Elite Dangerous Turkish Community Thread

Türkçe 1.6 ve 2.1 Güncelleme Notları

Yenilikler 2.1:

  • Yağma
  • Yağma(loot) ve işçilik(crafting) için yeni hammaddeler.(Buz madenleri)
  • Maden kaynakları artık materyal oluşturabiliyor
  • Materyaller sinyal kaynaklarında bulunabiliyor
  • Materyaller yok edilen gemilerden çıkabiliyor
  • Materyaller yok edilen skimmerslar(gezegen üstünde uçan dronelar)dan bulunabiliyor
  • Şifrelenmiş data materyalleri eklendi
  • Data materyalleri taranabilen enkazlarda taranarak bulunabiliyor
  • Materyal inventory si artık fiziksel ve sanal olarak ikiye ayrıldı
  • Taranabilir enkaz senaryoları ve point of interst(POI) noktaları eklendi
  • Çeşitli objelerden aldığınız loot ile ilgili gelen kutusuna bir mesaj alınacak
  • Crafting
  • Silahların hasar oranları ve görsel efektleri değiştirilebilir
  • Deneysel etkiler modül değişiklikleri üzerinde oluşturulabilinir
  • Engineers(mühendisler)in modül üzerinde yapabildiği değişikliklerin belirli dereceleri var.
  • Kaynaklar modül modifikasyonlarını işlerken kullanılabilir
  • Bu modifiye edilmiş silahları npcler kullanabilir
  • Engineers
  • Engineers baseleri için yeni landing padler eklendi
  • Engineers baseleri için yeni hangarlar eklendi
  • Her engineer ayrı bir base sahibi
  • Sağ menüdeki stats bölümüne engineer contact geçmişi eklendi
  • Engineer baseleri galaksi haritasında görülebilir(eğer kilitleri açılmışsa)
  • Her engineerin kendi kilit açma senaryosu gibi bişey var
  • Yeni yüzey materyal sistemi – yüzey materyalleri performans ve detaylarında geliştirmeler
  • Yeni yüzey enkaz eşyaları
  • Yeni yüzey point of interest noktaları
  • Gezegen istasyon ve outpostlara npc devriyeler eklendi
  • 3 madde npc gemilerinin gezegen yüzeylerinde combat yapabileceğiyle ilgili
Yenilikler 1.6:

