wpływy - influence

Dopóki mi się nie znudziło robiłem doświadczenia z wpływami pomniejszych frakcji w systemie. Dzisiaj znalazłem dużo bardziej rozbudowany eksperyment przeprowadzony na anglojęzycznym forum.
W systemie może występować kilka frakcji. Ta frakcja, która ma największe procentowe wpływy - dominuje.
Np. : jeżeli w systemie frakcja A należąca do FEDERACJI ma 70% wpływów, a frakcja B (IMPERIUM) - 30% - wówczas cały system należy do FEDERACJI. Wykonując misje dla frakcji B mozemy sytuację zmienić. Wykonując misje dla frakcji B zwiększamy jej wpływ. Z czasem więc można "przerobić" system FEDERACJI na IMPERIUM.
A co się stanie, gdy dana FRAKCJA zdobędzie całkowitą dominację w systemie (100% wpływów)? Zaczyna się jej ekspansja na systemy przyległe!

Wystarczyłoby teraz tylko dać graczom możliwość stworzenia dowolnej frakcji w systemie, by można rozpocząć wielkie zdobywanie kosmosu! System jest przygotowany i już działa. Nie można tylko zakładać klanów/korporacji oraz tworzyć nowych frakcji. Spodziewam się tej możliwości wraz z dodatkiem w przyszłym roku.

A tu anglojęzyczny eksperyment z ekspansją frakcji:
https://forums.frontier.co.uk/showthread.php?t=84770
 
Wystarczyłoby teraz tylko dać graczom możliwość stworzenia dowolnej frakcji w systemie, by można rozpocząć wielkie zdobywanie kosmosu! System jest przygotowany i już działa. Nie można tylko zakładać klanów/korporacji oraz tworzyć nowych frakcji. Spodziewam się tej możliwości wraz z dodatkiem w przyszłym roku.
Duże część społeczności ED nie chce nawet słyszeć o gildiach/korporacjach zakładanych przez graczy. Nie wiadomo jeszcze czy taka możliwość będzie, ale ja bym obstawiał, że raczej nie.
 
To oczywiście tylko moje domysły, ale po co w takim razie tak rozbudowany i łądnie działający system wpływów pomniejszych frakcji? W tej chwili nic to nie daje, opróćz satysfakcji z rozwinięcia małej frakcji w potęgę, lub gry "fabularyzowanej"...
Oczywiście, może zamysł jest jeszcze inny, którego nie dostrzegam...
 
Wszystko zależy co to znaczy duża część społeczności :) Osobiście uważam, że to powinna być day 1 funkcionalność. Wszystko oczywiście zależy od tego w którym kierunku ta gra ma zmierzać... ma nadzieję, że to jednak nie ma być tylko space truck symulator ...
 
Duże część społeczności ED nie chce nawet słyszeć o gildiach/korporacjach zakładanych przez graczy. Nie wiadomo jeszcze czy taka możliwość będzie, ale ja bym obstawiał, że raczej nie.

Tego nie rozumiem. Przecież galaktyka jest ogromna, dla każdego znajdzie się miejsce. Nie obraziłbym się nawet, gdyby były układy sci-fi jak Dyson Sphere z Freelancera (jako easter egg).
 
Last edited:
Nie rozumiem do końca jak działa to influence. Spędziłem ładnych parę dni na questach dla imperialnej frakcji w niezależnym systemie, gdzie Imperium ma 21%. Influence tej frakcji nie zmienił się nawet o 1%. Questów wykonałem kilkadziesiąt, w tym bojowe i navy progression.
 
Influence tej frakcji nie zmienił się nawet o 1%. Questów wykonałem kilkadziesiąt, w tym bojowe i navy progression.

Podczas gdy ja testowałem INFLUENCE zmieniał się kolejnego dnia. Gdy przewaga jest duża, podejrzewam też, że gdy system ma dużo polulacji, działania pojedyńczego gracza przekładają się na promile bardziej niż na procenty. W dodatku może miałeś pecha i ktoś inny działał tak samo dla innej frakcji :)
 
Spodziewam się tej możliwości wraz z dodatkiem w przyszłym roku.

Mało realne.

O ile dobrze pamiętam to pomysł tworzenia poprzez opcje w grze klanów/korporacji w grze jest rozważany przez Frontiera, ale mało prawdopodobny.
Od samego Kickstartera jak pamiętam Frontier oraz sam David Braben mówią, że to będzie gra w której pilot jako "jednostka" będzie najważniejsza.

