Elite Dangerous Finnish Community Thread

Moro kaikille! Joo kyllähän sitä englanniksi pärjäis mutta on se oma äidinkieli kuitenki se mukavempi :=) Ostin eilen tuon Standard Beta ja nyt odotan vaan että pääsisin lataa koska lukee se "Processing" ja olen maksanut sen.

Onko teillä muuten teamspeakia tai jotain missä voitais kaikki tavata/hengailla?

Mitäs mieltä olette siitä, että alusten paint jobit ilmeisestikin ovat pienen maksun takana? Itseäni ei erityisesti vaivaa - parempi, että ostettavat ovat nimenomaan tuollaisia pinnallisia juttuja kuin oikeasti pelin kannalta merkittäviä (kuten aseet, alukset jne.).

@Zieman: Tuollainen kultainen Joystick löytyy hyllystä täälläkin. En ole tosin Eliteä koettanut sillä pelata. :)

Mitäs mieltä olette siitä, että alusten paint jobit ilmeisestikin ovat pienen maksun takana? Itseäni ei erityisesti vaivaa - parempi, että ostettavat ovat nimenomaan tuollaisia pinnallisia juttuja kuin oikeasti pelin kannalta merkittäviä (kuten aseet, alukset jne.).

@Zieman: Tuollainen kultainen Joystick löytyy hyllystä täälläkin. En ole tosin Eliteä koettanut sillä pelata. :)

Eiköhän tuo meikälkäiselle ole ok, vaikka vähä nyrpistinkin ensin asialle. Kuhan pysyvät kosmeettisina nii homma on fine.

Toivottavasti pääsee tekemään omiakin kuvioita, edes maksusta. Minua ei häiritsisi edes oikeat mainokset asemilla (keksittyjen tilalla). Kokis- ja Kotipizzamainokset sopisivat oikein hyvin.

Moi

Itse en näe oikein pointtia tuossa P2W "vihassa" tämän pelin osalta. Osa pelaa yksin offlinessa, osa yksin onlinessa/private groupissa jne eli vain hyvin pieni osa hakee PvP:tä tai joutuu taistelemaan pelaajien kanssa vähän väliä jossa minun mielestä P2W:stä voisi olla edes jotain hyötyä.

Itselle on ihan sama jos joku toinen ostaisi ensimmäisenä päivänä Lakonin täynnä kultaa.

Omaa "immersiota" rikkoo paljon pahemmin se että ympärillä lentelee jos jonkun näköistä pimpattua teini corollaa kuin se että kohtaisin joskus esim täysin varustellun ostetun Anacondan.

Tosiasia lienee se että Frontier tarvitsee jonkun rahoitusmallin jatkoa ajatellen ja en usko että pelkällä painttien tai muiden pinnalisten lisukkeiden myynnillä tässä pelissä ja varsinkaan tälle yhteisölle saavutetaan kovin isoa jatkuvaa tulon lähdettä. Toivottavasti olen väärässä mutta kredittien myynti, kuukausi/vuosimaksut jne lienevät ne varteenotettavampi vaihtoehto.

Sikäli olen luottavainen ettei näitä järeämpiä rahoituskeinoja oteta käyttöön ennen kuin on oikeasti pakko. Herra Braben vaikuttaa onneksi olevan mukana enemmän sydämellä ja intohimolla kuin pelkästään rahanteko mielessä.

Kuvittelisi, että maksun ja hyväksynnän kautta saisi laitettua alusten kyliin hieman omaakin kuviota. Mutta se nähdään sitten myöhemmin.

Mainoksista en välitä, mutta olen valmis sietämään. Onneksi näin suomalaiselle kohdealueelle ei niitä varmaan paljoakaan kohdistettaisi... (olettaen, että ne olisivat alueellisesti kohdistettuja)

Moi kaikille!

