VR przez Cardboard - Opentrack, Limelight, RiftCat

z tego co "na sucho" próbowałem w domu z galaxy s2, zauważyłem jedną rzecz ważną. Jak ustawiam tethering usb to tworzy sobie komputer osobną podsieć z nowym adresem ip telefonu i komputera, ten program z nvidii widzi telefon wsztstko fajnie, tylko nie moge odpalic elite bo ta podsieć nie ma dostępu do internetu w kompie i tu jest pytanie co teraz mam zrobić?
 
z tego co "na sucho" próbowałem w domu z galaxy s2, zauważyłem jedną rzecz ważną. Jak ustawiam tethering usb to tworzy sobie komputer osobną podsieć z nowym adresem ip telefonu i komputera, ten program z nvidii widzi telefon wsztstko fajnie, tylko nie moge odpalic elite bo ta podsieć nie ma dostępu do internetu w kompie i tu jest pytanie co teraz mam zrobić?

Użyj google-fu "reverse tethering"... o ile pamięć mnie nie myli ;)
 
Aaaa kurde! Zawsze pod górkę!
Te google shinecon tak jak mówiłem nie mają żadnego przycisku (tak jak cardboard który ma mały magnesik, którym się wybiera - takie "enter") i w związku z tym kiedy już do google włoży się telefon czy tablet nie ma sposobu żeby wcisnąć "enter" w żadnej aplikacji (a jest ich dużo i są fajne niektóre). Pomyślałem na początku "spoko, kupie ten mini pad od modecom:

C8301145_10.JPG

który jest nawet reklamowany jako część zestawu z podobnymi googlami:

310249325_2_644x461_modecom-volcano-vr-blaze-gogle-vr-sluchawki-pad-dodaj-zdjecia.jpg

i pomyślałem że nim będę wciskał "enter" i pewnie "back" itp. i będzie git ale dziś przyszedł ten pad pocztą i to nie działa!!!
Znaczy sam pad działa czyli łączy się z tabletem i przyciski działają ale żaden przycisk nie robi "enter"!!! Jeden robi głośniej ciszej (!), jeden cofa (czyli "back") ale ŻADEN nie robi "potwierdź"...

Czy macie jakieś rozwiązanie tego problemu?
 
Mysz na USB OTG :p pad z xboxa czy ps3 sposobow troche jest i nie wiem w sumie czy tagi nfc juz dzialaja bo kiedys pisalem do autora trinusa zeby podrzucil ich obsluge jako "actions" w jego aplikacji.
 
Użyj google-fu "reverse tethering"... o ile pamięć mnie nie myli ;)

Dzięki wielkie za odpowiedź, przynajmniej już wiem w którą stronę iść.

Edit:

Pytanie mam następujące, jakie ustawienia rozdzelczości zastosować żeby to chodziło w miare płynnie, bo na monitorze obraz chodzi miodzio ale na telefonie troche poklatkowo, od czego to zależy od kabla? za wysokich ust. graficznych?

moja spec:

I5 4670K 3.4 gz
GF GTX970 4GB
16 GB ram
tel LG G3

dodam jeszcze że za kazdym razem jak włączam tethering na telefoni, komputer mieli około 3 minut i wyskakuje "program Network UX Broker przestał działać"
nie wiem jaki to ma wpływ na szybkość łączenia się tel ---> komputer ale jak zamkne ten program to tethering działa.
 
Last edited:
a mam pytanie jak on zrobił że ten obraz side by side jest już uformowany w tzw rybie oko mi sie ten obraz pokazuje prosty, tzn normalny tylko podzielony prosto na 2
 
a wgrałeś jego ustawienia, które udostępnił w linku pod filmem? W sensie profil do opentracka i trinusa. Ja doszedłem dokladnie do etapu polaczania trinusa (czyli już prawie wszystko mi działa:) ) i mam rybie oko.

Ja mam za rtoo inny problem. W momencie kiedy On włącza trinusa, włącza mu się moonlight - u mnie tak sie nie dzieje...po prostu łączy się trinus.
Klimek77 u Ciebie wlacza sie moonlight po polaczeniu trinusa?
 
tak, wszystko działa jak należy, rybie oko to efekt ReShade, link dał w komentarzu pod filmem bo zapomniał dać w opisie, próbowałem grać na tej sieci wifi 5 ghz, rzeczywiście szybciej to działa ale jednak najszybciej chodzi to na kablu usb. W ustawieniach trinusa w pozycji Capture Mode musisz wybrać moonlight z tej listy gdzie wybierasz jakiego programu ma użyć jak się już połączy (zaraz nad tym jak wybierasz opentracka jako trackera). A teraz wnioski:

Nie sądzę żeby trinus był lepszym rozwiązaniem niż sam moonlight, po co nam program który odpala moonlighta skoro sam moonlight się łączy z kompem (nawet przez wifi) więc zostałem przy moolight tylko. Drugi wniosek to nie jest to zbyt płynne przy tych ustawieniach nadal, lekki lag przesyłu obrazu, troche pierniczenia się z tetheringiem (przynajmniej przy lg g3) do rozdzielczości 1080 p potrzebujemy ReShde rybie oko, większe rozdzielczości nie wchodzą w gre z powodu spadku wydajności przesyłanego obrazu.