Poza tym przy obecnej mechanice gry tworzenie klanów / krporacji nie ma sensu. Byłoby to zakładanie klanów dla samego założenia i tyle.

Oczywiście mechanizm ekspansji danej frakcji / korporacji, który obecnie jest jest bardzo fajny. Wystrczy teraz, aby dana grupa graczy skupiała się przy danej frakcji / korporacji, walczyła dla niej, była po jej stronie, aby Frontier dodał do tego fajne misje i eventy i już mamy fajną rozgrywkę. Dana grupa graczy już przez to może "zajmować" nowe tereny i powiększać swoje wpływy. A gdy spotkają się dwie grupy graczy, które w ten sposób działają to mamy wojnę :) . Wystarczy, aby Frontier ubrał to w fajne misje, nowe elementy i chyba nie potrzeba opcji tworzenia klanów w grze.
 
Wystrczy teraz, aby dana grupa graczy skupiała się przy danej frakcji / korporacji, walczyła dla niej, była po jej stronie, aby Frontier dodał do tego fajne misje i eventy i już mamy fajną rozgrywkę. Dana grupa graczy już przez to może "zajmować" nowe tereny i powiększać swoje wpływy. A gdy spotkają się dwie grupy graczy, które w ten sposób działają to mamy wojnę :) . Wystarczy, aby Frontier ubrał to w fajne misje, nowe elementy i chyba nie potrzeba opcji tworzenia klanów w grze.
I to jest pomysł. Jeszcze żeby gracz po osiągnięciu odpowiedniej reputacji, mógł zostać członkiem takiej organizacji (miał przypisaną przynależność jak npc, można to sprawdzić w kontaktach) i będę zadowolony. W tej chwili brakuje konsekwencji z dokonanych wyborów. Nawet ta wojna w sorbago była "dziwna" przez to, że stronę konfliktu można było zmieniać w dowolnym momencie.
 
"Nawet ta wojna w sorbago była "dziwna" przez to, że stronę konfliktu można było zmieniać w dowolnym momencie."

Gra jest w tym momencie póki co jeszcze bardzo umowna. Sądzę, że to jest na tyle duża piaskownica, że FD coś jeszcze w niej wybuduje w tej kwestii solidnego. Pomysł mi się podoba bo właśnie tego też brakuje w działaniach. Konsekwencji.
 
Robienie misji i dostarczanie broni ma wpływ. Ale czy ktoś wie czy walki w Conflict zonach, itp. strefach, w systemach gdzie jest wojna ma wpływ na "influence" danej korporacji ?? Straty w statkach w danej strefie walk czy ma wpływ.
 
Straty w statkach w danej strefie walk czy ma wpływ.

Nie odnotowałem tego na własnej skórze, ale na podstawie FAQ (https://www.elitedangerous.com/faqs) na pewno tak jest:
"By going to the System Map or to the right side panel Status tab, you can view the factions in the current star system, as well as your reputation and rank with each faction. You can also find each minor factions influence within the system, which will change and adjust as players complete missions, attack NPC's and undertake other actions that affect each factions standing in a system."
 
Nie odnotowałem tego na własnej skórze, ale na podstawie FAQ (https://www.elitedangerous.com/faqs) na pewno tak jest:
"By going to the System Map or to the right side panel Status tab, you can view the factions in the current star system, as well as your reputation and rank with each faction. You can also find each minor factions influence within the system, which will change and adjust as players complete missions, attack NPC's and undertake other actions that affect each factions standing in a system."

Czyli teoretycznie walki w strefach też mają wpływ.
 