  • Görevler
  • Yeni görev ekranı
  • Görev ekranın ilişkileri
  • -Contacts have their appearance deterministically generated to reflect various key factors- bunu anlamadım
  • Görevi aldığınız elemanların her oyuncuyla ilişkisi ile ilgili ayrı bir karşılama mesajı var
  • Minor factionların durumlarını görebileceğimiz bişey varmış
  • Görevler artık ranka göre değerlendiriliyor, not gated by them:S
  • Görev oluşma sebebi gerektiği gibi ekleniyor
  • -USSs for missions now positioned in specific locations as appropriate-
  • Görevlerin zorluğu saygınlık puanlarına göre belirleniyor.(rütbeler gibi)
  • Görevler için ek senaryolar eklendi
  • Görev ekranı artık spesifik rankları destekliyor(combat, trade, explore)
  • Görevler için ödül dengelemesine geçildi
  • Hammaddeler görevlerle kazanılabilirler
  • Loot eşyaları görevlerle kazanılabilirler
  • Özel kutu bölgeleri görev ödülü olarak kazanılabilir :O
  • Görev bölgesi tarama yapılarak bulunabilir(nav beaconlarda olabilir)
  • Görev ilişkileri(görev aldığınız kişi) daha önce karşılaştıysanız sizi hatırlayacaklar
  • Görev senaryoları güncellendi
  • Yeni gezegensel görevler eklendi
  • Tarama görevleri eklendi
  • Outfitting ekranı değiştirildi
  • Hangar kamerası yeni outfitting ekranına uygun olarak değiştirildi
  • -Some locations can have unique vouchers from scanning for larger rewards that can’t be ‘scummed’-
  • Huge beam lazer ekendi
  • Huge pulse lazer eklendi
  • Huge multi cannon ekelndi
  • Large multi cannon eklendi
  • Geliştirilmiş performansa sahip 2 ve 3 büyüklüğünde drive modülleri eklendi
  • Silahların büyüklüğüne ve hasarlarına göre VFX ölçeklendirmesi eklendi
  • Huge gimble mount eklendi
  • Yerimleri eklendi. İstadiğiniz yeri kaydedip tek tıkla rota çizmek görmek gibi işlemleri yapabileceksiniz
  • Community goal sistemleri galaxy haritasında görülebilecek
  • Galaxy haritasında minor factionlar için filtreleme özellikleri eklendi
  • Maden senaryoları buz halkalardada oluşabilir
  • Yeni maden hammaddeleri eklendi
  • Trafik yoğunluğuyla ilgili bişey eklenmiş
  • Kargo yolları gibi bişey eklenmiş galiba. Ana yıldız, istasyonlar ve gezegen istasyonları arasında kuruluyormuş gibi bişey anladım
  • -Traffic density is calculated based on shipping lane, station and settled planet proximity. This traffic density value alters the probability of USSs- önemli bişey değil bence tam anlamamış olsamda
  • Mesela bi yeri taradınız sizin göreviniz var orada, görev bölgesi tam yerini belli ediyor. Bu mevzu discoverry scannerla yapılıyor ve nab beacon taranarakda kullanılabiliniyor
  • Data scanlardan benzersiz olanlar tek bölgede bir kere taranabiliyor yeniden taranmaları engellenmiş
  • Minor faction reputation(saygınlık) puanları artık ebeveynlerinden(major factionlar: empire federation alliance) ile bağlantılı değil. Yani empire ile ilişkiniz berbar olsa bile empire’a bağlı bir minor faction ile arkadaş olabiliyorsunuz
  • Bir bölgenin nav beaconunu taradığınızda o sistem ile ilgili bilgileri kazanabiliyorsunuz. Yani nav beaconu olan bir sisteme gittiniz gezegenler gözükmüyor surface scanner da yok geminizde yada bütün gezegenlere tek tek yaklaşıp taramak istemiyosunuz nav beaconu tarayarak gezegenleri ekleyebiliyorsunuz
  • Minor factionlar için “samimi” seviyesi eklendi
  • ASP niz var içinde 30 köle var, istasyona gittiniz yeni gemi alıcaksınız eski kargonuzu kaybediyordunuz, artık direk yeni geminize aktarabileceksiniz.
  • Phiince sistemine Chopper’s Orbital eklendi
  • Çeviriler güncellendi
  • Bağış yayınlarından gezegen isimleri eklendi. Sanırım bağış yapanların isimleri gezegenlere veriliyor
  • Yeni oyuncu grubu minor faction açıklamaları eklendi
  • Oyuncu gelen kutuları artık bir mesajı silinene ve 30 gün boyunca tutabiliyor
  • LHS 3447 ye Bluford orbital eklendi
  • COL 285 SECTOR IX-T D3- bölgesine Canonn Research space science outpost eklendi
  • Füzelerin alan hasarı vermesiyle ilgili bir yenilik mevcut. Yani artık füze geminin modüllerinede çok yüksek hasarlar verebiliyor
  • Sağ üst taraftaki panele saat eklendi
  • Kamera sallantısı efektini düşürebileceğiniz ayar eklendi
Stabilizasyon:

  • Başlangıç tuş ayarları geçersiz olduğunda ortaya çıkan bir crash durumu düzeltilmiş
  • Monoton zamanlardaki crash düzeltilmiş :S
  • Nav beaconun sıfır sağlık göstermesi ile ilgili hata düzeltilmiş
  • Sigorta ekranındaki bir hata düzeltilmiş
  • Siz loading ekranındayken o an etraftaki birinin shieldi açılıyorsa crash yiyomuşsunuz. He işte bunu düzeltmişler
  • POI noktaları spawn olurken crash yemeniz fixlenmiş
  • 15-20 maddelik bi sürü teknik hata durumları varmış. Hepsini düzeltmişler, ama muhtemelen bu kadar update ardından daha fazla crash görürüz
Genel Fixler:

  • Bölge izinleri etkinleştirilmiş. Eskiden SOL gibi izin gerektiren sistemler vardı region permitleri listesi boştu. Artık region permitlerde olucak.
UI:

  • Rus alfabesinin gözükmemesi gibi bişey düzeltilmiş
  • Cargonun boyutuyla ilgili ölçeklendirme düzeltilmiş. Bildiğiniz fiziksel boyutu oyun içindeki
  • Kokpit panellerinin pozisyonlarıyla ilgili bir düzenleme yapılmış
  • Keşif bilgilerini satarken ilk sen keşfettin burayı ekranının bizi oyalamasıyla ilgili bir düzeltme yapılmış.
  • Artık patladıktan sonra yediğiniz cezalarıda ödemeniz gerekiyor rebuy costunuzda buna göre gösteriliyor
  • Tek seferdi 50 sistemin datasını satabiliyoruz artık. Önceden 20 idi
  • Bir çok düzeltme daha var burada fakat şişirme olarak gördüğüm için yazmıyorum
Map:

