[PYTANIA I ODPOWIEDZI] Temat dla Tych co mają pytanie i nie boją się go zadać

...
naliczenie kary za strzelanie do "wanted" (pierwsza strzelała policja a mój skaner potrzebował 10 s na stwierdzenie że gość jest "wanted" ale i tak kara została naliczona więc 2 anacondy viper i eagle przygrzały mi kadłub do 13%). Pomijając już wewnętrzny skaner, PO CO wozić kill warrant scaner jak i tak po przeskanowaniu w systemie EMPIRE nie mogę do gościa strzelać mimo że jest poszukiwany ? To przydaje się wyłącznie w systemach anarchy.
...

Tak to działało zawsze. W mojej opinii jest to logiczne:
1. Dopóki statek nie wyświetli WANTED - nie można bezkarnie nikogo atakować. Może łączy się wówczas z bazą danych policji, która dopiero daje przyzwolenie na atak? Nie jesteśmy policją - jesteśmy niezależnymi pilotami. Przecież na ulicy, gdy kogoś ściga policja - nie możesz jej "pomóc" odstrzeliwując ściganemu głowę...
2. Kill Warranty Scanner przydaje się - oprócz systemów ANARCHY - również w innych, do uzyskania większego bounty, ze wszystkich systemów, w których delikwent jest ścigany. Policja systemowa jednak broni swoich:
Załóżmy, że ktoś opowiedział się po stronie Imperium. Lata w Federacji rozwalając ich konwoje, strzelając do wszystkiego "federacyjnego" i zbierając potężne Bounty. Czy policja w Imperium powinna go za to ścigać? Moim zdaniem - nie. Po zeskanowaniu takiego delikwenta - otrzymasz nagrodę za jego głowę w Federacji, jednak musisz uważać i dokonać zabójstwa bez świadków.
 

Delwin

Banned
Tak to działało zawsze. W mojej opinii jest to logiczne:
1. Dopóki statek nie wyświetli WANTED - nie można bezkarnie nikogo atakować. Może łączy się wówczas z bazą danych policji, która dopiero daje przyzwolenie na atak? Nie jesteśmy policją - jesteśmy niezależnymi pilotami. Przecież na ulicy, gdy kogoś ściga policja - nie możesz jej "pomóc" odstrzeliwując ściganemu głowę...
no ok :) ale zawsze mamy prawo do tzw obywatelskiego zatrzymania ;). Po za tym gość JEST ścigany więc to że nie ma go w bazie mojego statku nie powinno mieć żadnego wpływu. To że go ostrzelałem w trakcie pracy skanera jest moim ryzykiem. Jeżeli okazało by się ze jest niewinny to kara była by jak najbardziej słuszna, a tak policaje przerwali pościg i dobrali mi się do pancerza :) przestępca poleciał dalej i spokojnie wszedł w SC.
2. Kill Warranty Scanner przydaje się - oprócz systemów ANARCHY - również w innych, do uzyskania większego bounty, ze wszystkich systemów, w których delikwent jest ścigany. Policja systemowa jednak broni swoich:
Załóżmy, że ktoś opowiedział się po stronie Imperium. Lata w Federacji rozwalając ich konwoje, strzelając do wszystkiego "federacyjnego" i zbierając potężne Bounty. Czy policja w Imperium powinna go za to ścigać? Moim zdaniem - nie. Po zeskanowaniu takiego delikwenta - otrzymasz nagrodę za jego głowę w Federacji, jednak musisz uważać i dokonać zabójstwa bez świadków.
ok :) to jest logiczne i w porządku. Mi chodzi o przypadek gdy system jest Empire, nagroda jest Empire , a policaje nie są z systemowych sił bezpieczeństwa tylko z floty imperium :). Wydaje mi się też że w takim przypadku jeżeli to jest system inny niż Anarchy nie ma znaczenia czy są świadkowie czy nie - kara jest i tak naliczana. Przynajmniej u mnie była po "zleconym" zabójstwie anacondy w USS gdy zacząłem strzelać pierwszy. Nauczony doświadczeniem czekam teraz zawsze na to że ktoś pierwszy otworzy do mnie ogień a wtedy nawet policja/wojsko mi pomaga (wg mnie następna drobna nielogiczność - miejsce akcji system federacyjny i zlecenie na federacyjnego generała zlecenie wzięte z sąsiedniego systemu imperium). Oczywiście można sobie tłumaczyć że wtedy gen jest traktowany jako zwykły pirat ale ... albo fed nie wie że mam go zamordować i wtedy nie otwiera on do mnie ognia zaraz po pojawieniu się i zeskanowaniu w systemie albo wie i wtedy "posiłki"powinny bronić swojego generała :)
 
Zastanawiałem się nad poświęceniem trochę czasu na mining (powrót - bo parę ładnych ton już wydobyłem) ale dochodzę do wniosku ze to będzie nadal bezsensowna szarpanina. Pytanie zasadnicze: Czy jest choć JEDNA osoba która trafiła na złoża Platyny lub (bodaj) Palite ???

Ja trafiłem na Platynę, w asteroidach, jakiegoś gazowego giganta w systemie Extraction.
Ale złoże było koło 15% i nanudziłem się strasznie, nim uzbierałem choć 5 ton.
I zaprzestałem zabawy w górnika.
 

