Elite Dangerous Scandinavian Community thread

Det er helt greit, men i så fall så bør språket være Engelsk, og tråden bør muligens flyttes ut av "Elite International".

Jeg ønsker ikke å ekskludere noen, men ideen med forumet "Elite International" er å kommunisere på eget språk. Jeg har forsåvidt ikke noe imot at de som kan lese Svensk/Norsk/Dansk svarer på Engelsk.

Dette er selvfølgelig noe vi velger selv.
Jo jag vet att det är själva meningen med tråden. Att vi förstår varandra utan att använda engelska.

Kanske den istället borde heta "North Germanic Language thread"? Fast då inkluderas ju förstås isländska, åländska och färöiska...

Skojar bara lite. Bryr mig inte om namnet det är ok för mig, bara om att alla är välkomna. :)

Heisann, og godt nytt år!

euscan.gif

Nej, det kartet er feil. Skandinavia består av Norge, Sverige og Danmark (nødvendigvis ikke i den orden), mens Norden er Norge, Sverige, Danmark (med Grønland og Færøyene), Finland (og Åland), og Island.

Men finner er selvfølgelig velkomne i denne tråden! I hvertfall er det min mening. :)

Jeg heter Bjørn og er fra Norge, men jeg kan skrive både svensk og dansk, sånn noenlunde.

Härligt att höra att ni har DDF och alphan! Misstänker att det varit en hel del att läsa. Och nu får ni spela :)

Rent allmänt känns planeringen inför ED väldigt uttänkt. Tycker det tyder på en skön känsla för transparens att man lägger ut "spikade" DDF-topics i forumet. Och att folk får tycka till.

Härligt att höra att ni har DDF och alphan! Misstänker att det varit en hel del att läsa. Och nu får ni spela :)

Rent allmänt känns planeringen inför ED väldigt uttänkt. Tycker det tyder på en skön känsla för transparens att man lägger ut "spikade" DDF-topics i forumet. Och att folk får tycka till.
DDF var helt kaotiskt i början med förslag, krav, funderingar till höger och vänster. Men nu är det riktigt slimmat och bra med fokus på features som FD funderar på.

Det bästa exemplet på hur DDF fungerar är "super cruise". Det första förslaget på resor inom solsystem innebar i praktiken att man valde en PoI på kartan och gjorde ett "hopp" dit. Så även om motorn till ED hanterar att man sömnlöst reser inom och mellan solsystem, så var det konkreta förslaget att man hoppade mellan olika destinationer som i precis vilken annan rymdsimulator som helst. Att det blev ett uppror över det är nästan en underdrift, men resultatet blev att vi nu kan röra oss fritt inom ett solsystem m h a "super cruise" eller göra hyperrymdhopp till PoI om vi vill det.

DDF var helt kaotiskt i början med förslag, krav, funderingar till höger och vänster. Men nu är det riktigt slimmat och bra med fokus på features som FD funderar på.

Det bästa exemplet på hur DDF fungerar är "super cruise". Det första förslaget på resor inom solsystem innebar i praktiken att man valde en PoI på kartan och gjorde ett "hopp" dit. Så även om motorn till ED hanterar att man sömnlöst reser inom och mellan solsystem, så var det konkreta förslaget att man hoppade mellan olika destinationer som i precis vilken annan rymdsimulator som helst. Att det blev ett uppror över det är nästan en underdrift, men resultatet blev att vi nu kan röra oss fritt inom ett solsystem m h a "super cruise" eller göra hyperrymdhopp till PoI om vi vill det.

Og hold da op det var godt at DDF stod fast på det, fordi det er sku det bedste foreslag der er kommet indtil videre :)

Det bästa exemplet på hur DDF fungerar är "super cruise".

