Elite Dangerous Scandinavian Community thread

Vad tycker ni om den senaste "grejen" att alpha-backers får halva priset på försäkringskostnaderna?

Förstår inte riktigt varför man inte bara informerade om detta tidigare. Ni som har tillgång till alpha-forumet. Ventilerades det något med er innan senaste info-mejlet?

Har full förståelse att folk blir irriterade.

Nej, vi fick inga info av detta förr.

Inte den bästa iden, och dålig hanterat.

Last edited:
Jag klarar inte att irritera mig över detta og jag tycker inte det är P2W.

Nej, det var ingen diskution i DDF-forumet innan om det här, vi hadde ingen aning.

Tycker väl egentligen inte heller det är pay-to-win snarare pay-to-save-time(aka money). Vinna kan man ju inte göra i Elite gudskelov.

Vad tycker ni om den senaste "grejen" att alpha-backers får halva priset på försäkringskostnaderna?

Förstår inte riktigt varför man inte bara informerade om detta tidigare. Ni som har tillgång till alpha-forumet. Ventilerades det något med er innan senaste info-mejlet?

Har full förståelse att folk blir irriterade.
Inga problem att ge mer 'gotta' åt de som har betalat mer. Det som sticker i ögonen är väl själva sättet FD agerar, speciellt när vi som är i beta eller gamma inte fått mycket information överhuvudtaget den senaste tiden. Dessutom är det ju ganska försenat, vilket i och för sig inte var oväntat. Alphan släpptes dock som planerat.

En annan sak som inte är till gagn för någon är de onödigt spydiga kommentarerna från en del alpha personer. En, i mina ögon, helt förkastlig reaktion på de fullt förståeliga kritiska inläggen.
Tycker personligen att betafolket har varit berömvärt tålmodiga upp till nu. Vissa grejor får helt enkelt bägaren att rinna över.

Konklusion, tråkigt agerande av FD, men det är trots allt bara ett spel och försäkringsgrejen är nog inte så betydande. Värre är väl misstanken om att de blivit lite giriga.

Jag tycker inte att infon till Alpha-folket varit god heller. Långt mellan nyhetsbreven osv
...I efterhand kan ju man säga att de borde haft en bättre strategi och större personalstyrka för info och PR.

Men jag tror inte att de blivit giriga. Bara att jämföra med RSI/SC som är katastrofala i det avseendet.

Klar til Public Beta

Hej

Jeg har ventet siden kickstarter og nu er det snart man kan komme ind og prøve spillet. Glæder mig. Har allerede spillet Alpha tutorial igennem. Mangler stadig mange incursion levels, men tænker jeg vil øve mig lidt inden i morgen.

Vi ses inde i spillet. Er i gang med at skifte navn
Whelan Smith -> (Dark Shadow)

Hej

Jeg har ventet siden kickstarter og nu er det snart man kan komme ind og prøve spillet. Glæder mig. Har allerede spillet Alpha tutorial igennem. Mangler stadig mange incursion levels, men tænker jeg vil øve mig lidt inden i morgen.

Vi ses inde i spillet. Er i gang med at skifte navn
Whelan Smith -> (Dark Shadow)

Hehe du har da været foran min laser et par gange....der kan man bare se :)

Hehe du har da været foran min laser et par gange....der kan man bare se :)

Nå så det er dig der skyder mig ned... :smilie:

Jeg må gøre mig større anstrengelse for at forsvare mig. Glæder mig til at komme på lidt bedre Hardware så FPS'en kommer lidt op.

/Dark Shadow

Inte långt kvar nu till 100k för Cobran. Misstänker dock att ny iteration kommer strax. Möjligen noställer de. Hoppas nästa släpp har med värdet av ens gamla skepp/beväpning vid försäljning.

Vad kör ni mest? Federal distress verkar mest stabil för mig (men det blir en del harvande onekligen). Mycket "försvunna" skepp med bounties i resource extraction-zonerna. Known bug i ticket-systemet.

Kör allt på low. Ligger runt 30 fps med gammal bärbar i premium betan.

Back
Top Bottom