Standard beta - opinie, wady, zalety itp.

Witajcie drodzy piloci, chciałbym porozmawiać o waszych uwagach, o tym co wam się podoba lub nie podoba w standard becie.

Osobiście obecnie czuję się trochę zagubiony w tych ~ 55 systemach i mam obawy jak to będzie gdy będziemy mieli dostępną całą galaktykę.

Czuję się też trochę zmuszony do handlowania, polatałem na początku kilka dni w okolicach Freeportu Viperem i sprawiało mi to fajną frajdę (swoją drogą genialny stateczej i jak zarobię parę milionów wracam spowrotem do niego), ale znudziło mi się ciągłe szukanie niezidentyfikowanych sygnałów i wpadanie ciągle na te same zdarzenia.

Bardzo żadko spotykam teraz żywych graczy, a jeśli już to w okolicach portów, brakuje mi takich punktów zbiorczych gdzie można znaleźć dużo graczy, powalczyć z nimi, ukraść ich ładunek, przyczaić się gdzieś. Wszyscy handlują...

Próbowałem też wykonywać misje, ale to jest bez sensu patrząc na profit jaki można z handlu i nie udało mi się ani razu znaleźć Lorda piratów.

Podsumowując wolałem jednak jak było mniej systemów i lokacje były zamapowane i można tam było często znaleźć jakichś graczy niż teraz gdy nowi gracze nawet nie wiedzą że w Eranin można trafić na walki pomiędzy Federacją a Eranin. Pomijam kwestię nowych rozwiązań i mechaniki, chodzi mi o odczucia z samej gry.
 
To kwestia tego co się chce robić w grze ;).
Mi bardziej zależy na misjach odkrywania. Jak nie będę musiał to nie będę walczył. 50 systemów szybko by się znudziło, a jak mam zostać zaatakowany przez piratów to wolałbym żeby to były automaty ;).
Z żywymi pilotami chciałbym wymieniać się odkryciami sprzedawać wartościowe informacje itp. Może sami gracze będą mogli np. zlecać misję (oby nie tylko - "zabij mojego wroga").

Z innej beczki bo grałem dopiero godzinkę. Jak dobrze pamiętam w starym Elite mieliśmy dany stopień w danej frakcji. Czy w nowym też coś takiego będzie ? np. stopnie wojskowe dla każdej z frakcji osobne, stopnie handlowe itp.

Podejrzewam że w tej chwili ilość graczy jest znikoma w stosunku do tego co ma być. Przecież wszyscy chcą żeby gra sprzedała się w milionach kopii ;).
Z pewnością tym ile osób będzie się widzieć w danej części galaktyki będzie zależne od serwera. w miejscu gdzie będzie konflikt wojskowy pewnie będzie więcej graczy w tym samy czasie żeby dało się to odczuć. Przy okazji będą lepsze szlaki handlowe jak to w czasie wojny. Większe ryzyko większy zysk :).
 
Z innej beczki bo grałem dopiero godzinkę. Jak dobrze pamiętam w starym Elite mieliśmy dany stopień w danej frakcji. Czy w nowym też coś takiego będzie ? np. stopnie wojskowe dla każdej z frakcji osobne, stopnie handlowe itp.

Ma tak być ale jeszcze nie zaimplementowane (to znaczy w wewnętrznej becie Frontier pewnie tak, ale nie w wersji udostępnianej graczom).

