Elite Dangerous Scandinavian Community thread

Hvorfor er der altid nogen der syntes det er en god ide at lave en scandinavisk tråd??!?

Halvdelen af danskerne kan IKKE forstå svensk eller norsk særligt godt. Hvornår vil folk forstå det.

Bah :(

Fordi for os der kan forstå det er det fint nok at vi samles. :)

Joe, men vi kan forsøge at tale med dig på dansk, Orbitalai. :)

Personligt synes jeg at det er synd vi ikke har eet felles skandinaviskt skriftsprog. Det havde gjort ting meget enklere.

Danska funkar för mig, det är fördelen med att ha växt upp med DR1 och DR2 :)

Ni som har alphan, några förslag på joysticks? För mig räcker inte Xbox360 kontrollen längre. Jag kan inte bestämma mig för att köra på ett HOTAS paket (Saitek x-52 Pro, Saitek X-55 Rhino eller Thrustmaster Warthog), eller en billigare med ok variant. Sen har vi ju den ryska värstingen med: VKB Fat Black Mamba. Men den kostar...

God morgen. Nå skulle jeg til å be om dansk frokost igjen, men så oppdaget jeg at frokost på dansk er det vi kaller lunsj i Norge. Ja ja, hvorfor ikke? :)

Morn morn. Arti å se at d e mange nordmenn her også. Hælse fra bartebyen.
Dog e nordlening, oppvokst på kaia og med ei feskestang i nevan :D

Jajamen! Och DDF :)
Det verkar tyst på den fronten dock Björn? Inget nytt i arkiven på länge. Har det varit ledigt under helgerna eller har ni något kontroversiellt ämne som inte släpps till den stora massan? :)

Edit:
Ni som har alphan, några förslag på joysticks? För mig räcker inte Xbox360 kontrollen längre. Jag kan inte bestämma mig för att köra på ett HOTAS paket (Saitek x-52 Pro, Saitek X-55 Rhino eller Thrustmaster Warthog), eller en billigare med ok variant. Sen har vi ju den ryska värstingen med: VKB Fat Black Mamba. Men den kostar...
Beställde själv en Thrustmaster T.16000M. Budget men verkar helt ok. Har inte haft en joystick sedan amigan och TacII:an.

Last edited:
Det som kom ut innan helgerna var mikrotransaktioner och det rörde upp en del känslor kan man lungt säga. Sen var det tyst tills i förra veckan när ämnet "salvage rights" dök upp. Inte särskilt kontroversiellt och verkar till synes fungera ungefär som förslaget för gruvdrift.

Jag har hört en del gott om TM T.16000M. Jag får fundera vidare...

Morn morn. Arti å se at d e mange nordmenn her også. Hælse fra bartebyen.
Dog e nordlening, oppvokst på kaia og med ei feskestang i nevan :D

Da er vi i samme by - og det er ikke sant det der med bart, det er en stereotypi. Riktig nok har jeg bart, da. :cool:

Apropå detta med "lack of updates". I början var jag som ett litet barn i en godisbutik (varför inte mer updates!!?) men nu inser jag hur genialiska ED-gänget är.

Istället för att hypa skiten ur sin ofärdiga produkt som vissa andra gör för att få in mer pengar kontrollerar man förväntningarna som vi möjligen alla har. Tror många blev förvånade när alphan dök upp och den spelet fungerade så pass bra som det gjorde. I det långa loppet tror jag ED tjänar mer på det konceptet. Kvalitet över kvantitet.

Sen finner jag en viss ohälsosam glädje i att läsa på forumet för att försöka lista ut mer info från personer som har mer insyn än jag själv. Det blir lite av en skattjakts-känsla när man är sliten på kvällskanten.

Apropå detta med "lack of updates". I början var jag som ett litet barn i en godisbutik (varför inte mer updates!!?) men nu inser jag hur genialiska ED-gänget är.

Istället för att hypa skiten ur sin ofärdiga produkt som vissa andra gör för att få in mer pengar kontrollerar man förväntningarna som vi möjligen alla har. Tror många blev förvånade när alphan dök upp och den spelet fungerade så pass bra som det gjorde. I det långa loppet tror jag ED tjänar mer på det konceptet. Kvalitet över kvantitet.

Sen finner jag en viss ohälsosam glädje i att läsa på forumet för att försöka lista ut mer info från personer som har mer insyn än jag själv. Det blir lite av en skattjakts-känsla när man är sliten på kvällskanten.

Yep.. kan godt lide måden hvorpå FD holder kortene ind til kroppen, de har vist med alpha'en at de har styr på hvad de laver. :)

Ny (gammel) kaptajn melder sig på banen

Hej alle Big Damn Heroes!

Spillede Elite på C64 med båndstation i... 1983?, og har glædet mig til det her lige siden.

Det bliver stort - eller rettere: 'shiny'.

/salute

Det fungerar aldrig för mig, då det bara är språket som bindar oss samman. Personligen måste jag spela med folk jag vet tänker mera som mig och har dom samma värdena.

Vilka roller funderar du på att köra i spelet senare? Jag kommer nog generellt kontakta folk jag kan kommunicera obehindrat med om jag behöver eskort etc speciellt om man kör ironman och verkligen inte vill bli sprängd i bitar :)

Jim, jag kommer att vara på upptäcktsfärd gjenom galaxen, men också driva lite handel med varor. Mitt skepp är nog en Cobra Mk III. Ironman vill jag troligt inte spela.

Men kontakta mig gärna i spelet. :)

Back
Top Bottom