Uusi kasvo universumiinne. Ensimmäiset Elite kokemukset C64 maailmassa valovuosia sitten ja on siitä aikaakin kulunut. Elite Dangerous on varmasti kaikessa suhteessa parempi, mutta kaikki se mikä C64-versiosta uupui jatkoi tuolloin mielikuvitus ja leikkimieli eteenpäin. Onneksi sentään vielä sen verran lapsellinen, että uuteen Elite maailmaan riittää uteliaisuutta. Tässä siis vanha taivaan kettu, jossa asuu vielä se pieni (p)elon kipinä. ;)

Moro taas ja lämmintä kesää! Toivottavasti on coolerit kunnossa sekä kopan sisällä että ulkopuolella!

Meitsi viel kesiksellä ja maaseutua on pukannu ja nyt pitää lähteä tätä tulevaa 'hirmuhellettä' karkuun välimeren rannoille...lol.

Mut onneks pääsin tahkoon tänään ja eilen BETAa ja kyllä hymyks suun vetää! Ja tää on vasta alkua! :)

Mitä tulee noihin maksullisiin maalauksiin ni ihan ok kun aattelee et mitään kuukausimaksua ei tähän peliin vissiin oo edes suunnitteilla. Kyl pitää jossain vaiheessa tukea ja ostaa pari 'skiniä'. Varmaan tulee vastaavaanlaisia tulevaisuudessakin et pikkusen kilisee rahaa kassaan koko ajan jo pelin hankkineiltakin.

Mut kyllä pitäis saaha frameshifti ja hyperjumppi taas eri nappuloiden taakke mielestäni. Oli jouhevampaa kun olivat C ja J. Mä esim. tykkään pistää systeemin lukitukseen mut ois kiva jos vois cruisata vähän aikaa ennenku hyppää. Varsinkin nyt kun noita 'unidentified'-jutskia putkahtelee ja niissä voi olla vaikka mitä kivaa.

Kiva nähdä lisää härmäläisiä avaruusässiä! :)

Loistavaa nähdä muitakin härmäläisiä täällä!

Itsellä vähäinen kokemus alkuperäisestä Elitestä C-64:lla, jonkin verran enemmän Elite II:sta tuli pelattua. Uuteen kierrokseen hyppäsin mukaan Premium Beta 2 vaiheessa.
On pitkään tullut kaivattua kunnon avaruus simulaattoria eikä Elite petä taaskaan.

PvP ei itseä niin kauheasti kiinnosta, mutta pidän siitä, että törmää muihin ihmispelaajiin matkalla. Se tuo hauskaa jännitystä ja arvaamattomuutta, että mitä niillä on mielessä. Jos törmäätte Laekwondoon (tällä hetkellä keräilen varoja Dahanin Resource Extraction Sitella) niin moikatkaa ihmeessä! :)

ei kukaan sattumalta oo tulos assembly/boozembly 2014 tapahtumaan hartwall areenalle?..jos on niin mut löytää lähinnä sieltä boozembly oasastolta hallin välittömässä läheisyydessä joku sinne eksyy :D

mut tunnistaa sit "elite" paidasta :p

Last edited:
Assemblyssä taisin käydä viimeksi aika monta vuotta sitten. Harmi, ettei Frontier innostunut sinne tulemaan - olisin voinut lähteäkin!

Pelistä tehdään suomenkielinenkin versio, niin ainakin olin lukevinani newsletteristä... No en vaihda kieltä Englannista, vaikka tulisikin :)

Mutta hienoa, että ovat huomanneet meidätkin.

Pelistä tehdään suomenkielinenkin versio, niin ainakin olin lukevinani newsletteristä... No en vaihda kieltä Englannista, vaikka tulisikin :)

Mutta hienoa, että ovat huomanneet meidätkin.

Joo, tuo oli aika yllättävää. Itsekin aion eliteillä englanniksi jatkossakin.

Jep, veto oli yllättävä, mutta itsekin olen tottunut niin englantiin, ettei vaihtaminen tulisi edes mieleen.

Mutta se saattaa kyllä tuoda uusia kavereita näille suomenkielisille keskustelualueille...

Jotenkin epäilen, ettei Frontierilla ole kielten asiantuntijaa. Suomenkielen taivutusmuodot tulevat ainakin olemaan ongelmallisia... Ja me ollaan käytännössä sitten se buginjahtausryhmä, jos sellaiseksi haluamme ryhtyä - tuskin heillä muitakaan on.

Back
Top Bottom