Elite Dangerous Dutch Community Thread

Na 2 maanden niet mee online te zijn geweest, hoop ik dat mijn Cobra nog steeds op de laatste locatie zweeft. Pak het nu weer op, zeker nu dat er nieuwe updates gaan uitrollen
.
Zijn er nog meer die in Mobius groep spelen?
.
Mijn CMDR naam is Abel Tasman, je mag me toevoegen als je wil.
.
Als ik in de ‘bewoonde’ ruimte ben wil ik me graag af en toe aan sluiten bij een Wing, lijkt wel leuk om samen te vliegen.
Heb ik voornamelijk in Mobius groep gespeeld en maar 1 CMDR gezien en gesproken, het was/ is toch wel eenzaam in die grote ruimte.
.
.
Tot ziens in game
Abel Tasman
.
.
PS: iemand interesse in mijn Saitek X55 Rhino hotas, de mijne is te koop ( is van 27-10-2014), stuur dan een pm

Zijn er nog meer die in Mobius groep spelen?

Ik speel tegenwoordig in de Mobius groep. Ik ben destijds ook de Woodhouse groep begonnen voor Nederlandse spelers, maar die is wel heel erg klein.

Heel ander onderwerp: zijn er Nederlandse spelers die het leuk vinden om iets te doen met Koningsdag? Ik moest daaraan denken omdat ik de vibrant paint pack had gekocht en uitkwam op de oranje kleur voor de Clipper. Heb helemaal niets met uitdossen in oranje, maar binnen Elite leek het me grappig om naar een van de vele stations met Alexander in de naam te gaan (er zijn er aardig wat) met een groep rode, witte, blauwe en oranje schepen, en misschien een enkele die destijds de Dutch flag op zijn Viper heeft gezet...

Als ik in de ‘bewoonde’ ruimte ben wil ik me graag af en toe aan sluiten bij een Wing, lijkt wel leuk om samen te vliegen.
Heb ik voornamelijk in Mobius groep gespeeld en maar 1 CMDR gezien en gesproken, het was/ is toch wel eenzaam in die grote ruimte.

In Mobius moet je in Leesti zijn. Op George Lucas komen commanders langs met vrachten die op LOCAL vragen om een wing te vormen. Je kunt elkaar dan trade dividends geven.
Als je zelf begint met daar binnen te vliegen en mensen uit te nodigen dividend te nemen van de vracht die je daar gaat verkopen, heb je zo een wing.

In Mobius moet je in Leesti zijn. Op George Lucas komen commanders langs met vrachten die op LOCAL vragen om een wing te vormen. Je kunt elkaar dan trade dividends geven.
Als je zelf begint met daar binnen te vliegen en mensen uit te nodigen dividend te nemen van de vracht die je daar gaat verkopen, heb je zo een wing.

TOP :cool:
.
Bedankt voor de tip, ben de draad weer op aan het pakken
Eerst de instellingen van de joystick uit het hoofd leren :p
.
Tot ziens in Mobius
.
Fly Save

Last edited:
Nederlandse Elite clan 18+ "Dutch gladiators"
We zijn een Nederlandse PC-game Clan en altijd opzoek naar nieuwe leden.
We zijn mei 2001 opgericht.
Dutch gladiators was al snel de leidende clan in Tributes2

We draaien TS en een eigen website.
Je vind ons op : http://www.dutchgladiators.org

Momenteel hangen we het meeste rond in Federation space / Alicia Winters
Lijkt het je wat om met een groep samen te spelen, meld je dan nu aan op onze website !!
We nemen dan zo spoedig mogelijk contact met je op.

2 eisen: 18+ en gebruik TeamSpeak

Whoops ben een beetje laat om hier binnen te vallen op deze manier.

Maar ja beter laat dan nooit.

Ik weet niet hoeveel Nederlanders en Belgen Elite Dangerous nu spelen maar de gelederen zullen nog steeds groeien en zeker nu de XBOX op komst is.

Ik zal op GamesCom 2015 aanwezig zijn als Ambassador op de Elite stand. Hoop vele Nederlandse en Belgische commanders of would be commanders daar te ontmoeten.

Zoals het er nu uitziet kun je ons vinden in Hal 10.1 stand: B020 C021 (entertainment area) en Hal 2.2 stand: C031 B030 (business area).

See you in the void commanders! o7

~Pleijpje~

Hey mannen,
Eravate
Ik ben net een dag of 2 aan het rondsturen in het grote heelal. Veel te vinden rondom Eravate en nu een beetje inlezen mbt dat powerplay.
Uiteraard mag men mij toevoegen Cmdr Chielio_nl

Hey! Eerste post op dit forum, heb het spel nog niet zo lang maar voordat ik het gekocht had, heb ik een paar maanden op YouTube filmpjes zitten kijken. Totdat ik het niet meer aankon, en het spel moest kopen!
Tot zo ver vermaak ik me prima :) tof om te zien dat er een Nederlands forumpje is.