Fint at höra det går smidigare nu i DDF forumet. Jag har inte varit aktiv där sedan början själv. Inte bara eftersom det var kaotiskt, men också eftersom jag havde känslan av att du inte blev hört om du inte var känd från förut. Så den här "Hvem är du och varför tro du att du kan komma här och säja nogot som vi lyssnar till?"-känslan gjorde att jag inte deltog mera.

Fint at höra det går smidigare nu i DDF forumet. Jag har inte varit aktiv där sedan början själv. Inte bara eftersom det var kaotiskt, men också eftersom jag havde känslan av att du inte blev hört om du inte var känd från förut. Så den här "Hvem är du och varför tro du att du kan komma här och säja nogot som vi lyssnar till?"-känslan gjorde att jag inte deltog mera.

Jag förstår vad du menar, men jag tycker att du ska vara med. Du har ju betalt för det :) Sen är det också så att Sandro Sammarco på heder och samvete har intygat att FD läser ALLA inlägg i forumet, så om man är känd sen tidigare eller inte spelar ingen roll tack och lov. Ibland gör jag så att jag läser förslaget och skriver vad jag tycker. Diskussionen kan man hoppa över :)

Det er synd. Min erfaring er at jeg blir hørt. Jeg har ikke vært veldig aktiv, men har kommentert der hvor jeg har følt at jeg har relevante innspill.
Jeg har fått god respons fra Frontier ved flere anledninger.

Det bästa exemplet på hur DDF fungerar är "super cruise"... Att det blev ett uppror över det är nästan en underdrift, men resultatet blev att vi nu kan röra oss fritt inom ett solsystem m h a "super cruise" eller göra hyperrymdhopp till PoI om vi vill det.

Det låter ju väldigt konstruktivt, gött att du ger oss dödliga lite inblick likaså! EDs folk verkar ha en hel del tålamod. Men det ska väl alla spelskapare ha nuförtiden med communities och finanser från spelare till viss del.

Mest oroar jag mig för hur jag ska ha råd med en vettigare dator. Misstänker att en rätt svag dual-core bärbar med Geforce GT330 inte riktigt kommer orka med när det blir flera skepp och andra kalkyler i bakgrunden i skarpa spelet. Kan hända att man kan lira på low på allt. En klassiker.

Känslan uppstod även här redan på kickstarter-kommentar fältet från första början. Vissa är ju onekligen fanatiska. Men fint när det går över till kreativitet som med LAVE-radio.

Jag förstår vad du menar, men jag tycker att du ska vara med. Du har ju betalt för det :) Sen är det också så att Sandro Sammarco på heder och samvete har intygat att FD läser ALLA inlägg i forumet, så om man är känd sen tidigare eller inte spelar ingen roll tack och lov. Ibland gör jag så att jag läser förslaget och skriver vad jag tycker. Diskussionen kan man hoppa över :)
Nja, det är en egen dynamik i ett sådant forum som DDF. Antigen är man en spelare eller så är man inte. Jag är nog inte tillräckligt interesserad, tror jag. :)

Det er synd. Min erfaring er at jeg blir hørt. Jeg har ikke vært veldig aktiv, men har kommentert der hvor jeg har følt at jeg har relevante innspill.
Jeg har fått god respons fra Frontier ved flere anledninger.
Det er bra. Fint at det funker for deg. :)

Känslan uppstod även här redan på kickstarter-kommentar fältet från första början. Vissa är ju onekligen fanatiska. Men fint när det går över till kreativitet som med LAVE-radio.

Presis. Jag skulle just säja att det började även på Kickstarter. Men det är Ok. Dom klarar sig fint utan mina förslag och kommentarer. :)

Last edited:
Och icke att förglömma är att i den virtuella rymden senare kan alla, även "kändisar", få oväntat sällskap ;)

Hvorfor er der altid nogen der syntes det er en god ide at lave en scandinavisk tråd??!?

Halvdelen af danskerne kan IKKE forstå svensk eller norsk særligt godt. Hvornår vil folk forstå det.

Bah :(

Back
Top Bottom