Beste Nederlands sprekende gemeenschap want ik denk dat we de Vlaams talige uit België hierin best mogen betrekken.
Het is een zeer drukke week geweest op GamesCom deze week. Ik denk dat ik namens Ian mag spreken om jullie allen te bedanken voor de leuke reacties en aanwezigheid op onze stand of de Elite Meet.
Ik hoop dat jullie allen genoten hebben van onze stand met de PC zone met de X52Pro die door vele van jullie nu voor het eerst uitgeprobeerd konden worden, omdat deze natuurlijk best een hoge aanschaf prijs hebben.
Op de beurs hebben een aantal van jullie mij gevraagd hoeveel deze zet kost en ik noemde een prijs van rond de 125 a 150 euro, helaas klopt dit niet, ze liggen zo een 50 euro hoger.
http://tweakers.net/pricewatch/225264/saitek-x52-pro-flight-control-system-zwart-pc.html
Dit is de HOTAS die je in het spel ziet als je op je handen neer kijkt.
Ik zelf gebruik de X55 Rhino die rond de zelfde koers ligt, het is een kwestie van smaak en of je meer knoppen wilt hebben welke je kiest.
http://tweakers.net/pricewatch/375666/saitek-pro-flight-x-55-rhino-h-punt-o-punt-t-punt-a-punt-s-zwart-pc.html
Een andere HOTAS is de Thrustmaster Warthog, voor vele de crem de la crem genoemd, echter heeft deze stick geen YAW, en moet je deze beweging dus op een andere knop instellen of er een set pedalen bij kopen. Deze HOTAS is de duurste die er is. Zover ik weet.
http://tweakers.net/pricewatch/267820/thrustmaster-hotas-warthog-zwart-pc.html
Tot zover mijn rectificatie.
Op de XboxOne stand kon de CQC mode gespeeld worden in een 6 man deathmatch. Ik ben zelf geen console gamer maar ik heb een paar keer kunnen proberen (had weinig tijd) maar je pikt het super snel op en het is een ware actie knaller. Ik hoop dan ook dat dit wel eens een E-sport dingetje kan worden. Aanstaande vrijdag 14 augustus zou onze Lord Ambassador John "Kerrash" Virgo weer zijn wekelijkse community stream houden op zijn Twitch kanaal.
http://www.twitch.tv/kerrashlanding hij heeft vandaag een foto op zijn Twitter geplaatst waar hij de CQC met een HOTAS speelt, dit kan alleen dus de PC versie van CQC zijn. Helaas worden er geen HOTAS systemen geaccepteerd door XboxOne op dit moment.
Ook kon je natuurlijk op de foto met ons 1:32 (geschatte schaal) Cobra MKIII.
Er was een shop waar diverse toffe merchandise kon kopen tegen flink gereduceerde prijzen. Onder andere de cap vond ik zeer tof. Het spel (pc/mac) was op de laatste dag zelfs te koop voor maar 28,-!
En dan wilde sommige mensen hem toch liever via Steam kopen voor de volle mep.
Op woensdag is de Elite Meet gehouden in de Gir Keller.
We werden werkelijk overspoeld met goed eten en zeer, zeer veel bier, alles op rekening van Frontier natuurlijk.
Iedereen heeft daar een ticket ontvangen met 2 codes, 1 voor de loterij met een complete set van SAITEK muis, keyboard, headset, X52Pro + het spel en daarbij de eerste mogelijkheid om een planeet te benoemen.
De andere code is voor een ship skin voor de cobra en een decal. Deze is exclusiever dan die werd uit gegeven op de stand aan diegene die daar om vroegen.
(De "normale" ship skin codes werden niet zomaar het publiek in gegooid).
We werden natuurlijk getrakteerd op de trailer van Horizons. De eerste beelden (stil staand) van de Cobra mkIV en er was een vraag en antwoord panel met David Braben (CEO), Eddie Symons (Producer) en Sandro Sammarco (Lead Designer).
En er was natuurlijk genoeg gelegenheid om met elkaar te babbelen alsmede met David Braben en alle andere medewerkers van Frontier.
Als uitsmijter kreeg iedereen een goodie bag mee naar huis met o.a. een T-shirt en natuurlijk ook de GamesCom ship skin.
Op de show vloer deed Edward Lewis (community manager) veel interviews met David, Eddie en Sandro en nog andere waaronder ook een aantal Ambassadors. Waaronder Ian, een van de moderatoren van ons forum.
De Twitch streams werden hoofdzakelijk gedaan door de Ambassadors samen met Ed.
Helaas moesten we een aantal uitvallers betreuren door ziektes, hierdoor was er voor de rest maar weinig tijd om zelf hier en daar een kijkje te nemen. Maar dit mocht de pret niet drukken.
Je kon op de stand elke dag meedoen met de loterij aan het einde van de dag. Als je speelde deed je mee voor de set die ik hierboven al vermeld heb zonder de planeet benaming.
De winnaar van elke CQC ronde maakte ook kans op een XboxOne aan het eind van de dag in de winnaars trekking.
Het was voor mij een geweldige ervaring om door Frontier gevraagd te zijn om met hen samen te mogen werken we hebben een zeer leuke tijd met elkaar gehad ok al deden de voeten en de kelen goed pijn aan het eind van de dag. Ik had het voor geen goud willen missen en kijk uit naar volgend jaar of misschien een eerder ander event.
Helaas kan ik wel al zeggen dat Frontier niet dit jaar aanwezig zal zijn op Firstlook in Utrecht, maar tot die tijd blijf ik hopen.
Ik bedank Frontier, David Braben voor het betrekken van de community op deze manier, Edward en Zac voor hun support en harde werk de hele week (you guys are stars!) en alle Ambassadors die uit Engeland, Duitsland en Ian en ik uit Nederland kwamen.
Als laatste wil ik Ian hartelijk danken voor zijn gezelschap.
Hopelijk zien we elkaar weer om is rustig met elkaar te kunnen babbelen.
Misschien moeten we is eens afspreken met een aantal Nederlandse fans om eens een biertje te drinken ergens in Nederland.
Tot zover, See you in the void Commanders! o7
Marc, @Pleijpje.
*Ps: Zijn er vragen stel ze gerust hier of stuur een PM en ik zal zo spoedig mogelijk proberen te reageren. Ik kan niet beloven dat ik op al je vragen een antwoord zal hebben.