Przygody z Virtual Reality

Warto też tu powiedzieć - w Index z powyższego powodu tekst może być nieco mniej wyraźny niż w przypadku Acer VR czy Lenovo, czy O+.
Tyle że to bzdura, bo nadal z uporem maniaka ignorujesz fakt, że konstrukcja Indeksa, zarówno soczewek jak i ułożenia ekranów jest inna niż prostego WMRa, masz poczytaj: https://www.valvesoftware.com/pl/index/deep-dive/fov
The complete visual clarity story involves many factors beyond just pixels per degree, like subpixel layout, fill factor, optics, and even ergonomics.
 
Last edited:
Oj tam, zaraz wpadną z Robinusem i dowiesz się, że tak naprawdę to to samo. Oba headsety korzystają w wyświetlaczy i soczewek, wiec żadnego przełomu nie ma :)
 
Tyle że to bzdura, bo nadal z uporem maniaka ignorujesz fakt, że konstrukcja Indeksa, zarówno soczewek jak i ułożenia ekranów jest inna niż prostego WMRa, masz poczytaj: https://www.valvesoftware.com/pl/index/deep-dive/fov

To nie upór maniaka ale liczby :) masz rozdzielczość, masz FOV, masz PPD. WMR do tego tez zagęszcza pixle w środku.
Podoba mi się ta koncepcja z poszerzeniem FOV, natomiast jak piszę - ~PPD będziesz miał w podobie do WMR 1 generacji.
 
Last edited:
Znów masz założenia błędne, otóż jak wspomniałem, to że Index doże leży na twarzy, nic nie zmienia w stosunku do np Reverba.

Leży dobrze i już, Reverb też dobrze leży, o IPD wałkujemy chyba od 10 stron i każdy zanotował że Reverb regulacji nie ma, co nie czyni go mniej ergonomicznym czy w czymś gorszym dla osób w odpowiednim przedziale IPD.

żadnego przełomu w indexie nie ma, to prawda. Dobry headset 1 gen. Jakby dali 2160p, pewnie wszyscy byśmy siedzieli w Indexach, bo ja bym tez dopłacił za to trochę większe FOV. Ale nie dali.
 
Leży dobrze i już, Reverb też dobrze leży, o IPD wałkujemy chyba od 10 stron i każdy zanotował że Reverb regulacji nie ma, co nie czyni go mniej ergonomicznym czy w czymś gorszym dla osób w odpowiednim przedziale IPD.
Tyle, że nie istnieje nic takiego jak przedział IPD, każdy milimetr poza jednym, domyślnym IPD tych gogli oznacza, brak możliwości skorzystania w pełnego FOV.
 
No widać że nie przeczytał i dalej brnie 😁 A artykuł ciekawy nie tylko ze względu na Indeksa.

Z cyklu "I Ty możesz być Kyokushinem said:
PS: żadnego przełomu w Reverbie nie ma, to prawda a w ogóle WMR to przestarzała technologia i ślepa uliczka od której m$ odchodzi na rzecz AR.
 
A dlaczego uważasz że nie przeczytałem ?
Bo mam inne zdanie niż Ty? :)

Interesujący tok rozumowania, mógłbyś się z nami nim podzielić?

Tyle, że nie istnieje nic takiego jak przedział IPD, każdy milimetr poza jednym, domyślnym IPD tych gogli oznacza, brak możliwości skorzystania w pełnego FOV.

Czy jak jeździsz regulacją FOV w Odyssey, to zwęża Ci się FOV?
 
Czy jak jeździsz regulacją FOV w Odyssey, to zwęża Ci się FOV?
Oczywiście, po przestawieniu na IPD 63 tracę ponad 10 stopni FOV. Przetestowałem w pokoju testowym OpenVR, przy okazji sprawdzania, czy na takim ustawieniu będę miał ostry obraz. Pełen FOV można uzyskać tylko przy idealnym wyregulowaniu wszystkiego (odległość oczu od soczewek i IPD)
Dzisiaj zamówiłem Reverb, to się szybko sam przekonam. Kupiłem w PL, na fakturę i sprzedawca zadeklarował, że przyjmie zwrot bez problemu. Będę je miał 12 grudnia.
Gdyby ktoś był zainteresowany, to jest jeszcze jedna sztuka na allegro.
 
A dlaczego uważasz że nie przeczytałem ?
Bo mam inne zdanie niż Ty? :)
Czy jak jeździsz regulacją FOV w Odyssey, to zwęża Ci się FOV?
Jakbyś przeczytał, to byś wiedział. 😁

Proszę, cytat z artykułu który "czytałeś":
Understanding the geometry of the situation gets even more complex when you think about other factors that affect your eye’s position relative to the lens. Consider what happens when your eye is looking straight ahead, then begins rotating away, moving the pupil farther away from the lens and closer to one edge.
Similarly, if the hardware IPD of the headset is not adjusted correctly, that can also limit FOV. One common example is if the hardware IPD is too small, it limits the FOV toward the outside.