Ciekawe jakie będą mieli tempo udostępniania kolejnych funkcji graczom :D

Poważnie się zastanawiam nad kupnem tylko martwi mnie cena :)
 

adhan

Banned
Po 1 zachwycie zwiazanym z wlotem do stacji az poczulem ciary . I Zaczolem zycie nudnego sprzedawcy ryb . 50 systemow pogladam widoczki 1 system 10 system wszedzie ciemno i tak samo jak bym nie spojrzal na mape to bym nie wiedzial ze jestem w jakims innym systemie . Porobilem misje postrzelalem laserowa dzida zaczelo wiac nuda niby wszystko jest a nic sie nie dzieje . jak to powiedziec jesli nie kreci cie zbieranie kasy na nowa fure to nie masz co robic w tej grze . I te latanie jest jakies takie toporne zawsze cie wywala z supercriusa po 2 stronie bazy i trzeba szukac wlotu do tego te zwalnianie jak robisz to 5 raz to spoko przy 10 jest irytujace przy 20 czas odpalic fifke bo zaraz zasne . Brakuje mi linii fabularnej wiekszej interakcji pomiedzy graczami itd cale szczescie ze nie kupilem alfy a bete polecam tylko po to aby nauczyc sie latac ustawwic sobie joya klawisze poznac gre aby jak zrobia ostateczna wersje odrazu wymiatac .
 
Domyślam się z newsletterów i dev diaries, że będzie więcej fabuły i interakcji, tylko po prostu nie wszystko jest w tej becie :p
 
podroznik

Kolega Adhan spodziewał się jednorozcow w każdym systemie :) . Gram 4 dni i nie narzekam. Kosmos jest taki jaki powinien być. Zimny, ciemny i dający poczucie malosci mojego statku. Gra juz w tej chwili jest ekstra. Teraz tylko czekać na content. To gra dla ppodróżników. Jeśli nie lubisz samej podrozy z miejsca na miejsce a jedynie fajerwerków to nawet jak będzie content 60% gry spedzisz na podróżach. Taki był zamiar i dlatego podróż to jeden z core elementów ED.
 
Ja przykładowo robię sobie wycieczki planetoznawcze - wlatuję do nowego systemu i lecę do wybranych planet, księżyców, itp. szukając fajnych widoczków i podlatując tak blisko jak tylko się da. I tak naprawdę nie spotkałem jeszcze dwóch identycznych - owszem, jest kilka powtarzających się typów, ale dzięki generowaniu proceduralnemu zróżnicowanie jest na tyle duże, że nie sądzę, żeby takie zajęcie szybko mi się znudziło. Do czasu kiedy obskoczę te 55 systemów pewnie otworzy się dalsza część galaktyki.

Jedno co mnie w tej chwili trochę irytuje to system kalkulacji zasięgu hyperdrive'a oparty na masie. Żeby mieć maksymalny zasięg muszę latać pustym statkiem bez ładunku, laserów i jakiegokolwiek wyposażenia.
 
beta

S!

we Frontierze po skoku do danego systemu pojawiała sie lista stacji a za opłata paru credytów mozna było otworzyc(ściągnąc) liste towarów i cen z kazdej stacji

bez potrzeby dokowania etc. w Elicie tez by sie przydało. Co do bety to im większy sanbox tym większy fun(przynajmniej dla mnie) na razie tego nie widzę(sandboxowe tylko ceny)

bo sie zmieniaja ale pewnie się nie znam bo mało gram
 

adhan

Banned
Ogladam troche zdiec z nasa i ciemno jak [REDACTED] to jest tylko na ziemi . A slonca i planety wygladaja jak z serialu star trek tylko ze z tego z lat 60 . Fajne to sa stacje ale dokola pusto i nudno w x jak latales to jakies bazy fabryki ruch statkow kosmos zyl a tu. ...... . Podrozniku co jest [REDACTED] ? Bo ja nic nie znalazlem podziel sie . Dla mnie elit w tej chwili jest tylko szkola jak latac nic Ponad . Ale nie bede marudzil beta to beta nie kazdy nadaje sie na testera pol produktow . Mnie to irytuje i tyle . Jezeli mialbym to ocenic w kategoriach finalny produkt to jest porazka wiec z niecierpliwoscia czekam co jest na ta chwile zajebiste ?
 