Anyway, ik vroeg me af of andere dutchies hier kaartjes hebben kunnen bemachtigen voor het community event. Ik heb kaartjes (en waarschijnlijk al iemand die mee komt, sorry) maar nog geen makkelijke manier om naar Keulen te gaan. Trein is mogelijk maar nogal een gedoe vanuit Eindhoven. Vroeg me af of iemand gaat rijden en langs Eindhoven komt? Vergoed natuurlijk een deel van de benzine en parkeren enzo. En het is natuurlijk tot om wat andere Nederlandse CMDRs te ontmoeten!

Groeten! o7

Hey! Eerste post op dit forum, heb het spel nog niet zo lang maar voordat ik het gekocht had, heb ik een paar maanden op YouTube filmpjes zitten kijken. Totdat ik het niet meer aankon, en het spel moest kopen!
Tot zo ver vermaak ik me prima :) tof om te zien dat er een Nederlands forumpje is.

Anyway, ik vroeg me af of andere dutchies hier kaartjes hebben kunnen bemachtigen voor het community event. Ik heb kaartjes (en waarschijnlijk al iemand die mee komt, sorry) maar nog geen makkelijke manier om naar Keulen te gaan. Trein is mogelijk maar nogal een gedoe vanuit Eindhoven. Vroeg me af of iemand gaat rijden en langs Eindhoven komt? Vergoed natuurlijk een deel van de benzine en parkeren enzo. En het is natuurlijk tot om wat andere Nederlandse CMDRs te ontmoeten!

Groeten! o7

Hoi Higetaicho,

Leuk om te weten dat er nog meer Nederlanders zullen zijn. Helaas kan ik qua transport niets voor je betekenen omdat ik er al op dinsdag ben en zondag pas weer naar huis ga. Ik zal de hele Gamescom op de Elite FD stand zijn of ergens zelf even games proberen. Ik zie je iedergeval op het community event!

Right on commander! o7

Hoi Higetaicho,

Leuk om te weten dat er nog meer Nederlanders zullen zijn. Helaas kan ik qua transport niets voor je betekenen omdat ik er al op dinsdag ben en zondag pas weer naar huis ga. Ik zal de hele Gamescom op de Elite FD stand zijn of ergens zelf even games proberen. Ik zie je iedergeval op het community event!

Right on commander! o7

Tof, ik zie je daar dan! Dus je gaat de 4de al? Toevallig niet met de auto via Eindhoven? :p

Bij nader inzien heb ik waarschijnlijk niemand die het 2de kaartje wilt, dus als er iemand is die mee wil, en kan rijden, dan is het 2de kaartje voor jou. Was van plan om de 4de dan misschien al te gaan, en dan de 6de terug te komen. Open voor suggesties.

Ian Phillips

Volunteer Moderator
Ik ga ook, maar gaat vanaf Groningen rijden, woensdag ochtend vroeg (07:00). Ik zal ook de heel tijd op de Elite FD stand zijn.

Tof, ik zie je daar dan! Dus je gaat de 4de al? Toevallig niet met de auto via Eindhoven? :p

Bij nader inzien heb ik waarschijnlijk niemand die het 2de kaartje wilt, dus als er iemand is die mee wil, en kan rijden, dan is het 2de kaartje voor jou. Was van plan om de 4de dan misschien al te gaan, en dan de 6de terug te komen. Open voor suggesties.

Ik kom niet langs Eindhoven ik ga al bij Zevenaar de grens over. Neem aan dat al je al een slaap plaats geregeld hebt.. Vele hotels zitten overvol rond GamesCom.

Beste Nederlands sprekende gemeenschap want ik denk dat we de Vlaams talige uit België hierin best mogen betrekken.

Het is een zeer drukke week geweest op GamesCom deze week. Ik denk dat ik namens Ian mag spreken om jullie allen te bedanken voor de leuke reacties en aanwezigheid op onze stand of de Elite Meet.

Ik hoop dat jullie allen genoten hebben van onze stand met de PC zone met de X52Pro die door vele van jullie nu voor het eerst uitgeprobeerd konden worden, omdat deze natuurlijk best een hoge aanschaf prijs hebben.
Op de beurs hebben een aantal van jullie mij gevraagd hoeveel deze zet kost en ik noemde een prijs van rond de 125 a 150 euro, helaas klopt dit niet, ze liggen zo een 50 euro hoger.
http://tweakers.net/pricewatch/225264/saitek-x52-pro-flight-control-system-zwart-pc.html
Dit is de HOTAS die je in het spel ziet als je op je handen neer kijkt.

Ik zelf gebruik de X55 Rhino die rond de zelfde koers ligt, het is een kwestie van smaak en of je meer knoppen wilt hebben welke je kiest.
http://tweakers.net/pricewatch/375666/saitek-pro-flight-x-55-rhino-h-punt-o-punt-t-punt-a-punt-s-zwart-pc.html

Een andere HOTAS is de Thrustmaster Warthog, voor vele de crem de la crem genoemd, echter heeft deze stick geen YAW, en moet je deze beweging dus op een andere knop instellen of er een set pedalen bij kopen. Deze HOTAS is de duurste die er is. Zover ik weet.
http://tweakers.net/pricewatch/267820/thrustmaster-hotas-warthog-zwart-pc.html

Tot zover mijn rectificatie.