Fit matters as well. You might adjust the headset a little tighter or looser, or have it positioned a little off-center. All of these subtract from FOV.

I jeszcze jedna ciekawostka:
Beyond the physical uncertainties, there are additional complications on the software side, such as the offset frustums of the projection matrix and the shape of the masked render target not being circular. Those impact FOV by making it asymmetric. Also, compositor panel masking, which is software that controls stray light and chromatic fringing, is dynamic and dependent on/responsive to the re-projection system... Meaning that FOV for any modern HMD is not even completely static from frame to frame.

And all of the above is still considering FOV for only a single eye. Considering binocular FOV adds another layer of complexity, introducing stereo overlap and pushing further into the realm of individual subjective perception.

Jakoś bardziej ufam inżynierom Valve w tym temacie. Chyba wiedzą co robią.
 
Oczywiście, po przestawieniu na IPD 63 tracę ponad 10 stopni FOV. Przetestowałem w pokoju testowym OpenVR, przy okazji sprawdzania, czy na takim ustawieniu będę miał ostry obraz. Pełen FOV można uzyskać tylko przy idealnym wyregulowaniu wszystkiego (odległość oczu od soczewek i IPD)
Dzisiaj zamówiłem Reverb, to się szybko sam przekonam. Kupiłem w PL, na fakturę i sprzedawca zadeklarował, że przyjmie zwrot bez problemu. Będę je miał 12 grudnia.
Gdyby ktoś był zainteresowany, to jest jeszcze jedna sztuka na allegro.

Prawdę mówiąc nie pamiętam jak było, a bawiłem się tym, chyba jak było szerzej to nie traciłem FOV, ale i nie zyskiwałem, jak węziej to chyba tak.

No i elegancko że zamówiłeś - zobaczysz rozdzielczość, dojdzie do zwilżenia, ale odeślesz bo IPD nie podejdzie, kupisz indexa i będziesz miał niesmak bo plama :D

A serio - to trzymam kciuki żeby IPD podeszło.

Jakoś bardziej ufam inżynierom Valve w tym temacie. Chyba wiedzą co robią.

Ale ja się @gcze pytałem jak to odbiera, ponieważ tym się bawiłem i wyżej opisałem jak było. W jedną stronę czułem zweżenie FOVa, w drugą jakoś właśnie nie, tak czy siak, było dziwnie na niewłaściwym ustawieniu IPD.

I znowu błędne założenie, że nie czytałem :)
 
Last edited:
Kompletnie offtopic - tanie korwety sprzedają z okazji wygranej federacji w community goal. Jak również dają 2x expa dla rangi Federacji. Chyba mój Indeks znów zobaczy kokpit Elite.


PS: Niższa cena zakupu to niższe rebuy.
 
Last edited:
Ale ja się @gcze pytałem jak to odbiera, ponieważ tym się bawiłem i wyżej opisałem jak było. W jedną stronę czułem zweżenie FOVa, w drugą jakoś właśnie nie, tak czy siak, było dziwnie na niewłaściwym ustawieniu IPD.
Gdy ustawiam IPD większe niż mam w rzeczywistości, to FOV nadal rośnie, za to kosztem widoczności w stronę nosa. Co ciekawe, nie widzę nadal krawędzi ekranu (mam wymienioną maskownicę na VRcover i oczy prawie dotykają u mnie soczewek. Co świadczy o tym, że utylizacja ekranów nie jest najlepsza, części renderowanego obrazu zwyczajnie nie widzimy i się marnuje.
Mam nadzieję, że nie będzie gorzej niż w Samsungu, bo w symku taka rozdzielczość by się przydała. Wstępne testy wykazały, że powinienem jakoś od biedy strawić ten Reverbowy IPD. Jak będzie w rzeczywistości, za tydzień się przekonamy :)
 
Kompletnie offtopic - tanie korwety sprzedają z okazji wygranej federacji w community goal. Jak również dają 2x expa dla rangi Federacji. Chyba mój Indeks znów zobaczy kokpit Elite.


PS: Niższa cena zakupu to niższe rebuy.
Vetka przytulona :)

@gcze , w końcu w DCS nie będziesz miał zeza. Powiem tak - latanie w DCS'ie czy Il2 mnie pozaimatało na Reverbie.
 
@gcze pośpieszyłeś się ;-):
Varjo said:
The future of flight simulation is virtual. At #IITSEC this week, we've demonstrated immersive training solutions with over 10 partner companies. We're excited to share that Varjo headsets can now be also used with DCS: "DCS World Open Beta by Eagle Dynamics now supports Varjo's human-eye resolution VR headsets. Used together they offer the highest definition, realistic human-eye resolution experience yet seen in the flight simulator market and should now be a serious consideration for all professional users. The realism and experience has now been upped to a whole new level," says Simon Pearson, Business Development Director, Eagle Dynamics.
 
Last edited:
Top Bottom