Last edited by a moderator:
Ten wątek wygląda mi tak jakbyście chcieli ocenić grę. Sama idea oceniania Bety wg mnie jest psu na budę. Ocena kontentu? byzydyura Tutaj powinno tylko I wyłacznie testować się funkcjonalność podaną przez twórców I zgłaszać bugi.
Ostatnio chyba za dużo ludzi ma dostep do bety. Podczas PB takich dyskusji nie było...
 
Właśnie że naszą rolą przede wszystkim jest ocenianie, wyrażanie opinii, zgłaszanie sugestii. Bugi można zgłaszać przy okazji, ale nie zastąpimy zawodowych testerów, jesteśmy graczami i mamy mówić co nam się podoba, a co można by było jeszcze zmienić, tak więc dyskusja jest jak najbardziej sensowna.
 
Właśnie że naszą rolą przede wszystkim jest ocenianie, wyrażanie opinii, zgłaszanie sugestii. Bugi można zgłaszać przy okazji, ale nie zastąpimy zawodowych testerów, jesteśmy graczami i mamy mówić co nam się podoba, a co można by było jeszcze zmienić, tak więc dyskusja jest jak najbardziej sensowna.

Wyrażanie opinii nt jakiegoś element -ok, ale smęcenia "dlaczego oni tego jeszcze nie dodali" i "co ja mam tu robić" nie rozumiem.
 
Ten wątek wygląda mi tak jakbyście chcieli ocenić grę. Sama idea oceniania Bety wg mnie jest psu na budę. Ocena kontentu? byzydyura Tutaj powinno tylko I wyłacznie testować się funkcjonalność podaną przez twórców I zgłaszać bugi.
Ostatnio chyba za dużo ludzi ma dostep do bety. Podczas PB takich dyskusji nie było...


Nie dajmy się wciągnąć w ten trend, że to beta i nie można oceniać. Jest to produkt, za który się płaci, ma już sprecyzowany świat i gameplay, więc nie ma nic złego w tym, żeby wyrażać o nim krytyczne opinie, zwłaszcza, że Beta 1 w zasadzie już dość jasno prezentuje, jak skończony produkt będzie wyglądał - wiadomo, to i owo się zmieni, ale nie przerobią całej gry na zupełnie inną mechanikę.

Mnie podoba się w zasadzie wszystko, ale wspomniany system misji, czy fakt, że handel jest bardziej opłacalny od walki jednak prosi się o poprawki. Skoro akceptujemy misję, gdzie można zginąć, do tego często trzeba pokryć koszty naprawy maszyny, to nagroda powinna odwzorować ten poziom ryzyka, które jest jednak większe niż wożenie 4 ton "węgla" z jednej stacji do drugiej, bo na chwilę obecną węgiel bardziej się opłaca. W prawdziwym świecie najemnik zarabia większą kasę, niż kierowca tira. :)

Oczywiście te misje dopiero co się pojawiły, więc wiadomo, że to WIP, ale nie ma nic złego, w wypunktowaniu, co jest do poprawki, bo to w sumie też jest zadanie bety - zebrać opinie graczy, żeby usprawnić rozgrywkę.
 
Ten wątek wygląda mi tak jakbyście chcieli ocenić grę. Sama idea oceniania Bety wg mnie jest psu na budę. Ocena kontentu? byzydyura Tutaj powinno tylko I wyłacznie testować się funkcjonalność podaną przez twórców I zgłaszać bugi.
Ostatnio chyba za dużo ludzi ma dostep do bety. Podczas PB takich dyskusji nie było...

Według mnie mają sens, ale nie do końca w takiej formie jak niektórzy tutaj piszą i nie popdpisuję się pod każdą wypowiedzią i postem w tym temacie.

Chodzi mi tutaj o to co jest nam udostępniane przez Frontiera: nowa zawartość, testowane rozwiązania itd. Nie chcę pisać że beta jest bee, bo nie jest i spędzam z nią fajny czas. Jestem ciekawy czy podzielacie moje obawy, albo czy jesteście spokojni o to co się dzieje i uważacie że wszystko idzie w dobrym kierunku.