Okulary oddaję do selgrosa (jak znajdę paragon) chyba że ktoś chce kupić. Tel. też chyba sprzedam, technologia VR narazie leży i kwiczy moim zdaniem. Jeżeli tak ma to wyglądać na okulusie to powodzenia zakupu za 3k aaaale mogę się mylić.
 
tak, wszystko działa jak należy, rybie oko to efekt ReShade, link dał w komentarzu pod filmem bo zapomniał dać w opisie, próbowałem grać na tej sieci wifi 5 ghz, rzeczywiście szybciej to działa ale jednak najszybciej chodzi to na kablu usb. W ustawieniach trinusa w pozycji Capture Mode musisz wybrać moonlight z tej listy gdzie wybierasz jakiego programu ma użyć jak się już połączy (zaraz nad tym jak wybierasz opentracka jako trackera). A teraz wnioski:

Nie sądzę żeby trinus był lepszym rozwiązaniem niż sam moonlight, po co nam program który odpala moonlighta skoro sam moonlight się łączy z kompem (nawet przez wifi) więc zostałem przy moolight tylko. Drugi wniosek to nie jest to zbyt płynne przy tych ustawieniach nadal, lekki lag przesyłu obrazu, troche pierniczenia się z tetheringiem (przynajmniej przy lg g3) do rozdzielczości 1080 p potrzebujemy ReShde rybie oko, większe rozdzielczości nie wchodzą w gre z powodu spadku wydajności przesyłanego obrazu.

Okulary oddaję do selgrosa (jak znajdę paragon) chyba że ktoś chce kupić. Tel. też chyba sprzedam, technologia VR narazie leży i kwiczy moim zdaniem. Jeżeli tak ma to wyglądać na okulusie to powodzenia zakupu za 3k aaaale mogę się mylić.

No niestety ale było to do przewidzenia i póki co jest to ciekawostka.
Zbyt mała rozdzielczość na oko, zbyt mała wydajność sprzętu żeby sobie poradzić z generowaniem obrazu w obecnych rozdzielczościach a co dopiero wyższych, zbyt mała wydajność sprzętu żeby w trybie rzeczywistym kodować i dekodować obraz, prędzej należało by zastosować przesył po HDMI/DP i gogle traktować jako dodatkowy wyświetlacz lub nawet dwa...
Zabawa tak na dobrą sprawę zacznie się dopiero za 3 lata z następną generacją gpu po nadchodzącej, chyba że tegoroczne gpu okażą się demonami i dx12/mantle/vulcan także będą lepiej wspierać VR.
 
Jeżeli tak ma to wyglądać na okulusie to powodzenia zakupu za 3k aaaale mogę się mylić.

Będzie bardziej 'plug and play', nie będzie opóźnienia, ale jakość będzie podobna. Tutaj już rozdzielczości wyświetlaczy klękają.

Czy macie jakieś rozwiązanie tego problemu?

Tak, chyba tylko magnes na palcu. Mam dwa pady, żaden nie robi enter. Trzeba by jakimś softem zamapować akcję kliku na ekranie i podpiąć pod guzik, miałem kiedyś soft do takich rzeczy, ale tu nie sprawdzalem. Może tagiem nfc jakoś by sie dało, trzeba by popróbować.
 
Last edited:
tak jak piszesz, jeszcze jestem skłonny przetestować rozwiązanie z hdmi --> micro usb, i tel jako sam wyświetlacz obrazu generowanego przez komputer. W sumie nie wiedzieć czemu uparli sie wszyscy na ten tethering z usb skoro to z karty graficznej powinien wychodzić obraz do telefonu i on ma być tylko wyświetlaczem. W teorii nie powinno być w ogóle lagu sprzętowego a i rozdzielczość powinna być satysfakcjonująca, bo jak już mówiłem przy wysokich rozdzielczościach na kompie nadal obraz płynnie chodził.
 
Nikt się na to nie uparł, każdy to wie, po prostu jak chcesz podłączyć ekran telefonu pod HDMI?
 
Last edited:
Nikt się na to nie uparł, każdy to wie, po prostu jak chcesz podłączyć ekran telefonu pod HDMI?

Chyba się nie da, chociaż kto go wie jeśli wymyślili reverse tehtering ;)
Mi chodziło o to, że przesył przez USB nawet w komercyjnym rozwiązaniu to i tak strzał w kolano bo wprowadza dodatkowe opóźnienie.
Może nie będzie tego typu problemów jeśli będzie używane przynajmniej usb3.0 z przesyłem surowego obrazu bez kompresji i bez dodatkowej obróbki obrazu/danych napływających przez urządzenie VR.
 
no właśnie wiem, ale teoretycznie ekran telefonu to jest taki mały monitor lcd, a skoro można monitor podpiąć pod hdmi to tel. też się powinno dać :)
 
Mam taką przejściówkę od prawie dwóch lat i problem w tym, że ta przejściówka służy do przekazania obrazu z telefonu na telewizor czyli do wysyłania sygnału a nie odbioru. Oculus ma HDMI ale również został wyposażony w odbiornik i faktycznie działa jak monitor.
Może się mylę ale obrazy na telefon są stream'owane a to co innego niż odbieranie za pomocą specjalnie dedykowanego do tego celu urządzenia.
 
No właśnie, ten stream to jest ból w dupie, może istnieje cos takiego jak odwrotnie przekazywanie obrazu :/ w sumie szukalem tego po roznych forach ale jak narazie nic nie znalazlem. Jeżeli udałoby sie takie coś zrobic to nie trzeba kupować okulusa. A może istnieje takie urządzenie, przejściówka czy coś co powoduje że ekran telefonu staje sie jak zwykły monitorek lcd?
 
Last edited:
Back
Top Bottom