One week with the Valve Index: A VR game-changer with a few question marks
For better and for worse (mostly better), there’s never been a VR system like this.
arstechnica.com
Podobno zdj przez soczewki sa cyt. "gówno warte" ;-)
Bo są, te na korzyść Indeksa również ;-) Tu np. widać inny kąt zrobienia zdjęcia więc i tak dupa.Podobno zdj przez soczewki sa cyt. "gówno warte" ;-)
Ale czy filmy tez ?
Those metrics, by the way, simply account for how many visible pixels fill out the peripheral view in VR. Where the Valve Index absolutely trounces the likes of the HTC Vive Pro and Oculus Rift S (let alone the original Vive and Rift) is the peripheral pixel quality. Rift S arrived earlier this month with an admittedly boosted subpixel resolution and widened "sweet spot" compared to the competition. The latter term speaks to the common issue with VR headsets where peripheral pixels look blurrier or less focused than the center ones, which can be blamed on anything from lens construction to display panel orientation. Where Rift S subtly improved those factors, however, Index steamrolls the competition. This is most evident when using Index while typing and mousing around a Windows desktop while wearing the headset. When I peripherally peek at a chat interface and a Twitch video stream while typing in a central window, the resulting peripheral pixels are still admittedly a tad blurry, but not as much as with last-gen headsets, and peripheral smearing doesn't begin until the roughly 105-degree point on Index. On the Vive Pro, that peripheral smearing starts at roughly the 80-degree point and is more severe. Valve's sales pitch of long-term VR comfort within Index is 100% legitimate. There's also the matter of subpixel resolution getting a considerable boost across the entire pair of panels, which probably helps the peripheral view as much as the central stuff. Valve is absolutely right: it has engineered the crap out of the "screen door" effect of visible pixel separation, especially compared to the otherwise stunning Vive Pro. Look at a giant white field of pixels on HTC's OLED headsets (like you'd see in an average desktop webpage), and you'll see tons of black "crackling" between each tiny white pixel. This effect is forgivable enough within brief or high-action VR activities, but it's a pain to deal with at length while VR-desktopping. Advertisement Look at the same Windows desktop content on Index, and you'll still notice pixelation, where the VR headset must correct for aliasing. This high-res headset doesn't make the sheer issue of pixelation somehow disappear. But thanks to Index's richly engineered LCD panels, you honestly won't notice a screen door.One week with the Valve Index: A VR game-changer with a few question marks
For better and for worse (mostly better), there’s never been a VR system like this.arstechnica.com
Developerski "hype" to nie jest zródlo któremu całkiem ufam, to dziala tak ze oni dostosowują gry pod knuckles a potem recenzuja poztywnie caly hardware czesto pomijac "niewygodna " konkurencje aby poprawic sprzedaż swoich gier i aplikacji. Nie mniej jednak wierze ze Index to udany sprzet ale jak juz mam Pimaxa + RTX to w jakims tam elemencie Index moze byc kroczkiem do przodu a w innym 2 do tylu. Przechodzac z Vive do Pimaxa progress jest bardzo duzy zwłaszczaa za wydalem tylko 500 $ z transportem. No i podbaja mi sie mozliwosci nowej bety PiToola. Postoje i poczekam na kolejne sprzety.i tutaj mamy niezłe źródło bo developera
Ja tez mam Pimaxa i myślę ze Index będzie kroczkiem do tyłu w jednym aspekcie (fov) i dużym krokiem w pozostałych (ergonomia, dźwięk, optyka, sweet spot, etc).Developerski "hype" to nie jest zródlo któremu całkiem ufam, to dziala tak ze oni dostosowują gry pod knuckles a potem recenzuja poztywnie caly hardware czesto pomijac "niewygodna " konkurencje aby poprawic sprzedaż swoich gier i aplikacji. Nie mniej jednak wierze ze Index to udany sprzet ale jak juz mam Pimaxa + RTX to w jakims tam elemencie Index moze byc kroczkiem do przodu a w innym 2 do tylu. Przechodzac z Vive do Pimaxa progress jest bardzo duzy zwłaszczaa za wydalem tylko 500 $ z transportem. No i podbaja mi sie mozliwosci nowej bety PiToola. Postoje i poczekam na kolejne sprzety.
Wczoraj Sweviver ujawnij ze Pimax 8k X bedzie w tym roku i chyba szybciej niz Q4.
The Valve Index optics include the widest sweet spot and most comfortable fitting of any VR headset I’ve used.
Though the screen door effect is reduced in all 2019 VR headsets, and Reverb has an edge when it comes to raw pixel count, I find the Index optics and fitting provide the smoothest and most comfortable experience by an order of magnitude.
The new off-ear speakers on Index provide easily the loudest audio I’ve heard directly from a VR headset
Pełny zestaw 1000$, my kupiliśmy taniej bo mamy już stacje bazowe do wajwuff... nie wiem ile w $$$ ale w peelenach 3500 bez złotówki - co jest swoją drogą świństwem bo w innych krajach za to samo płacą około 100zł taniej, ale to Polska przecież - wrzucili se koszty wysyłki w cenę...Valve Index, HP Reverb - wszystkie nowe gogle zapowiadają się świetnie.
Valve chyba jednak z ceną nieco przesadził - poprawcie mnie jeśli się mylę, ale z tego co widziałem - na zestaw trzeba wyłożyć 999$?
Tyle że nie:Heh...
"- Dobra panowie, mamy nowe gogle - czas ustalić cenę - ile kosztuje konkurencja?
- 600 dolarów
Koszt zwiększaja też 2 stacje bazowe
Ja bym tak zażarcie Valve tutaj nie broniłprawdopodobnie mają najlepszy uniwersalny headset