Może moja pierwsza wypowiedź była trochę negatywna, ale to nie zmienia faktu że uważam że gra jest genialna. Zawsze trzeba spojrzeć na tytuł negatywnym okiem, może zebrać jakieś uwagi i przekazać je Frontierowi jeżeli więcej osób je podziela, aby gra w którą gramy sprawiała nam przyjemność.
 
W koncu dostalem Saiteka zamowionego miesiace temu (strasznie duzy btw.) wiec postanowilem zobaczyc czy faktycznie jest sie czym jarac jak osoby aktywne na tym forum;). Osobiscie uwazam ze gra jest w identycznym stanie w jakim byla alfa, nic nie ma i wiesza sie po kilku minutach grania. Wiec jezeli jescze nie kupiles a swierzbia cie rece - wstrzymaj sie! Nigdy nie widzialem takich niestabilnych buildow jak alfa/beta Elite, nawet u Dice:D
 
musisz mieć strasznie zaśmiecony system kolego jak ci się gra wiesza co kilka minut - może czas na reinstalacje?
Gram codziennie od czasu premium bety i ze dwa razy crash'a miałem
 

adhan

Banned
Mi sie tez nic nie wiesza ale podzielam zdanie poprzednika jak w polskim filmie nudy nudy nic sie nie dzieje .swietne spostrzezenie z tymi misjami walka jest tylko po to by nie zasnac przy klawiaturze handelek jedyna oplacalna czynosc w grze . Mamy 21 wiek a przy zleceniu nawet nie ma gadajacej glowy informacje tekstowe jak bym gral w hobita z lat 80
 
musisz mieć strasznie zaśmiecony system kolego jak ci się gra wiesza co kilka minut - może czas na reinstalacje?
Gram codziennie od czasu premium bety i ze dwa razy crash'a miałem
Napewno jest to wina mojego komputera, bo przeciez gra nie ma historii nagminnego wieszania sie przy przelotach supercruise (zwlaszcza wychodzenia z niego). Ale poprawie to co napisalem, bo stalo sie tak raz i mi sie odechcialo juz grac wczoraj. Ale na pierwszy rzut oka nic sie nie zmienilo. [REDACTED]
 
Last edited by a moderator:

rootsrat

Volunteer Moderator
Krótko co do oceniania - ocena wersji bety pod kątem zawartości mija się z celem. Wersja beta oprogramowania jest po to, żeby ją testować i wyłapać błędy. Jeśli ktoś wyłożył kasę po to, żeby sobie pograć w Elite, to źle wybrał :)

Poza tym jest różnica między konstruktywną krytyką a marudzeniem i narzekaniem, że nie ma co robić w grze...

Tak czy siak, mnie w SB najbardziej urzekły nowe dźwięki silników. Już w PB audio było świetnie zaimplementowane, ale w SB FDEV przeszli samych siebie. Eagle brzmi jak helikopter, a hauler jak luksusowy pick up. Nie mogę się doczekać, żeby przetestować inne statki!

In plus również grafika! "Wyładnione" kokpity, nowe efekty świetlne, nowe słońnca, wszystko jej po prostu super.

Bardzo fajnie zaimplementowano szlaki handlowe na mapie galaktyki. Intuicyjne w użyciu w połączeniu z tabelą podaży i popytu w Commodities Market, maksymalnie ułatwiają wyszukiwanie intrantych rejsów. Dają o wiele większą frajdę niż używanie jakiegoś kalkulatora online.

Na plus jest też spory (nareszcie!) ruch NPC w okolicach stacji, aczkolwiek AI wymaga dopracowania, bo na chwilę obecną jest dość mocno zabugowana. NPC często rozbijają się o ściany stacji, wlatują do niej bokiem (to chyba zabugowany Docking Computer, bo gdzieś czytałem, że gracze, którzy go kupili też mieli podobne doświadczenia), a jak juz uda się im wlecieć do środka, to często motają się ze znalezieniem odpowiedniego docking bay.