  • Gezegen haritalarında koordinatları kullanabileceğiz artık.
  • Aynı şekil ufak düzeltmeler var
Gemiler:

  • SRV içinde kendi geminizi patlatark kendi bountynizi kazanamıcakmışız. Sanırım yanlış anladım herneyse.
  • The Automated Field Maintenance Unit tek seferde tek modülü tamir edebilecek aynı anda 3-4 modül tamir edebiliyodu galiba önceden
  • Supercrise modunda heat sink kullanınca oluşan bir hata düzeltilmiş
  • Docking computer açıldığında silent runnig etkisiz kalıcak
  • Siz SRV de iken geminizin kalkanları dolabilecek artık
  • Hardpointler supercruise modunda deploy edilemicek artık. Eskiden ediliyordu fakat bi faydası olmuyordu bi fix olarak düşünülebilir.
  • Artık kendi geminizden attığınız füzeler ve mayınlar için çarpışma uyarısı almayacaksınız. En güzel yeniliklerden biri olabilir
  • İstasyondan kalkarken geminin kendi kendine tam gaz ileri gitmeye çalışması düzeltilmiş. Oğuz abi saygılar.
  • Federal Gunship supercruze modunda eagle gibi manevra yapabiliyordu. Buda düzeltilmiş.
  • Dock olmuş gemilere çarpamayacakmışız artık.
  • Fer de lance için ısı düzenlemesi yapılmış, power plant üzerinde dengelemelere gidilmiş
  • Thruster larınız kapalıysa supercruise moduna geçemeyeceksiniz artık
  • Burdada yazmadığım biçok şey var önemli gördüklerimi yazıyorum.
NPC’s:

  • Shield Cell Bank subtargetlere ekelndi
  • Dock konusuyla ilgili bir çok düzeltme var npclerle ilgili hepsini tek tek yazmıyorum.
  • Scan yapan npc ler duramayacak gibilerse boost yapmayacaklar üstünüze doğru.
  • Cutter için docking computer geliştirilmiş.
  • Yüksek ranklı npc ler çok daha iyi pilotlar haline getirilmiş
  • Düşük ranklı npc ler de tam tersi dahada kolay lokma olmuşlar
  • Shieldsiz spawn olan npcler düzeltilmiş
  • Docking computer çalışması için yavaşlayın tarzı bi uyarı vardıya, dock iznini iptal ettiğinizde kalıyordu ekranda o yazı. Onu düzeltmişler işte
  • Kargonuz boş olduğu halde saçma sapan hatch breaker yollamayacaklar artık
  • NPC ler füze ve torpidoları daha etkili kullanacaklarmış.
  • Outpost yada istasonlarda dock olduktan sonra scan yapamayacaklar artık bizi
  • !!!! SİLENT RUNNİNG ETKİNKEN SCAN EDEMEYECEKLER BİZİ !!!!
  • Wing npc ler takım gibi takılcaklarmış
Görevler:

  • Buglı olan görevler komple düzeltilmiş
  • Maksimum görev sayısı 20 ye düşürülmüş.
  • Çoklu görevlerde diğer aşamalardada ne taşıyacağınızı görebileceksiniz
  • Robigo işini engellemek için biçok şey eklenmiş sanırım
Uzay Senaryoları:

  • Distress call senaryoları fixlenmiş
  • Genel olarak çok sayıda çeşitlilik eklenmiş diye özet geçilebilir
Gezegen Yüzeyi Senaryoları, POI noktaları:

  • Bilinen bütün hatalar düzeltişmiş
  • Bunların dışında drone lara çarpmak çok ağır hasar görmenize sebep oluyormuş yapmayı diye uyarı yazmışlar
  • Gezegen yapılarına point defance eklenmiş. Füzelerle base basma dönemini zorlaştırmışlar.
Silahlar:

  • Small Beam Lazer ısı hasarları arttırılmış
  • Patlayaıcı hasar shield generator için daha etkili hasar veriyor
  • Torpido hasarı arttırılmış
  • Mayınlar arttırılmış
  • Füzel hasarı arttırılmış
  • Dumbfire füzelerin kapasiteleri arttırılmış
  • Point defance turret ile ilgili geliştirmeler yapılmış
  • Chaff gelişmiş taramaları engellemeyecekmiş artık
  • Rail Gunlar daha fazla ısı üreticek
  • Heat Sing kapasitesi azaltıldı
Market:

