Przygody z Virtual Reality

Podobno zdj przez soczewki sa cyt. "gówno warte" ;-)
Ale czy filmy tez ?
Bo są, te na korzyść Indeksa również ;-) Tu np. widać inny kąt zrobienia zdjęcia więc i tak dupa.

Ale na szczęście są jeszcze wrażenia i tutaj mamy niezłe źródło bo developera Hot Dogs, Horseshoes & Hand Grenades - jednej z najlepszych "VR-owych strzelnic" który się wypowiada o optyce tego cudeńka porównując do Vive Pro:

Source: https://www.youtube.com/watch?v=zpWCOT4XnRY


TL; DW: masz vive to kupuj bez stacji bazowych, solidny upgrade. Sweetspot w znaczeniu ostrego pola widzenia i możliwości patrzenia patrzałkami a nie głową - prawie do krawędzi ekranu, wypełnienie pikseli genialne - gość po 3.5 latach pisania jego własnej gry z dnia na dzień stał się w niej lepszy bo po prostu widzi lepiej, indeks miażdży vive pro.

Ale Kyokuszin i tak powie że pikśle rulez :p
 
Those metrics, by the way, simply account for how many visible pixels fill out the peripheral view in VR. Where the Valve Index absolutely trounces the likes of the HTC Vive Pro and Oculus Rift S (let alone the original Vive and Rift) is the peripheral pixel quality. Rift S arrived earlier this month with an admittedly boosted subpixel resolution and widened "sweet spot" compared to the competition. The latter term speaks to the common issue with VR headsets where peripheral pixels look blurrier or less focused than the center ones, which can be blamed on anything from lens construction to display panel orientation. Where Rift S subtly improved those factors, however, Index steamrolls the competition. This is most evident when using Index while typing and mousing around a Windows desktop while wearing the headset. When I peripherally peek at a chat interface and a Twitch video stream while typing in a central window, the resulting peripheral pixels are still admittedly a tad blurry, but not as much as with last-gen headsets, and peripheral smearing doesn't begin until the roughly 105-degree point on Index. On the Vive Pro, that peripheral smearing starts at roughly the 80-degree point and is more severe. Valve's sales pitch of long-term VR comfort within Index is 100% legitimate. There's also the matter of subpixel resolution getting a considerable boost across the entire pair of panels, which probably helps the peripheral view as much as the central stuff. Valve is absolutely right: it has engineered the crap out of the "screen door" effect of visible pixel separation, especially compared to the otherwise stunning Vive Pro. Look at a giant white field of pixels on HTC's OLED headsets (like you'd see in an average desktop webpage), and you'll see tons of black "crackling" between each tiny white pixel. This effect is forgivable enough within brief or high-action VR activities, but it's a pain to deal with at length while VR-desktopping. Advertisement Look at the same Windows desktop content on Index, and you'll still notice pixelation, where the VR headset must correct for aliasing. This high-res headset doesn't make the sheer issue of pixelation somehow disappear. But thanks to Index's richly engineered LCD panels, you honestly won't notice a screen door.
 
i tutaj mamy niezłe źródło bo developera
Developerski "hype" to nie jest zródlo któremu całkiem ufam, to dziala tak ze oni dostosowują gry pod knuckles a potem recenzuja poztywnie caly hardware czesto pomijac "niewygodna " konkurencje aby poprawic sprzedaż swoich gier i aplikacji. Nie mniej jednak wierze ze Index to udany sprzet ale jak juz mam Pimaxa + RTX to w jakims tam elemencie Index moze byc kroczkiem do przodu a w innym 2 do tylu. Przechodzac z Vive do Pimaxa progress jest bardzo duzy zwłaszczaa za wydalem tylko 500 $ z transportem. No i podbaja mi sie mozliwosci nowej bety PiToola. Postoje i poczekam na kolejne sprzety.
Wczoraj Sweviver ujawnij ze Pimax 8k X bedzie w tym roku i chyba szybciej niz Q4.
 
Last edited:
Developerski "hype" to nie jest zródlo któremu całkiem ufam, to dziala tak ze oni dostosowują gry pod knuckles a potem recenzuja poztywnie caly hardware czesto pomijac "niewygodna " konkurencje aby poprawic sprzedaż swoich gier i aplikacji. Nie mniej jednak wierze ze Index to udany sprzet ale jak juz mam Pimaxa + RTX to w jakims tam elemencie Index moze byc kroczkiem do przodu a w innym 2 do tylu. Przechodzac z Vive do Pimaxa progress jest bardzo duzy zwłaszczaa za wydalem tylko 500 $ z transportem. No i podbaja mi sie mozliwosci nowej bety PiToola. Postoje i poczekam na kolejne sprzety.
Wczoraj Sweviver ujawnij ze Pimax 8k X bedzie w tym roku i chyba szybciej niz Q4.
Ja tez mam Pimaxa i myślę ze Index będzie kroczkiem do tyłu w jednym aspekcie (fov) i dużym krokiem w pozostałych (ergonomia, dźwięk, optyka, sweet spot, etc).

