencie mogę ją zmienić i przeliczyć względem zmienionej pozycji, gdzie mogę optymalnie sprzedać towar.
To narzędzie robiłem z myślą o wspomnianej na początku elastyczności, ale i grze ze znajomymi, z którymi czasem potrzebuję się spotkać możliwie jak najszybciej, więc ustala się system w któym się spotkamy, po czym wrzucam nazwę tego systemu do narzędzia i wyszukuję najbliższy temu systemowi system w którym będzie optymalnie pozbyć się towaru.
Żadnych sztywnych tras i kombinowania jak zapełnić ładownię.
W załączeniu zrzut ekranowy, który jednak nie oddaje pełni funkcjonalności tego narzędzia.