  • Kaçakçılık ve illegal malzemeler için dengeleme
  • Her yıldız sisteminin güvenlik düzeyi ürünlerin alım satım fiyatlarına birer etken haline gelmiş
SRV, Synthesis, Supercruise, Wings, Drones/Limpets, Stations, Arena:

  • Bilinin bütün hatalar düzeltilmiş
  • Bir istasyonu yöneten faction ile ilişkiniz kötüyse size işin izni vermeyecekler
Burda sonrası teknik düzeltmeler çok küçük detaylar, yeni eklenen sesler vs. notları içeriyor. En az bi bu kadar daha var. Orjinal sayfa burada.
CMDR tursuluekmek
http://www.elitedangeroustr.com/1-6-ve-the-engineers-2-1-guncelleme-notlaribeta/
 
Last edited:
Ben pause yaptığımda eklenen Türk arkadaşlara selamlar.
Oslo'dan bağlanıyorum. Eskiden Atari ST1040 makinasında Frontier II oynardım. Yeni oyun için Kickstarter başlatıldığında gezegen ve istasyona isim verdim ki uzayda bir Türkiye'miz ve Atatürk'ümüz olsun. Elite: Dangerous çıktığından beri çok değişmiş, artık tekrardan başlamak gerekecek.

Kendinize iyi bakın kaptanlar, uzay karanlık ve soğuk bir ortam.
 
Ben pause yaptığımda eklenen Türk arkadaşlara selamlar.
Oslo'dan bağlanıyorum. Eskiden Atari ST1040 makinasında Frontier II oynardım. Yeni oyun için Kickstarter başlatıldığında gezegen ve istasyona isim verdim ki uzayda bir Türkiye'miz ve Atatürk'ümüz olsun. Elite: Dangerous çıktığından beri çok değişmiş, artık tekrardan başlamak gerekecek.

Kendinize iyi bakın kaptanlar, uzay karanlık ve soğuk bir ortam.
hadi be ciddi olamazsın :D
 
merhaba arkadaslar

oyunda herkesin toplu olarak takıldığı bir yer yok değil mi

mass effect 3 te citadel diye bir gezegende herkesin toplu olduğu bir alan vardı onun gibi

ve yeni sezon ne zaman gelicek bilgisi olan var mi
 
İletişim için Discord'a geçtik, katılmak için adresimiz https://discord.gg/0qSRqSVDnUEns0dG

- - - Updated - - -

merhaba arkadaslar

oyunda herkesin toplu olarak takıldığı bir yer yok değil mi

mass effect 3 te citadel diye bir gezegende herkesin toplu olduğu bir alan vardı onun gibi

ve yeni sezon ne zaman gelicek bilgisi olan var mi
Toplu bir alan yok, yeni sezon muhtemelen ikinci çeyrekde gelecek henüz duyurusu yapılmadı.
 
İki sene sonra tekrardan oynamaya başladım. Bu sefer Xbox'ta. Bizim memlekete giderayak yarı yolda yakıt bitti :p
 
Can somebody help me? I have a new commander who is on PS4 that I'd love to help out more, but the language barrier is a little difficult. His Instagram name is amir_f_r_I and I would appreciate it if somebody could help him out! He is very new and just has a lot of questions, and I want him to be able to talk to people!
 
selamlar

arkadaşlar meraba biraz ara vermiştim yeniden başladım anaconda ve fer de lance kullanıyorum 2 senedir oynuyorum yalnız hala oyunda bilmediğim bir sürü şey olduğunu sanıyorum.tek oynamakta artık baydı.oyundaki nickim reddragonborn skyrimden esintidir:))) eklerseniz bende gurubunuza dahil olmayı isterim.birde team speak te yardımcı olursanız çok iyi olur
 
Can somebody help me? I have a new commander who is on PS4 that I'd love to help out more, but the language barrier is a little difficult. His Instagram name is amir_f_r_I and I would appreciate it if somebody could help him out! He is very new and just has a lot of questions, and I want him to be able to talk to people!
you are in wrong thread, go back to english help section please.
 
yardım gerekiyorsa sorabilirsiniz takp ediyorum ben sürekli oynamasamda :)
2200 saattir oynuyorum artık yapacak bişey kalmadı, farklı silah modlarını deniyorum can sıkıntısından... evvelden yardım eden olaydı çok iyi olurdu, bu teklif için biraz geç oldu [big grin]
 
Top Bottom