I gdzie jest mój audio strap do Pimaxa?
 

Robinus

Volunteer Moderator
Za darmo na GOGu!

Ale czy to mi się w VR uruchomi bez stama?



Aaaaa OK - wredditowałem:
"You have Obduction (VR Mode) in Start menu, or you can add -mode=ORVR to your desktop shortcut's destination. "
 
Last edited:
Tez bym chcial juz dostac obiecane z kicka gadzety. Bardzie brakuje mi vr frames , bom okularnik.
Na reszte nie narzekam , sweetspot jest bardzo duzy jak sie poprawnie ulozy gogle na twarzy w czym pomaga mi rEvolve, jednoczesnie dzieki niemu odpada problem ergonomi org. headstrapa. Audio - tu nic nie pokona mojeg dzwieku opartego na HD800 + tubeampa +young dsd dac. I teraz kolejna sprawa mam czekac kolejne miesiace az steamvr dojdzie do poziomu pitoola ?( ustawienie jasnoci, saturacji kolorów LCD, tryby fov , fixed fovated rend. , smartsmoothing ktory dziala o niebo lepiej niz steamowa reprojekcja )
To wszystko ma znaczenie. A czy optyka w indexie bedzie lepsza to pozyjemy zobaczymy bo nie zapominam o tym ze Fov uzyskali m.in dzięki zmnijszeniu binocular overlap.
Tam gdzie ja widze przewage Indexa to bedzie prawd. lepsza matryca LCD.
 
Last edited:
Jeszcze jeden preview:

The Valve Index optics include the widest sweet spot and most comfortable fitting of any VR headset I’ve used.
Though the screen door effect is reduced in all 2019 VR headsets, and Reverb has an edge when it comes to raw pixel count, I find the Index optics and fitting provide the smoothest and most comfortable experience by an order of magnitude.
The new off-ear speakers on Index provide easily the loudest audio I’ve heard directly from a VR headset
 

Robinus

Volunteer Moderator
Valve Index, HP Reverb - wszystkie nowe gogle zapowiadają się świetnie.

Valve chyba jednak z ceną nieco przesadził - poprawcie mnie jeśli się mylę, ale z tego co widziałem - na zestaw trzeba wyłożyć 999$?
 
Valve Index, HP Reverb - wszystkie nowe gogle zapowiadają się świetnie.

Valve chyba jednak z ceną nieco przesadził - poprawcie mnie jeśli się mylę, ale z tego co widziałem - na zestaw trzeba wyłożyć 999$?
Pełny zestaw 1000$, my kupiliśmy taniej bo mamy już stacje bazowe do wajwuff... nie wiem ile w $$$ ale w peelenach 3500 bez złotówki - co jest swoją drogą świństwem bo w innych krajach za to samo płacą około 100zł taniej, ale to Polska przecież - wrzucili se koszty wysyłki w cenę...
 

Robinus

Volunteer Moderator
Heh...
"- Dobra panowie, mamy nowe gogle - czas ustalić cenę - ile kosztuje konkurencja?
  • 600 dolarów
  • aaaa no to my jesteśmy VALVE i jesteśmy lepsi bo mamy te... ekrany pod kątem i w ogóle - to... 800$?
  • eee kupować będą komputerowe nerdy* - cena nie gra roli!
  • racja! 1000$ będzie prościej liczyć..."
*Do komputerowych nerdów sam się zaliczam. Bez urazy, Panowie :)

A w Samsungu?

"- Hej! Valve wypusciło całkiem niezłe gogle!
  • ile kosztują?
  • 1000 dolarów
  • eee, to znowu się nie opłaci przy tym dłubać..."

 
Last edited:
Heh...
"- Dobra panowie, mamy nowe gogle - czas ustalić cenę - ile kosztuje konkurencja?
  • 600 dolarów
Tyle że nie:

€879 - VIVE Pro HMD only**

*Offer is subject to change.
**VIVE Pro HMD does not include controllers, base stations or VIVE wireless adapter.


Także dziękujcie HTC za wywindowanie ceny pod sufit... Na Pimaxa też to wpłynęło. Vive pro to jest najbliższa konkurencja dla Indeksa ze względu na tracking - a przynajmniej tak się upierają Valve i HTC ;-)
 

Robinus

Volunteer Moderator
To jest bardzo zła tendencja. WMR zrobił krok w kierunku spopularyzowania gogli (łatwość obsługi/podłączenia + cena).