Op de XboxOne stand kon de CQC mode gespeeld worden in een 6 man deathmatch. Ik ben zelf geen console gamer maar ik heb een paar keer kunnen proberen (had weinig tijd) maar je pikt het super snel op en het is een ware actie knaller. Ik hoop dan ook dat dit wel eens een E-sport dingetje kan worden. Aanstaande vrijdag 14 augustus zou onze Lord Ambassador John "Kerrash" Virgo weer zijn wekelijkse community stream houden op zijn Twitch kanaal. http://www.twitch.tv/kerrashlanding hij heeft vandaag een foto op zijn Twitter geplaatst waar hij de CQC met een HOTAS speelt, dit kan alleen dus de PC versie van CQC zijn. Helaas worden er geen HOTAS systemen geaccepteerd door XboxOne op dit moment.

Ook kon je natuurlijk op de foto met ons 1:32 (geschatte schaal) Cobra MKIII.
Er was een shop waar diverse toffe merchandise kon kopen tegen flink gereduceerde prijzen. Onder andere de cap vond ik zeer tof. Het spel (pc/mac) was op de laatste dag zelfs te koop voor maar 28,-!
En dan wilde sommige mensen hem toch liever via Steam kopen voor de volle mep.

Op woensdag is de Elite Meet gehouden in de Gir Keller.
We werden werkelijk overspoeld met goed eten en zeer, zeer veel bier, alles op rekening van Frontier natuurlijk.
Iedereen heeft daar een ticket ontvangen met 2 codes, 1 voor de loterij met een complete set van SAITEK muis, keyboard, headset, X52Pro + het spel en daarbij de eerste mogelijkheid om een planeet te benoemen.
De andere code is voor een ship skin voor de cobra en een decal. Deze is exclusiever dan die werd uit gegeven op de stand aan diegene die daar om vroegen.
(De "normale" ship skin codes werden niet zomaar het publiek in gegooid).
We werden natuurlijk getrakteerd op de trailer van Horizons. De eerste beelden (stil staand) van de Cobra mkIV en er was een vraag en antwoord panel met David Braben (CEO), Eddie Symons (Producer) en Sandro Sammarco (Lead Designer).
En er was natuurlijk genoeg gelegenheid om met elkaar te babbelen alsmede met David Braben en alle andere medewerkers van Frontier.
Als uitsmijter kreeg iedereen een goodie bag mee naar huis met o.a. een T-shirt en natuurlijk ook de GamesCom ship skin.

Op de show vloer deed Edward Lewis (community manager) veel interviews met David, Eddie en Sandro en nog andere waaronder ook een aantal Ambassadors. Waaronder Ian, een van de moderatoren van ons forum.
De Twitch streams werden hoofdzakelijk gedaan door de Ambassadors samen met Ed.
Helaas moesten we een aantal uitvallers betreuren door ziektes, hierdoor was er voor de rest maar weinig tijd om zelf hier en daar een kijkje te nemen. Maar dit mocht de pret niet drukken.

Je kon op de stand elke dag meedoen met de loterij aan het einde van de dag. Als je speelde deed je mee voor de set die ik hierboven al vermeld heb zonder de planeet benaming.
De winnaar van elke CQC ronde maakte ook kans op een XboxOne aan het eind van de dag in de winnaars trekking.

Het was voor mij een geweldige ervaring om door Frontier gevraagd te zijn om met hen samen te mogen werken we hebben een zeer leuke tijd met elkaar gehad ok al deden de voeten en de kelen goed pijn aan het eind van de dag. Ik had het voor geen goud willen missen en kijk uit naar volgend jaar of misschien een eerder ander event.

Helaas kan ik wel al zeggen dat Frontier niet dit jaar aanwezig zal zijn op Firstlook in Utrecht, maar tot die tijd blijf ik hopen.

Ik bedank Frontier, David Braben voor het betrekken van de community op deze manier, Edward en Zac voor hun support en harde werk de hele week (you guys are stars!) en alle Ambassadors die uit Engeland, Duitsland en Ian en ik uit Nederland kwamen.

Als laatste wil ik Ian hartelijk danken voor zijn gezelschap.
Hopelijk zien we elkaar weer om is rustig met elkaar te kunnen babbelen.

Misschien moeten we is eens afspreken met een aantal Nederlandse fans om eens een biertje te drinken ergens in Nederland.

Tot zover, See you in the void Commanders! o7

Marc, @Pleijpje.

*Ps: Zijn er vragen stel ze gerust hier of stuur een PM en ik zal zo spoedig mogelijk proberen te reageren. Ik kan niet beloven dat ik op al je vragen een antwoord zal hebben.

Last edited:
LOL en ik dacht al waar heb ik jou eerder gezien Ian, ik kwam jaren geleden ook vaak in Groningen voor de Magic toernooien, mijn vriend Eelco was Judge.

En dat kom je dan nu te weten omdat we GC gewoon erg druk waren.

Marc,

Back
Top Bottom