Przygody z Virtual Reality

Robinus

Volunteer Moderator
Nie ma to jak sprzedać gogle z "FOV 170", ale ograniczyć ich realne użytkowanie do 150, a potem rozmyć resztę "ogromnego FOVa" programowym FFR...

To nie lepiej jednak od razu zostać przy 110? ;)

EDIT:
Nosz nie mogłem się powstrzymać :D
 
Moderator który probuje wszcząć flamewar? Słabiutko.

Nie, nie lepiej. Lepszy FOV 150 z FFR niż patrzenie przez rolki papieru toaletowego.


A posiadacze WMR z bieda-trackingiem to już w ogole powinni się nie odzywac :p
Generalnie ma sens kłócenie się między sobą, Atari lepsze niz Commodore!
 
Last edited:

Robinus

Volunteer Moderator
:D

Oj tam, moderator też człowiek...

A ja bym trackingu nie wyśmiewał - jakoś wszyscy producenci nowych gogli odgapili kamerki w WMRach i montują w swoich na potęgę.

EDIT:
Generalnie ma sens kłócenie się między sobą, Atari lepsze niz Commodore!
Oj, po moim ostatnim zakupie - COMMODORE RULEZ!

 
Last edited:
Wszyscy znaczy Oculus? Bo reszta to WMR ;-)

A co do FOVa to się zgadzam, lepiej go mieć nawet zblurowany niż nie mieć. Przesiadka z Pimaxa na OG Vive boli. Mam nadzieję że Index nieco złagodzi ;-)

A FOV zblurowany będzie też wkurzał, ale to się rozwiąże jak wyjdą gogle z prawdziwym foveated... choć Carmack ten od id software i CTO Oculusa twierdzi że żeby foveated miało sens to musimy mieć rozdzielczości powyżej 4k (QFM).
 
:D

Oj tam, moderator też człowiek...

A ja bym trackingu nie wyśmiewał - jakoś wszyscy producenci nowych gogli odgapili kamerki w WMRach i montują w swoich na potęgę.
Którzy wszyscy? Valve index? ;)
A tak serio, to tracking z dwoma kamerkami zawsze będzie biedą. Dlatego ci "wszyscy" co odgapili instalują 4 albo 5 kamerek i wtedy to zaczyna mieć sens.



EDIT:
Oj, po moim ostatnim zakupie - COMMODORE RULEZ!

Szejsetka lepsza!
 
Unfortunately, overall clarity is held back in a large way by plainly visible mura. Mura looks a lot like the screen door effect but is actually the result of poor consistency in color and brightness between pixels.
 

Robinus

Volunteer Moderator
Aha! Faktycznie myślałem, że te dwie kamerki w Valve Index to inner-out tracking, a nie tylko sztuczne zawyżanie ceny... ;)

Mnie HP REVERB nie przekonuje do kupna, chociaż już druga recenzja z gogli roztkliwia się nad obrazem:

https://www.techradar.com/reviews/hp-reverb-virtual-reality-headset

"Going from demoing the Samsung Odyssey+ to the HP Reverb was like night and day. Just standing inside Microsoft’s Cliff House environment, you can instantly see minute details with greater clarity, including something as mundane as the wood grain in the virtual floorboards.

It isn’t just the sharper screen that allows this headset to render so much more detail; HP also re-engineered its optics to provide a clearer and wider vision of the virtual world. Firstly, the company moved away from perfectly symmetrical round lenses and created asymmetrical lenses with a squircle (square-circle) shape to provide a larger field of view. Additionally, the center of the lenses is now positioned closer to the bridge of the user's nose, and lens clarity has been improved by 33%."


Ja mam nadzieję na jakiś ruch ze strony Samsunga. Bo z czym przyjdę na spotkanie z Indexem?
 
Z pustymi rękoma to cię nie wpuścimy ;)

A1200 + mc68030, 8MB FAST I koprocesor do obliczeń zmiennoprzecinkowych, peasants 😄. A "szajsetka" of pińcetki gorsza i to jest fakt.
Wiem, wiem, to był nieudany produkt i dlatego wypchnęli go tanio biedakom z Polski, dlatego ten model był u nas tak popularny w pewnym momencie :)

Aha! Faktycznie myślałem, że te dwie kamerki w Valve Index to inner-out tracking, a nie tylko sztuczne zawyżanie ceny... ;)
Inside-out tracking sie to zwie.

