Standard beta - opinie, wady, zalety itp.

adhan

Banned
Rooster piszesz
Wersja beta oprogramowania jest po to, żeby ją testować i wyłapać błędy. Jeśli ktoś wyłożył kasę po to, żeby sobie pograć w Elite, to źle wybrał
to bylo dobre . zaplaciles 500 zl po to by wylapywac bledy ? I nawet nie masz komu tego przekazac niepojete . mi sie wydawalo ze kazdy zaplacil zeby przedewszystkim sobie pograc . Bo od bledow i testowania sa pracownicy firmy ktorzy solidarnie sie nudza testujac wychodzenie z supercriusa czy tez ladowania i inne pierdoly przez x godzin .
 
Rooster piszesz to bylo dobre . zaplaciles 500 zl po to by wylapywac bledy ? I nawet nie masz komu tego przekazac niepojete . mi sie wydawalo ze kazdy zaplacil zeby przedewszystkim sobie pograc . Bo od bledow i testowania sa pracownicy firmy ktorzy solidarnie sie nudza testujac wychodzenie z supercriusa czy tez ladowania i inne pierdoly przez x godzin .

Open Beta jest po to, żeby testować multi w ogóle oraz działanie całości pod obciążeniem. A co do wychodzenia z supercruisa to masz rację.

P.S. 500 zł? Po pierwsze to 60 euro to chyba jest mniej, a po drugie to nie jest wina Frontiera, tylko kursu. A po trzecie, to od razu dostajesz wszystkie bety, gammę i release, no fuss.
 
Bardzo fajnie zaimplementowano szlaki handlowe na mapie galaktyki. Intuicyjne w użyciu w połączeniu z tabelą podaży i popytu w Commodities Market, maksymalnie ułatwiają wyszukiwanie intrantych rejsów. Dają o wiele większą frajdę niż używanie jakiegoś kalkulatora online.

dokładnie, czasem spędzam ładnych kilka minut w opcjach mapy wybierając potencjalnie dochodowy cel podróży. Niestety filtrowanie w/g rodzaju gospodarki nie działa jeszcze poprawnie i trzeba kierować się kolorami kropek, które są bez błędów.

Na plus jest też spory (nareszcie!) ruch NPC w okolicach stacji, aczkolwiek AI wymaga dopracowania[...]

fakt AI zachowuje się irytująco, tym bardziej że zawsze "pojawia" się się jakiś statek w momencie jak chcesz zadokować lub wydokować. W Lakonie 6 na szczęście wszystko mniejsze od Cobry, można "rozjeżdżać" oszczędzając sobie w ten sposób widoku popisów akrobatycznych AI w śluzie stacji ;)


Fajnie, że zniknęły stałe Unidentified Singal Sources

które były oblegane przez graczy, warto dodać ;)
teraz losowe stanowią przyjemny przerywnik w podróży i bardzo fajnie się je exploruje zwłaszcza Cobrą, jedynie ilość generowanych zdarzeń mogłaby być większa

Walka - poziom trudności skoczył w górę, albo to mi spadł skill :D W każdym razie zauważyłem, że Sidewinderem ciężej mi teraz było walczyć z innymi statkami

spadł ci skill ;)
a poważnie to coś grzebali przy fizyce lotu Sidewinder'a stał się nadwrażliwy na stery i ciężko mi się nim teraz gra, zdecydowanie wolę cięższą Cobrę.

Nie podoba mi się za bardzo przyspieszenie czasu, w jakim zaczynają odnawiać się osłony

na szczęście działa to w dwie strony, poza tym odpalona w odpowiednim momencie rakieta załatwia sprawę ;)

Zawodem był dla mnie brak implementacji map i opisów poszczególnych systemów wraz z informacją o imporcie/eksporcie, opisem sytuacji politycznej etc. Bardzo mi tego brakuje w grze.

bardzo tego brakuje fakt, teraz opisy są bardzo lakoniczne choć jakieś tam informacje można dla siebie wyłuskać, choćby liczbę populacji i typ gospodarki.
Chciałbym też żeby opisy zmieniały się dynamicznie wraz z rozwojem sytuacji geopolitycznej w systemie/regionie.

Bardzo drażni mnie spadek FPS i "haratanie" gry podczas przelatywania w pobliżu gazowych gigantów (vide Dahan). Na szczęście jest to na oficjalnej liście bugów, więc może wkrótce wypuszczą fix.

mnie bardziej irytują rozmazane (nie do końca wygenerowane) tekstury, zwłaszcza widoczne na gazowych gigantach, w PB tego nie było.

Na dzień dzisiejszy jednyną rzeczą, którą bym zmienił, a w zasadzie poprawił, to dodanie efektu 3D to linii pojawiających się w SC, które obrazują orbity planet i stacji.

było to już wałkowane na forum w czasach PB, aż dziwne że jeszcze tego nie poprawili - na chwilę obecną można sobie pomóc zerkając na lewy panel i porównując odległość do planety, z odległością do stacji.

Pozdro

EDIT: przydałaby się też możliwość szybkiego przełączania pomiędzy mapą i marketem
 
Last edited by a moderator:
Najwyraźniej czegoś nie rozumiesz albo nie chcesz zrozumieć.
Tysiące graczy odpala klienta na różnych konfiguracjach sprzętowych i jakoś nie widać na forum problemów ze stabilnością gry, a zwłaszcza cytując ciebie:

wiesza sie po kilku minutach grania

wniosek z tego taki, że musi być coś nie tak po twojej stronie!
Nie wiem, spróbuj przeinstalować sterowniki (zwłaszcza od kontrolerów na płycie głównej i grafiki), a jak to nie pomoże to reinstal systemu cie czeka niestety.

Alternatywnie, możesz opisać swoją historię na głównym forum, podając swoją konfigurację i wersję sterowników. Może wąsaci informatycy z Frontiera ci pomogą.
 
Ogladam troche zdiec z nasa i ciemno jak w dupie to jest tylko na ziemi

Fotografia to nie to samo od strony wizualnej co 'spojrzenie', szczególnie w przypadku astrofotografii, która wymaga bardzo długich czasów naświetlania, a i tak daje obraz czarno-biały. Żeby uzyskać kolor trzeba nakładać na siebie całkiem spore ilości odrębnych fotografii, z których każda dokłada odrobinę uchwyconego detalu i śladowe ilości koloru. Tyle w warunkach domowych. NASA najczęściej nakłada obrazy pochodzące z różnych niewidzialnych dla ludzkiego oka długości fal światła. Inaczej mówiąc twój aparat nie uchwyciłby tego obrazu w taki sposób i nie widziałbyś tych detali nawet jakbyś stał tuż obok, tak samo jak robiąc sobie rentgen nie oślepia cię błysk.

Braben w jednym z wywiadów powiedział, że będzie unikał znanego z gier, nie mającego nic wspólnego z rzeczywistością obrazu kosmosu, w którym gracz bezustannie otoczony jest kolorowymi mgławicami.

Odnośnie gwiazd widzianych z bliska, to tu Frontier idzie na kompromis, z bliska nic byś nie widział, oślepiłoby cię światło, a efektowne obrazy Słońca, które możesz pooglądać to znów te pochodzące z niewidzialnego dla ludzkiego oka zakresu światła jak choćby ultrafiolet.

Kosmos jest czarny, bo w zdecydowanej większości pusty, Beta 1.0 i tak nadała mu niebieskawo/fioletowy kolor, w porównaniu do PB, gdzie był cały czarny.
 
Top Bottom