Delwin

Banned
Jeśli w układzie jest dużo icy planet i nic ciekawego to warto skanowć te icy planety?
To zależy. Nie tyle od kasy co od poczucia rzetelności eksplorera dla nauki i przyszłych pokoleń :)
Da się czymś przyspieszyć skanowanie planet? Dość czasochłonne zajęcie....
Na ta chwilę nic mi nie wiadomo ale mają wejść nowego typu skanery. Kiedy ? - nie wiem
Ja trafiłem na Platynę, w asteroidach, jakiegoś gazowego giganta w systemie Extraction.
Ale złoże było koło 15% i nanudziłem się strasznie, nim uzbierałem choć 5 ton.
I zaprzestałem zabawy w górnika.
Dzięki - fajnie że w ogóle istnieją na tym etapie gry ;)
 
Jeżeli nie jesteś alpha/beta backerem to dostęp jest zabroniony do tego systemu. Podobno permit (przepustkę) można otrzymać po osiągnięciu rangi Elite w dowolnej z kategorii.
 
Witam, małe pytanie:

Jak wyznaczy się daleką trasę na galxy map i później rozpoczyna się skanowanie obiektów w kosmosie, czy jest prosty szybki sposób n powrót do "targetu" wyznaczonej trasy aby wykonąć skok? Czy trzeba wejść ponownie do glaxy map i ponownie zaznaczyć punkt docelowy (który na mapie nadal jest zaznaczony) ?
 
Cały czas masz zaznaczony kolejny punkt trasy na lewym panelu nawigacyjnym (ikonka). Możesz bez problemu wybierać sobie poszczególne planety i miejsca do skanowania, przeskanować je a następnie wrócić do zaplanowanej wcześniej trasy.
 
Witam, małe pytanie:

Jak wyznaczy się daleką trasę na galxy map i później rozpoczyna się skanowanie obiektów w kosmosie, czy jest prosty szybki sposób n powrót do "targetu" wyznaczonej trasy aby wykonąć skok? Czy trzeba wejść ponownie do glaxy map i ponownie zaznaczyć punkt docelowy (który na mapie nadal jest zaznaczony) ?

A jeszcze prościej przypisać sobie to do klawisza (dostępne w opcjach).
 
...
How look a griefer attack in most? It is interdiction. What do you think why you are interdicted? To talk? Somebody would say 'hello!' ?
I will tell you. NOT. IF somebody interdicting You, he need to kill you. He can talk with you in supercruise, so there is a place where he can say "hello" to you.
...

Krzywdzisz piracką profesję pisząc, że każde interdiction przez gracza to atak griefera.
Ja bym dopisał chociaż małą uwagę, by spojrzeć w komunikator i sprawdzić czy gość, który nas złapał, nie ma jednak czegoś do powiedzenia...
 
Krzywdzisz piracką profesję pisząc, że każde interdiction przez gracza to atak griefera.
Ja bym dopisał chociaż małą uwagę, by spojrzeć w komunikator i sprawdzić czy gość, który nas złapał, nie ma jednak czegoś do powiedzenia...

Sprawdzenie komunikatora to strata czasu. Jak trolowałem, to tuż po wyjściu z warpa miałem wysunięte hardpointy i prułem w ofiarę, często goście nawet nie wiedzieli kiedy i co na nich spadło a już mieli gacie na dole.
Tutorial powstał na bazie obserwacji łowcy i tego jak się zachowuje ofiara ;)

Zresztą, w realnym życiu też bym brał nogi za pas. Skąd mam wiedzieć co mi zrobią piraci? Najczęściej spotkanie z piratami kończyło się gwałtem, stratą ręki/języka lub głowy, poza stratą okrętu i złota.
Tutaj nie pyta się 'kto tam', tylko albo wali albo ucieka :D

Mechanika gry pozwala na niemal 100% ucieczkę każdemu kto tego chce. Tak już jest. Czy to dobrze czy to źle, trudno powiedzieć.
 
Last edited:
Ja bym dopisał chociaż małą uwagę, by spojrzeć w komunikator i sprawdzić czy gość, który nas złapał, nie ma jednak czegoś do powiedzenia...

Ja to rozumiem, z drugiej strony mam pozostałość z poprzednich miesiecy gdzie samo wyciągnięcie mnie z SC to był koszt 80k za naprawy, więc jak mnie ktoś wyciągnie to uważam, że mam prawo go odstrzelić bez żadnych pogaduszek :)
 
...
Tutaj nie pyta się 'kto tam', tylko albo wali albo ucieka :D

Mechanika gry pozwala na niemal 100% ucieczkę każdemu kto tego chce. Tak już jest. Czy to dobrze czy to źle, trudno powiedzieć.

Poradnik jest o ucieczce przed zabójcami. Może oni działają inaczej.
Z perspektywy pirata to wygląda nieco inaczej. Zwykle czekam na ofiarę dość długo kręcąc się w SC i wypatrując odpowiedniego transportu. W związku z tym, jak już dorwę gracza w którymś lakonie - nie wypuszczam go tak łatwo. Mój rekord to 6 interdykcji na jednym graczu, który cały czas próbował dotrzeć do stacji. Jak wyskoczy do innego systemu - skanuję High Wake i skaczę za nim.
Pilot, który nie zastosował się do mojej prośby - automatycznie trafia na czarną listę "tych uciekających zamiast współpracować" i to zwykle niestety dla nich wyrok, bo przy kolejnej interdykcji już nie proszę o zatrzymanie tylko walę w silniki.

Ja mam nadzieję, że nowa mechanika BOUNTY wyeliminuje grieferów, pozostawiając jedynie "uczciwych" ;) piratów.
 
Last edited:
Back
Top Bottom