Vive Pro tez ma dwie kamery, i to nie jest żadne sztuczne zawyżanie ceny, tylko dwie kamery sa potrzebne do "stereo passthrough" czyli wyświetlanie obrazu świata zewnętrznego z efektem głębi, żeby można się było bezpiecznie poruszać bez zdejmowania gogli.

Unfortunately, overall clarity is held back in a large way by plainly visible mura. Mura looks a lot like the screen door effect but is actually the result of poor consistency in color and brightness between pixels.
A dalej:
There’s also a few other curious visual artifacts. There’s a considerable amount of chromatic aberration outside of the lenses’ sweet spot. There’s also subtle—but noticeable—pupil swim (varying distortion across the lens that appears as motion as your eye moves across the lens). In most headsets, these are both significantly reduced via software corrections, and I’m somewhat hopeful that they could be improved with better lens correction profiles for Reverb in the future. While I couldn’t spot any obvious ghosting or black smear, interestingly Reverb shows red smear, which is something I’ve never seen before.
Do tego fresnel, czyli godrays.

No i standardowy bieda-tracking WMR:
their tracking coverage hardly extends outside of your field of view, which means they lose tracking any time your hands linger outside of the sensor’s reach, even if that means just letting them hang naturally down by your sides.
The tracking coverage issue is primarily driven by the tracking system used in every Windows VR headset: a two-camera inside-out system. HP says Reverb’s tracking is identical to the first generation headsets, and as such, Reverb’s two cameras lose controller tracking as often as its Windows VR contemporaries.
Szkoda.
 
Last edited:
A ja bym trackingu nie wyśmiewał - jakoś wszyscy producenci nowych gogli odgapili kamerki w WMRach i montują w swoich na potęgę.
Pierwsza kamerke zamontowal Vive w 2016 , pozniej 2 kamerki zamontowal Vive Pro, co nie znaczy ze sa uzywane do trackingu, tak samo jest w Indexie. Nie siej zamentu z powodu nowego Rifta ktory nie rozwinil wystarczajaco swojej technologi z satelitami aby moc konkurowac z trackingiem Valve.


Edit: no i zdublowalem sie z Simplexem..
 
Last edited:
A FOV zblurowany będzie też wkurzał, ale to się rozwiąże jak wyjdą gogle z prawdziwym foveated
wkurza w trybie agressive i troche balanced. Tryb conservative tego nie widac dopuki nie ropoczniesz dziwnej gimnastyki galkami szukajc jak to dziala. Gram tylko z tym ostatnim , daje to kopa wiekszego niz przesiadka z 1080ti do 2080ti , blizej jest do 3080ti jesli zachowaja swoj minimalizm wydajnosciowy.
 
ale ograniczyć ich realne użytkowanie do 150, a potem rozmyć resztę "ogromnego FOVa" programowym FFR.
ile tam masz w tym swoim 100 fovovym samsungu ostrego widzenia 35~40 stopni ? reszte pola widzenia to juz hardwarowy blurr (czytaj soczewki)
u Pimaxa z Fovem przynajmniej sa rozne opcje korzystasz lub nie twoja sprawa..
 

Robinus

Volunteer Moderator
ile tam masz w tym swoim 100 fovovym samsungu ostrego widzenia 35~40 stopni ? reszte pola widzenia to juz hardwarowy blurr (czytaj soczewki)
u Pimaxa z Fovem przynajmniej sa rozne opcje korzystasz lub nie twoja sprawa..
Ale nie muszę zużywać zasobów komputera na zamazywanie marketingowych wymysłów producentów.

W Samsungu ostrego widzenia jest dokładnie tyle samo ile w Pimaxie.

...Nie siej zamentu z powodu nowego Rifta ktory nie rozwinil wystarczajaco swojej technologi z satelitami aby moc konkurowac z trackingiem Valve.
Aha, pewnie jak wchodziły telefony komórkowe, Ty broniłeś tezy, że TPSA będzie miała lepszą jakość na kablu?
Jak myślisz - co wybiorą konsumenci? Gogle z czterema kablami i dwoma satelitami PLUS zalecane jeszcze dwie satelity czy gogle plug & play z jednym kabelkiem do komputera?
 
Last edited:
Top Bottom