Czy grając SOLO/GROUP, mamy tak samo efektywną możliwość wpływania na losy frakcji jak w publicznej grze? Wystawię się teraz pewnie na publiczny lincz, ale uwazam ze wpływ z SOLO/GROUP powinien byc mocno ograniczony lub calkowicie wyeliminowany (jesli jeszcze nie jest). Jak budowac ekspansje swojej ulubionej frakcji w systemie, skoro istnieje szansa ze ktos wspiera przeciwne ugrupowanie i nawet tego nie zobaczymy. Wiem, że na OPEN sytuacja może wyglądać podobnie, bo występuje ograniczenie w bańce. Mimo wszystko w OPEN jest jakakolwiek możliwość obrony swoich pobratymców, gdy dzieje im się krzywda ;)
 

Delwin

Banned
Obawiam się, że na obecnym etapie solo od open różni się tylko tym, że nie widzimy innych graczy. Jeżeli było by jak chce yooguruto musiały by istnieć "oddzielne kosmosy" dla każdego gracza gdyż w trakcie gry rozjeżdżały by się i po np roku grania solo po przejściu na open okazało by się że nasz ulubiony system zamiast w Federacji jest w Imperium ;). Przypuszczam że działania graczy w trybie solo traktowane są jako AI gry.
 
Racja. Przejrzałem główne forum i widzę, że temat był już wałkowany wielokrotnie i nadal pojawiają się i pewnie będą pojawiać się różne sugestie. Jeden z większych tematów. Nie znalazłem jeszcze odpowiedzi, czy Frontier się do tego jakoś ustosunkował. Na chłopski rozum nie ma chyba sensu doszukiwać się szans na zmiany. Dla solo/grup musiałaby istnieć osobna baza z danymi z galaktyki. Ograniczyć możliwość wpływu na systemy z poziomu SOLO też nie można, niby jakim prawem prawda? Zawiedzeni gracze tym, że już i tak gra nie jest OFFLINE, pewnie nie zostawiliby na devach suchej nitki. Widac, ze nie bylo to do konca przemyslane i Frontier faktycznie staral sie dotrzymac obietnicy mozliwosci gry OFFLINE. W wyniku mamy obecnie SOLO, ktore i tak potrzebuje dostepu do neta. Argumentacja, że moga dzieki temu grac w zywym organizmie do mnie porzemawia, natomiast nie rozumiem do konca argumentow w stylu 'chce grac sam'. Jakbym chciał grać sam, to lece trochę dalej od SOL i mam spokój. Spotkam kogoś to go ignoruje. Wg mnie gracze SOLO i tak sa bardziej faworyzowani, anizeli gracze (w tym ja) ktorzy widzieliby ED jako typowe MMO. Domyslam sie, ze na moje slowa moze otwierac sie komus scyzoryk w kieszeni, ale zdania nie zmienie. ED to swietna gra dajace ogrom mozliwosci, ktory oze byc tylko spotegowany mozliwoscia gry z innymi.
 
Last edited:
Czy grając SOLO/GROUP, mamy tak samo efektywną możliwość wpływania na losy frakcji jak w publicznej grze? Wystawię się teraz pewnie na publiczny lincz, ale uwazam ze wpływ z SOLO/GROUP powinien byc mocno ograniczony lub calkowicie wyeliminowany (jesli jeszcze nie jest). Jak budowac ekspansje swojej ulubionej frakcji w systemie, skoro istnieje szansa ze ktos wspiera przeciwne ugrupowanie i nawet tego nie zobaczymy. Wiem, że na OPEN sytuacja może wyglądać podobnie, bo występuje ograniczenie w bańce. Mimo wszystko w OPEN jest jakakolwiek możliwość obrony swoich pobratymców, gdy dzieje im się krzywda ;)

Nie tylko Ty tak uważasz. Ja bym powiedział, żę powinno się zrezygnować dla dobra gry z połączenia tych trybów gry. Jednak małe szanse na to są. Dla mnie to jeden z minusów gry i to duży. Widać, że to nie jest przemyślane a raczej podyktowane kosztami.

W takim układzie nigdy w tej grze nie będzie możliwe, aby dana grupa graczy w Open Play w 100% miała kontrolę nad np. danym systemem i wpływem danej frakcji / korporacji. Przykro stwierdzić, ale to zabija działania graczy i takie działania nigdy nie nabiora większego sensu.
 
Słyszałem o tej inicjatywie, potem zapomniałem kompletnie o sprawie. TO WIELKA SZKODA. Mam ogromną nadzieję, że będzie to szybko naprawione. Wizja, kiedy mogę mieć wpływ na lokalne sprawy systemowe to zajefajna sprawa! Praktycznie to mnie nakręca najbardziej na latanie z misjami, szukanie piratów, którzy psują intresy naszego systemu ... a kasa to taki dodatek do tego wszystkiego. No nic, jak pisałem ... szkoda :(.
 
Back
Top Bottom