Teraz robimy krok w tył, bo znowu kupią to tylko nieliczni. Sami na siebie tym sposobem "kręcą bat", ale też moim zdaniem szkodzą całemu VR-owemu światu. Znowu chowamy się w niszę sprzętu dla profesjonalistów i nielicznych zapaleńców.
 
No ja też bym wolał zapłacić mniej za indeksa czy reverba, ale prawda jest taka że obecnie są to zabawki dla entuzjastów. Trzeba mieć mocny PC i kasę - więc chcesz jakości to płać i płacz... Jesteśmy jeszcze daleko od mainstreamu niestety, choć oculus i psvr robią tu dobrą robotę. Co do WMR to mam wrażenie że m$ traktuje to po macoszemu zupełnie, brak hajpu, reklamy, no i podstawowy zarzuty brak Xbox VR... Oni chyba czekają na AR bardziej i hololens. Jak to się zmieni za parę lat to i pewnie ceny też. A na razie płacimy early adopter tax I mamy miłe motylki w brzuchu że się przyczyniamy do rozwoju VR...
 
Są powody dla których te gogle są tak drogie - według recenzji mają najlepsze audio ze wszystkich. Częstotliwość odświeżania (120, 144Hz) jest tez bezkonkurencyjna. Kontrolery też wydają się być najlepsze na rynku. Komfort też ponoć jest nie do pobicia - w goglach można wytrzymać wiele godzin bez dyskomfortu. Koszt zwiększaja też 2 stacje bazowe, ktorych nie ma WMR i Rift S. Polecam poczytać recenzje.
 
Koszt zwiększaja też 2 stacje bazowe
Ja bym tak zażarcie Valve tutaj nie bronił. Nie chce mi się szukać cytatu jak to stacje 2.0 są prostsze mechanicznie, mniej zawodne i tańsze w produkcji a jednak magicznie kosztują WIĘCEJ niż stacje bazowe 1.0. Głośniki koło ucha też raczej nie kosztowały milionów cebulionów w kosztach badań bo to nie jest nic odkrywczego. Głośniki BMR które tam są były znane już od dawna, a "genialność wynalazku" też pozostawia wiele do życzenia bo zapewne każdy z posiadaczy Vive DASa już takie "off-ear" używał intuicyjnie ;-P

Być może optyka samego headsetu jest rewelacyjna ale czy jest warta 2339zł? Nie wiem nie znam się, ale chętnie cofnąłbym się w czasie i spuścił solidny łomot temu kto wymyślił cennik vive pro. Podejrzewam że bez tego wannabe-apple sprzętu, Pimax nie kosztowałby tyle ile kosztuje, Indeks również. Cena OG Vive powinna była spaść do ceny oculusa a vive pro być sprzedawane w cenie dotychczasowego Vive, bo prawdę mówiąc niewiele wnosi. Niestety prawa rynku są bezwzględne i dopóki głupi ludzie jak my ;-) będą to kupować mimo zaporowych cen to można doić frajerów.

Cena kontrolerów knuckles... 1309zł. Serio... I przy tej cenie nie potrafili jak na razie dokładnie ogarnąć śledzenia palców bo z różnych miejsc spływają informacje o gliczach i przeskakiwaniu. Dodatkowo nigdzie nie ma informacji co zrobić jak rozwalisz jeden z nich. Nie widziałem opcji "knuckles lewy" i "knuckles prawy" w sklepie valve.

Splunięciem w twarz i kropką nad i jest cena gąbki do headsetu. Z indeksem przychodzi jedna. Jeśli zachcesz dokupić, zapłacisz prawie DWIEŚCIE ZŁOTYCH za dwie sztuki. Tak jest, STÓWA za kawalątek plastiku, szmaty i magnesiku na lodówkę. Noż [cenzura] mać. Nawet vive miało dwie - większą i mniejszą. A wymienną gąbkę doceni człowiek natychmiast jak będzie chciał znajomym beat sabera pokazać... Czekam na VRCover. Swoją szosą, mam nadzieję że indeks jest bardziej odporny na pot niż vive...

Także IMHO Valve zagrało trochę cynicznie, ale prawdopodobnie mają najlepszy uniwersalny headset. Być może zagrozi mu HP Reverb do specjalizowanych zastosowań typu symulatory. Jak już wyjdzie :p Natomiast póki mogą doić frajerów jak my - to będą to robić bo to nie jest organizacja charytatywna... A my (ja) będziemy kupować bo to nasza pasja. Ja już się powoli zastanawiam nad questem mimo braku inwestycji w platformę oculusa. Poczekamy zobaczymy.
 
Top Bottom