A ja dosłownie chwilę temu skończyłem demonstrację Indexa znajomemu i jego żonie, co ciekawe jej IPD wyszło około 55 (!), jemu IPD 70-71(!). Mierzone tą kartką z linijką z Vive. Obydwoje byli w stanie używać Indeksa bez żadnych problemów, choć jako neofici VRowi to jeszcze był wow effect nałożony
Zawsze miło popatrzeć jak vrginy się jarają
Żona jarała się bardziej od męża
Co ciekawsze ona ma malutką główkę, brakło regulacji zacisku pokrętła. Ale w sukurs przychodzi specjalna wkładka z miękkiego tworzywa którą się wkłada w tą uprząż indeksową z tyłu i już można zamocować pewnie na małej (np. dziecięcej) głowie również. Natomiast mąż duża głowa i bardzo szerokie IPD i też był w stanie bez problemu używać.
jak jest w Index? Co tam można ustawić, tylko jasność, czy coś jeszcze?
Na razie w gui jest tylko jasność (nb. bardzo poprawili ustawienia steamvr wczoraj czy przedwczoraj), ale ktoś na forum frontiera pisał że w ustawieniach steamvr da się nasycenie per składowa ustawiać w pliku konfiguracyjnym. Nie wiem bo ja nie mam potrzeby tam grzebać. W dodatku z OLEDa wiem że zwiększanie nasycenia potrafi rozmywać drobne detale typu cienkie kreski, podejrzewam że na LCD będzie jeszcze gorzej.
Ile wyciągacie FOV horyzontalnie w tym pokoju testowym w Indexie?
Wydaje mi się że jak to mierzyłem to wyszło mi jak w pysk strzelił 110 poziomo, ale to było jeszcze przed kręceniem filmików fonem i w dodatku niedokładnie - knucklesami się strasznie beznadziejnie te markery rozstawia i nie były równo a ja robiłem to z ciekawości i na chybcika. Jak się skończę jarać Boneworks to pomierzę i poziomy i pionowy dokładnie.
Możesz w nim ustawić poza IPD, również odległość gałki ocznej od soczewki (czyli to co ja modowałem w Samsungu, tutaj zwyczajnie się reguluje)
W dodatku ponoć ta odległość jest baardzo niewielka (to istotne, w Vive też jest regulacja, ale nie da się mocno zbliżyć oka do soczewki).
Soczewka bez problemu dotknie rzęs jak się uprzesz, choć ja najlepsze efekty uzyskuję jak mam górę soczewek (oprawki) oparte o brwi... Pewnie kształt bańki "niearyjski"
IPD mam prawie że wzorcowe, pomiędzy 64 a 65. W Vive się absolutnie nie dało tak przybliżyć, tu nie ma żadnego porównania nawet. Z tym że jak za blisko przysuniesz to będziesz widział krawędzie ekranów po bokach. To swoją drogą nieźle ryje beret, bo krawędzie ekranu widzisz... przeciwnym okiem. Czyli prawą krawędź widzi lewe oko i vice versa bo to wewnętrzne widzisz.
Macie, użyjcie sobie.
(...)
Zobaczcie na reddita - fanboyizm level 99 w komentarzach.
A z czego się tu cieszyć / używać? Mnie wkurza sceptycyzm m$, choć akurat fanboizm to tu jest po obu stronach, posiadacz Reverba też z tym vr killerowaniem przesadza, toż to plama tylko nieco bardziej wyraźna...
Ale nie o tym chciałem. Im więcej PC VR tym lepiej, bo to będzie skłaniać producentów gier żeby wypuszczać kolejne HL:Alyxy, Asgard Wrath-y, Arktiki1 i inne pełnowartościowe produkcje... O tym błędzie wyostrzania WMRów np. już chwilę temu się dowiedziałem ale celowo nie wklejałem, bo to ny "news". M$ robi duży bład nie dodając WMRa do XBoxa, a to byłoby wręcz idealne... Pewnie tacy sami vr-sceptycy jak w CDPR :/. Dlatego raczej mnie to smuci co tam piszą, no ale może w końcu w M$ ktoś wyciągnie głowę z tyłka po tym jak Valve popchnie sprzedaż WMRów do przodu ;-)