Fajnie, że zniknęły stałe Unidentified Singal Sources i pojawiają się teraz, jako losowe zdarzenia w przestrzeni. Ciężko mi się wypowiedzieć więcej na ten temat, bo w zasadzie sprawdziłem je tylko dwa razy. Czekam na lepiej uzbrojony statek, zanim zacznę eksplorować takie rzeczy :)

Walka - poziom trudności skoczył w górę, albo to mi spadł skill :D W każdym razie zauważyłem, że Sidewinderem ciężej mi teraz było walczyć z innymi statkami i o ile w PB odważyłem się czasem zaatakować np. Cobrę - i w względnie często wyjść zwycięsko z takiej potyczki, to w SB miałem czasem problemy i z pojedynczym Sidewinderem. Mam wrażenie, że AI walki zostało znaczenie poprawione i NPC robią teraz więcej uników i potrafią zaleźć za skórę. Nie podoba mi się za bardzo przyspieszenie czasu, w jakim zaczynają odnawiać się osłony oraz fakt, że NPC często bawią się w kamikaze, po prostu taranując nasz statek w momencie, kiedy mają mało "życia", rozwalając tym samym i siebie, i nas. Not cool, Frontier!

Zawodem był dla mnie brak implementacji map i opisów poszczególnych systemów wraz z informacją o imporcie/eksporcie, opisem sytuacji politycznej etc. Bardzo mi tego brakuje w grze.

Bardzo drażni mnie spadek FPS i "haratanie" gry podczas przelatywania w pobliżu gazowych gigantów (vide Dahan). Na szczęście jest to na oficjalnej liście bugów, więc może wkrótce wypuszczą fix.

Na dzień dzisiejszy jednyną rzeczą, którą bym zmienił, a w zasadzie poprawił, to dodanie efektu 3D to linii pojawiających się w SC, które obrazują orbity planet i stacji. Tzn. ta część orbity, która wchodzi poza dany obiekt, powinna być niewidoczna na HUD. Np. kiedy patrzymy na orbitę stacji wokół planety, to linia orbity widoczna na naszym HUD powinna być przerwana w momencie, kiedy wchodzi "za" planetę i kiedy zza niej wychodzi. Ułatwiłoby to trochę orientację w przestrzeni.

Denerwuje mnie, i denerwowało w PB, brak LOD. Totalnie zabija to dla mnie "wczuwkę". Przy podlatywaniu do stacji, w odległości ok. 7km nagle pojawiają się na niej światła, reflektory i inne detale graficzno-świetlne. Masakra! Mam nadzieję że FDEV dopracuje obiekty LOD szybciej niż później.

Ostatnia rzecz in minus, to pojawianie się detali wnętrza stacji dopiero po przekroczeniu wlotu, tzn. z zewnątrz nie widać detali wewnątrz, landing padów itp. Tak samo zabija to wczuwkę, jak brak LOD.

To chyba wszystko, co mi przychodzi do głowy na chwilę obecną, aczkolwiek oblatałem tylko kilka systemów - tyle, na ile pozwala mi zasięg mojego Haulera.

Pewnie będę miał więcej do powiedzenia, kiedy dorobię się lepszego statku :)
 
To fajnie ze miales tyle czasu bez problemow ze sobie poogladales. Jak mowie pierwszy lot z sidewinderem i 1k kredytow zamienionymi na ryby zakonczyl sie znanym mi freezem przy wyjsciu z SC. Co jescze nie podoba mi sie w alfie/becie to brak gory pieniedzy ktore pozwolilo by na testy wszystkiego takim graczom jak ja. Gdzie nie mam ochoty poswiecac godzin ale chcialbym zobaczyc i przetestowac rozne statki i uzbrojenie. Stan gry i tak jest kasowany wiec nie wiem dlaczego nie bylo takiej opcji. Nawet w wersji solo, bo wiem ze zaraz pojawia sie zarzuty ze wszyscy by latali anakondami i pruli do siebie :p
 
Top Bottom